7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

MINULOST: Hitler a Stalin

Petr se mnou sloužil na vojně v půlce osmdesátých let v Prachaticích. Žil někde u Plzně, rozuměli si a často si povídali. Jednou mně překvapil, když řekl, že ti hnusní komunisté ublížili jeho rodině víc než nacisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vlček 7.12.2022 17:45

Zvolil je bohužel právě po zkušenostech s vámi Němci.

Jsem dálek toho, abych z někoho dělal holubičku způsobem, jakým vy ji děláte z německého živlu. Němci byli odjakživa jedna holubička vedle druhé.

H. Lukešová 7.12.2022 17:49

Paní Rybnická, vymezujete se proti tomu, když odsuzujeme všechny migranty do jednoho, ale jakože těch vražd, surových znásilněných a násilných napadení muslimští migranti spáchali hodně, ale přitom i Vy sama, "hřešíte" stejným způsobem, když odsuzujete všechny Čechy. Nelze kategoricky soudit celé národy jako národy např. "vrahů" či, jak píšete Vy, "holubiček" či jakkoliv jinak. To jste myslím psala i Vy.

H. Rybnická 7.12.2022 19:07

Paní Lukešová ted vám opravdu nerozumím, Vždyť jste to právě Vy která zde odsuzuje "Němce" "migranty" atp. Za to že část oněch komuit se dopustila zločinů . O těch kteří byli v opozici případně žijí zcela normálním životem se nezmiňujete. Já osobně jsem názoru že by každý měl v první řadě zamést před svým vlastním dvorkem. A my Češi tam máme ještě hodně smetí, pod starým kobercem, aby to nebylo tak očividné.

H. Lukešová 7.12.2022 19:16

Které Němce máte na mysli? Neodsuzuji všechny etnické Němce do jednoho, ale mám velké výhrady vůči afroasijským ,většinově muslimským, migrantům, protože není den, aby migrant nespáchal nějaký ten zločin.

H. Rybnická 7.12.2022 20:13

Když to vezmete poměrem obyvatelstva tak to v Evropě není o nic lepší. A pokud byste se blíže podívala na ty kteří žijí normálním životem tak byste se asi nad tím množstvím, o kterém se v novinách nepíše, protože na notmálnímm životě není nic senzačního, divila.

J. Vlček 7.12.2022 21:12

Paní Rybnická, pokud tu za někoho mluvíte, respektive píšete, mluvte za Sudeťáky, jež jsou vaše rodné etnikum a jsou vám blízcí, zatímco Čechy nemůžete evidentně ani cítit.

Pročež za Čechy laskavě nemluvte a neberte si je do své jedovaté huby. [>-]

H. Rybnická 7.12.2022 21:33

Pane Vlčku musím vás zklamat. Rodinná genealogie ukazuje jak česky mluvící tak německy a česky, židovské předky a dokonce prý i něco švédskéo, nedivím se, poslední dohledatelný předek pochází z moravské vesnice,kterou museli procházet Švédové po porážce u Brna. TAkže si dovolím i nadále psát o čemkoli o čem je zadané tema. Bylo by možná dobré kdybyste si odvykl ten vztek, dá se na tom pracovat. EUEUEU

J. Vlček 7.12.2022 22:06

Paní Rybnická, bylo by dobré, kdybyste zapracovala na své averzi vůči českému státu, a nenutila se považovat se za Češku, kterou jste asi tak jako já jsem sudetský Němec, jehož předkové pochází z takto kdysi označované části Čech.

Narozdíl od vás, mne opravdu uráží a nasírá vaše navážení se do Česka při každé příležitosti, kdy se o něm mluví ve vztahu k Německu. Tady z vás opravdu vyzařuje vaše češství přímo v ryzí podobě. :-) [>-]

A. Renjascu 7.12.2022 13:12

Souhlasím, ale jak běží čas a mizí pamětníci, tak se to bude postupně popírat. Články se přepíšou a vstanou noví Zieglerové, kteří tu novou historii posunou ještě dál...

https://www.lidovky.cz/domov/nemci-se-sest-let-dopousteli-nasili-na-cesich-srovnavani-s-odsunem-je-demagogii-rika-archivar.A190506_161323_ln_domov_mber

