30.6.2024 | Svátek má Šárka


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Čech 22.6.2024 15:37

Jinak než takto řešit současný nedobrý stav pomocí voleb nejde. Aby se skutečně něco změnilo k lepšímu je třeba jediné. Zavrhnout vládu a moc politických subjektů nad občany a zkusit tu demos kratos - skutečnou demokracii - vládu občanů. Občanů, nikoliv politických subjektů. To od doby Athénské demokracie zkusili jen Švýcaři, kteří vytvořili systém zastupitelské demokracie, který objektivně a efektivně funguje již po staletí. Tam sice také mají politické strany. Ty ovšem nedisponují mocí nad občany. Mocí jsou obdařeni samotní občané a mají k tomu přímo ve svých rukách nástroje jako je referendum či všeobčanské hlasování. V případě toho druhého se výsledky dostávají přímo do ústavy. Tedy, politické strany nemají moc. A hlavně o tom je efektivní funkčnost švýcarského systému.

P. Diviš 22.6.2024 20:55

Pes jitrničku sežral ....

Švýcarský systém nefunguje bez Švýcarů, podobně český bez Čechů, americký bez Američanů, Ruský bez Rusů ....

Lidi dělají systém, ne obráceně.

R. Langer 23.6.2024 7:01

To je pěkná blbost, s těmi Švýcary. Ale jestli se pokládáte za nějakou podřadnou rasu, Putinův diktát z Brusele, lépe z NDR, vám bude pochopitelně vyhovovat. Ano, s otroky jako vy tady Švýcarsko nikdy nebude, to je bohužel fakt. :-P

P. Diviš 23.6.2024 9:30

Češi prostě jsou jiní než Švýcaři, chovají se trochu jinak. Pokud by byli stejní, měli bychom zde Švýcarsko.

Na mém nebo vašem "pokládání" to nezávisí, soudruhu otroku. :-P

R. Langer 23.6.2024 6:58

Já si ji také dobře pamatuji, a ty rozdíly PŘESTÁVÁM VIDĚT. :-P

P. Diviš 23.6.2024 9:30

Asi jo, ale to je vaše věc, co chcete a co nechcete vidět.

M. Pesat 22.6.2024 10:05

"Je neuvěřitelné, kolik lidí i 30 let po tom co jsme se zbavili bolševika stále teskní po tom aby si mohli přečíst noviny a mít jasno."

Jestli to nahodou nebude tak, ze lide /mimo modrobolsanu/slunicka/partu lzi a nenavisti, teskni po tom aby medialni trh prinasel ruzne informace, ruzne nazory pohledy diskusi kritiku. nejaky dalsi modrobolsan pise ze si informaci overi z vice zdroju, a zde je odpoved jak v Cehunsku tech "vice zdroju" vypada.

"Najdete stejnou zprávu, různými slovy (a někdy ani to ne) opakovanou na Novinkách, iDnesu, Aktuálně apod. Opisují od sebe nebo ze zprávy ČTK. A hned máte 3 "nezávislé" zdroje a můžete věřit, že z vlaku před Břeclaví evakuovali hasičí pasažéry vrtulníkem. A Ukrajina vítězně postupuje a klima se mění kvůli dýzlovým autům."

P. Diviš 22.6.2024 11:02

"Modrobolsani/slunicka/parta lzi a nenavisti" není žádný ideál, ale pořád lepší, než vy bolšáni.

P. Čech 22.6.2024 12:03

Nejsou lepší, pane Diviši, jsou téměř stejní.

O. Kaucký 22.6.2024 12:11

Slovo „téměř” jste mohl s klidným svědomím vynechat.

P. Diviš 22.6.2024 14:32

Paměť jsem ještě neztratil, takže zůstávám u toho, co jsem napsal.

R. Langer 23.6.2024 7:04

Ano, u těch vašich "polopravd". :-P

P. Diviš 23.6.2024 9:31

Jo, já nejsem ortodoxní soudruh vašeho ražení.

R. Langer 23.6.2024 7:03

Kdepak, soudruzi, pořád jste stejní, to neokecáte. :-P

P. Dvořák 22.6.2024 9:47

Co pořád máte všichni? Pravdu určuje, kdo má většinu.

1) Pokud se námi hlásaná pravda ukáže být dezinformací, zůstává pravdou.

2) Pokud se námi označená dezinformace ukáže být pravdou, zůstává dezinformací.

P. Diviš 22.6.2024 9:50

Já si to určuji sám, ale vy to asi máte jinak.

P. Hák 22.6.2024 10:05

Hm, jenže Vy smíte, protože na Vás žádná policie nepřijde, když to řeknete nahlas. Jiní si sice mohou pravdu určovat sami, ale to je tak všechno.

Ovšem chápu, že si na současnou praxi nestěžujete.

