8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sam Křepelka 21.4.2006 13:24

o čem jsou volby ?

Volby nejsou o programech stran, protože ty čte jen málo voličů. Volby jsou o momentálních náladách voličů ovlivněných politickými stranami. Nejvíce hlasů tak získá ten, kdo voliče upoutá. A protože Paroubkovo KSČSSD momentálně zrovna neboduje, je taková prohra v byť povrchním průzkumu sms a navíc v přímém přenosu obzvlášť nepříjemná. Na někoho totiž může působit i tak, že ten kdo prohrává nemůže voličům nic dát, když jej druhá strana tak výrazně poráží a proto jej, tedy KSČSSD, nemusí volit, ač o tom původně volič uvažoval. A proto Paroubek šílel tehdy, když zjistil rozepsání špatného čísla, a proto šílí i nyní, když ČT neuposlechla Radu. A na závěr jenom poznámka. Jestliže strana musí rozesílat svým členům číslo kam mají zasílat  sms, protože tito členové si to správné číslo nejsou schopni přečíst na obrazovce, tak je taková strana opravdu plná "geniálních" mozků.

kajan2 22.4.2006 8:03

Re: o čem jsou volby ?

Souhlasím s Váma. Jen jedné straně (hlavně tomu brouku pytlíku Paroubkovi, který musí mít vše po svém) vadí tento pořad a proto se o něm musí psát velmi špatně. Kdyby se pan autor pořádně zamyslel a použil k tomu i svou hlavu (pokud je toho schopen) v žádném případě by nemohl tento článek napsat!

jakovy 21.4.2006 13:11

volby nejsou Superstar ? ale jsou, a Vy k tomu přispíváte

milé Pehe

RadekH 21.4.2006 12:47

Otřesná nevzdělanost,

kterou zde předvádějí někteří přispěvatelé je zarážející.  Tak tedy jen v krátkosti.  Podmínkou profesionálně provedeného průzkumu veřejného mínění je mimo jiné i volba reprezentativního vzorku obyvatelstva zahrnující proporcionálně jak sociální, tak intelektuální rozvrstvení společnosti.

Oproti tomu, do televizních anket volá velmi speciální, a já doufám že velmi nepočetná, skupina obyvatelstva, která je na té které straně natolik emočně závislá, že je nejen ochotna zabíjet čas před televizí posloucháním stále stejných žvástů, ale dokonce i marnit peníze  posíláním SMS či telefonováním.  Jinými slovy jedná se velmi pravděpodobně o skupinu s extrémně nízkým IQ.  Říkám pravděpodobně, protože jsem doposud nikoho, kdo by se podobných hlasování zůčastňoval nepotkal.

PetrP 21.4.2006 13:08

Re: Otřesná nevzdělanost,

Nechte si změřit vlastní IQ. Pokud předstihnete houpacího koně, tak budete i před Pablbkem.

huhu 21.4.2006 13:08

Re: Otřesná nevzdělanost,

o čem to píšete ? to, že sms jsou hlasováním diváků, kteří se zrovna dívají snad nikdo nevydává za "reprezentativní" průzkum.  Ale proč někdo vydává za hodnověrnější to co prezentuje STEM atd.?  Pokud ČT zvěřejňuje tohle, proč by měla rušit sms ? Jinak s vaším sdělením, že lze se statistickou chybou udělat reálný výzkum veřejného mínění je nutno souhlasit. Ale není důvěra, že to co prezentují "reprezentativní průzkumy" STEM atd. tím je. :-) To hodnocení účastníků TV debat jste si mohl odpustit, oni třeba mají za blbce zase vás...:-D

RadekH 21.4.2006 13:36

Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

No, zpochybňovat nezávislost ratingových agentur asi nemá smysl, to bychom se nikam nedostali.  Jejich dlouhodobá existence je na nezávislosti přímo závislá.

A co se týče těch diváků - no však jsem také dvakrát napsal pravděpodobně a zároveň se přiznal, že jsem nikoho takového doposud nepotkal.  Ale to mě zajímá.  Vy máte tolik času, abyste v neděli v poledne seděl před televizí? Jak charakterizujete člověka, který ve volný den,v pravé poledne, namísto toho aby byl někde venku se svou rodinou či s přáteli, věnoval se sportu, cestování anebo poslouchal muziku či si četl knížku sedí raději před televizí a poslouchá hádání politiků?  To mě opravdu zajímá, co si o takovém člověku myslíte?

huhu 21.4.2006 14:11

Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

je zajímavé, že se ty "nezávislé" agentury tak často "mýlí". To si děláte legraci ? A zpochybňovat, že se na TV diksuze dost lidí dívá - proč tedy pak taková diskuze, kdyby se nikdo nedíval tak oč jde ?  A vy jste se věnoval sportu a vyjadřujete se k něčemu co jste neviděl nebo jste se taky díval a třeba nečetl knížku ? 8-o

jonáš 21.4.2006 14:20

Re: Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

Typickej volič :-D kromě těch devadesáti procent co na to nečuměj. Víte huhu něco o chybách měření? Jestli ne, tak vemte krabičku od sirek, pravítko, a nechte si ji změřit od desíti náhodných kolemjdoucích, jsem zvědav jestli se dostanete pod pětiprocentní rozptyl. A to jde o fyzikálně mnohem líp definovatelnej proces.

karkulka 21.4.2006 18:18

Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

No tak jste prostě dosud nepotkal průměrného voliče,i tací co píší SMS půjdou s určitou mírou pravděpodobnosti k volbám, rovněž tak technaři , ten genetický odpad,jak je líčí Paroubek. Hmm a vám prostě nezbude než se s tím vyrovnat neboť to je demokracie, vy otřesný nevzdělanče, prostě demokracie se vším všudy. Jinak i já se občas na takovéto debaty dívám (dosažené vzdělání VŠ , CSc), pravda SMS nepíši, jsem škrt.

kajan2 22.4.2006 8:11

Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

Teď jste se přiznal, reagujete na něco o čem vlastně nic nevíte, protože se na to nedíváte! Přeji Vám krásné prožití volných dnů a upřímně Vás prosím, příště pište k tomu co jste opravdu viděl nebo zažil!

:-( 21.4.2006 13:14

Otřesná vzdělanost, taky sere

!!

Ivan Nový 21.4.2006 13:20

Radku H, nejen vzdělanost, ale i ostrá tužka je důležitá :-)))

:-)))

hodne neRath 21.4.2006 13:24

Re: Otřesná nevzdělanost,

uff.... mate

nejakou osobni zkusenost se sberem dat od respondentu?

ja ano.... a neverim vysledku ani za mak

RadekH 21.4.2006 13:40

Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

Přímou zkušenost nemám, ale možná víte, že ratingové agentury provádějí průzkum rovněž přímo v průběhu voleb a zveřejňují je před oficiálním vyhlášením výsledků.  Dělají to pravidelně a přesnost těchto průzkumů, ověřitelná oficielními výsledky voleb, je s chybou do jednoho procenta.  Tedy, když chtějí, tak to umí.

huhu 21.4.2006 14:12

Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

kdy to bylo ? 8-o8-o(Y)

RadekH 21.4.2006 14:27

Re: Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

Při každých volbách.  V průběhu dvou dnů, kdy lidé odevzdávají hlasy agentury průběžně uvřejňují odhady výsledků. Ty jsou zpravidla totožné s výsledky konečnými.

jonáš 21.4.2006 14:27

Re: Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

Zatim při každých volbách, tzv "exit polls", ale tam jednak používaj mnohem širší vzorek respondentů, druhak je to přímo "in flagranti" takže jim lidi míň nakecaj -- a stejně se jich vždycky spousta stydí, že volila komunisty, a nepřizná to.

hodne neRath 21.4.2006 14:41

Re: Re: Re: Re: Re: Otřesná nevzdělanost,

no, ja zkusenost mam.... slecna sbirajici data to mela evidentne predem jasne - 3 duchodci, jeden traktorista, 2 staztni zamestnanci... a kdo v prubehu dalsich otazek odpovedel "spatne" byl vyloucen.....

kajan2 22.4.2006 8:06

Re: Otřesná nevzdělanost,

Pane, Vy se ceníte asi máte velmi vysoké IQ. Blahopřeji Vám k němu, ale i toto vysoké IQ Vám nezaručuje správný ůsudek!

ASton 21.4.2006 12:36

Česká televize nepohrdá zdravým úsudkem

O co Vám jde konkrétně,každý čtvrtek mám k dispozici několik programů. Podívám se na seriály,na jedničce byl pěkný  film,potom Vyvolení na Primě,srovnatelný program jak Vyvolení u Moravce.Tak si to pěkně přepínám,hned tam a zpět. Obsah nesleduji,každá strana,kromě Zelených uvádí své pro a proti již 16 let.Nic nového. Spíše mám zájem,zda  diváci vyhodí uřvaného Martina na Primě než koho nemohou vyhodit na dvojce.Já naopak od Vás jsem přesvědčen,že to televize myslí upřímně. Ještě pár pokračování a KDU se tam nedostane,ČSSD taky, ODS s odřenýma ušima jen ti komunisté mají na všechno recept. Jasné odpovědi,jasné návody na řešení, lide nespokojený my to vyřešíme. Všichni hlasitě,aby to celý národ slyšel " s komunisty ne" a hle kdo schválit a protlačil Zákoník práce v parlamentu? Česká nezávislá veřejnoprávní televize to dělá dobře. Kdy se měla lépe než za komunistů,žádné finanční problémy, do propagandy nebylo nikdy nikomu líto peněz.Nevěřím,že by nějaký debilní program ovlivnil občany tohoto státu.Voliči si vyberou a lídři budou čumět jak dopadli.

