18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LJG 30.1.2006 9:22

a co hluchý

vrací mu OSA po každé návštěvě hotelu či restaurace  peníze ne nevyslechnutou hudbu?
L 30.1.2006 9:32

Re: a co hluchý

Proč by měla vracet jemu? On přece nic neplatí! :)
jezevec 30.1.2006 11:34

Re: Re: a co hluchý

vrací tedy provozovateli a poplatníkovi?
AeroKarel 29.1.2006 21:10

Já měl vždy za největší magory

F. Čecha a fantoma. Ovšem zasve je trumfuje!
dvd 29.1.2006 20:05

Dotaz

Jakým způsobem vybírá OSA poplatky z doprovodné hudby při krasobruslení? Já si to představuji asi takto: nejdříve dostane zaplaceno z toho, že trenér krasobruslaře vybere (=koupí) jednotlivé hudební nosiče, pak z nich vytvoří doprovodnou hudbu, kterou nahraje na nosič, z jehož ceny si OSA opět něco ukousla. Tento nosič je pak - třebas při závodech - přehráván na zařízení, z jehož ceny má opět OSA nějaký ten obolus. Přehrává se to veřejně, diváci přispějí také svou hřivnou do pokladnice, vysílá se to v TV - zaplatí i televize? No a nakonec se na to lidé dívají v té sportovní hospodě, odkudž OSA opět nějaký ten penízek vydojí. --Tak takový kšeft by se mi také líbil.
Korba 29.1.2006 21:08

Re: Dotaz

No a výtěžek pak zajisté pošlou do záhrobí Čajkovskému.
pavel 99 29.1.2006 21:11

Re: Re: Dotaz

přesněji to co zbyde, až se podělej mezi sebou pánové z OSy
šoumen 29.1.2006 14:21

Filmy, které

jsou už v USA zaplacené, sem dávají jako šíření své vlastrní kultury za pakatel.
šoumen 29.1.2006 13:10

Je zajímavé,

že pan Janda za minulého režimu vůbec neřval a taky neumíral hlady a aby mohl hrát, když už se mu nechtělo moc dělat rukama, napsal písničku, která se líbila cenzorům, a co přišlo to přišlo. Teď by každý z nich chtěl vydělávat miliony. Ale ta tvorba, ta tvorba. Měli by se nad sebou zamyslet.
Ladislav N. 29.1.2006 13:17

Vybírat daně do vlastní kapsy je ten nejméně namáhavý způsob obživy...

Proto se tolik lidí těší na peníze z daní, které stát sebere těm, co s penězi umějí zacházet nejlépe...
šoumen 29.1.2006 14:19

Re: Vybírat daně do vlastní kapsy je ten nejméně namáhavý způsob obživy...

Vypalujte lidi vypalujte, v každé vypalovačce je započítán poplatek pro OSU, v každém médiu je započítán poplatek pro OSU, takže nikdo nic asi nekrade. A vydavatelství spolu s ochranami CD a DVD snad přijdou na to, že je to boj s větrnými mlýny. Každá ochrana do týdne padne. Nejlepší lamači ochran jsou v Rusku.
FO 29.1.2006 11:04

Je mi divné proč

proč když jedu autem na př. k zubaři a poslouchám písničku pana Davida, kterou zpívá pí Vondráčková( naštěstí dnes již ne tak často), kterou jsem si nevybral, která je zařazena mezi zprávy, které mě naopak zajímají, tedy vlastně proti mé vůli a mám zaplacenu rozhlasovou licenci, přejdu do čekárny a tam ji shodou kolností dovyslechnu a musí za ni zaplatit ještě zubař.
Jak je vůbec možné, že dáma, která v televizi vystoupí za OSA s tím, že hospodští musejí platit za užití uměleckých děl, která mohou být obsažena v reklamě, kterrou zařadí televize v přestávce mezi poločasy, která v podstatě diváky obtěžuje.
Proč se neplatí za každý pohled na "užité" dílo sochaře, archtekta, které mají mnohem větší a dlouhodobější hodnotu, než nějaký slabomyslný šlágr velmi omezené životnosti.
A jak je vůbec možné, že takovou nestoudnost mohli "naši zákonodárci" vymyslet a schválit.
 
pavel 99 29.1.2006 12:46

Re: Je mi divné proč

Vy vážně myslíte, že to je jediná "nestoudnost", kterou naši "zákonodárci" schválili?
Zasve 29.1.2006 14:27

Re: Je mi divné proč

Kdo vás nutí mít v autě rádio? Kdo nutí zubaře pouštět ho v čekárně? Nutí vás někdo kupovat rohlíky? Platíte za ně, když si je neberete?
Korba 29.1.2006 14:34