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/priletel-heydrich-a-hned-zacal-vrazdit-cesky-ksindl-vojaky-s/r~088803641c5311ec9106ac1f6b220ee8/

P. Kubáč 7.12.2022 10:36

Nám bolševik ukradl pánskou krejčovskou dílnu a za několik vyvlastněných činžáků nám dal byt 1+1, ale alespoň nikoho nezavřel - jako pana Fialu, který měl záměčnictví hned vedle našeho krejčovství. Toho potahali po Gulazích a uranových dolech a ten válčil s psychickými chorobami až do své smrti v roce 2000. Potkával jsem ho denně, protože jejich rodině dali 1+1 o patro výše.

P. Brecík 7.12.2022 10:25

PRO VŠECHNY - čtěte cz24.news Tam jsou fakt "husté články". Dnes např. tento: https://cz24.news/eu-plan-morgenthau-2-bruselsky-jezisek-na-ktereho-do-smrti-nezapomenete/

V. Machálková 7.12.2022 17:23

Pane Breciku, to je z webu pana Michala Svatoše, je tam spousta informací, dělají to s kolegou a dají si s tím práci, skoro vše odzdrojované, zdejší povýšení diskutéři nad nimi ohrnuji nos, ale informací je tam hodně, a hlavně je v majstrymu nenajdete.

D. Polanský 7.12.2022 10:05

Nechali v klidu ... To snad ani nepotřebuje komentář. Co jim udělali např. Židé? Jasné, měli majetky a trochu delší nosy. A to stačilo.

A. Nový 7.12.2022 10:19

Ty dlouhé nos jste viděl osobně, a nebo zprostředkovaně skrze karikatury?

H. Lukešová 7.12.2022 10:24

Souhlas, ale s těmi dlouhými nosy se jedná o předsudek. Kdo z izraelských politiků má delší nos než jiní politici?

I. Lyčka 7.12.2022 15:37

Tak mne napadlo - nebyl Cyrano židovského původu? ;-D

D. Stirsky 7.12.2022 10:05

Ještě doplním. Mamka říkala něco podobného, jako onen majitel restaurace. Naší rodině opravdu Němci až tak neublížili, zato komunisté ano a hodně. Jenže čím byla máti starší, tím častěji opakovala, že největší hrůzu zažila v květnu - červnu 1942, tj. po atentátu na R. H. Děda byl prvorepublikový voják a ti to měli nahnuté. Vyděsili se při každém zazvonění. bKino, tam demonstrátor s ukazovátkem: Kolo, plášť, aktovka... Jinak záměrně vyvolaný hladomor na UA a v Kazachstánu byl stejný zločin jako holokaust.

H. Rybnická 7.12.2022 10:34

Rodiny matky a otce se hlásili již od samého začátku sčítání lidu v 19, století k německé národnosti, tedy tehdy k "obcovací" řeči, ačkoli rodiny samozřejmě ovládaly obě. Jednoho dne otce někdo udal. Snad prý "nadával na Hitlera". Byo tov době heydichiády, otec byl zajištěn gestapem, matka vždycky vykládala jak se se strachem chodívala denně dívat na vylepené plakáty se jmény popravených, o otci totiž nic nevěděla.

Otec později mínil. že měl dojem, že vysléchající úředník gestapa snad byl bývalý policista Rakousko-Uherska, tedy korektní člověk. Po několika dnech a dlouhých výsleších bylo zřejmě shledáno že na věci nic není a otce byl propuštěn.

V. Machálková 7.12.2022 17:46

Ano moje rodiče za německé okupace prožili mnoho strachu, báli se, že malá dcera řekne ve škole Volá Londýn, báli se pro každých krocích na chodbě, otec se bál na nádraží, když vezl kousek masa z.e zabijačky.

Báli jsme se něčeho takového při sovětské okupaci? Chodilo pro nás sovětské gestapo, seděli sovětští úředníci na úřadech, české filmy měli ruské titulky, kolik vesnic nám Sověti vypálili?

