28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Proč se nechat očkovat

Politici v souvislosti s epidemií covid-19 rádi používají válečnou terminologii: jsme ve válce, bojujeme, našimi zbraněmi jsou... Když se oprostíme od řečnického patosu, zjistíme, že tato přirovnání jsou překvapivě výstižná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Moravčík 19.12.2020 18:16

Problém je v tom, že nikto nevie, či práve u neho bude priebeh ochorenia ľahký. Vo štvrtok som bol v UN Martin na pravidelnej kontrole, stretol som sa s pár známymi lekármi tak som sa opýtal ako to u nich vyzerá s kovidom. Nie je to sranda, vek chorých sa oproti jari výrazne znižuje, sú tu aj ťažké prípady 20-30 ročných bez komorbidít. Opakované infekcie nie sú len s ľahším priebehom - prípad kamaráta Jardu Mosteckého

Infekcia vírusom obrny plnou silou zaútočí len na niektorých, drvivá väčšina ani nevie, že sa s vírusom stretla. Takže závažný priebeh zďaleka nehrozí každému. Ale odmietol by ste očkovanie, keď viete, čo by Vám mohlo plne rozvinuté ochorenie spôsobiť? Pred objavom vakcíny tiež neochrnula väčšina populácie, ja si z detstva pamätám jediný prípad u nás na dedine - "krivého Janka".

P. Zinga 19.12.2020 13:12

K čemu je pro infikované test PCR?

„Co vyplývá pro léčení z coronové diagnózy? Jakým způsobem přispěli objevitelé stále nových respiračních virů a vývojáři odpovídajících testů PCR mezi virology a mikrobiology k uzdravení nemocných lidí za posledních 20 let nebo v roce 2020? Doposud nic moc.. Protože proti typickému, to znamená bakteriálnímu zápalu plic, již desetiletí pomáhají antibiotika,která představují skutečné medicínskou revoluci, je-li však původce nemoci vir –a je jedno, známý či neznámý- nejsou doposud k dispozici žádná léčiva.Léčení spočívá v kontrole a podpoře samoozdravných procesů organismu a zasahuje třeba při dušnosti (např. ventilací), ale jinak se soustřeďuje na zabránění bakteriálních superinfekcí. Ne vždy úspěšně. Zápal plic-bakteriální či zpočátku virální a pak superinfekciózní- patří k nejčastějším příčinám smrti při „přirozeném“ konci života. Donedávna platil zápal plic za jednu z nejmírnějších forem stářím a nemocí podmíněného umírání.“

Zatím znalost faktu, že zemřelý byl „pozitivní“, prospívá akorát coronaalarmistům - finančně i mocensky.

https://www.achgut.com/artikel/skandale_der_pcr_massentestung_folge_6_diagnostik

P. Rada 19.12.2020 13:35

Když už reagujete přímo na českého autora, měl by jste umět jmenovat také konkrétního českého "korono-alarmistu" kterému covid mocensky a finančně prospěl. Jinak jde o desinformaci až pomluvu.

Pro německé prostředí (ze kterého předkládáte odkaz) je totiž spíše charakteristická tamní daleko vyšší disciplinovanost, nižší dopady covidu a lepší organizační zajištěnost právě očkovacího procesu.

Takové upřesnění by pak mohlo být zvlášt zajímavé ve srovnání pro naši společnost, ve které už před epidemií bylo v důsledku chamtivosti jedněch i druhých prokazatelně prakticky 10% s populace v exekucích - tedy proti německu zas zlomek.

M. Ostrihoń 19.12.2020 13:51

zatim to neprospělo nikomu mimo Prymuly ,nikdo s ktereho se stal Někdo ale budoucnost je jasna astronomicky zisky pro virobce vakciny o ktere nic nevime a když fungovat nebude prachy jim zustanou za nic

P. Rada 19.12.2020 14:36

Astronomické zisky? Odkud čerpáte takovou informaci? A event. pro kterého s mnoha výrobců ... ? A kolik je těch kteří investovali a vývoj se jim nepovedl tak ryche nebo vůbec... ?

