19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Bonus pro očkované?

V poslední době se objevují komentáře a články, které podporují zavedení různých „výhod“ pro lidi očkované proti covid-19. Jeden takový článek s názvem Bonus pro očkované? Jednoznačně ANO byl nedávno publikován na webové stránce iHNed.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 19.1.2021 14:02

U nás dostal Covid19 syn a bratr manželky. A bylo jim oběma hodně blbě.

Oba měli následně pozitivní test, zatímco ostatní členové rodiny byli negativní. A to přesto, že s oběma nemocnými žijí v jedné domácnosti.

Takže ty testy jsou určitě dostatečně přesné. Záhadné je jen šíření viru, protože u nás v rodině se od nemocných nenakazil nikdo. Nemocní to přitáhli z venku.

M. Boháček 19.1.2021 14:08

Ja zas viem o prípadoch, keď boli ľudia pozitívne testovaní, kašlali apod. A keď im dali po týždni antibiotiká, tak do troch dní boli zdraví.

Čiže nemali covidový zápaľ priedušiek, alebo pľúc, ale bakteriálny. Napriek pozitivite PCR testu. A tento šarlatánsky spôsob stanovovania diagnózy ich ohrozil na živote. Keby boli starší a chorľavejší, mohli zomrieť na covid (oficiálne) a pritom stačilo včas sštandardne diagnostikovať chorobu a nasadiť atb. Koľko covid obetí v skutočnosti zomrelo na zlú, nemedicínsku "PCR" diagnostiku?

To sa asi nedozvieme.

M. Šejna 19.1.2021 14:27

Uf, to je logika.

Takže dostali zápal plic a průdušek a lékař jim správně ordinovalna zápal antibiotika.

Nechápu ale Vaše tvrzení, že byli falešně pozitivní na Covid19. Jak to víte, že neměli covid?

M. Boháček 19.1.2021 17:51

Covid je virus a ak im zabrali atb, tak nie proti virusu.

M. Boháček 19.1.2021 17:57

https://www.resetheus.org/2021/01/06/svetova-zdravotnicka-organizace-konecne-priznava-ze-testy-pcr-generuji-falesne-pozitivni-vysledky/

M. Boháček 19.1.2021 18:10

A nikto nemoze tvrdit, ze mali covid na zaklade PCR testu. Na to by potrebovali otestovat ich krv, cim boli naozaj nakazeni.

P. Moravčík 19.1.2021 22:09

Ja som s Vami často v rozpore, ale tentokrát s Vami solidarizujem. Pokúšate sa však diskutovať s človekom, ktorý nevie čo je to pandémia, nevie, že pri viróze sa antibiotikami zabraňuje bakteriálnej superinfekcii, ktorá zvyčajne pacienta s virózou definitívne dorazí. Mrháte energiou úplne zbytočne. Nemusím s Vami súhlasiť vo viacerých veciach, ale musím rešpektovať, že dochádzate k záverom na podklade Vašich vedomostí a kritického hodnotenia faktov. Toto v prípade pána Boháčka neplatí.

M. Boháček 20.1.2021 9:34

Pán Moravčík, vy ste ale klamár. Obaja vieme, že pandémia dnes je niečo iné ako pandémia roku 2009. V dôsledku zmeny definiície pandémie, ktorú urobila WHO.

Z klinickej medicíny toho veľa neviete, keď akceptujete stanovenie diagnózy na základe PCR testu.

P. Moravčík 19.1.2021 15:03

Človeče, že Vás ešte neobjavil CDC v Atlante, to by panečku zatočilo s covidom;-D. Ak o niečom viete veľké...exkrement, tak sa nepúšťajte do výkladov. Nie je nič horšie ako laik ako Vy, čo sa dostane k pár informáciám, ktoré nechápe (lebo nemá na čom posúdiť ich váhu a relevantnosť) a stále dookola zas...ra diskusie opakovanými nezmyslami.

M. Boháček 19.1.2021 17:56

Moravcik: Vy ste chudak, co namiesto argumentov osobne utoci. Laborant, co dodnes nerozdychal, ze sa nanho lekari divali z vrchu, ze nie je lekar. ;-D

P. Moravčík 19.1.2021 19:24

Aj keby som laborant bol (čo som naozaj nebol - vedúci úseku laboratórií vzdušných nákaz a súčasne zástupca vedúceho Odboru klinickej mikrobiológie musí mať VŠ vzdelanie, priateľko), tak som už o virológii zabudol viac ako Vy kedy budete vedieť. Ale to, čo mi ostalo, bohato stačí na to, aby som Vaše tvrdenia nebral vážne, a to ani v slabej chvíľke. Mňa len zaujíma, prečo ste sa rozhodli prezentovať svoju ignoranciu práve na NP. Ja sa tu poniektorým snažím vysvetliť, že na Slovensku už dávno používame vidličku a nôž, potom prídete Vy s tými nezmyslami a celá osveta je preč. Nerobíte Slovensku dobrú reklamu. Skúste to na Plus 1 deň, tam určite zahviezdite;-D.

