11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Bonus pro očkované?

V poslední době se objevují komentáře a články, které podporují zavedení různých „výhod“ pro lidi očkované proti covid-19. Jeden takový článek s názvem Bonus pro očkované? Jednoznačně ANO byl nedávno publikován na webové stránce iHNed.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fráňa 19.1.2021 11:09

Mistr Šejna opět perlí. Z informace, že někteří očkovaní lidé jsou prokazatelně stále roznašeči viru vydedukoval, že 95% očkovaných roznašeči nejsou. To je blábol. Mistře Šejno, asi kvůli konspiračním teoriím se polovina německých zdravotníků nechce očkovat. Ostatně u nás to bude mezi zdravotníky podobné. Asi jsou to nevzdělanci a nevěří Šejnovi.;-D

M. Šejna 19.1.2021 11:19

Mistr Fráňa je přesně ten případ, co sice umí číst, ale nechápe přečtené. A ještě se tu s tím chlubí.

Takže zde je citace epidemiologa Prymuly:

"vakcíny NEMUSÍ chránit proti vylučování viru BEZE ZBYTKU. Člověk by měl být chráněn proti hospitalizaci, proti úmrtí, proti těžkým a středním formám, nebude ale ZŘEJMĚ dokonale chráněn proti bezpříznakovým formám."

Takže si nechte od někoho inteligentnějšího vysvětlit význam slov "NEMUSÍ", "BEZE ZBYTKU" a "ZŘEJMĚ".

J. Fráňa 19.1.2021 11:40

Před příjmením mám "J" jsem Jan vy máte "M" proto mistr, to jen na okraj. Nechte si prosím vysvětlit, že opravdu nikdo neví jak to je. Takže vaše špatná argumentace lidi od očkování jen odrazuje. Lidi prostě nevěří zfanatizovaným podporovačům. A příště raději vyberte jinou autoritu než pana Prymulu, máme jich dost.

M. Šejna 19.1.2021 12:32

Tak to se omlouvám.

Pro Vás tedy to moje M. znamená Mistr, pro mě to vaše J. znamená Jelito.

J. Fráňa 19.1.2021 13:26

Díky za vysvětlení, alespoň vím s kým mám tu čest. Víte co je zvláštní, že lidé vašeho ražení jsou ve všech dobrohnutích. Zachraňují planetu, lidem zdraví, chrání menšiny a používají pořád stejný styl komunikace. Tváří se jako slušní chytrolíni a po jednom protiargumentu začnou urážet. Všiml jste si vůbec, že vás nenapadám kvůli tomu, že se chcete nechat očkovat, Je mi to jedno. Proč, ale vy urážíte lidi, co mají opačný názor. To je mimochodem taky jedna společná vlastnost těchto lidí.

M. Šejna 19.1.2021 14:20

Tak to jste se opravdu, ale opravdu, šeredně spletl ve vašem hodnocení.

Já nikoho chránit nehodlám a v žádných dobrohnutích nejsem. To ponechávám na pravdoláskařích a dobroserech.

Narozdíl od vás ale respektuji vědu. Takže nezpochybňuji existenci epidemie ani účinnost vakcín. Nenutím nikoho, aby se nechal očkovat. Jen uznávám možnost poskytnout očkovaným výhodu.

Autorovi vadí zvýhodňování určitých skupin obyvatelstva, tak dobroser a člen dobrohnutí je on, nikoli já. Pro něho je zvýhodnění jedněch dikriminaci druhých.

Já nezpochybňuji ani globální oteplování, ale nehodlám proti tomu nijak bojovat.

S tím urážením jste začal vy. Pokud moje křestní jméno přeložíte pejorativně jako Mistr, tak jste Jelito.

J. Fráňa 19.1.2021 11:45

Ta citace je parádní "NEMUSÍ", "BEZE ZBYTKU" a "ZŘEJMĚ". Pan Prymula to asi dlouho vymýšlel, aby nebylo poznat, že neví vůbec, ale vůbec nic. A vy jste z toho vydedukoval svých 95%, to je úžasné, gratuluji.

