1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 6.6.2024 10:37

:-) R^

L. Novák 6.6.2024 10:32

Tyhle otázky jsou pro ZELENÉ ;-O IDIOTY jako Peksa tabu! :-P

R. Řezníček 5.6.2024 12:29

NEUVĚŘITELNÉ nazývat dotační loupež "přirozeně tržním chováním zákazníků".

Goebbels hadr! EU

M. Zdráhal 5.6.2024 8:32

Většina lidí se o politiku nezajímá a volí na základě povrchních dojmů nebo náhodných útržků informací, které se k nim dostaly. Podobné články jako tento čtou jen ti, co se o to zajímají.

A proto někteří stále volí Piráty, jejich voliči jen nejsou správně informování. A Piráti kromě Green dealu podporuji i dovoz migrantů, aspoň podle hlasování jejich tří současných europoslanců. A to lidé také neví. Osobně neznám nikoho, kdo by chtěl více migrantů.

M. Zdráhal 5.6.2024 8:24

Ano, Piráty a další podobné progresivisty, kolektivisty nebo jak je nazvat prosím nevolit. Já volím Svobodné.

Výhrady čtenářů jsou zde zastoupeny vícekrát, ale argumenty zastánců jsem zatím nenašel. Že by nebyly?

L. Král 5.6.2024 7:51

A přitom existuje jednoduché, levnější a stabilní řešení v podobě stabilních zdrojů, které nejsou závislé na nevypočitatelném počasí.

Výpadky OZE musí stejně řešit zdroje záložní, které produkují znečištění a CO2.

P. Šídlo 5.6.2024 7:24

To jde: Ano, ne (přežiji nepřežiji)

L. Novák 4.6.2024 23:52

Nezapomínejte, že PIRÁTI začínali u legalizace sdílení dat chráněných autorskými právy, to byl jejich hlavní obor činnosti. Jakmile se vydrápali do politiky, jejich technická a přírodovědná negramotnost zaujala politické pozice a působí rozsáhlé škody... :-/

J. Jurax 4.6.2024 22:24

To chce vizi a nadšení, a pan Peksa obojím překypuje. Technické detaily jen zatěžují.

S. Kubů 4.6.2024 22:21

Dobrý název pro bratrstvo kočičí pracky by byl třeba "gangsteři" nebo "loupežníci" event. jenom "kapsáři". Tedy správně "gangsterstvo", "loupežnictvo"...

Čímž se samozřejmě nechci v nejmenším dotknout naší ctěné Pirátské strany, protože oni (ony, ona) jsou, jak je dobře známo, jiná klasa.

J. Jurax 4.6.2024 22:15

To jo.

Takže je ještě pro zdražování elektřiny značný prostor, netřeba se znepokojovat.

J. Jurax 4.6.2024 22:11

Víte, ale já Vaše formulaci o té societě opravdu obdivuji, to se zde často nevidí. Pobavil jste mne, ba i úsměv jste na mé líci vybudil.

A k tomu ostatnímu, co píšete - ne každý má mluvní obratnost, erudici a trpělivost pořád nějak kulantně komentovat pronikavě pitomé názory furt dokola zde některými prezentované, když lze odsudek vyjádřit pregnantně a stručně, leč nesalónně. A text páně Peksův zde publikovaný je po mém soudu vskutku přímo krystalicky a nadšeně pitomý.

Připouštím ovšem, že se najdou i tací, kteří jsou jím nadšeni; nemohu se ubránit dojmu, že mezi ně patříte i Vy. Pakliže se nemýlím, nebuďte frustrován. Než se stanete gerontem, máte čas ještě zmoudřet.

A nakonec - jste si jist, že Vaše komentáře zde nepatří mezi ty dílem hloupé, dílem omezené, dílem nenávistné a dílem naduté, jež se zdají Vás tak iritovat?

J. Novotny 4.6.2024 22:05

Elektronům je jedno, kterým směrem se v síti prohání. Ale distribuční sít (dráta a trafa) není dimenzovaná na synchronizovaný maximální výkon solárních přelivů v pár hodinách. Takžě nejde tolik o stabilitu sítě, ale o to, že by se tam něco odpálilo.

Stabilitu sítě a podpůrné služby má na starosti ČEPs a ten o připojení něrozhoduje.

Posílení sítě solárnící přirozeně platit nechtějí. A cena čtvrthodinového měření (měřič a roční poplatek) se také nevyplatí v každé domácnosti, pokud to nebude zase někdo dotovat, jako těm solárníkům.

J. Majzlík 4.6.2024 21:43

Pan Pexa a značný počet vyznavačů komunitní energetiky zřejmě zakládali obrysy tohoto projektu na jejich znalostech z oboru informačních technologií zřejmě v dobré víře, že je tyto technické principy možno vcelku snadno přenést i do oblasti generování, zálohování, fázování, distribuce a dalších operací, které je nutno přísně udržovat v oblasti silové síťové energie.