Přitom už dnes předčasně odchází zhruba dvojnásobek duší a navíc s domácí populace, která už tak slábla.

Dokážete nějak vyčíslit/popsat takto odcházející hodnoty? Nemůže právě popíráním smyslu očkování dojít na "astronomické ztráty"?

M. Ostrihoń 19.12.2020 14:48

astronomicke častky pro všechny i neuspěšne protoýe vyvoj plati staty ne firmy

P. Moravčík 19.12.2020 18:19

Nemáte pravdu. Pfizer dostal finančnú podporu od štátu len preto, aby si USA zabezpečili prednostné dodávky. Firmy dosiahnu na grant od štátu len vtedy, keď to štát považuje za strategickú záležitosť, inak idú straty na triko súkromnej firmy.

M. Ostrihoń 19.12.2020 20:00

ano ale stat to považoval !!za strategickou zaležétost takže vše plati stat a bez zaruky že to bude fungovat

P. Moravčík 19.12.2020 21:49

Určite neplatil všetko, a prispel finančnou čiastkou (ale nie kompletnou úhradou nákladov) vtedy, keď už bola príprava vakcíny v testovacom štádiu. A len preto, aby si zabezpečil prednostné dodávky. Inak náklady firiem, napríklad na vývoj nového antibiotika idú v rádoch miliárd USD, a nie vždy sa výrobok na trhu zaplatí. Straty neúspešných projektov sa potom vyvažujú úspešnými preparátmi - napr. Augmentin vyvážil straty v ďalších, myslím že štyroch projektoch. A tie neboli v desiatkach miliónov. Štát na vývoj prispieva len v ojedinelých prípadoch - ako je tento. Nakoniec, sú to súkromné firmy a súkromný kapitál,

P. Vychodil 19.12.2020 18:23

Ukončení vývoje australské vakcíny je důkazem, že se jedná v první řadě o profit. Nebo máte snad lepší vysvětlení ? Ukončení vývoje české vakcíny vysvětlujete jak ? Fakticky mediální blokace vakcíny Sputnik je dle vás v pořádku ? Co víme o čínské vakcíně ?

Chcete říci, že kdo je první na trhu, nemá maximální zisky ? Takže první firmy, navíc bez jakékoliv právní zodpovědnosti, nemají podle vás maximální zisk ? Navíc, pokud do jejich vývoje investoval stát(y) ?

Čí jste agent ? Kryjící se za rádoby věcné diskuze ?

rozptylte zde pochybovače, kteří se obávají neověřené technologie firmy Pfizer, nějakým hodnověrným způsobem...

bude se vám to propagovat těžko..."moje vakcína chrání tebe" není potvrzena, délka imunity není známa, vedlejší účinky nejsou známy...

zde reklama typu "tatarská omáčka Hellmann' s do každé zdravé rodiny" asi nebude fungovat...

P. Zinga 19.12.2020 16:25

Pane Rado, jako obvykle nemluvíte o něčem, o čem něco víte.

Stále více se mě vtírá dojem, že jste zapšklý komunista.

P. Rada 19.12.2020 18:30

"Zapšklost" mám - ale hlavně vůči mocensky vyšinutým egoistům a těm co jim podstrojují. Tací mi kazili mládí prosazováním třídního boje o konečné vítězství komunismu nad kapitalismem... a přitom spálili lesy... pohraničních hor.

Ti co je mocensky velkoprivatizačně-kapitalisticky nahradili a pak velkohubou reklamou drancovačku celé země jen urychlili pak pro změnu nyní devastují lesy nížin...

Ve stáří mi tedy dál analogicky vadí pokračující arogance mocných k životnímu prostředí i hlouposti zingů kteří ničivým trendům nahrávají.

J. Vavrochová 19.12.2020 13:10

Souhlasím.

