9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sly 3.6.2009 11:34

Za titulek by se opet nemusel stydet ani sam s. Kojzar

Manipulacni bulvarni svinarna, jak uz jsme u mistra zvykli. Jelikoz jsem tento rok jiz pretrpel mistrovo kadrovani "samozvance a ztroskotance" B. Dolezala, stacilo mi. Takova snuska urvalkovske podlosti, podsouvani nacistickych nazoru a bolsevickych pomluv tu nebyla od reakce komunistu na Nekolik vet.

Budu jen hadat - o tom Dnestru, to udajne rekl nejaky ozraly okresni nacek v Domazlicich v roce 1938 nebo si to Vlk vymyslel uplne jen tak pro ilustraci "jak se ve Vidni bezne smysli", nebo se to v clanku vubec nevyskytuje?

zk 3.6.2009 11:37

Re: Za titulek by se opet nemusel stydet ani sam s. Kojzar

vy jste ten článek vůbec nečetl, jinak byste tak neblábolil:-/

nosál 3.6.2009 12:04

Re: Za titulek by se opet nemusel stydet ani sam s. Kojzar

zítra se dovíš, kdo to řekl  ,bobánku

Vážný 3.6.2009 11:16

Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Myslím, že nejde říkat, že to že Němci zavraždili nnnnnn Čechů, tak to omlouvá zavraždění mmmmm Němců.

To je stejná filozofie, jako když mi soused přejede dítě, tak mu aspoň otrávím psa. Výsledkem by bylo odsouzení obou, souseda za zabití (asi natrvdo), mě za poškozování cizí "věci" (a týrání zvířat asi podmíněně).Jinak se zamyslete nad tím kolik třeba za komunismu bylo odbojářů z dělnických řad a z venkovské chudiny. Moc ne.

Je to analogie k situaci Sudeťáků. Nejprve jim byl vnucen stát k němuž necítili loajalitu a stali se z rovnoprávného zemského národa menšinou. Slováci, kterých bylo méně se stali Čechoslováky a peníze jim tekly proudem. Pak přišli o své úředníky, pošťáky, celníky, přednosty stanic. Ti všichni museli v kráátké době složit zkouškou z ČJ. Volební obvody byly pravidelně měněny a upravovány tak, aby oslabovali vliv německé menšiny. Stát začal místo jejich škol financovat menšinové české školy, jejich školy si obce musely hradit samy. Pak přišla  krize. Nezaměstnanost byla v německých okresech zdaleka největší v celém Česku kvůli lehkému průmyslu a slabému zemědělství v podhorských oblastech. Trvala nejdéle, protože se zde samozřejmě nestavěly zbrojovky.

A pak přišel Henlein s tím, že se Němci musí spojit do SDP (nikoli v rámci nacionálního socialismu ale na principu národních zájmů). Z Německa přicházelo nadšení z korporativního - jednotného modelu státu bez "zbytečné politiky"... Málokdo v této fázi rozpoznal falešné tóny, snad kromě sociálních demokratů, Židů (ti se hlásili převážně k Němcům), odborářů, malé části církve a komunistů, kteří fandily jiné formě diktatury.

Když se pak Němci dostali do pozice nadřazeného národa, mohli v tom cítit řadu pozitiv, i když jim třeba Hitler připadal jako bláznivý šašek: Nápravu národní nespravedlnosti první republiky, nápravu nespravedlnosti versailleského systému, vojenský úspěch Německa... Na tom není nic špatně. Špatně byla ty falešné hodnoty národního socialismu, rasismus, genocida, koncetráky, ...