MLOK1 21.4.2006 12:19

ONO I ZVEŘEJNĚNÍ

průzkumu veřejného mínění JE ovlivňováním veřejnosti! Mnohý (ne-li většina) volič uvažuje takto: "Dal bych sice rád hlas filajovým, ale ti mají dle průzkumu pod 5%. Tak je dám raději bublafonovým, ti mají více hlasů. I když bych jinak raději volil filajové." No a tak se stane, že filajoví pak mají opravdu málý počet hlasů. Kdyby nebyl zveřejňován průzkum, třeba by se do vlády dostali! Tak jaképak "ovlivňování mas telefonickým hlasováním"?

Petr Kunetka, zlocinec 21.4.2006 12:29

Re: ONO I ZVEŘEJNĚNÍ

Je v tom obrovsky rozdil... V pruzkumech verejneho mineni jsou favoriti p. Pehe skoro vepredu, zatimco pri telefonickem hlasovani okazale prohravaji. Jiste tedy chapete, ze zverejneni pruzkumu verejne minky je dobre, a zverejneni telefonickeho hlasovani je spatne.

BTW, telefonicke pruzkumy pouzivaly agentury pro vyzkum verejne minky urcite v 30. letech.

jonáš 21.4.2006 14:30

Re: Re: ONO I ZVEŘEJNĚNÍ

Jo, hodinky jako holinky -- ten telefon to má společnej. Ale asi je rozdíl, když volá agentura lidem vybranym zabodnutim kudly do seznamu, nebo když se rozhlásí "kdo se nudí a má linku za náklady, ať zavolá", ne?něco jako výběrový efekt :-)

Petr Kunetka, zlocinec 21.4.2006 16:42

Re: Re: Re: ONO I ZVEŘEJNĚNÍ

Ony ty vyberova chyba... Teoreticky mate pravdu, coz o to... Ale co myslite, je vetsi vyberova chyba u dobrovolneho volani do televize, nebo v pripade, ze studentik si pocas prednasky nabusi 50 dotazniku, protoze je placen od dotazniku a kontroly od agentury jsou sporadicke a nekvalitni...? ;)

Ty dotazniky jsem videl na vlastni oci...

jonáš 21.4.2006 17:50

Re: Re: Re: Re: ONO I ZVEŘEJNĚNÍ

Rozhodně to první, neboť tam je výběrová chyba aktivní. Druhou možnost znám též zblízka, ale jednak agentury externisty střídají, druhak ten studentík, pokud neni dočista debil, tak se drží aspoň předchozích publikovaných preferencí -- počítám že toho, co zaškrtal tak trestuhodně málo lidovců, už používat nebudou. Ona totiž kontrola na statistický bázi existuje, ne že ne. I u přesného měření nepřesnými metodami, což je zase muj obor :-)

huhu 21.4.2006 12:16

jaký je rozdíl ?

když ČT zvěřejňuje praxí ve volbách nikdy nepotvrzené  ( a zjevně zmanipulované ) "reprezentativní průzkumy", nechá kus pořadu plácat zprofanovaného Hartla, proč by neměla zveřejnit sms  hlasování diváků pořadu ? 8-o

Už zase? 21.4.2006 12:00

Kdo nejde s námi,jde proti nám?

huhu 21.4.2006 11:46

manipulace

ty kecy o manipulaci měli již komunisté. Klasické "pomýlení".  Doufejme, že pehe s paroubkem nedospějí až tam, aby lidé z existenčních důvodů opět ze sebe dělali "pomýlené". Rv

Petr Kunetka, zlocinec 21.4.2006 11:34

ZVlastni,

hlasovani je v televizi uz nekolik let, a _shodou nahod_ p. Pehe zacalo vadit ve chvili, kdy i p. Paroubkovi. Vubec mam pocit, ze stranickost CT, o ktere se mluvi uz asi 10 let, zacina p. Pehe vadit az kdyz ta stranickost se obraci vuci jeho favoritum...

Musim rict, ze nemam rad lidi, kteri pokladaji ostatni kolem sebe za absolutni blbce.