P. Moravčík 19.12.2020 12:25

Jerome Klapka Jerome popisuje ako pri zisťovaní príznakov nejakej choroby štúdiom lekárskej príručky dospel k názoru, že trpí všetkými chorobami s výnimkou puerperálnej sepsy (horúčka omladníc). Zveril sa s tým svojmu priateľovi, lekárovi, ktorý ho vypočul a napísal mu recept. Podľa toho si mal mladý Jerome dať každých 6 hodín polkilový biftek, veľké pivo, denne 15 km prechádzku, do postele o jedenástej a hlavne - neládovať si do hlavy veci, ktorým nerozumie. Riadil sa s tým celý život a preto žil šťastne a spokojne.

Prečítať si pár populárnych článkov a odborných prác bez potrebného odborného základu vedie len babylonskému zmäteniu názorov, šíreniu nezmyslov a poloprávd, ktoré k ničomu nevedú a zbytočne rozťahujú vlákna na úkor zmysluplnejšej debaty. Rád by som si bol taký istý ako napr. páni Boháček a Vychodil, je mi však jasné, že problém je oveľa komplexnejší ako sa im zdá - a to ani nemám problém pochopiť podstatu pojmu pandémia. Je dobré, ak si aj laik chce urobiť predstavu o tom, čo sa deje, ale zároveň by si mal uvedomiť, že ak v danej veci má do odborníka ďaleko (a ani tí nie sú si vo viacerých dôležitých detailoch istí), je lepšie počkať s unáhlenými závermi, a kým sa to všetko nevyjasní, správať sa s predbežnou opatrnosťou tak, aby neškodil sebe ani iným.

J. Brunner 19.12.2020 14:10

R^

L. David 19.12.2020 12:18

Ano, nechte se očkovat a pak klidně chcípněte!

Vždyť je to hrdinství - položit život za vlast!

P. Vychodil 19.12.2020 10:11

pro ty, kteří tvrdí, že moje vakcína ochrání tebe, bych rád upozornil, že je to dezinformace !

Dosavadní testy Pfizer byly zaměřeny na sledování účinnosti vakcíny počítáním dobrovolníéků, kteří měli symptomatické covid-19 ochoření a potvrzenou infekci virem.

Posouzení, zda vakcína zabraňuje šíření, což je předpokladem pro získání stádní imunity, zatím je předmětem dalších studií.

Vláda nás úmyslně dezinformuje pro větší blaho pharma společností, a heslo "já ochráním tebe" je jenom sprosté emocionální vydírání...

P. Boublíková 19.12.2020 10:30

Předpokladem stádní imunity je, že virus nenajde hostitele. Každý může být imunní sám za sebe a infekci šířit, vtip je v tom, že ji nemá na koho šířit.

P. Rada 19.12.2020 10:40

Nejspíše se velice mýlíte. Předpokladem "stádní" imunity je naopak rozvoj imunity ve "stádě" rychlejší jak rozvoj variant virů.

Ty nejmenší a nejrychleji se množící organismy jsou přitom svou proměnlivostí pravidelně ve velké výhodě. Ta selhává jen tam, kde to už dříve jim podobní zkoušeli podobným způsobem.

P. Vychodil 19.12.2020 11:11

což mne vede k otázce, zda člověk, který si žije v poklidu se svámi viry, v symbioze, je nebo není imunní ? je nebo není potenciálním šiřitelem ?

Z mého pohledu laika jsem imunní, neb nemoc se neprojeví...přesto mohu být šiřitelem...teď mne napadá virus Herpes, vím že jej v sobě mám, neb když nějakým způsobem (vetšinou silným prochladnutím) je moje imunita kompromitována, šup, a mám opar...

P. Vychodil 19.12.2020 10:47

souhlasím, doufám, že vy také souhlasíte, že pokud není prokázáno, že vakcinace brání asmptomatickému průběhu nemoci a šíření, je heslo "moje vakcína chrání tebe" klamavou reklamou

P. Rada 19.12.2020 11:09

"Klamavým" postojem především je si myslet, že riziko infekčnosti nesouvisí s mobilitou a hustotou organismů.

Výraz "moje vakcína chrání tebe" tedy může platit v případech adekvátní komunitní situace.