zk 3.6.2009 11:26

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Němci rozpoutali první světouvou válku, výsledkem byla změna územního rozdělení, nejen v Evropě. Ano, Němci většinou k tomuto státu necítili loajalitu a stali se menšinou, Němci se vždy cítili být nadřazenými, v historii by se našlo dost příkladů, a nejen vůči Čechům. Ano, úředníci byli Češi, jako předtím za R-U zase převážně Němci, úřední řeč němčina, v Československu čeština nebo slovenština. Němci, když chtěli pracovat v československých úřadech, museli mít zkoušku z ČJ.  Němci měli své strany, které mohli volit bez problémů, menšinové české školy byli jen tam, kde bylo dost českých dětí, jinde měli školy německé, jak základní, střední, měli i školy vysoké. Nezaměstnanost byla díky krizi všude, ale máte pravdu, v pohraničí byla vyšší, průmysl zaměřený na textil, sklářství atd. Nestavěly se v pohraničí zbrojovky, ale opevnění, na kterých ale Němci pracovat nemohli, protože byli potencionálními i skutečnými špiony, o tom je dost důkazů.

Marat 3.6.2009 12:45

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Bratře vola "zk", tu válku nerozpoutali jen Němci, ale i jejích spojenec SSSR. Jenže dodnes se spoluvina na rozpoutání I. i II. války Ruska a SSSR zamlčuje a spílá se jen Německu. Bratře vola, své znalosti máš ze školních let s vlatenecké čítanky a čteš jen vlastenecké báchorky.

Vyvracet tvé bludy, by znamenalo na každou tvou větu napsat několik stránek.

Odi 3.6.2009 14:01

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Kdyz byt volem tak poradnym, ze Marate.....

Cetl sem o druhe hodne publikaci, at napsany v USA, Franci, Ceskoslovensku ci SSSR.

Nikde ani slovo ze II. svetovou "zacal"  SSSR (ziskal nejvic, ale zacal?).

Ale vsichni se zazrakem schoduji ze za to muze vicemene krize. Ale to by nekdo musel i cist a nejem tupe poslouchat co mu reknou v TV.

Antonín 3.6.2009 14:06

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Ano Odi, ve Finsku a Polsku SSSR  jen trenoval bratrskou pomoc na později. To vám na politickém školeni mužstva neříkali?

hafusak2 3.6.2009 11:27

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

už se tady napsaho hodně, ale tohle je fakt vrchol demagogieRv

I-Worm 3.6.2009 11:28

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

potíž je v tom, že článek neomlouvá vraždění Němců Čechy, ale píše o falšování historie Němci, viz třeba německy mluvící Židé, atd.

Vlad 3.6.2009 12:12

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

K tomu strašlivému příkoří, že se Němci v Česku museli naučit česky. Zejména tam, kde byla většina obavytel české národnosti.

Představte si, že by Češi v Chicagu požadovali, aby se tam na úřadech mluvilo česky. To by vedlo k internaci v gumové cele nějaké psychiatrie. Když tu žili staletí (od třicetileté války, kdy byli zváni jako kolonisté do Němci a Švédy vyvražděných vesnic), proč se nanaučili místní řeč? Že by  už tenkrát ýbrmenši?

Marat 3.6.2009 12:53

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

 V Sudetech všichni zaměšstnavatelé dostal kvoty kolik musí zaměstnat čechu. Spousty Němcu přišlo o svá zaměstnání. Samozřejmě že nemáte tušení, že Mezinárodní Odborová Ústředna posílalo mnoho protestních not, proti diskriminaci SN.  Ti Sudeťáci byli předevší chudí  dříči kteří se o politiku nestarali. Ostatně když jím bylo mizerně, tak volili ty, kteří jím slibovali lepší život. Tedy neudělali nic jiného, jak Češi, když si zvolioli komunisty a ptom 99% z ních hajlovalo čtyři desetiletí kompartají a na zkušenosti zapomělo a chystají se rudým hajlovat znova.

Mirek F. 3.6.2009 13:06

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Nojo, kvóty dle někoho byly (i) v soukromých podnicích, jednou jsou Sudety páteří průmyslu, podruhé domovem chudých dříčů, 90% SN zřejmě umíralo hlady, že jim nezbylo než volit pro Hitlera. Začíná obvyklá zábava.... 

brblal 3.6.2009 12:52

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Viděl jsem dost dobových fotografií,kde sudetští němci vítali s kyticemi a zdviženými pažemi Hitlera,Náměstí absolutně zaplněná,špaalíry podle silnic.Tvrdit,že sudeťáci v tom byli nevině,zataženi proti své vůli absoltně není na místě.To může tvrdit jen her Doleschal a jemu podobní kolaboranti.

