27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Proč se nechat očkovat

Politici v souvislosti s epidemií covid-19 rádi používají válečnou terminologii: jsme ve válce, bojujeme, našimi zbraněmi jsou... Když se oprostíme od řečnického patosu, zjistíme, že tato přirovnání jsou překvapivě výstižná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Stys 22.12.2020 6:48

Kdybych bral jen příklady, které znám z první ruky, to jest kdy lidé byli pozitivní, mali příznaky, a lidé, kdo s nimi celou dobu žili v jednom bytě, měli příznaky a byli negativní, došel bych k 66% falešné negativitě.

Potíž je v tom, že neznáme složení primerů, občas vyjdou absurdní kombnace pozitivit a není čas udělat kontroly. Dokonce občas i ta opakování vyjdou pořád stejně absurdně. Pak nastupuje subjektivní "rozhodování podle kontextu". Dělal jste osobně taková opakování v nejasných případech?

Dokonce data od fotbalistů mám, tak vím, že pozitivita opakovaně po dnech testovaných tam vychází dost náhodně. Přece by se měli každý den vzájemně nakažovat na tréninku, ne? A jak vysvětlíte případ, kdy tatáž osoba je jak na houpačce, každé dva dny ano a ne?

Vyléčení fotbailstů Slávie bylo jednoduché. Pan Tvrdík šel na Synlab a řekl: "Tady jste posuzovali hraniční výsledky jako negativní, nemohli byste to udělat i dnes? Pokud ne, pošlu na vás kontrolu SZU." A klinika změnila názor. Oni mají argumentaci nad primárními daty dobře propracovanou, splupracují na tom s Univerzitou Karlovou. Kontrolní otázka: Proč není ministrem zdravotnictví nějaký prodělan jedné z LF UK? Protože by sotva měl žaludek se na tiskových konferencích tvářit vážně a nezvracet.

V. Klepetko 20.12.2020 23:11

Hmm... Tak to jsem si zase naběhl a spolehnul se na důvěryhodně vypadající informace o tom, že virus chřipky a SARS-COV-2 patří taxonomicky do různých čeledí, takže jsou si podobní asi jako kočka a pes. Jenže skutečnost je ještě méně příznivá pro zastánce teorií o "virech stejného typu". Zde je reálné taxonomické zařazení covidu a chřipky:

Realm: Riboviria, Říše: Orthornavirae, Kmen: Negarnaviricota, Třída: Insthoviricetes, Řád: Articulavirales, Čeleď: Orthomyxoviridae, Rod: Alphainfluenzavirus, Druh: Influenzavirus A - a to je virus chřipky.

Realm: Riboviria, Říše: Orthornavirae, Kmen: Pisuviricota, Třída: Pisoniviricetes, Řád: Nidovirales, Čeleď: Coronaviridae, Rod: Betacoronavirus, Druh: SARS-CoV-2, a to je ten náš koronavirus.

Takže ve skutečnosti jsou si ty viry podobní asi jako slon a hlístice - patří nejen do různých čeledí, ale i úplně jiných řádů, tříd i kmenů! Vskutku, velká, velká podoba... :-)

V. Klepetko 20.12.2020 21:14

... si jako fakt myslíte, že ty mRNA vakcíny budou na novou britskou mutaci neúčinné?

Omyl.

Zkráceno, zjednodušeno;-)

V. Klepetko 20.12.2020 20:52

Pane Hašku... Tuberkulózu způsobuje bakterie Mycobacterium tuberculosis. Za kvašení zelí můžou zas kvasinky. A za, tetanus může opět pro změnu bakterie, clostridium nebo jak se to jmenuje...

Ale víry jsou si z hlediska systematiky navzájem stejně příbuzné a vzdálené, jako je to u bakterií nebo u nás strunatců :-)

Žádné viry "typu chřipka" nebo "skupiny chřipka" neexistují, to bude nějaká neomarxistická propaganda :-). Máme tu jen řády, čeledi, rody atd. jako všude jinde: u bakterií i rostlin

V. Klepetko 20.12.2020 20:39

Pane Hašku, za mlada jsem si dokonce dokázal přečíst učebnicí" The Biochemistry of the Nucleic Acids", napsanou panem Davidsonem, takže si nemyslím, že byste měl mít dojem, že ty Vaše tři otázky jsou bůhví jak duchaplné :-)

Určitý typ diskuze vyžaduje nejen pevné ideologické přesvědčení, ale i odborné znalosti. No a sice vím, že nic nevím, ale ani ty vaše odkazy k primitivním znalostem, získaným na základce, nás nikam neposunou ... ;-). Nedělejte chytrého, a raději mi popřejte klidný nedělní večer. Tak jako já Vám...

