Pondělí 28. dubna 2025, svátek má Vlastislav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zdeněk

13. 4. 2006 0:24
To co píšete není matematika ale počty!

Kalkulačka prostě nahradila logaritmické tabulky a pravítko, dnes jde vše spočítat rychleji a přesněji. Žákům vyjde 1 , pokud to bezmyšlenkovitě naťukají do kalkulačky,která někdy umí i zlomky, tady není problém s přesností.  Zapomínáte nato že se dříve  někteří jedinci nazpaměť učili logaritmické tabulky- to bylo dobře nebo špatně? Základní počty jsou dobré, protože cvičí mozek, učitel kalkulačku vždy může zakázat a nechat žáky pracovat ručně na papír. Matematika je o rovnicích , geometrii a o mnoha jiných věcech. O tom jestli ji člověk bude ovládat se rozhoduje nikoli na prvním stupni, ale často až při přechodu se ZŠ na SŠ.

0 0
možnosti

pavel 99

13. 4. 2006 1:19
Re: To co píšete není matematika ale počty!

Do jisté míry souhlas. Skutečně by se měla rozlišovat matematika od počtů. Ovšem základem matematiky jsou rovnice a ty se začínají na druhém stupni - bohužel často naprosto špatně. (Pokud se mechanicky biflují poučky typu "převádění z levé strany na pravou" tak co se dá stavět na takovýchto základech?)

Ad kalkulačky - bohužel (pro žáky) tyto často mívají různá pomocná tlačítka jako např. procenta - a dotyční pak mnohdy po celý zbytek života netuší, jak se dají spočítat procenta, když jiná kalkulačka "kouzelné tlačítko" nemá.No  a naprostým základem logického myšlení - tedy skutečné matematiky - je přesné chápání textu (s tím mají naši školáci úplně náhodou také velké problémy).

0 0
možnosti

L.

13. 4. 2006 9:13
Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

S poslední větou naprostý souhlas. Dcera je ve čtvrté třídě. Když jí zadám 3*5/5 tak samozřejmě z hlavy hbitě spočítá, že výsledek je 3. Ale když dostala následující slovní úlohu, nebyla schopna ji spočítat, přestože jde vlastně o naprosto stejný výpočet.<BR> Obdélníková místnost má jednu stěnu délky 5 metrů a druhou délky 3 metry. Jedna plechovka barvy stačí na natření 5 metrů čtverečních podlahy. Kolik plechovek barvy potřebujeme na natření celé podlahy?<BR> nebyla schopna si uvědomit, že jde o dvě dílčí zadání. Nejprve spočítat plochu podlahy a výsledek pak podělit pěti.

0 0
možnosti

zvedavec

13. 4. 2006 7:52
Re: To co píšete není matematika ale počty!

ja bych naopak rekl, ze o tom se rozhoduje uz na 1. stupni, nekde kolem 6-7 tridy je u 99% jasne, jestli budou nebudou umet "pocitat"

0 0
možnosti

zdeněk

13. 4. 2006 10:20
Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

U kluků to možná platí, ale u holek se někdy stává že mají samé jednočky a když přijde na lámání chleba je jasné že se toho většinu naučili nazpaměť a mají problémi vyřešit jiné příklady než co se počítali ve škole.

0 0
možnosti

I-Worm

13. 4. 2006 10:32
Vy to slíznete od feministek!

0 0
možnosti

pamětník

13. 4. 2006 10:51
Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Nejde jen o matematiku či počty - ve slově problémy se píše tvrdé y

0 0
možnosti

pamětník

13. 4. 2006 10:57
Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Ještě jsem si dodatečně všiml, že když se holky naučily musí být tvrdé y, stejně jako příklady co se počítaly ve škole. V jedné větě tři hrubky to je teda síla

0 0
možnosti

Mablung

13. 4. 2006 11:18
Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Ale no tak, pamětníku.

Ne každý si pamatuje ze školy vše. Já vím, je to ve vašich očích ostuda. Ale pokud někdo několik let nepíše nic krom kraťoučkých textů a seznamů na nákup, tato pravidla pro něj přestanou být automatická a začne dělat takového chyby.

Jestli chcete lidi buzerovat, vytýkejte jim sloh a doočíbijící gramatické chyby. Nemyslím si, že v tomto případě je použití i místo y doočíbijící gramatická chyba.

**************************************************

Co se tématu týče, je to never ending story. Žádná společnost nemá dostatek peněz aby si pořádně zaplatila učitele. Řešení? Neznámé. Bohužel. Problém lze částečně zlepšit, nepochybně. Ale ne vyřešit.

0 0
možnosti

J. Mach

13. 4. 2006 16:02
Re: Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

A co je tedy podle vás do očí bijící chyba, když ne ty výše uvedené hrubky? Kdo dělá takové hrubky, tak bude mít mezery i v dalším vzdělání, to je fakt ověřené.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz