3.7.2024 | Svátek má Radomír


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 4.6.2024 13:53

Nikdo vám v tom nebrání

J. Jurax 4.6.2024 13:44

Článek se arciť opomněl věnovat problému, jak a odkud se ta elektřina do elektromobilu dostane.

J. Jurax 4.6.2024 13:38

No, baterka v elektroautě přijde na řekněme půl mega. Když vezmou do svých zelených rukou energetiku takoví Peksové, tak tuhle sumu vbrzku zaplatíte za elektřinu za rok.

J. Jaroš 4.6.2024 13:35

Inu, už dlouho jsem se tak nezasmál při představě jak číšník přichází k panuPeksovu se slovy ,,pane to kafe máte zadarmo ale bohužel baterii mátre prázdnou tak si to auto račte odtlačit neb stojíte na dobíjecím místě,,. Co mne však děsí je že těmto úvahám tleskají na pirátských schůzích a EP. Jinak mám návrh ,aby zde na psu nebylo možné zřídit pro pirátské velikány pravidelné okénko hostů?

I. Lyčka 4.6.2024 13:35

Takže doma si dobiju baterii, v motorestu mi ji vybijí (za kafe). Ok. Jenže každá baterie má omezený počet nabíjecích cyklů, takže pokud budu muset počítat s tím, že můj elektromobil bude sloužit jako baterie pro celou rozvodnou síť, tak to pěkně děkuji. Autore, vy nejste svéprávný ani vzdělaný.

J. Jurax 4.6.2024 13:29

No, on to Peksa myslí asi tak, že když svítí, tak se dobijí baterie elektroaut. Přes den. No a v noci se z nich bude brát. A všechno se to bude řídit digitálně. Chce to akorát hodně moc elektroaut a ve dne s nimi moc nejezdit.

J. Jurax 4.6.2024 13:24

Jo. A distribuuje se digitálně!

J. Jurax 4.6.2024 13:24

Jo.

55 kWh baterka toho Enyaqu přijde na půl miliónu. To si ssebou radši budu vozit ve spalováku čundrácký vařič na pevný líh ... :-)

J. Hanzal 4.6.2024 13:22

Jo to je stejná hovadina jako, že mléko se vyrábí v marketu!!;-D

J. Jurax 4.6.2024 13:19

Klídek. I ti archeologové budou digitalizovaní. Peksa to zařídí.

J. Jurax 4.6.2024 13:11

Inu, zatím technický a hospodářský. Nemáme levná úložiště patřičně kapacity. Přečerpávačky ani bateriová úložiště problém neřeší kapacitně a už vůbec ne ekonomicky. Ani když se využijí baterie elektroaut momentálně nejedoucích.

To ještě pomíjím, že díky zeleným magorům vbrzku nebudeme mít ani použitelné zdroje. Soláry a fofrníky jimi budou, až bude vyřešen problém úložišť.

J. Vorlický 4.6.2024 12:59

k M. Šejna 4.6.2024 11:45

Teď jsem se ptal v autoservisu Škoda. Baterie do jedné elektroškodovky, výkon 55kWh (padesátpět) stojí 565.000,-Kč vč. DPH. Baterie se dá dělit na články, jeden 85.000,-Kč vč. DPH. Takže ta baterie je tak na jedno použití. Kdyby tzv. odešla nebo mi ji někdo ukradl, mohu auto vyhodit. Koupit ojeté elektroauto by myslím bylo dost riziko. Tedy asi jen jako nové. Pochybuji ale, že na baterii bude dobrá záruka (asi jako na ostatní elektronické součástky).

J. Jurax 4.6.2024 12:59

Ano.

Jenže domácnosti jsou marginální. Při pořádném blackoutu se zhroutí MHD a vlaková doprava, zastaví se bankomaty i kasy v hypersuper a zakrátko přestane téct voda, jít plyn a sesypou se komunikace včetně internetu. Taky u pump nenatankujete.

Majitelé elektroaut a solárů na střechách si na to ovšem budou moci posvítit. Chvilku. Majitelé dieselagregátů taky.

