Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
JAK NA TO: Takhle si představuji naše školství
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Novak 29.11.2022 8:35Jojo - a pak zjistíte, že konkrétní příklad na 6 x 7 vypadl... |
T. Hraj 29.11.2022 8:27Nabiflovat nutně ne. Můžete se je naučit na konkrétních, živých příkladech. Bude to trvat o něco déle (ale času je ve škole dost a dost), ale uložení do paměti bude mnohem lepší a taky na věky. Každopádně to ale nemůžete nechat na tom, že až bude potřeba, tak strýček google pomůže. Vždyť každý nemůže být poradce. |
F. Navrátil 29.11.2022 8:18Opravdu nevím, proč autor tak jásá, že žáci navštívili anglické divadelní představení, jakoby se tak stalo poprvé v české historii. Někdy v roce 1967 jsem navštívil v Brně představení Tři mušketýři hrané souborem Comedie-Francaise. Faktem je, že to nebylo povinné představení pro studenty a lístky se obtížně sháněly. |
M. Pivoda 29.11.2022 8:14Jeden o voze, druhý o koze. Já se ptám jinak: Potřebujeme normální třídy (budoucích zaměstnanců), nebo potřebujeme konkurenceschopnou ekonomiku (budoucích podnikatelů/inovátorů)? |
V. Mokrý 29.11.2022 8:05No, nevím Jsou věci/znalosti, které by měl člověk znát nazpamněť, ty se naučí jedině " biflováním ". Tak to fungovalo Ne vždy budou mít současné generace při sobě počítač, chytrý telefon, aby si to potřebné našel - včas. |
E. Dvořák 29.11.2022 8:04Jenže násobilku a vyjmenovaná slova se nabiflovat musíte ! Nebo ne. A můžete jít dělat někomu poradce.... |
P. Hák 29.11.2022 8:00Jasně, a netalentované děti touží se vzdělávat. Pane Pivodo, kolik času jste odučil v normální třídě? Kolik času jste věnoval studiu pramenů zkoumajících postoje různých statistických kohort žáků ve školním věku ke vzdělávání? Kolik z dětské psychologie jste prostudoval? Upozornění pro specialisty na UI: Ne, neživé počítače ani manažeři na kurzu IT normální třídou nejsou. |
P. Pepax 29.11.2022 7:59Stačí sledovat doma z gauče film, nebo jakékoliv video v angličtině bez cz titulků, je to mnohem levnější. |
V. Mokrý 29.11.2022 7:35
|
R. Langer 29.11.2022 7:29Proto k těm pár talentovaným dětem, toužícím po vzdělání, musíš do třídy přidat "inkluzí" žáky, které už jim to vzdělávání znechutí tak, že nebudou mít zbytečné roupy, aby se ptali, proč je něco tak, jak to je, ty naše malá hloupoučká UI. |
M. Pivoda 29.11.2022 7:24Poslední věta pedagoga Háka: "... A ne každý rodilý mluvčí je schopen a ochoten učit školní děti." Doplňující komentář A ne každé dítě školního věku touží chodit do školy. Takový trend (nezájmu o školní třídu) projevují zejména talentované děti, které v budoucnu se mohou stát největším přínosem pro ekonomiku země i pro celou zemi. Aby ta země byla v mezinárodním soutěžení konkurenceschopná! |
V. Vérosta 29.11.2022 7:24Ale i takovýhle článek má smysl. Kvůli tomu jasnému NE v diskuzi, což mně příjemně překvapilo. Ano, autor neví, která bije. Ale pak se o tom snadno píše, to jo. |
P. Hák 29.11.2022 7:03...kromě... |
P. Hák 29.11.2022 7:02Nebudu se ptát pana autora, jaké informace kromu pomluv hulákaných aktivisty o školství má. Z jeho článků je mi jasné, jakou bych asi dostal odpověď. Nicméně k meritu věci. "Anglická představení" (nebo představení v jiném jazyce) samozřejmě probíhají a chodí se na ně. Ovšem jejich přínos je dost diskutabilní, tedy pro diváky. - děti zdaleka ne všemu rozumí - žáci nebývají příliš motivováni sledovat jiné žáky - celá aktivita je časově dost náročná. V praxi to vypadá tak, že třída někam jede, půl hodiny nebo hodinu sleduje nějaké představení, resp. na tom představení je. Pak se jede zpátky. Dohromady na to padne