M. Šejna 19.1.2021 12:36

Možná to někdy pochopíte, že vědec radší mluví o pravděpodobnosti a nikoli o jistotě.

Znám osobně člověka, který byl povinně ještě za komunistů očkován proti TBC. Přesto na TBC onemocněl a musel být léčen v sanatoriu.

Z uvedeného plyne, že očkování proti TBC nejspíš NEMUSÍ zajistit BEZE ZBYTKU imunitu proti TBC a navíc ZŘEJMĚ ani není ochranou proti hospitalizaci.

R. Langer 19.1.2021 13:08

Hm, a co má chřipka společného s TBC, demagogu Šejno? ;-D

M. Šejna 19.1.2021 13:21

Má společného možnost očkování, nechápavý demagogu Langře.

Celý tento článek a diskuze je o očkování, jestli jste si nevšiml. :-P

R. Langer 19.1.2021 13:56

Ne, dosud jsem si opravdu nevšiml, že by sezónní očkování proti chřipce mělo něco společného s očkováním proti TBC, tetanu, neštovicím, dětské obrně a podobně. A celou dobu tady o tom mluvím. Ale klidně se můžete nechat na tu chřipku naočkovat a doufat, že to možná bude fungovat... ;-D

J. Fráňa 19.1.2021 13:31

To se opět mýlíte, opravdový vědec uveřejňuje holá fakta podpořená vědeckými daty a důkazy. Na uveřejňování pravděpodobností tu máme statistický úřad, předpověď počasí a vládu.

M. Šejna 19.1.2021 14:31

Takže mi prosím sdělte, jak holý je fakt, že pokud kouříte, tak zemřete na rakovinu plic.

Kde jsou ta holá nezpochybnitelná vědecká fakta?

Já totiž v tomto případě vím jen o vědecky prokázané vyšší pravděpodobnosti a nikoli o 100-procentní jistotě.

M. Šejna 19.1.2021 10:48

Tenhle článek je klasickou ukázkou selektivní předposr@nosti šiřitelů konspiračních teorií.

Oni sice zpochybňují epidemii, zpochybňují úmrtnost na Covid, ale naproti tomu jsou si stoprocentně jistí, že po očkování je člověk nakažlivý. A je nakažlivý na tu nemoc, která prý podle nich vlastně vůbec neexistuje a vůbec se na ni neumírá.

Možná by to chtělo aby tito konspirátoři při čtení textů nejen uměli číst, ale i chápali to, co bylo textem sděleno. Tedy to, že není stoprocentně jisté, že očkovaný člověk neroznáší virus.

Takže stoprocentně jisté to není, ale na nějakých 95 procent to jisté je. A proto by měli očkovaní lidé mít výhody. Nakonec očkování je dobrovolné, takže výhoda je bonusem pro ty, kteří neuvěřili blábolům o tom, jak je očkování nebezpečné.

B. Jech 19.1.2021 11:36

Pane Šejna, vy říkáte, že "konspirátoři" neumí číst, ale Vy jste si zjevně ty články nepřečetl vůbec. V tom článku v ABC News se totiž píše:

In their clinical trials, Pfizer/BioNTech and Moderna, did not track cases of asymptomatic infections with COVID-19. This means the ability of the vaccine to decrease transmission was never evaluated. Future studies will need to evaluate whether vaccination decreases viral transmission before we can re-evaluate the role of public health measures.

Takže o tom, jestli vakcína omezuje další šíření viru se vůbec nic neví a bude to teprve předmětem dalšího zkoumání.

M. Šejna 19.1.2021 12:40

Pane Jechu,

žádná vakcína neomezuje zcela beze zbytku šíření chorboplodných zárodků.

Ani vakcína na TBC, ani na žloutenku, ani na Tetanus atd.

