2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

HISTORIE A DNEŠEK: Jeden Chamberlain nestačil?

V nekončících debatách souvisejících s tématem „Ukrajina a ruská agrese“ nelze nevzpomenout na záležitost, která se současným děním na východě Evropy a reakcemi na něj nikterak nesouvisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 17.7.2023 16:05

:-):-):-)

Z. Linda 17.7.2023 17:14

Už se stalo! ;-D;-D

P. Diviš 17.7.2023 18:26

Klidně se poserte, pokud nevidíte rašistické Rusko.

J. Kostelanský 17.7.2023 11:40

Na jedné straně je pan Stejskal až fanatickým a někdy až nekritickým obhájcem Izraele, a na straně druhé má myšlenkové pochody velice podobné myšlení palestinských Arabů.

Proč se Izraelci tak zdráhají poskytovat Ukrajině válečnou pomoc? Protože se bojí Iránu? :-)

Odpověď je snadná: Izraelci rozumí tomu, že konflikt Rusko-Ukrajina je velice podobný konfliktu Izrael-Palestinští Arabové. Na jedné straně jsou teroristé, co zabíjejí civily, a na straně druhé stát, který se snaží své občany chránil. A je nesmírně zajímavé, že ti samí politici na Západě, co podporují Palestinské Araby miliardami eur a dolarů, tak ti samí politici podporují miliardami eur a dolarů také Ukrajinu.

Mimochodem Arabové a nacisté měli vždy k sobě velice blízko.

Bohužel pan Stejskal má na očích ideologické klapky, jaké se kdysi dávali na oči koním, aby koukali jen dopředu.

J. Kostelanský 17.7.2023 11:42

Možná je ale důvod bobtnatění článků pana Stejskala jinde - možná mu zvedli honorář a teď je placen od napsaných řádků...

R. Tichý 17.7.2023 12:37

Ne. Izraelci jsou nuceni spolupracovat s rusaky, aby mohli likvidovat iranske teroristy rozlezle po oblasti.

P. Diviš 17.7.2023 18:28

Hlavně v Sýrii, kde by je Rusáci mohli chránit.

M. Grundmann 17.7.2023 13:08

Nacisté i muslimové mají společný odpor ke křesťanským myšlenkám. Obě hnutí zastávají tradiční hodnoty a odmítají levicové myšlenky. Avšak kromě toho, že jsou pravicoví a mají společného nepřítele, nemají nacisté a Arabové nic dalšího společného.

J. Anděl 17.7.2023 14:19

Nacismus = národní socialismus, neřekl bych, že je pravicový. Ani to, že by zastával nějaké "tradiční" hodnoty. Nacistické rasové teorie byly na svojí dobu dost progresivní.

M. Grundmann 17.7.2023 15:15

Z názvu neplyne obsah. I když se někdo nazve socialistický, vůbec být levicový nemusí.

Nacistické rasové teorie byly úplně mylné. A na myšlence vlastní nadřazenosti také není nic moderního, je to zcela tradiční myšlenka.

O. Kaucký 17.7.2023 16:24

Pokuste se najít něco pravicového na nacismu.

Rasové teorie nebyly mylné, ale zvrácené, obzvláště vůči Židům. Do nástupu nacismu to byli nejloajálnější Němci.

M. Grundmann 17.7.2023 17:09

Nacismus propagoval tradiční společnost. Byl ostře proti feminismu a LGBT. Prosazoval vlastní národ a nebyl internacionální. Byl ostře proti myšlenkám křesťanství, odpuštění a pokoře. Nevidím v nacismu vůbec nic levicového.

Rasové teorie nacismu se ukázaly mylné. Z genetického hlediska byli Češi a Poláci geneticky lepší Němci než řada Němců. I teorie o nadřazenosti německého obyvatelstva nad ostatními Evropany byly nesmyslné.

Nacisté se nemýlili v tom, že Židé byli odlišný národ s vlastními genetickými zvláštnostmi. Nejkomičtější ale u nacistů byl fakt, že měli v čele člověka se židovskými předky, jak bylo nakonec prokázáno. ;-D

R. Langer 17.7.2023 18:22

Nebyl internacionalní? Lež. Soudruzi se družili, s kým se dalo, včetně ruských bolseviků. Byl protikřesťanský? Proto měli Němci na opasku "Gott mit uns"?

Propagovali "tradiční společnost"? Myslíte odebírání dětí a jejich hromadná převýchova, stejně jako to plánovali komouši? V tomto případě melete naprosté nesmysly, nacismus je levičácký stejně jako celý Marxův Kapitál. ;-€

J. Kostelanský 17.7.2023 20:03

Nacismus protikřesťanský byl. To "Gott mit uns" na opascích zůstalo ještě od časů císaře.

Vrchní představitelé nacismu byly vesměs okultisti. A to s křesťanstvím moc společného nemá.

Řadoví němečtí vojáci a velitelé samozřejmě křesťany byli. Ale to byli i vojáci v Rudé armádě. Když Stalin chtěl zvýšit morálku vojáků a ochotu umírat za vlast, povolil vojákům v jednotkách během války pravoslávne popy.

Za komunistů u nás a zejména na Slovensku bylo vedení ateistické, ale běžní lidé pořád praktizovali svou víru. Třeba odlišovat vedení státu od bežných lidí.

R. Langer 17.7.2023 18:16

Nejsou pravicoví, a NIKDY NEBYLI! ;-€

L. Zídek 17.7.2023 11:22

To jsme netušili, jakou z p....e kliku tu máme, že nám presidentuje komunistický rozvědčík a máme premiera , pro něhož ČR není ani zdaleka na prvním místě !