Re: Re: Je mi divné proč

A když si někdo bude na chodníku pískat nebo pobrukovat nějaký aktuální šlágr, mám si propíchnout uši, jenom tak pro sichr? Nebo radši toho ilegála praštit něčím po hlavě, jakožto uvědomělý občan?
jtv 29.1.2006 15:57

Re: Re: Je mi divné proč

Například mě nutí platit za média (CD, DVD apod.) a zařízení, i když vůbec nejsou používána pro přehrávání autorských děl. Na to jste (jako včera) při svém rozhořčení "zapomněl".
pavel 99 29.1.2006 20:07

Re: Re: Je mi divné proč

nakonec nikdo Vás nenutí mít uši. Po jejich odřezání a "ucpání" otvoru se zbavíte poplatků za hudební díla. Když si ještě vypíchnete oči, nemusíte platit za "vizuální" díla.
Peterka 30.1.2006 1:09

Re: Re: Re: Je mi divné proč

Na teletextu ČT se svého času tvrdilo, že poplatek za rádio nemusí platit ten, kdo lékařsky dokáže, že neslyší ...!!!
pavel 99 30.1.2006 1:24

Re: Re: Re: Re: Je mi divné proč

je otázka, jestli jej to osvobodí i od autorkých poplatků (původně jsem doufal, že ano, ale jak koukám oporu v zákoně to moc nemá) - aby nám ti chudáci autoři neumírali pořád hlady!
Ladislav N. 29.1.2006 20:47

Re: Re: Zasve - Je mi divné proč

Proč musím z rádia a TV, které po mně vynucují poplatky, poslouchat "hvězdy", o něž nestojím? Proč se mi vnucují a otravují? Proč za to, že se tenhle ŠOUBYZNYS vnucuje lidem, mají tito ještě povinně odvádět poplatky za "reklamu" v médiích? Kdybych napsal článek do časopisu a stejným článkem bych obeslal dalších 20 časopisů ve stejné zemi a oni by mi vyplatili honorář, v okamžiku, kdy by se na věc přišlo, považovali by mě za neseriózního autora.
Jiří 29.1.2006 10:56

autorská práva

Problematika autorských práv je u nás a nejen tu otázkou nenasytnosti lidí kolem autorů, ani ne autorů samých. Byli doby, kdy byli skupiny a zpěváci rádi, že si lidé přehrávali desky na magnetofony atd. V dnešní době už je hra o poplatky  absurdita a vydírání. Navíc vyžadují poplatky i za umělce, které nezastupují. Nebo, komu budou předávat vybrané poplatky za lidovou hudbu, Beethovena atd. Problém je i v tom, že touto činnstí se zabývá OSA se statutem OBČANSKÉ SDRUŽENÍ, dedy nejnekontrolovatelnější forma firmy. Totéž platí pro literaturu a DILIA. Takže nikdo neví, kam vybrané peníze vlastně jdou. U těch tiskovin šli tak daleko, že dovozci platí poplatek z každého stroje protože by se na něm mohly kopírovat knihy. Jako za komunismu. Nikoho nenapadne, zkopírovat 200 strannou knihu přijde dráž než si ji koupit. Navíc, proč mám platit za kopii svého dokumentu, který napíšu a potřebuji vytisknout. Takovouto cestou by se totiž dalo ad absurdum dojít k ochraně autorských práv pekařů, uzenářů, domácích receptů, ale třeba způsobu uklízení ulic, zametání apod.
Zkrátka jde jen o kšeft, a to ještě ne vždy jen pro umělce. Navíc dělá potíže ve školách, což je už na hranici odpornosti.
Ladislav N. 29.1.2006 11:05

Re: autorská práva

DAŇ UZÁKONĚNÁ PARLAMENTEM vybíraná výhradně ve prospěch sdružení soukromých osob s neprůhledným přerozdělováním financí i hospodařením. O pochybných metodách nemluvě.
Kvetla 28.1.2006 22:50

Diskuse uhnula i trochu jinam tak snad unese i tento názor....