Ten příklad s brmbáním kafíčka v motorestu vystihuje způsob jejich kolektivního, zapouzdřeného uvažování.

O. M. 4.6.2024 21:40

Naopak, informační hodnota toho článku je vysoce pozitivní. Víme, koho do Evropského parlamentu ROZHODNĚ NEVOLIT!

O. M. 4.6.2024 21:35

Jak by mu to mohlo být divné? Na to nemá buňky.

O. M. 4.6.2024 21:34

Jenže platy byly taky 15 - 20x menší.

O. M. 4.6.2024 21:31

Pekso, žádný online digitální sběr dat vám rovnováhu mezi spotřebou a výrobou nezajistí, protože ty zdroje musíte napřed postavit.

A ten příklad s dobíjecí stanicí u motorestu jste vybral moc dobře. Elektromobilista přijede k nabíječce, dá si nabíjet auto, a k tomu si dá kafe. Když se vrátí k autu, tak zjistí, že má kafe zadarmo a že má dokonce předplacený ještě tři kafe, ale zato nikam neodjede. No, aspoň elektronadšenci vědí, do čeho jdou.

L. Novák 4.6.2024 20:55

Jo, tak nějak. A taky jsme doma museli držet zásobu svíček, protože bylo zvykem, že (nejenom) ve večerních hodinách nám elektřinu vypínali. Nejspíš proto, aby se mohlo vytavit dostatek oceli na export do SSSR. :-P

S. Grabec 4.6.2024 20:47

Bože, nechápu, že něco tak stupidního jako je už název Pirátská strana může někdo volit. Zřejmě věčně zhulení snílci, totálně odtržení od reality běžného života, Ale státní cecek je jim dobrý.

P. Pilík 4.6.2024 20:46

No, papír snese všechno. Není to tak jednoduché. Jakoukoli elektřinu z auta, kterou chcete použt v domácnosti, musíte pomocí nějakého ne levného zařízení změnit z cca 500 v stejnosměrných na 3x240/400 V střídavých. Navíc pokud chcete v nějakém okamžiku přepnout ze sítě na auto nebo naopak, musíte nejprve oba zdroje nafázovat, jinak dojde ke zkratu a vypadnou vám vstupní jističe a celá domácnost bude okamžitě bez proudu.

S. Grabec 4.6.2024 20:44

;-D;-D;-D

V. Petr 4.6.2024 19:38

Mezi lety cca 1965 a 1990 stála 1 kWh pro domácnost jen 0,45 Kčs!

V. Petr 4.6.2024 19:37

Přesně tak. Je to naprosto šílené!

L. Novák 4.6.2024 18:30

... a všechny ty zkrachovalé nesmysly nám "progresivisti" v médiích tlačili do hlav propagandou jako "zelenou budoucnost". Helikoptéry a letadla na akumulátory, auta pokrytá plastickou fotovoltaikou dobíjející akumulátor, atd. atd. Všichni slibovali zahájení výroby do dvou či pěti let. Dnes už po nich ani pes neštěkne... :-/

V současné době tuhle funkci plní například server oenergetice.cz, kde propagují všechny možné i nemožné "perspektivní" vodíkové a akumulátorové nesmysly a především záměry čerpat dotace i na tu největší kravinu...

A hlídají si, aby jim tu propagandu někdo v komentářích nekazil... :-P Podívejte se, kdo to svými penězi dotuje... ;-) Je tam i ČEZ. EU [>-]

J. Černý 4.6.2024 18:19

Toho odborníka bych poslal pro začátek vyměnit pod napětím izolátor na vedení 35 kV . Jak by na to šel digitálně.

J. Sinnreich 4.6.2024 18:12

Podle udaju Wall Street Journal vetsina podniku (t.zv start up). ktere vyvijeji nove technologie vyroby a distribuce "zelenych" energii zkrachuje behem prvniho roku sve existence. A to presto, ze dostavaji miliardy dolaru na dotacich a podporach ze statni kasy.

Climate startups face 'valley of death'. This VC just raised $325 million to help (cnbc.com)

J. Rechnovský 4.6.2024 17:53

Báječné! Jen mi tam chybí drobný detail. Náklady.

Takže kolik bude stát 1kwh aby se investice vyplatila, ať nezeru, do 20ti let?

O. Kaucký 4.6.2024 17:32

Hlavně, když člověk ví na co ty peníze jdou, tak to zahřeje u srdce, nebo ne?;-)

O. Kaucký 4.6.2024 17:28

Správně jste odsoudil ty nadávky, ale zapomněl jste vyzdvihnout myšlenkový přínos soudruha Peksy. Mě je jasné, že si to jako omezenci nezasloužíme, protože by to bylo stejně házení perel sviním.:-)