celé dopoledne, resp. celý den, protože na odpoledne si polovina třídy sežene omluvenku. Efektivita pramalá, protože žáci jen poslouchají, jde o PASÍVNÍ transfer. Kdyby se podívali na nějaký film a sepsali recenzi na něj (což většina neumí ani česky), je míra aktivity stejná. Nacvičit představení má význam pro ty herce. Ještě větší význam má, když i "režisér" je rodilý mluvčí, který neumí česky. Ostatně to je ona "škola hrou", Komenský tehdy psal o sepsání a nacvičení hry na náboženské téma. Jde ale o onu AKTIVNÍ činnost, learning by doing. Jinak laikům (tj. i panu autorovi) sdělím sladké tajemství: To není tak, že by o rodilé mluvčí nebyl zájem, české školy po nich dychtivě skáčou. Mimo velká města je však poměrně obtížné je sehnat. A ne každý rodilý mluvčí je schopen a ochoten učit školní děti. |
D. Stirsky 29.11.2022 6:43Poněkud plytké. I za socialismu jsme měli občas na francouzštinu Francouze. Ten článek krom otřepaných vět neříká nic. |
P. Dvořák 29.11.2022 6:32Jágr se jistě naučil hrát hokej tím, že chodil na utkání kanadských (nebo jakýchkoliv jiných) profesionálů. |
R. Gramblička 29.11.2022 6:22anebo jim to na jutubce pouštět ve škole. Nebo z Netflixu a podobných služeb. Vyjde to o dost levněji |
D. Stys 29.11.2022 6:14Díky. Já autorovi mu psal na blogu, že k tomu, aby do školství zaváděl super metody potřebuje dost kvalifikovaných lidí a čas na výuku. Kvalifikovaní lidé se systematicky nevytváří a od ministryně Valachové se čas na výuku změnil na krocení inkludovaných. Vymazal si mne. Pravda ho systematicky míjí. Blog ať si vytváří, ale že mu ty jeho ptákoviny berou na Neviditelného psa se trochu divím. I když ne zas moc, když čtu pana Neffa samotného. |
J. Karvaiová 29.11.2022 6:05Autor článku asi právě vstal z hibernace. Pracuji ve školství léta. Divadla, filmy, výstavy, experimenty - na denním pořádku každé školy. Jasně, nemá každá škola ze své podstaty šanci slyšet naživo anglické herce. To není chyba školy. Naopak, těch akcí už někdy bývá tolik, že není čas na to staré dobré učení. |
I. Koubová 29.11.2022 5:58Bože to je blábol..... proč tahle školní slohová cvičení NP přebírá ? |
R. Langer 29.11.2022 5:42Zajímavé je, že si to datum pamatuje většina z nich dodnes. Už jste se na to ptali někoho mladšího? |
R. Langer 29.11.2022 5:39Dělá ze sebe hlupáka, ale doteď to ještě nepochopil. |
R. Langer 29.11.2022 5:38
|
P. Jak 29.11.2022 5:05👍 |
P. Jak 29.11.2022 5:05👍 |
J. Jurax 29.11.2022 2:47Ehm ... pane Zieglere, Vy opravdu máte za to, že anglicky se lze naučit návštěvou anglicky sehraného kusu, byť by tento byl proveden profesionálními anglickými herci? A nebylo by v tom případě jednodušší a levnější dát studentům za domácí úlohu, aby na YouTube čuměli na nedabované anglické filmy? |
J. Jurax 29.11.2022 2:36
|
P. Hatina 29.11.2022 0:33Ale to snad ne. Jak by asi mohli studenti těch škol sledovat anglické představení v divadle, kdyby se předtím tu angličtinu pořádně nenaučili nazpaměť? Což se týká nejen poměrně velké slovní zásoby slovíček, ale taky velmi hluboké znalosti anglické gramatiky. Takže učit se musí jako postaru, ale jestli si pak tu naučenou látku využijí v praxi - třeba tou návštěvou divadla, nic proti. A vlastně ještě připomínku, kdo tvrdí že za komunistů "..se učili nazpaměť například historická data, otázka: bitva na Bílé Hoře, odpověď 1620.", tak to se tehdy ve škole asi neučil vůbec. |
M. Šejna 29.11.2022 0:27Příště by mohli jít studenti do divadla na Čechova v ruštině. Ziegler by to určitě uvítal jako moderní metodu výuky. |
D. Dostál 29.11.2022 0:10To je jak slohová práce na úrovni žáka základní školy.Nechápu,co Cihlář dělá na psu. |