V. Klepetko 20.12.2020 20:25

Hmm... "typ chřipka"... Pokud si matně vzpomínám na poznatky že ZDŠ, tak v biologii se z hlediska systematiky o "typech" příliš nehovoří, tam jsou třídy, řády, čeledi, rody, a tak podobně... No a z tohoto hlediska patří virus chřipky do úplně jiné čeledi (Ortomyxoviridae), než virus SARS--COV-2 (Coronaviridae).

No a to znamená, že chřipka a covid jsou si podobní asi jako kočka pes, to jsou šelmy, ale z různých čeledí! :-)

Viz. Součková: Bílkovina, která změnila svět a její srovnání s chřipkou - když nemluví o politice, tak ti Topáci řeknou občas i něco zajímavého:

https://www.top09.cz/regiony/jihocesky-kraj/regionalni-organizace/ceskobudejovicko/souckova-bilkovina-ktera-zmenila-svet-a-jeji-srovnani-s-chripkou-27194.html

Š. Hašek 20.12.2020 20:12

Šel jsem na návštěvu.

Chodník byl zatarasen rakvemi, po ulici jedna sanitka za druhou, nahoře asi tři vrtulníky (ve druhém Blatný, ve třetím Kubek), .......... když jsem tam došel, bylo mi sděleno, že:

1. Dům jest v asanaci a momentálně zaplynován.

2. Pokud chci dále pokračovat, musím se nechat testovat a všem oznámit, že do poloviny ledna budu nedostupný. Včetně celé své rodiny.

3. Zaslechl jsem, že mají plac v nemocnici, a že by se mnou udělala rozhovor NOVA/ČT09.

Upozorňuji, že za Masaryka se na konci páté třídy probíralo slovo promile. Třeba promile z 10 000 000.

Š. Hašek 20.12.2020 20:02

Pane Klepetko.

1. Jaké známky jste měl osmičce?

2. Nemáte náhodou nějakou mladší lékařku, která na hleny v krku vrzne hned Penicilin?

3. Čtete knihy, nebo čučíte na televizi?

Š. Hašek 20.12.2020 19:49

Typický znak chřipkové skupiny je mutace, rychlá a velice pestrá.

Dále viz základní škola, můj lékař a 65 let života.

Dětská obrna zůstala stejná, mám podezření, že tohle Blatný vůbec nechápe.

Š. Hašek 20.12.2020 19:45

Bavíme se o virech, vykvajzněte se na bakterie.

Jedna z nich Vám dělá kysané zelí. Jiná zas pracuje v tuberkuloze. Další má na starosti tetanus.

Š. Hašek 20.12.2020 19:43

To si řekneme v březnu, Vážený neabsolvente základní školy.

Černé neštovice nemutují, typ chřipka mutuje.

Vyvraťte to. Nejen mně.

V. Klepetko 20.12.2020 19:10

Pane Vychodile, nebudete vy nakonec agentem konkurenční "Moderny"? :-);-D:-)

V. Klepetko 20.12.2020 19:05

Když nefunguje logika, tak to zkusíme s fuzzy - logikou :-) Dobrou

V. Klepetko 20.12.2020 19:03

Nuž dobrá... Nezbývá mi nic jiného, než popřát Vám pevného zdraví!

P. Vychodil 20.12.2020 18:32

Hele, nepřipadá vám zvláštní, že se mutace objevila v okamžiku, kdy se začalo v GB očkovat ? a objevila se zrovna v GB?

scénáře, proč tak či onak, nechám na vás, či na každém přihlížejícím a jeho fantazii...

já s úžasem sleduji celosvětové divadlo testovací pandemie, pod jehož rouškou se připravuje totální ovládnutí ovčanstva, za jeho souhlasného hýkaní, bučení, jeho o-očkování, následně očipování, následně totální kontroly...následně de-populizace...