P. Diviš 22.6.2024 11:04

Ano, to je výhoda života zde, ve srovnání třeba s Ruskem nebo Čínou.

P. Hák 22.6.2024 11:06

S vládou je zcela bezpečné souhlasit i v Rusku nebo v Číně.

P. Diviš 22.6.2024 11:08

Jestli máte dojem, že souhlasím s vládou, tak je mylný. Jen se snažím na ni nenadávat blbě nebo lživě. Ne kvůli strachu z vlády, ale abych si nepřipadal jako blbec.

O. Kaucký 22.6.2024 12:13

To není jen dojem.

P. Hák 22.6.2024 14:13

No, v lecčems nepochybně souhlasíte, nebo to aspoň úspěšně předstíráte (pokud ano, o motivech nic netuším). A máte docella spadeno na kritiky vlády. Dál se do toho nechci pouštět, přece jen téma je jinde.

Na GD se umírněně zatím nadávat smí. Pokud člověk osvědčí svoji loajalitu v jiných otázkách, ani jej neoznačí za agenta cizí mocnosti. Zřejmě toto téma bylo lidu ponecháno, ať si kecá, stejně s tím nic neudělá.

P. Diviš 22.6.2024 14:35

Mám spadeno na blbce. A ano, připadá mi, že mezi kritiky téhle vlády jich je více nebo blbějších.

Mně je úplně jedno, pokud by mne někdo označil za agenta cizí mocnosti, pokud by mu tak "jeblo". Seru i na loajalitu (kromě loajality k Česku). Prostě mi chybí vaše spiklenecké ladění.

P. Čech 22.6.2024 15:50

Nějak v tom asi začínám plavat. Tak tedy Vy jste loajální k Česku. Ke státu který vznikl protiústavním způsobem. V zásadním rozporu s platným ústavním zákonem 327/1991 sb., konkrétně jeho čl. 1, odst.2 Všimněte si, prosím zde užitého slovička "jen". To slovíčko nepřipouští jiný způsob. Já zase loajální k tomuto státu nejsem a to zejména proto, že jej nepovažuji za svou vlast. Mou vlastí byla ČSR, ve které jsem se narodil. Nějaké Česko to určitě nebylo. Čskoslovenská republika totiž kromě Česka zahrnovala i Slovensko a Moravu. Moravu, která i za existence českých království byla svým způsobem samostatná, ikdyž pod české království patřila. A nejen to, ona v jisté době českým knížectvím i vládla (Mojmír, Svatopluk).

P. Diviš 22.6.2024 20:57

Česko zahrnuje Čechy, Moravu a Slezsko.

Zbytek bez komentáře, to už bych se opakoval.

P. Hák 22.6.2024 16:45

Ano, Vám to připadá. Zatímco očividné blbce, Kartousovy provokatéry či patologicky agresívní typy, kteří ovšem bezuzdně nenávidí na tu správnou stranu, tak nějak nevidíte.

"Vaše spiklenecké ladění" - a jsme u toho. Kdo si nemyslí to, co Vy, je zločinec nebo hlupák. Takové gottwaldovské.

P. Diviš 22.6.2024 21:00

Prd víte, co vidím a nevidím.

Psal jsem o spikleneckém vidění, ne o zločincích nebo hlupácích. Ale pokud se tak cítíte, vymlouvat vám to nebudu.

P. Hák 23.6.2024 10:03

"Spiklenecké ladění" je zbytečný kopanec v dosud normální diskuzi.

Vidím, jak se chováte. Předpokládám, že se nepřetvařujete. Pokud se přetvařujete, tak se nevztekejte, že Vás vidím tak, jak se prezentujete.

Beru to podle místní diskuze. Nevidět pány Jirkovského, Kincla, Havelku, Ilsnera, ciwe Zeleného atd. musí dát strašnou práci. Srovnejte si jejich projev se svými terči, které "nesnášíte, protože jsou blbci".

P. Diviš 23.6.2024 10:59

Spiklenecké ladění je celkem neutrální výraz pro vidění úmyslu tam, kde jde pravděpodobně o hloupost, nebo jiný úmysl, prachy.

Nevztekám se, na to je místní debata příliš bezvýznamná. Pokouším se upřesnit. Vaše vidění vám pochopitelně nemůžu vzít, jen občas okomentovat.

Na blbosti někdy reaguji, někdy ne. Zvláště pak na "ciwe", to jste asi přehlédl.

P. Hák 23.6.2024 11:36

Pravda, na ciwe jste reagoval.

Samozřejmě je Vaše věc, jak se rozhodnete působit.

Co se týká spikleneckých teorií, moc na ně nevěřím ve světovém měřítku - lidí na Zemi je prostě příliš mnoho, je příliš mnoho proměnných. Ale zas tvářit se, že účelové jednání vůbec neexistuje, že se několik lidí nemůže na ničem nekalém domluvit, je taky nesmysl, nemyslíte?