J. Jurax 4.6.2024 12:49

I matfyzák může dozelena zblbnout.

J. Jurax 4.6.2024 12:45

Ano.

Digitalizace vyrobí elektřinu. Digitální. To je vůl jak kráva! Zelená pirátská!

J. Vorlický 4.6.2024 12:33

k M. Šejna 4.6.2024 11:45

Čistě logicky mám pan Šejna pravdu. Vezměme potřebu vody (elektřiny) s tím co naprší (sluneční svit, vítr).

Je-li moje spotřeba vody 40m3 za rok, přičemž v létě vůbec neprší, byť za rok naprší tolik, že jsem schopen vody shromáždit pro svůj účel řekněme 80m3, pak mi stačí mít nádrž na 70m3 a jsem tzv. v suchu.

Vidím však dva problémy: a) jsem schopen si takovou nádrž udělat, opravovat (třeba aby netekla), a bezpečně provozovat? (aby se třeba nekazila?) b) co když nenaprší aspoň těch 70m3? c) takovou nádrž musí mít ale každý jehož spotřeba je těch 40m3. Jinak se stane, že vodu sice já budu mít, ale někdo bude bez vody; hrozí pak, že mi tu vodu někdo bude brát/krást.

R. Langer 4.6.2024 12:01

U NĚKTERÝCH je kapacita opravdu vysoká. Také se ještě zkuste zeptat na cenu. Stačí na cenu jenom té baterie. Kolik byste si tipnul, že asi stojí? Co myslíte? :-P

R. Langer 4.6.2024 11:59

Aha, a nabíjet ho budu jak? To tam píšou taky? 8-o ;-D

R. Langer 4.6.2024 11:58

Pan Šejna z toho usoudil, že z toho budeme pohánět běžně celou domácnost. Je to vizionář, už je napřed (takže mimo). Hlavně s rozmem. ;-D

R. Langer 4.6.2024 11:55

Ano, je to jenom takový malý problém - JAK A KAM KUVA TU ELEKTŘINU AKUMULOVAT? Ale pan Šejna už to má přece dávno vyřešené. Říkali mu to v televizi. ;-D

To je ale blb. :-P

R. Langer 4.6.2024 11:51

Ne, vy tomu totiž absolutně nerozumíte, ale o to větší furt melete hovadiny. A já naopak přesně vím, co je technicky MOŽNÉ, na rozdíl od těch vašich Zelených pytchovin. :-P

K. Filip 4.6.2024 11:50

To se ani nedá dočíst do konce. Že začátku jsem myslel, že je to nadsázka, satira, nebo ironie. Ale tenhle tvor tomu snad i věří. Zelený kmér.

R. Langer 4.6.2024 11:49

Ehm - a doma taky? 8-o

R. Langer 4.6.2024 11:47

... patří pod p. Dvořáka...

R. Langer 4.6.2024 11:47

To je terminus technicus. ;-)

R. Langer 4.6.2024 11:46

R^ ;-D

M. Šejna 4.6.2024 11:45

A co jste mi tím chtěl sdělit, Dvořáku?

Problém OZE je v jejich občasnosti, zatímco jejich instalováný výkon je mimořádný. Chcete-li tuto občasnost vyrovnat, pak jedinou možností je akumulace vyrobené energie.

Máte s tím problém technický, logistický nebo ideologický, Dvořáku?

R. Gramblička 4.6.2024 11:27

;-D;-D;-D

V. Kuhaj 4.6.2024 11:23

:-)R^

T. Hraj 4.6.2024 11:22

Končí veškerá legrace. Kdokoli volí kteréhokoli zastánce green dealu je spoluviníkem důsledků, které přinese. A ty budou děsivé. Kdo pracuje v prvovýrobě ví, že úpadek už začal. Evropa přestává být schopná vyrábět!!!

Témata jsou jen dvě. Green deal a ilegální masmigrace. Nic jiného není podstatné, protože nic jiného není existenční.