3.7.2024 | Svátek má Radomír


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. S. 4.6.2024 9:52

Tomu zařízení se říká měnič. Změní stejnosměrné napětí baterie na střídavé 230 V.

Mají ho třeba kamioňáci, vaří si tak kafe.

P. Dvořák 4.6.2024 9:51

"Málokdo přemýšlí o tom, kde se bere elektřina v zásuvce a co přesně předchází tomu, než je možné si doma rozsvítit."

A už o tom nebude přemýšlet ani ten pan Málokodo. Po dnešku ví, že se elektřina v zásuvce bere z elektromobilů řidičů, co čekají na kávu.

K. Filip 4.6.2024 9:49

Panebože, to jsou žvásty. Kdo to těmhle zeleným magor furt hází?

M. Šejna 4.6.2024 9:47

Zjednodušeně jste to popsal celkem přesně.

Automobilka Škoda láká kupce elektromobilů Enyaq i na tuto věc. Tedy že pojedete někam stanovat a Enyaq vám zajistí zdroj elektřiny.

M. Šejna 4.6.2024 9:45

Distributoři plynu a elektřiny mají vytvořenou digitální komunikaci s žadateli o souhlas k připojení a souhlas se stavbou nemovitosti, Nejedná se o e-mailovou komunikaci.

Vy píšete o tom, kdo má požádat o souhlas. Zda to má být stavební úřad nebo investor. To je jiný problém. Distributorům plynu a elektřiny je jedno, od koho dostanou žádost o stanovisko.

P. Dvořák 4.6.2024 9:43

To bude za pár let téma na diplomku:

Elektromobil coby dodavatel nedostatkové energie.

J. Vorlický 4.6.2024 9:42

To jako se k baterii toho elektromobilu připojí kávovar, kterým budou v motorestu pro jeho řidiče dělat kávu? Nebo pizzu?

Nebo, když si stejný řidič bude chtít po služební cestě uvařit kafe doma sám??

Nebo já, jeho soused, s obyčejným autem se připojím prodlužovákem za pár korun na jeho baterii?

J. Plzák 4.6.2024 9:34

Náš Mikuláš vystudoval Matfyz. A to je Univerzita Karlova asi třístá na světě, co do kvality výuky. A tohle platíme.

J. Vorlický 4.6.2024 9:30

Nám jen obecné znalosti výroby a spotřeby elektrické energie, článek mi ale připadá jako naprostý blábol.

Pan Šejna má asi na mysli elektronickou komunikaci s distributory elektřiny a plynu pomocí e.mailů. To ovšem nevidím jako digitalizaci.

Tzv. digitalizaci vidím tak, že, příklad, stavebnímu úřadu zadám elektronicky svůj požadavek/úmysl/projekt, systém si najde sám svoji cestu na různé státní instituce, hygienu, hasiče, distributora plynu, atd (do roku 2000 to fyzicky dělal stavební úřad, jak pan Šejna zde informoval jinde) a mně přijde sám výsledek, buď ok ,a nebo musím něco doplnit.

R. Langer 4.6.2024 9:25

Tomu se prostě NEDÁ VĚŘIT. 8-o

R. Langer 4.6.2024 9:23

Paradoxně to nebude, protože prakticky je takové řešení NA HOUNO! ;-€

M. Šejna 4.6.2024 9:23

V čem konkrétně?

R. Langer 4.6.2024 9:21

Čím víc jsme digitální, tím víc papírů je potřeba vyplnit na každou pitomost. ;-€

R. Langer 4.6.2024 9:20

Melete naprosté pitomosti. :-P

R. Langer 4.6.2024 9:19

A teď ve vládě se nám to projevilo obzvlášť... :-(

I. Kudrnová 4.6.2024 9:09

Ale ježíši jak vy jste na to zrovna přišel a sám? No vypadá to tak

M. Šejna 4.6.2024 9:05

Denní spotřeba domácností je asi 8 kWh elektřiny.

Kapacita elektromobilů je 60 až 100 kWh.

Takže pokud dojde k blackoutu, tak majitelé elektromobilů budou mít z čeho brát. Pokud budou mít baterií nabitou aspoň ze čtvrtiny.

J. Plzák 4.6.2024 9:05

Hnus fijalovej, se říkalo za mého mládí, když bylo něco obzvlášť odporné.

J. Plzák 4.6.2024 9:01

Koho ještě vyprodukovalo gymnasium ve

Zborovské ulici?

P. Diviš 4.6.2024 9:00

A celá ta sranda se obejde bez velkých a spolehlivých zdrojů - až do prvního blackoutu a omezování spotřeby.

Nebo ty zdroje budou v záloze a někdo to bude muset platit - pochopitelně odběratelé.

Tu pitomost s vyrovnáváním bateriemi elektroaut už tu někdo propagoval. Už se těším, jak elektronadšenec přijde k autu, ať už doma nebo "na kafi", bude chtít jet a baterka (polo)prázdná, protože zrovna vyrovnávala, že zeslábl vítr nebo slunce zakryl mrak. Místo toho si vyslechne přednášku o digitalizaci, pokud bude energie alespoň pro autorádio. :-P

J. Gottlieb 4.6.2024 8:58

všechny tyto výmisly zaplatíme my.

J. Plzák 4.6.2024 8:56

Pozor na Neffa! Podkopává digitalizaci.

J. Gottlieb 4.6.2024 8:56

na pexovi se mi líbí jeho konzistence. všechny jeho projevy jsou neuvěřitelně hloupé a on setrvá a neuhne ani o píď. bravo pexo!!!!

J. Plzák 4.6.2024 8:54

Ještě větší, než jsem si myslel.

Nedělá on to ten Neff schválně?

M. Kocián 4.6.2024 8:53

Abychom se vrátili do reality - žijeme v zemi, kde nejsme schopni dostavět dálnice a obchvat hlavního města, kde každá digitalizace státní správy znamená nárůst byrokracie a kde se elektrizace děje při stále stoupajících cenách el. energie pouze díky tučným dotacím vysávaných formou daní z kapes občanů.

M. Šejna 4.6.2024 8:51

Paradoxně to tak nejspíš bude. Výkyvy v síti totiž dokáže stabilizovat jakýkoli zdroj akumulovaně energie. Tedy i baterie elektromobilů.

Nesmíte zapomenout, že baterie elektromobilů má kapacitu okolo 60 až 150 kWh, zatímco průměrná denní spotřeba elektřiny v domácnosti je okolo 8 kWh.

J. Plzák 4.6.2024 8:50

Vždyť to je vlastně nekonečná sranda, Euro unijní sci-fi.

M. Šejna 4.6.2024 8:46

Ten Peksa je ještě blbější, než vypadá. Já jsem se velkou část života živil přípravou podkladů pro stavební řízení a mohu Peksovi sdělit, že povolení od distributorů elektřiny a plynu jsem získával elektronicky téměř okamžitě. Tam je digitalizace už mnoho let zcela běžná

P. Dvořák 4.6.2024 8:45

Aha. V autě zima, doma nohy studený, kafe studený, stará rozpálená do běla . . . ;-D

J. Plzák 4.6.2024 8:45

I má. Člověk tak lehko nezapomene, co jsou to za blbce.