2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Taraszátaras 13.4.2006 11:00

Re: Re: CHA!

Lepší by to bylo přepočítávat na podaný výkon, vydanou energii. A ta u Vás nebude velká, když se dopoledne flákáte na psu.

ja 13.4.2006 11:15

Re: Re: Re: CHA!

Jak muzes napsat takovej prispevek? Zaprvy se tady flakas taky, zadruhy vubec nemuzes vedet, co ten druhej dela a proc ma zrovna ted cas psat prispevky.

Taraszátaras 13.4.2006 11:24

Re: Re: Re: Re: CHA!

Já už můžu. Ale abych tě neodbyl, tak jsem tím chtěl říci, že vyčítat učitelům pracovní dobu (je kratší pouze o deset dnů dovolené navíc) je stejně chytré, jako vyčítat herci, že hraje jenom dvě hodiny. Neumíš si představit psychické vypětí, kterému je učitel vystaven.

pan Havran 13.4.2006 11:54

Re: Re: CHA!

Jenze krome doby stravene ve skole se musi ucitel velice peclive venovat i pripravam na hodiny pristi, opravam domacich ukolu a pisemnych zkousek, ... Na mnoha skolach se konaji ruzne mimoskolni aktivity, na nichz ucitele rovnez byt musi prinejmensim jako dozor, minimalne jednou tydne se kona porada, jednou za ctvrt roku rodicovske schuzky (taky naramny pamlsek!). Nechtel bych byt ucitelem ani za nic! Krotit nezvladatelne deti (v drtive vetsine navic hloupe) a po skole celit natlaku jejich ctizadostivych rodicu, ...

martin 14.4.2006 0:05

Re: Re: CHA!

Jsem ucitel. Pracovni tyden nekterych kolegu mu kolem sedesati hodin. Jini opousteji skolu se zvonenim, nejvetsi mistri stihaji o hodinach praci pro sve druhe zamestnani. V tom je nejvetsi svoboda ucitelu, pracuj, jak chces, snaz se, flakej se, Tvuj plat se nezmeni (pokud zapises alespon zpetne do tridnice).

Jinak jako matematik na gymnaziu, si myslim, ze se matematika uci spatne. Asi i z toho duvodu, ze mechanicke biflovani je zakladni pracovni metodou v naproste vetsine predmetu na naproste vetsine skol. Otravuj pak nekoho s logickym myslenim, ktere ani nezaruci ze pri hodinove priprave dostanes dvojku a pri dvojhodinove jednicku.

zdeněk 13.4.2006 0:24

To co píšete není matematika ale počty!

Kalkulačka prostě nahradila logaritmické tabulky a pravítko, dnes jde vše spočítat rychleji a přesněji. Žákům vyjde 1 , pokud to bezmyšlenkovitě naťukají do kalkulačky,která někdy umí i zlomky, tady není problém s přesností.  Zapomínáte nato že se dříve  někteří jedinci nazpaměť učili logaritmické tabulky- to bylo dobře nebo špatně? Základní počty jsou dobré, protože cvičí mozek, učitel kalkulačku vždy může zakázat a nechat žáky pracovat ručně na papír. Matematika je o rovnicích , geometrii a o mnoha jiných věcech. O tom jestli ji člověk bude ovládat se rozhoduje nikoli na prvním stupni, ale často až při přechodu se ZŠ na SŠ.

pavel 99 13.4.2006 1:19

Re: To co píšete není matematika ale počty!

Do jisté míry souhlas. Skutečně by se měla rozlišovat matematika od počtů. Ovšem základem matematiky jsou rovnice a ty se začínají na druhém stupni - bohužel často naprosto špatně. (Pokud se mechanicky biflují poučky typu "převádění z levé strany na pravou" tak co se dá stavět na takovýchto základech?)

Ad kalkulačky - bohužel (pro žáky) tyto často mívají různá pomocná tlačítka jako např. procenta - a dotyční pak mnohdy po celý zbytek života netuší, jak se dají spočítat procenta, když jiná kalkulačka "kouzelné tlačítko" nemá.No  a naprostým základem logického myšlení - tedy skutečné matematiky - je přesné chápání textu (s tím mají naši školáci úplně náhodou také velké problémy).