O. Kaucký 17.7.2023 16:26

Ba ani na druhém a možná, že se u něj ČR horko-těžko vejde do první desítky.

P. Kozelský 17.7.2023 10:41

Že tento konflikt skončí separátním mírem mezi Ukrajinou a Ruskem je již více než zřejmé, paralely v minulosti zde nehledejme a pokud ano tak pouze se Španělskem jako střelnicí vpředvečer druhé světové války. Až ztráty Ukrajiny dosáhnou míry kterou Ukrajina a její obyvatelé nebudou ochotni akceptovat a podpora EU a NATO nebude pro státy unie ekonomicky udržitelná, prostě jiná cesta než jednání o míru nebude. Otázkou zůstává kdo bude v tom případě tím kdo získá, zjevně to nebude ani Ukrajina ani NATO a EU, které podporou konfliktu pouze rozšiřuje svůj vliv blíže k Rusku. Chtěl bych vidět reakce USA, kdyby Čína podporovala Kubánský režim tak jak NATO a EU podporuje ten Ukrajinský![>-]

V. Mokrý 17.7.2023 11:13

R^

Z. Lapil 17.7.2023 13:12

Zkuste prověřit předpoklad, že Rusko je hospodářský silnejsi než, zjednodušme, NATO.

A. Teply 17.7.2023 14:07

S hospodářskou silou je to ošemetné.

To, že je NATO hospodářsky silnější "ve službách" mu nutně nemusí zajistit vyšší výkon ve výrobě zbraní.

V rámci boje proti sodovkovému plynu je likvidován západní průmysl, bez pravidelných dodávek AdBlue se evropské armády zastaví.

Nehledě na přístup k surovinám, který má Rusko a Čína zjevně lepší.

M. Grundmann 17.7.2023 15:24

USA mají přístup k surovinám, problém má pouze Evropa.

O. Kaucký 17.7.2023 16:18

Problém mají i USA, protože náklady na těžbu surovin se v USA a v Číně a Rusku výrazně liší.

A. Teply 17.7.2023 17:13

Ani USA nemají k dispozici všechny potřebné suroviny nebo těžbu už ukončily.

M. Kocián 17.7.2023 13:14

Pak ale budeme muset čekat každým dnem nový konflikt, blíž k nám.

M. Grundmann 17.7.2023 15:30

NATO se stalo zdrojem konfliktů. Ve východní Evropě je NATO nějak zapleteno do všech válečných konfliktů posledních 25 let. U většiny konfliktů je samotná politika NATO hlavní příčinou těchto konfliktů.

R. Tichý 17.7.2023 17:30

Ne, NATO neni zdrojem konfliktu. Je jejich hasitelem.

J. Berka 18.7.2023 10:17

Řekl bych, že obojí. Zdrojem i hasitelem. Komouši taky řešili na každém sjezdu problémy, které by nevznikly, kdyby oni sami nebyli u moci.:-)

J. Vlček 17.7.2023 10:31

Pane Stejskale, stále se točíte dokola jako pes za ocasem, v úporném hledání paralel mezi současným konfliktem na Ukrajině a dávnými událostmi spojenými se začátkem druhé světové války.

Proč se namísto stálého hledání těchto paralel nezamýšlíte nad příčinami vzniku této nešťastné války mezi těmito slovanskými národy?

Proč se ani slovem nezmiňujete o vnitřních problémech Ukrajiny od roku 2014, kdy započala neskrývaná zášť ukrajinského vedení proti rusky mluvícím obyvatelům tohoto státu a počaly útoky proti nim, včetně jejich zabíjení, nevyjímaje ani děti těchto obyvatel?

Proč se nezamýšlíte nad neplněním Minských dohod, které těmto excesům měly zabránit, a o kterých tehdejší německá kancléřka Merkelová prohlásila, že byly podepsány jen proto, aby se umožnilo ukrajinské armádě se řádně vyzbrojit a připravit na válku s Ruskem?

Proč se nezamýšlíte nad neplněním slibu západu o nerozšiřování paktu NATO ani o píď území na východ? Je v tomto smyslu podle vás NATO obranný, nebo útočný pakt? Plní tento pakt funkci mírotvůrce, nebo naopak podporuje udržování bojů a nesmyslné zabíjení lidí na obou stranách tohoto konfliktu?

Toto jsou otázky k zamyšlení nad současností, a ne se planě stále vracet k odehraným událostem druhé světové války. V tomto smyslu je potřeba udělat vše, abychom se nedočkali té třetí, která by se mohla stát tou poslední. [>-]

J. Vlček 17.7.2023 10:58

Zároveň dodávám, že k tomuto konfliktu se stavím naprosto objektivně a nestranně, neboť nemám nejmenšího důvodu stranit té či oné straně. Obě si nemají co vyčítat, jedni jsou za osmnáct a druzí bez dvou za dvacet.

Tato válka je vedena zavilostí vedení těchto dvou států, s podporou západu a paktu NATO, což těžce nesou na svých bedrech lidé národů obou zúčastněných stran.

Komu jen trochu záleží na životech těchto zkoušejících lidí, ten musí být nutně pro ukončení bojů a pro mírová jednání.

Přilévání oleje do ohně dodávkami všemožných zbraní se pouze navyšuje utrpení lidí hnaných do této nesmyslné války, nehledě na navyšující se riziko rozšíření konfliktu i mimo Ukrajinu. [>-]