Vzhledem k našemu věku nás těžko kdo předělá.  Nestěžujeme si, ale přímo nás ,když je nám vnucováno něco,co jsme si neobjednali.Životní zkušenosti náctiletých a cetiletých redaktorů,komentátorů a moderátorů, či analýzy zkrachovalých politiků,politologů a jiných logů k dění doma i ve světě nás opravdu zajímají stejně jako plastické operace prsou,nosu ap.,které někomu na(či ne)narostly.Na poslech zpráv z celého světa a informací od vlády,parlamentu aj.úřednictva ,o dobrém i špatném bohatě stačí jedinná stanice s minimálním rozpočtem,protože předpokládám,že zajistit objektivní domácí informace je povinností vlády,krajů,okresů,obcí policie,hasičů,hygieny,škol atd,atd..Na šíření má mít vláda rozpočet. Nejde přeci o autorská práva, ale o skládání účtů občanům .Chce- li nám někdo zvěstovat drby,spekulace,hry a zpěvy,koncertovat či jinak se předvádět slovem či tónem ,prostě prezentovat lahody důležité jen pro někoho, ať to laskavě přenechá soukromým stanicím.Ty si na to buď seženou sponzory a budou tyto věci šířit zdarma,nebo zřídí placený kanál pro ty či ony fandy toho či onoho. A na nás bude, abychom  si vybrali a případně i platili za svoji zvědavost.Vnucovat to i nám,považuji za vlezlost,zpupnou snahu udělat nám díru do hlavy a vědomě nám do podvědomí vnucovat své názory jakožto jedinné správné.A protože si to stát nechává platit - prostě a sprostě krade a loupí .Ať už se jedná o rozhlas, či televizi Vláda se chová jako sprostý lupič,co vás nejprve okrade o poslední boty a za to  slíbí,že vás vyšle na módní přehlídku ....Možná tak zametat  vajgly.
A.J.S. 28.1.2006 22:11

K věci

V této diskuzi je možno si přečíst neuvěřitelnou snůšku hloupostí, urážek OSA, sprostot a nevědomosti - té je tu asi nejvíce. Diskutující většinou nevědí nic o historii autorského práva, o světě průmyslu populární hudby, ale většina z nich se shoduje v tom, že chtějí něco zadarmo - tedy za pět prstů. Inu  to chce každý zloděj a proto se tu toto slovo objevuje nejčastěji.
V historii byl hudební skladatel odkázán po několik století pouze na svého šlechtického chlebodárce, u stolu sedával se služebnictvem a s kuchtíky a byl rád když dostal najíst i když uměl potěšit panstvo symfonii, hrou na nástroj, dirigováním a řízením orchestru atd. Z tohoto ponížení ho později částečně vysvobozovali hudební nakladatelé, kteří jejich díly tiskli, prodávali a autorovi platili byť jednorázový honorář, většinou směšně malý. Proto také mistři jako Mozart, Beethoven, Schubert ,Chopin a  jiní umírali nuzně v bídě. Franz Schubert neměl ani vlastní pianino a Frederic Chopin byl v okamžiku své smrti chudší něž jeho sluha. Teprve v 18. století se ve Francii z ducha francouzské revoluce zrodila myšlenka autorského práva a myšlenky, že i autor je pracující člověk, který má právo na mzdu za svoji práci jako každý jiný. Tak vznikly autorské ochranné organizace - SACEM (Francie), GEMA (Německo), AKM (Rakousko), SIAE (Italie) ... a další včetně OSA 1919 v Praze. Šíření hudby pouhým tiskem bylo ve dvacátém století bylo záhy rozšířeno o další a další technické možnosti (rozhlas, desky, televize, film, video atd) a ochranné organizace tedy na základě autorských zákonů, které vznikly nejdříve ve Francii a v Anglii začaly pečovat o to aby autoři dostávali z tohoto obchodu svůj spravedlivý dílek, neboť i oni musejí 365 dní v roce jíst. Tak to je dodnes a  meexistuje žádný jiný reálný způsob jak to zařídit jinak. Vy všichni, kteří tu řvete proti právům autorů na odměnu za práci jste opravdu zloději a měli byste přijít o plat abyste to pochopili.
pavel 99 28.1.2006 22:29

Re: K věci

Nuže můžete "k věci" vysvětlit, jak "chudáka" Karla Gotta či Michala Davida okrádají zlotřilé děti, které na představení písně autorké tvorby (text i hudba) pana učitele? (Popřípadě lidovky neznámého autora...) Nebo zlotřilí darebáci, co si drze a CD-čka ukládají (nebo na kopírce kopírují) vlastní diplomovou práci, účetní doklady či firemní smlouvy? Úplně se stydím za takové nehorázné lumpárny, jež tak OKRÁDAJÍ nebohé umělce.
pavel 99 28.1.2006 22:29