Mirek F. 3.6.2009 12:56

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

- k tomu, že "jim byl vnucen stát k němuž necítili loajalitu". Pokud vím, tak jejich předkové do českého státu přišli dobrovolně, což ovšem předpokládá také jakýsi závazek loyality od právě těch nově příchozím.

-státní správa vyžaduje vzájemnou komunikaci, čili znalost nejvíce zastoupené řeči. Za R-U to byla němčina, aniž by v tom Češi viděli diskriminaci. Němečtí státní zaměstnanci měli několik let na to, aby složili zkoušku z češtiny a nic nebránilo, aby se stávající zaměstnanci a nová genrace Němců postupně do státní správy vrátili. Bez ohledu na případně měněné voební okrsky měli pořád Němci víceméně paritní zastoupení v parlamentu.

-školy byly samozřejmě financovány, jak české, tak německé. Stát ovšem podporoval i výstavbu českých škol tam, kde žila česká populace, ale za R-U tam žádné české školy neexistovaly.  Za celosvětovou krizi opravdu Češi nemohou, ani to není omluva pro diktaturu, ostatně, ve druhé polovině třicátých let už výrazně ustupovala.

-pokud v roli nadřazeného národa někdo nachází řadu pozitiv, tak ať se laskavě připraví i na negativa, když prohraje.   Jestli  dle vás není nic špatného mít dobrý pocit z vojenských úspěchů, což bylo ovšem v praxi přepadání jedné země za druhou, je to pro vás dost smutné vysvědčení.

jozka 3.6.2009 15:38

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

Nekteri prisli za Rakouska-uherska......

Mirek F. 3.6.2009 17:17

Re: Každému jeho vinu a každému jeho omluvu

No a?

Jirka Stejskal 3.6.2009 11:13

Vyborny clanek, vrele souhlasim.

A co na to Dolezal?

I-Worm 3.6.2009 11:24

Re: Vyborny clanek, vrele souhlasim.

to se dozvíme, jen co dostane instrukce z Říše.

Vlad 3.6.2009 12:13

Re: Vyborny clanek, vrele souhlasim.

R^

Vlastimil 3.6.2009 10:46

Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

podobné projevy bavorských premiérů na "Sudetoněmeckých dnech" se opakují každoročně víceméně celých těch 60 let. Spíše se zdá, že rétorika projevů na těchto setkáních se léty spíše zmírňuje. Vzpomeňme také jak zde kdysi hřímal Seehoferův předchůdce Edmund Stoiber - kdysi vyhrožoval, že "s Benešovými dekrety Českou republiky do EU nepustíme". Stoiber proto také nikdy nenavštívil ČR a že byl bavorským premiérem dosti dlouho. Vzpomeňme také i to, že proti vstupu ČR do EU hlasoval v EP Bernd Posselt a řada dalších poslanců CSU blízkých sudetským Němcům. Takže všechny ty řečičky o tom, že oni sudetští Němci mohou hrát roli "prostředníka" mezi ČR a Německem jsou nesmyslem a zbožným přáním - opak je pravdou, oni naše vztahy s Německem komplikují. Letošní sudetoněmecký den si tak opravdu větší pozornost českých medií nezasloužil - ostatně v Německu to není veřejností a médii příliš sledovaná akce už řadu let.