P. Vychodil 20.12.2020 18:20

Pane Klepetko, vzdejte svoji snahu, udržuji si určitý odstup od oficiální medicíny...kromě medicínských výkonů, které zachránili, či prodloužili mnoho životů, tím myslím chirurgické výkony...zde skutečně je pokrok znatelný, nechci vás unavovat svými zkušenostmi s ostatní jinou "moderní" medicínou", která ničí zdraví víc, než zachraňuje...nicméně, byl jsem "infikován" od mládí svými rodiči, oba byli doktoři...a proto jsem se na medicínu nikdy nedal, abych nemusel být "konformní"...

V. Klepetko 20.12.2020 17:58

Pane Vychodile, s tou vaší poslední větou vřele souhlasím. K pravdě se člověk propracovává vždy jen s nasazením vlastního úsilí, a masmedia nebývají dobrým vodítkem...

Osobně bych se rád propracoval k pochopení role IgA v celém tom kovidovém příběhu, o tom se ví nejméně, a já mám od počátku již několik měsíců velmi vysoké skóre.

Proč vedu diskuzi? Nabyl jsem dojmu, že na základě osobních a dost bolestných zkušeností máte hlubokou nedůvěru v klasickou medicínu, a z toho pramení ten Váš odpor k vakcinaci - máte obavy z negativních následků aplikace "nedotažené" vakcíny. A já bych Vás rád přesvědčil o tom, že potenciální škoda od toho samotného viru je řádově hrozivější, než možné nepříjemnosti z vakcíny.

Zatím se mi to ale moc nedaří :-) Klidný nedělní večer přeji...

P. Vychodil 20.12.2020 17:45

ano, některé, patří mezi ně dnes mediálně úspěšný SARS-Cov-2 ? Se smrtností na úrovni chřipky ? (na toto konstatování prosím nereagujte, to je oficiální WHO report).

Není zde na místě spíše budovat stádní imunitu, individuální imunitu ?

Samozřejmě nakažlivé a zároveň smrtelné nemoci se v minulosti eliminovaly masovou vakcinací...trvalo to roky, či desetiletí...

představa, že takto uřídíme "chřipkový vir", který navíc asi bude mutovat, viz poslední zprávy z GB, je naivní...

navíc počítejte se mnou: maldiství do 16ti let jsou vyjmuti (cca 2mio), alergici (cca 300tis), dalším kontraindikace...pak tu máme mladou generaci, která chce mít potomky, zatímco Pfizer "nedisponuje dosudžádnými daty, které by prokazovaly vliv vakcíny na plodnost"...mám pokračovat dál ?

takže tu máme potnciálních uchazečů o vakcínu cca 50-60% ? když to bude stačit, díky za to...mimochodem vakcína Pfizer nebyl testována s ohledem na zamezení možného šíření viru očkovaným jedincem...

Chápete, co to znamená ?

P. Vychodil 20.12.2020 17:27

díky za úpřímnost, ale proč vlastně vedete tuto diskuzi kvůli mě či mě podobných ? přece víte, že já žádnou obavu nemám, a proto vedu tuto diskuzi pro ty, kteří se bojí...no, asi špatně, proti fobiím neexistuje jednoduchá "medicína"...

takže když jsme si ujasnili, že nikdo z nás nemá obavu z covidu, někdo se pro jistoru nechá očkovat, jiný spolehne na svoje zdraví...to by byl krásný svět, soužití různých názorů bez napadání...

ps sám s vaší zkušeností s covidem nyní tušíte, že černobílé pravdě našich masmedií je zapotřebí se bránit...:-)

M. Burešová 20.12.2020 17:27

Pandemie je lidský pojem. Nejedná se o přírodní zákon. Stačí, aby někdo (nějaký člověk) definici pandemie přeformuloval - a bude po problému. Nebude ovšem po Covidu - to si řídí příroda sama a na lidské "kecy" kašle.

V. Klepetko 20.12.2020 16:52

Pane Vychodile, nikdo Vám nezaručí nic - prostě protože toho o tom viru zatím víme dost málo...