Ovšem vždy vakcinance výrazně omezí pravděpodobnost šíření nemoci.

Jde o tu pravděpodobnost a nikoli o jistotu.

R. Langer 19.1.2021 13:59

Ano. Jde jenom o to, jaká že je míra té pravděpodobnosti. U té chřipky je to bohužel poměrně dost tristní. ;-)

M. Veleba 19.1.2021 9:53

Víte, že za rok 2019 bylo přes 100 000 nehod, z toho 2110 těžce raněných a 547 mrtvých? Kdyby se zakázalo jezdit autem, tak tady mohli ještě 10 let být mezi námi!! Co s tím? Navrhuji lockdown a jezdit budou moci jen lidé, kteří prokážou, že za posledních 10 let neměli jedinou nehodu. Odborníci mezitím vyvinou nové testy, které bude muset každý dobrovolně absolvovat, stávající jsou neúčinné. Kdo je mít bude, bude mít výhodu jízdy autem, chození přes cestu a jízdu na kole. Ostatní ne, ale bylo by to dobrovolné, takže pohoda.

T. Novotný 19.1.2021 10:04

a víte kolik peněz se nalilo do bezpečnosti na silnicích? A že provoz na silnicích je svázán celkem striktními pravidly, za jejichž porušení následují tresty? Takže podle vás mají být zavedena taková pravidla chování, která zamezí přenosu nemoci a pokud je někdo poruší, tak zaplatí pokutu a když se vyboduje, tak dostane zákaz vycházení?

M. Veleba 19.1.2021 10:16

Přesně k tomu ale dnešní totalita směřuje, hnus co? Na Slovensku uvažují, že kdo nebude mít negativní test, nebude smět ani do práce. To je fičák...

M. Šejna 19.1.2021 10:37

A v celém světě zas platí pravidlo, že kdo pil akohol a je u něho pravděpodobnost, že bude mít pozitivní dechovou zkoušku, tak nejen, že nesmí řídit, ale takové řízení auta je navíc sankcionováno, nebo dokonce trestné.

To je fičák, že?

P. Milan 19.1.2021 11:03

Zase kecáte ...

Ve většině zemí je na alkohol limit, takže nějaký mít můžete, jen ho nesmí být moc.

Podstatně rozumnější přístup, než zde a jiných postkomunistických zemích.

M. Šejna 19.1.2021 11:12

zase nechápete psaný text.

chlastat před řízením auta prostě nesmíte. A nezmění na tom nic skutečnost, že určitá nízká zbytková hladina alkoholu je tolerovaná.

R. Langer 19.1.2021 12:26

Ne, kecáte vy. Právě proto, že určitá nízká zbytková hladina alkoholu je tolerovaná. :-P

Š. Hašek 19.1.2021 10:11

Velice trefná poznámka!

M. Šejna 19.1.2021 10:58

Pane Hašku,

to je naopak velice pitomá poznámka.

Automobilismus je svázán tak tvrdými předpisy a sankcemi za jejich nedodržení, že kdyby něco podobného platilo u epidemie koronaviru, tak byste nesměl ani vyjít z baráku ven.

Jen připomenu: pravidla silničního provozu, policejní kontroly, radary měřící rychlost, povinnost bezpečnostních pásů, zákaz alkoholu a drog, povinné zkoušky na řidičský průkaz, povinná zdravotní prohlídka na schopnost řídit, povinné pojištění, tvrdé pokuty za přestupky ....

O. Uživatel 19.1.2021 11:02

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 19.1.2021 11:21

Opravdu?

Snad si nemyslíte, že řidič automobilu musí být nesmrtelnej?

M. Veleba 19.1.2021 11:19

Nemyslím si, že jste chytil podstatu příspěvku, na rozdíl od pana Haška. Vysvětlovat se mi to nechce.

R. Langer 19.1.2021 12:31

Mistr demagog Šejna chytá podstatu jenom tam, kde se mu to hodí... ;-D