To, že landsmaschaft manipuluje s počty sudetoněmeckých "obětí vyhnání" je sice svinstvo, ale opět to není nic nového pod sluncem. Na tom se nic nezmění, i kdyby bylo jednoznačně prokázáno těch 765 obětí "masakru v Postoloprstech" z června 1945. Česko-německá komise historiků odhadla, že počet obětí odsunu nepřevýšil 20.000, přičemž počet zabitých je odhadován asi na třetinu z tohoto počtu (zbytek byly sebevraždy a úmrtí v důsledku infekčních onemocnění a strádání.) Všechna tvrzení a statisících obětech odsunu dnes už nikdo vážně nebere.      

joe 3.6.2009 11:42

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

20000 obětí z řad německých civilistů v době míru jsou otřesné počty. Bagatelizovat, že ubitých byla jen třetina a zbytek byly sebevraždy, které se nepočítají - to je skutečně zajímavé. Má snad nějaký jiný národ v Evropě, který byl obětí nacismu, podobnou poválečnou historii?

Vlastimil 3.6.2009 12:13

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Samozřejmě, že 20.000 obětí jsou z dnešního mírového hlediska otřesné počty. Z dnešního mírového hlediska je nepředstavitelný i odsun celého etnika schválený Postupimskou konferencí z léta 1945. Každá válka lidi zdemoralizuje a znehodnotí cenu lidského života. Vy se opravdu domníváte, že po všech těch válečných hrůzách mělo po 8.květnu 1945 dojít v morálce k ostrému střihu a od tohoto dne jsme se měli chovat podle dnešního pojetí lidských práv? To je prostě utopie. Já v žádném případě nehodlám omlouvat zločiny českých lidí z května a června 1949. Po všech těch hrůzách prožitých často těsně předtím se však z psychologického hlediska něčemu podobnému zcela zabránit nedalo. A iritují mne stížnosti Němců, kteří do posledního okamžiku páchali zvěrstva a pak si stěžovali, že "vítězové nebyli velkorysí".   

Vlastimil 3.6.2009 12:15

Re: oprava

......z května a června 1945.

vita 3.6.2009 13:09

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Mě iritují hlavně takoví Němci, kterým to nedošlo ještě dnes. To ýbrmenšovství z nich nevymlátila ani porážka, ze které se nemuseli vzpamatovat a nebýt studené války, asi by se nevzpamatovali.

Máme tady taky takové...

Harpyje 3.6.2009 13:17

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Kolik takových nepolepšených Übermenschů znáte? :-/

vita 3.6.2009 13:34

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Třeba jistého Marata...

Harpyje 3.6.2009 13:46

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Protože Vám bolševikům nemůže přijít na jméno? Tak to zde bude celá řada Übermenschů. ;-D ;-D ;-D

vita 3.6.2009 14:24

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Ne - protože své ýbrmenšovství prosazuje ještě 64 let po válce. Protože se ještě teď uráží nad tím, že čeští lidé napadali koncem války německé vojáky - a obhajuje německé počty 20 untermenšů za jednoho ýbermenše.

Já měl dávno podezření, že za vašim filosemitstvím bude spíš nějaká nenávist, než skutečná láska k Ždidům.

Děkuji, že jste mi to potvrdila.

brblal 3.6.2009 13:08

Re: Letošní "Sudetoněmecký den" - nic nového pod sluncem

Je pravděpodobné že i jiné národy takovou poválečnou dobu rovněž prožili.Viděl jsem pochod smrti,viděl jsem ty pochodující lidské kostry,naslouchal vyprávění navrátivších se z koncentráků.Pochody smsti byly právě v posledních dnech války.Viděl jsem tu lavinu prchajících němců ať civilistů nebo vojáků dnem i nocí na západ.Nedivil bych se kdyby v těch vypjatých dnech došlo i k pogromům na němce ale nic takového jsem neviděl.V té době jsem bydlel s rodiči v Plzni.Pokud jsem viděl mrtvé,pak to byli češi po náletech spojeneckých letadel.V roce 1946 jsem viděl odsuny němců z pohraničí ale neviděl ani neslyšel o žádných vraždách na němcích.Navíc,v poválečné době v pohraničí vraždili wervolfové zase jen české občany a vojáky.Kladu otázku do diskuze : kolik vojáků a gestapáků bylo odsouzeno za vraždy nevinných ?Za vypálené vesnice,upálené lidi?