L. 13.4.2006 9:13

Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

S poslední větou naprostý souhlas. Dcera je ve čtvrté třídě. Když jí zadám 3*5/5 tak samozřejmě z hlavy hbitě spočítá, že výsledek je 3. Ale když dostala následující slovní úlohu, nebyla schopna ji spočítat, přestože jde vlastně o naprosto stejný výpočet.<BR> Obdélníková místnost má jednu stěnu délky 5 metrů a druhou délky 3 metry. Jedna plechovka barvy stačí na natření 5 metrů čtverečních podlahy. Kolik plechovek barvy potřebujeme na natření celé podlahy?<BR> nebyla schopna si uvědomit, že jde o dvě dílčí zadání. Nejprve spočítat plochu podlahy a výsledek pak podělit pěti.

zvedavec 13.4.2006 7:52

Re: To co píšete není matematika ale počty!

ja bych naopak rekl, ze o tom se rozhoduje uz na 1. stupni, nekde kolem 6-7 tridy je u 99% jasne, jestli budou nebudou umet "pocitat"

zdeněk 13.4.2006 10:20

Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

U kluků to možná platí, ale u holek se někdy stává že mají samé jednočky a když přijde na lámání chleba je jasné že se toho většinu naučili nazpaměť a mají problémi vyřešit jiné příklady než co se počítali ve škole.

I-Worm 13.4.2006 10:32

Vy to slíznete od feministek!

pamětník 13.4.2006 10:51

Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Nejde jen o matematiku či počty - ve slově problémy se píše tvrdé y

pamětník 13.4.2006 10:57

Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Ještě jsem si dodatečně všiml, že když se holky naučily musí být tvrdé y, stejně jako příklady co se počítaly ve škole. V jedné větě tři hrubky to je teda síla

Mablung 13.4.2006 11:18

Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Ale no tak, pamětníku.

Ne každý si pamatuje ze školy vše. Já vím, je to ve vašich očích ostuda. Ale pokud někdo několik let nepíše nic krom kraťoučkých textů a seznamů na nákup, tato pravidla pro něj přestanou být automatická a začne dělat takového chyby.

Jestli chcete lidi buzerovat, vytýkejte jim sloh a doočíbijící gramatické chyby. Nemyslím si, že v tomto případě je použití i místo y doočíbijící gramatická chyba.

**************************************************

Co se tématu týče, je to never ending story. Žádná společnost nemá dostatek peněz aby si pořádně zaplatila učitele. Řešení? Neznámé. Bohužel. Problém lze částečně zlepšit, nepochybně. Ale ne vyřešit.

J. Mach 13.4.2006 16:02

Re: Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

A co je tedy podle vás do očí bijící chyba, když ne ty výše uvedené hrubky? Kdo dělá takové hrubky, tak bude mít mezery i v dalším vzdělání, to je fakt ověřené.

zdeněk 13.4.2006 16:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Ano kdo neumí pravopis je magor a nikdy jinak!

quetzal 13.4.2006 23:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty! - ad gramatika

pán může být například dysgrafik a dyslektik, jinak třeba profesor přírodních věd ...

zdeněk 13.4.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Přiznávám že čeština mi nejde. K tomu abych udržel nějakou úroveň bych musel denně psát diktáty což nedělám. V otázce pravopisu nemám žádné kompetence.

Gandalf 13.4.2006 12:30

Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

A Vy jste holka nebo kluk? Kdo ma vetsi _problemi_ s cestinou?

zdeněk 13.4.2006 12:45

Re: Re: Re: Re: To co píšete není matematika ale počty!

Dokáže už někdo pochopit že život není jen o znalosti českého pravopisu! ;-O

Já nejsem humanitně vzdělán! To jestli se v životě uplatním, o tom momentálně rozhodují úplně jiné znalosti, s pravopisem nesouvisející!

Saul 13.4.2006 10:30

Matematika a počty

Jako vysokoškolák technik a občas trochu pedagog mám jisté zkušenosti a také bych řekl, že matematika začíná spíš dříve, možná i velmi brzy (ostatně budoucí matematičtí géniové zpravidla v dětském věku prostě počítali - sečítali, odčítali, atd.). Počítání  pokud možno "z hlavy" není jen mechanická záležitost, ale současně i poučný pohled do vztahů mezi čísly. Za začátek už značně pokročilé matematiky považuji přímou a nepřímou úměru a úsudkové příklady jsou už velmi náročné. U planimetrie už obrazce, jejich obsahy a obvody, a což teprve konstrukce.