Strach z kovidu momentálně nemám - nemoc jsem prodělal "bezpříznakově", přičemž pozitivní PCR test mi vyšel krátce po infikování prostě protože jsem potřeboval jet na Slovensko, takže jsem vyklopil na letišti 1750 Kč a získal nečekaný výsledek. Od té doby si v měsíčních intervalech dělám antigenní testy dle protokolu ELISA firmy Euroimmun (to není žádný levný rychlorest), a s uspokojením registruji vysoké skóre Ig protilátek :-)

Takže - nevím, jestli mi uvěřitey ale tuto diskuzi vedu spíše kvůli Vám, než kvůli obávám o vlastní zdraví - a zvažuji že bych mohl datovat krevní sérum, tam ale budou nějaká věková omezení asi...

Zajímavé info pro Vás - v mém okolí jsem nikoho nenakazil, i když doma jsme byli jako rodina v neustálém přímém styku i během mé karantény. S tou nakažlivostí lidí bez příznaků to asi tak husté nebude, hádám...

V. Klepetko 20.12.2020 16:38

Pane Hašku, není ovoce jako ovoce

Tak například, původce lepry i původce tuberkulózy - to jsou bakterie stejného rodu, jsou Mykobakterie... Že jsou ale podobné neznamená, že se i chovají podobně: lepra je velmi málo nakažlivá, narozdíl od TBC, a šíří se úplně jinak. Nebo jiný příklad MERS je tomu našemu novému viru velmi podobný, virus chřipky je ve srovnání s tím jen velmi vzdálený příbuzný. No a chcete snad říci že se snad MERS-CoV chová podobně, jako ta Vaše rádoby "chřipka"? S těmi jednoduchými anlogiemi je třeba pracovat velmi opatrně...

Japoncům nic vzkazovat nebudu. Jednak jsem se s kovidem už potkal, takže se ho aktuálně moc nebojím. A druhak - japonsky neumím, i když jsem strávil krásné chvíle mezi gejzíry v Hakone (vzpomínal jsem tam na Kamčatku a srovnával), a miluji Kioto, kde jsem se rád procházel a radoval se z toho, že nikomu nerozumím a anglicky nikdo konverzovat nechce, takže můžu mít klid na celou tu krásu!

V. Klepetko 20.12.2020 16:16

Díky za pěkné shrnutí, díky pane Wágnere!

Sám jsem se posledních deset let proti chřipce neočkoval. Ale v říjnu jsem si tu tetravakcínu obstaral v zahraničí (u nás už nebyla, obecně letos tento problém přetrvává), a nechal jsem se očkovat, a po třech týdnech i proti pneumokokům: proč riskovat souběh s kovidem?

P. Milan 20.12.2020 15:57

Neshodnou.

Má to sice logiku, ale ta nefunguje na notorické kverulanty.

P. Milan 20.12.2020 15:53

Nedá se nic dělat, některé nemoci lze eliminovat jen řádným a masovým proočkováním.

Trump nedoporučil Savo, Trump si povzdechl, že je škoda, že virus nelze takto likvidovat.

Nezdá.

P. Milan 20.12.2020 15:51

A kdyby to bylo z deváté třídy, tak proti devět měsíců starému viru? :-P

Asi všechny ty schvalovací a vývojové i výrobní instituce neabsolvovaly osmou třídu, takže jim to funguje. :-P

P. Rada 20.12.2020 15:09

"Odůvodnění, logiku a smysl" popírání pojmu pandemie si zkuste otestovat porovnáním dneška s její definicí:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pandemie

Š. Hašek 20.12.2020 14:36

Dochází Vám základní učivo osmé třídy, že očkování proti osm měsíců starému viru chřipkového typu, je prakticky neúčinné?

Používání dětského výrazu "antivakcínci" svědčí o Vaší mírné neschopnosti vypotit racionální argument. Jsem očkován jak proti obrně, tak proti černým neštovicím.

Víte o tom, že třeba viři neštovic, obrny si chrání svůj rodokmen? Ten chřipková nikoliv, ten je koncipován zcela jinak.

Máte kolosální, řekl bych - přímo moderní televizní maglajs v hlavě.

V. Novák 20.12.2020 14:17

Klídek, antivakcínci!

Vakcíny nebude dost ani pro zájemce - tak vám ji nikdo vnucovat nebude...

Š. Hašek 20.12.2020 13:52

Souhlas Vámi, pane Vychodile.

Začíná se rýsovat "kolosální objev", a sice. že nám vir mutuje, zmutoval. Možná se bude tedy předělávat "meducínka". Předělal bych postele v polňačkách a předělal zákaz vycházení na 20:32. A 4:51.

Zkráceno.