Inak, tých argumentov som uviedol dosť, ale asi je to mimo Vašej rozlišovacej schopnosti.

M. Boháček 20.1.2021 9:29

Tak isto.

https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-czech/

R. Benýšek 19.1.2021 15:33

A víte jistě, že neměli souběžně třeba chřipku, anebo i nějakou bakteriózu, na kterou by třeba zabrala antibiotika? A bylo jim tak blbě, že i předloni byste to potřeboval psát do novin?

Na druhou stranu, běžnou nakažlivou nemoc možná neměli, když doma nikoho dalšího nenakazili. Ale v tom případě: Vás vůbec nezajímá, jak to, že nemoc prý mimořádně hodně nakažlivá (v čemž podle některých spočívá hlavně ta její nebezpečnost) se chovala ve Vaší rodině tak nenakažlivě? Vám stačí jen registrovat, že covid je jednou to, a podruhé tamto? Nepotřebujete přijít na kloub tomu, proč se chová tak záhadně - jednou tak a podruhé onak? Spokojíte se jen se zdůrazňováním jeho ukrutné nebezpečnosti?

M. Boháček 19.1.2021 18:04

Ved prave. Ja osobne poznam vela takych pripadov. Bud to je minimalne nakazlive, alebo cele to PCR testovanie stoji za prd. Tak ci tak, vysledok je ten isty, covid pandemia nie je nic viac, ako virtualna bublina.

P. Vychodil 19.1.2021 16:42

šejno, kecáš, kecáš, ale sázku se mnou jsi prohrál, zkusíme nějakou jinou, když jsi takový mistr ?

M. Šejna 19.1.2021 16:59

My si tykáme, nevychovanej spratku Vychodile?

Ano, sázku jsem prohrál.

12 tisic mrtvých totiž bylo až 1.ledna, zatímco já se vsadil s vámi někdy v říjnu, ze to bude 31.prosince.

Vy jste tehdy ale tvrdil, že víc jak 9 tisic mrtvých na Covid nebude. Už jich je přitom skoro 15 tisic.

R. Benýšek 19.1.2021 15:12

Již na jaře někteří předpovídali, že za cca půl roku se zvýší celková úmrtnost, jakožto následek toho, že ne-covidoví pacienti nesměli být tehdy včas vyšetřováni a léčeni. Na tyto hlasy ale lidé Vašeho typu rádi účelově zapomínají, aby mohli strašit jen ukrutnou nebezpečností virusa.

M. Šejna 19.1.2021 17:30

Ona se ta úmrtnost zas sníží, až skončí epidemie.

Pak se Vám ale bude dost blbě vysvětlovat, jak mohla úmrtnost poklesnout z důvodu, že lidi nesměli být včas léčeni.

:-P

R. Benýšek 19.1.2021 18:33

Ale já nic vysvětlovat nebudu. Těmi čísly operujete vy z Vašeho týmu, a my se jen ozýváme, když nehrajete fér. Já už od března tvrdím, že tím, jak se už od začátku začala sčítat jablka s hruškami, tak je v tom už od té doby takový maglajz, že už dávno nikdo spolehlivě nepozná, co je čeho příčina a co následek (což ale těm, co na tom umějí dobře vydělávat, nijak nevadí, právě naopak). Nebýt té mediální nadstavby a toho kouzlení s nesmyslnými čísly, nevěděli bychom o žádné celosvětové pandemii. Ale měli bychom tu v každém státě větší či menší chřipkovou epidemii (a je jedno, zda koronavirus má podobnou či jinou stavbu nežli viry chřipkové - důležité by bylo, s jakými obtížemi by lidi chodili k doktorovi). A měli bychom o pár stovek či tisícovek mrtvých víc či míň (kdo to ví?) nežli jiné roky, a (skoro) nikoho by to nezajímalo, a (skoro) nikdo by se tím neznepokojoval, natož aby panikařil.

J. Fráňa 19.1.2021 13:03

Typická reakce některých diskutujících. V textu se objeví slovo "rýma" a začnou se na tom točit. Text je o Rhinovirech, kterých je asi 100 a způsobují řadu onemocnění, od rýmy po zápal plic.