Každá okupace je špatná, ale německá nacistická byla tisíckrát horší. Ale zdejším rusofobum Němci nevadí, ale Rusy /ne Sověty, tudíž i Ukrajince/ ale jen Rusy fanaticky nenávidí.

To nikdy nepochopím.

H. Rybnická 7.12.2022 20:46

No nevím. otec měl radio naladěno na Vídeň, později první televizor ale nesmělo se o tom "venku" mluvit, i antena musela být schovaná v podkroví, na Vídeň měla totiž zvláštní tvar. Říkával, že ty lži československých rozhlasů nebude poslouchat. A že ruská osvoboditelská armáda byli stejní zločinci jako dnes na Ukrajině se tenkrát sice jen šeptalo, ale na věci to nic nemění. Kradli, znásilňovali, dokonce i staré babky, odnášeli co se dalo (tedy ledničky tenkrát ještě nebyly, ale za to mámě celou výbavu a další cennosti), byli stejně primitivní jako dnes.

V. Machálková 7.12.2022 21:28

Z vašeho příspěvku je vidět, že vaše rodina byla silně protičesky zaměřená a navíc omlouváte německou nacistickou okupaci. Takže se nikdy nemůžeme shodnout a řeknu to tvrdě. Jsem ráda, že lidé jako vy už nemůžou v České republice rozhodovat.

H. Rybnická 7.12.2022 21:50

MIlá paní Machálková, Vy opravdu nemáte ani zdání. Tak jen na okraj. Otec, jehož rodina se od 19 století hlásila k německé obcovací řeči, tedy potažmo k národnosti, se v době ohrožení republiky vzdal možnosti německého občanství a přijal občanství protektorátní, což bylo občanství jaksi třetí třídy.spojeno s řadou nevýhod. Přímo české nemohl, měl totiž německé přesněji rakousko-uherské školy a češtinu ovládal jen řečí. Přesto se tomu říkalo: Dal se k Čechům. Jednali tak všichni němečtí sociální demokraté v celé republice. Takže tak asi vypadalo "omlouvání nacistické okupace"

Ale snad jednou něco o Vás? Zasloužilá členka KSČ pomáhala Státní bezpečnosti ? Shodnout se může pouze s někým kdo sdílí ten komunistický výklad historie ?

V. Machálková 7.12.2022 22:30

Takže nikdy v KSČ, StB mě pouze vyslýchala. můj dědeček byl Němec, 2 tety byly s dětmi po válce odsunuty a tak bych mohla pokračovat, složitá rodinná historie 20. století. Přesto jsem Češka a byla bych ráda, kdyby Češi a Česká republika přežila minimálně těch dalších 1100 let.

Dobrou noc.

D. Stirsky 7.12.2022 9:59

"Tak nám zabili socialismus, pan Švejk." "A kterej, paní Müllerová? Já znal dva. Nacionální a internacionální. Vobou není žádná škoda."

M. Hoblík 7.12.2022 9:56

Co Stalin udělal a co jsme udělali my sami, ve jménu Stalina? Idiot, který prohlásí, že Hitler byl lepší nepodporuje holokaust a ten, kdo má pochybnosti o Letech bručí...

J. Vavrochová 7.12.2022 9:58

R^

F. De Winter 7.12.2022 10:04

R^

M. Grundmann 7.12.2022 11:11

Komunismus byl paktem s ďáblem. Hlavním problémem Čechů byli sudetští Němci, kteří dlouhodobě ohrožovali existenci českého státu. Spojenectví se Sovětským Svazem byla tehdy jediná možnost, jak se sudetských Němců zbavit a tím český stát zachránit. Komunismus a Stalin byli cena za záchranu českého státu.

Češi se sudetskými Němci bojovali od roku 1848 až do roku 1945. Šance na udržení českého státu byla minimální a český stát paradoxně zachránil Hitler tím, že přivedl Němce do totální porážky.

H. Rybnická 7.12.2022 14:29

Bylo by to možné jednoduše řešit, totiž v roce 1918 zřídit referendum. Sudetští němečtí občané by se rozhodli k připojení k Německu a český národ by měl klid.

M. Grundmann 7.12.2022 15:42

Jenomže takový osekaný stát by nemohl rozumně fungovat.