To zdali jde v kterých případech o klamavou reklamu nevím ale většina reklamy bývá klamavá. Rozlišujme tedy reklamu oproti včasnému varování.

Varuji Vás proto, že neklamné naopak pravidelně je, rychlejší šíření při větší hustotě organismů podobného typu.

P. Vychodil 19.12.2020 11:15

pokud vakcína nezamezuje šíření, pak nemůže nijak ovlivnit parametr "hustota obyvatelstva"...a ano, hustota obyvatelstva je významným parametrem...stačí si odskočit do severských států...

P. Rada 19.12.2020 11:28

Vakcína samozřejmě nezamezuje šíření mezi lidmi - ale může omezit rozšiřování uvnitř organismu.

Máteli např. i přes naočkování... jen mírnou chřipku - měl by vás rozum navíc nabádat k zvýšení ostupu a snížení kontaktů vůči okolí.

Tam kde v důsledku lidnatosti historicky hrozývali epidemie, se mnohdy jen na rozum nespoléhalo a zřejmě i tímto způsobem už ve starověké Číně vzniklo "Zakázané město". Udržely se tam i tradice vzájemné úklony - namísto podávání si rukou, či dokonce objímání až líbání na potkání... viz kdejaká hospůdka... až techtle mechtle.

P. Zinga 19.12.2020 13:20

Paní Boulíková, rozum do hrsti: jestliže očkovaní nebudou příjemci infekce, tak z čeho máte strach? dejte se očkovat a jste v bezpečí. Na ostatní se můžete vykašlat, třebas na mě.

P. Boublíková 19.12.2020 16:20

Ale já nemám strach, jak jste na to přišel? Očkovat se nechám a na ostatní kašlu, s chřipkou to dělám zrovna tak.

P. Vychodil 19.12.2020 9:49

může mi někdo vysvětlit, proč vakcíny proti covid nejsou dělány známými technologiemi ? Kromě toho, že jejich výroba je rychlejší a levnější ? Co vím, pouze Sputnik technologie již byla dříve použita...

kdyby se jednalo o "tradiční" vakcínu, určitě by odpor klesl k nule...

P. Boublíková 19.12.2020 10:28

Výroba mRNA vakcín není ani levnější, ani rychlejší. Je však daleko cílenější a s minimem rizik. Totéž platí pro peptidové vakcíny.

Sputnik a Oxford využívají stejnou technologii rekombinantního adenoviru. Zde může být snížena účinnost vakcíny vznikem protilátek proti adenovirovému nosiči. Totéž se stalo australské vakcíně, která indukuje tvorbu protilátek proti HIV.

Tradiční vakcíny, tedy vakcíny první generace, využívají inaktivovaný virus. Určitě je nebezpečnější dostat dávku celého viru než jen jeho část (RNA, mRNA, jeden povrchový protein).

Ovšem vy to vidíte bůhvíproč právě naopak, co už s tím.

P. Vychodil 19.12.2020 10:38

já to nevidím nijak, jen nesouhlasím s tvrzeními typu, je účinější, je bezpečnější...to jsou neověřené reklamní proklamace...čas až prověří...no možná jsem podle vás zbabělec...ale ani auto si nekupuji, bezu toho, abych si ověřil jeho spolehlivost...za ten čas...

P. Rada 19.12.2020 10:34

Jaké "známé technologie" máte na mysli? Znáte "známou" či dokonce "tradiční" technologii jak vyrobit vakcínu proti viru HIV? Nebo jen proti chřipce - ale tak aby měla účinnost např. dvojnásobnou proti té dnešní?

Máte ale pravdu, že jaksi "tradiční" metodou byla na Covid vyvinuta vakcína i u nás. Ukončilo se to ale jen testováním na myších.

Možná, že pokud by bylo ještě daleko hůře a nebyly by nadějnější varianty - pokračovalo by se dál na lidských dobrovolnících - jako jste možná i Vy.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cesko-vakcina-koronavirus-covid-astrazeneca-jan-blatny-ministerstvo_2011081226_sto