Re: Re: K věci

na představení zpívají - mělo být
R 28.1.2006 22:47

Re: K věci

No dneska Janda ani žádný jiný umělec neumírá hladem.
Jinak chování lidí je věc statistická. 
Dokud byla továrně vyrobená zvuková konzerva zhruba stejně drahá nebo í levnější než podobně kvalitní zvuková konzerva vyrobená podomácku, bylo vše v pořádku, protože porušování autorských práv se defakto dopouštěly jen zločinné gangy a ty se daly relativně jednoduše stíhat a jako se zločinci se s nimi běžný člověk neztotožňoval. Jenže nyní se objevily nové technologie, takže doma vyrobená zvuková konzerva je až 100 x levnější než továrně vyrobená zvuková konzerva. Tváří v tvář tomuto obrovskému rozdílu jsou naopak  producenti CD běžnými lidmi považováni za zloděje nebo za debily, kteří neumí to CD dodat levněji  a OSA za jejich ochranku.  Toť asi vše.
A.J.S. 29.1.2006 21:40

Re: Re: K věci

Producenti CD (podle Vás zloději a debilové) jsou dost početní. Jsou to skladatelé, textaři, aranžéři , zpěváci, hudebníci, mistři zvuku, hudební režiséři ,dále pak producenti, kteří zaplatí výrobu v drahých studiích, potom výtvarníci, kteří vymyslí booklety, nu a pak následují lisovny, tiskárny, distribuce, reklama,  clipy a celý ten kolotoč výroby a prodeje.Všechno dohromady to stojí spoustu peněz a někdo je musí zaplatit !!! Vyprodukoval jsem jako producent asi 50 LP/CD, takže o tom něco vím. Běžný člověk ovšem tohle všechno moc nevnímá a ani ho to nezajímá, vnímá jenom cenu produktu na pultu. A ta je dnes opravdu někdy přemrštěně vysoká. Pokud se ale pozorně podíváte na obal, uvidítě tam nejčastěji logo jednoho z největších světových gigantů jako EMI, SONY, WARNER / CHAPELL, BMG .. je jich už dnes jenom asi pět co si rozdělili celý svět. Ti vydělávají nejvíc. A obchodníci, jejichž marže jsou v této branži třeba až 50 %. Autorské svazy mají  z tohoto koláče jenom  9 % pro všechny autory kolik jich na CD je.  A nechrání celou tuto armádu, pouze skladatele, textaře a nakladatele. Výkonní umělci mají zase jiné organizace - u nás Intergram. Další organizace mají výrobci zvukových záznamů - celosvětově IFPI - ta bojuje proti pirátství nejvíc, protože ti tam mají největší investice. U nás se všichni sesypali na autory a jejich organizaci OSA.  Proč neútočí nikdo na pravé viníky drahých CD?????? Protože o tom nic neví a znají jenom Novu a Blesk, kde se prezentují bulvární bláboly o Jandovi a OSA, z níž udělali fackovacího panáka. Je pravda, že dnes úspěšní autoři neumírají v bídě, ale těch je jenom pár z tisíců. OSA  nezastupuje jen pop-autory, ale všechny hudební tvůrce, včetně autorů symfonické, operní, komorní, baletní ,scénické, filmové hudby a ti všechni jsou dnes v našem "demokratickém státě" vláčeni bahnem a uráženi neuvěřitelným způsobem. Je to smutek a návrat do doby před Napoleona.
Korba 29.1.2006 22:57

Re: Re: Re: K věci

No vida, pane producente, je to tady. EMI a spol. vám platí málo a proto si potřebujete trošku vylepšit rozpočet z nejrůznějších poplatků a paušálů. Kdyby ty poplatky nebyly, dostali byste větší podíly nebo byste to zkrátka nedělali a živili se něčím jiným. Proč jsou "všichni" proti OSE, je docela jasné, když si člověk přečte třeba článek OSA Nostra, který lze najít pomocí vyhledávače na webu. Neprůhledná a nesmyslná pravidla, několikanásobné zpoplatnění atd. atp. O Intergramu a spol. v podstatě nikdo neslyšel. Na vydavatele CD nadává docela dost lidí a po aféře s tzv. Sony rootkitem jich ještě přibude. Nemusíte se bát. A co se týče autorů, nikdo je nenutí natáčet u Warner Brothers nebo BMG; existují malá vydavatelství jako Indies Records, Black Point Music, Redblack apod.
Korba 28.1.2006 22:51

Re: K věci

Hm, zkusme si ty problémy a otázky trošku rozmotat. 1. Hrozí dneska komukoliv ve vyspělém světě smrt hlady a v bídě? Ne, alespoň doufám. 2. Pomáhá stav, který tady byl nastolen současnými autorskoprávními zákony a ochrannými svazy, skutečným dnešním umělcům? Asi těžko. Řekl bych, že drtivá většina z nich je pod rozlišovací schopností OSÁckých výběrčích. 3. Je správné několikanásobné zpoplatňování již prodaného díla? Myslím, že ne. 4. Je správné vybírat peníze od dětských sborů za lidovky? To rozhodně ne!