R. Langer 19.1.2021 13:04

No právě... ;-)

P. Moravčík 19.1.2021 14:54

Doktorka Zelená si pletie sezónnosť výskytu s pandémiou. Rhinovírus zabije pár jedincov (buď kojencov alebo prestarnutých s nulovou odolnosťou) pri vzniku zápalu pľúc. Nádcha má asi 100 rôznych sérotypov a rovnaké príznaky. Nech mi dr. Zelená vysvetlí, prečo by sa malo na ňu testovať, keď je to banálne sezónne ochorenie, ktoré nepreplňuje nemocničné oddelenia, neuzaviera pracoviská a školy. S nádchou Vás nikto na PN nevypíše. S chrípkou či covidom áno. Nádchu dostanete v lete len vtedy, keď sa vystavíte tak prudkej zmene teploty a podchladeniu, že sa spiaci vírus môže aktivovať. Za epidémiu a pandémiu sa označuje vlna ochorení s vážnym dôsledkom na zdravie populácie. Ekonomické a sociálne problémy závažnosť šírenia nákazy už len zosilňujú. Príklad MUDr. Zelenej je nešťastný, zlý a len poukazuje na jej chaos v obsahu pojmov. Zabudla podotknúť, že jej príklad s vyšetreniami na nádchu sa týka závažných komplikácií u imunitne nekompetentných osôb, také isté výsledky by som mohol uviesť z môjho bývalého pracoviska. Ale nepamätám si zúfalca, ktorý by sa domáhal vyšetrenia pri bežnej nádche - tieto testyboli zo závažných klinických materiálov, a viac ročne ich nebýva. Potom by sme mohli za pandémiu vyhlásiť aj salmonelózu, je celosvetovo rozšírená, máva za následok aj smrť, ale nikoho to ani nenapadne, pretože to skrátka pandémia nie je - nevznikla na jednom mieste, nevyvoláva ju len jeden patogén (ide o stovky sérotypov), má nespočet izolovaných ohnísk... ako u nádchy. Ak nedokážete ani po troch mesiacoch pochopiť, čo je podstatou pojmu pandémia, tak to zabaľte a venujte sa radšej čipkárstvu, alebo niečomu podobnému. Tej škody bude menej.

Prestaňte už stále dookola uvádzať stále tie isté odkazy, hlavne keď nemáte paru o súvislostiach a aspoň trochu ucelené základné vedomosti už vôbec. Pokojne sa nedajte očkovať ale hlavne netlačte ľuďom do hlavy hlúposti, aj keď Vy im bezpochyby pevne veríte.

R. Benýšek 19.1.2021 15:46

Moravčíku, Vy jste buď v myšlení omezený fach-idiot, anebo fakt nebezpečný manipulátor. Zelená to použila jako příklad, aby tím poukázala na absurditu tohoto nového způsobu diagnostikování nemocí, a Vy jí to vytknete jakožto absurdní způsob myšlení. To je, jako by někdo použil nadsázku, a Vy jste mu vytknul, že přehání, a že až takové to ve skutečnosti není. Anebo by použil ironii, a Vy jste mu vytknul, že se mýlí, a že ve skutečnosti je to úplně obráceně.

P. Moravčík 19.1.2021 19:31

Vybrala si fakt zlý príklad a vzbudila akurát dojem, že o epidemiológii toho veľa nevie. Rozhodne toho veľa o epidémiách a pandémiách nevie. Je dobrá virologička, ale keby ešte ZÚ Ostrava bol spolu s KHS ako niekedy, mala by s direktorom nepríjemný rozhovor. Ale Vašej predstave to vyhovuje, a to je hlavné. Nakoniec, ak ani neveríte, že taká viróza existuje, tak o čom sa máme baviť?

J. Fráňa 19.1.2021 11:32

Pro pana Šejnu:Vliv očkování vakcínou Comirnaty na komunitní šíření viru SARS-CoV-2 není doposud znám. Zatím není známo, kolik očkovaných lidí může nadále být přenašečem a šiřitelem viru,“ uvádí Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL). Snad jste ten text pochopil a nebudete dále šířit konspirační teorie.

R. Langer 19.1.2021 12:14

Ano, pochopili jsme, že známo není vlastně vůbec nic. Takže na tom, že očkovaní mohou nadále být přenašečem a šiřitelem viru není nic konspiračního, ale je to fakt, jenom se neví, v jaké míře. Snad jste ten text pochopil? ;-D

J. Fráňa 19.1.2021 12:48

Konspiračních je těch 95% očkovaných kteří podle pana Šejna virus nepřenáší. Pochopil jste o čem celou dobu píšu?;-D

R. Langer 19.1.2021 13:06

Jo, pochopil, ale pozdě. Mea culpa... ;-)

M. Šejna 19.1.2021 12:58

A to si, konspirátore Fráňo, představte, že doposud není známo ani, zda nošení roušky zabraňuje komunitnímu šíření viru. Nebo snad máte nějaký důkaz?

A přesně tak je to i s tou vakcínou. :-P

R. Langer 19.1.2021 13:06

Ano, ty roušky by se mohli zrušit taky, to máte pravdu. Evidentně to vypadá, že vůbec nezabírají. Pořád říkáte, kolik že je těch mrtvých, a na rypáku to má přitom každý... ;-D