Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ENERGETIKA: Budoucnost je v digitalizaci
![]() |
J. S. 4.6.2024 9:52Tomu zařízení se říká měnič. Změní stejnosměrné napětí baterie na střídavé 230 V. Mají ho třeba kamioňáci, vaří si tak kafe. |
![]() |
P. Dvořák 4.6.2024 9:51"Málokdo přemýšlí o tom, kde se bere elektřina v zásuvce a co přesně předchází tomu, než je možné si doma rozsvítit." A už o tom nebude přemýšlet ani ten pan Málokodo. Po dnešku ví, že se elektřina v zásuvce bere z elektromobilů řidičů, co čekají na kávu. |
![]() |
K. Filip 4.6.2024 9:49Panebože, to jsou žvásty. Kdo to těmhle zeleným magor furt hází? |
![]() |
M. Šejna 4.6.2024 9:47Zjednodušeně jste to popsal celkem přesně. Automobilka Škoda láká kupce elektromobilů Enyaq i na tuto věc. Tedy že pojedete někam stanovat a Enyaq vám zajistí zdroj elektřiny. |
![]() |
M. Šejna 4.6.2024 9:45Distributoři plynu a elektřiny mají vytvořenou digitální komunikaci s žadateli o souhlas k připojení a souhlas se stavbou nemovitosti, Nejedná se o e-mailovou komunikaci. Vy píšete o tom, kdo má požádat o souhlas. Zda to má být stavební úřad nebo investor. To je jiný problém. Distributorům plynu a elektřiny je jedno, od koho dostanou žádost o stanovisko. |
![]() |
P. Dvořák 4.6.2024 9:43To bude za pár let téma na diplomku: Elektromobil coby dodavatel nedostatkové energie. |
![]() |
J. Vorlický 4.6.2024 9:42To jako se k baterii toho elektromobilu připojí kávovar, kterým budou v motorestu pro jeho řidiče dělat kávu? Nebo pizzu? Nebo, když si stejný řidič bude chtít po služební cestě uvařit kafe doma sám?? Nebo já, jeho soused, s obyčejným autem se připojím prodlužovákem za pár korun na jeho baterii? |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 9:34Náš Mikuláš vystudoval Matfyz. A to je Univerzita Karlova asi třístá na světě, co do kvality výuky. A tohle platíme. |
![]() |
J. Vorlický 4.6.2024 9:30Nám jen obecné znalosti výroby a spotřeby elektrické energie, článek mi ale připadá jako naprostý blábol. Pan Šejna má asi na mysli elektronickou komunikaci s distributory elektřiny a plynu pomocí e.mailů. To ovšem nevidím jako digitalizaci. Tzv. digitalizaci vidím tak, že, příklad, stavebnímu úřadu zadám elektronicky svůj požadavek/úmysl/projekt, systém si najde sám svoji cestu na různé státní instituce, hygienu, hasiče, distributora plynu, atd (do roku 2000 to fyzicky dělal stavební úřad, jak pan Šejna zde informoval jinde) a mně přijde sám výsledek, buď ok ,a nebo musím něco doplnit. |
![]() |
R. Langer 4.6.2024 9:25Tomu se prostě NEDÁ VĚŘIT. |
![]() |
R. Langer 4.6.2024 9:23Paradoxně to nebude, protože prakticky je takové řešení NA HOUNO! |
![]() |
M. Šejna 4.6.2024 9:23V čem konkrétně? |
![]() |
R. Langer 4.6.2024 9:21Čím víc jsme digitální, tím víc papírů je potřeba vyplnit na každou pitomost. |
![]() |
R. Langer 4.6.2024 9:20Melete naprosté pitomosti. |
![]() |
R. Langer 4.6.2024 9:19A teď ve vládě se nám to projevilo obzvlášť... |
![]() |
I. Kudrnová 4.6.2024 9:09Ale ježíši jak vy jste na to zrovna přišel a sám? No vypadá to tak |
![]() |
M. Šejna 4.6.2024 9:05Denní spotřeba domácností je asi 8 kWh elektřiny. Kapacita elektromobilů je 60 až 100 kWh. Takže pokud dojde k blackoutu, tak majitelé elektromobilů budou mít z čeho brát. Pokud budou mít baterií nabitou aspoň ze čtvrtiny. |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 9:05Hnus fijalovej, se říkalo za mého mládí, když bylo něco obzvlášť odporné. |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 9:01Koho ještě vyprodukovalo gymnasium ve Zborovské ulici? |
![]() |
P. Diviš 4.6.2024 9:00A celá ta sranda se obejde bez velkých a spolehlivých zdrojů - až do prvního blackoutu a omezování spotřeby. Nebo ty zdroje budou v záloze a někdo to bude muset platit - pochopitelně odběratelé. Tu pitomost s vyrovnáváním bateriemi elektroaut už tu někdo propagoval. Už se těším, jak elektronadšenec přijde k autu, ať už doma nebo "na kafi", bude chtít jet a baterka (polo)prázdná, protože zrovna vyrovnávala, že zeslábl vítr nebo slunce zakryl mrak. Místo toho si vyslechne přednášku o digitalizaci, pokud bude energie alespoň pro autorádio. :-P |
![]() |
J. Gottlieb 4.6.2024 8:58všechny tyto výmisly zaplatíme my. |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 8:56Pozor na Neffa! Podkopává digitalizaci. |
![]() |
J. Gottlieb 4.6.2024 8:56na pexovi se mi líbí jeho konzistence. všechny jeho projevy jsou neuvěřitelně hloupé a on setrvá a neuhne ani o píď. bravo pexo!!!! |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 8:54Ještě větší, než jsem si myslel. Nedělá on to ten Neff schválně? |
![]() |
M. Kocián 4.6.2024 8:53Abychom se vrátili do reality - žijeme v zemi, kde nejsme schopni dostavět dálnice a obchvat hlavního města, kde každá digitalizace státní správy znamená nárůst byrokracie a kde se elektrizace děje při stále stoupajících cenách el. energie pouze díky tučným dotacím vysávaných formou daní z kapes občanů. |
![]() |
M. Šejna 4.6.2024 8:51Paradoxně to tak nejspíš bude. Výkyvy v síti totiž dokáže stabilizovat jakýkoli zdroj akumulovaně energie. Tedy i baterie elektromobilů. Nesmíte zapomenout, že baterie elektromobilů má kapacitu okolo 60 až 150 kWh, zatímco průměrná denní spotřeba elektřiny v domácnosti je okolo 8 kWh. |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 8:50Vždyť to je vlastně nekonečná sranda, Euro unijní sci-fi. |
![]() |
M. Šejna 4.6.2024 8:46Ten Peksa je ještě blbější, než vypadá. Já jsem se velkou část života živil přípravou podkladů pro stavební řízení a mohu Peksovi sdělit, že povolení od distributorů elektřiny a plynu jsem získával elektronicky téměř okamžitě. Tam je digitalizace už mnoho let zcela běžná |
![]() |
P. Dvořák 4.6.2024 8:45Aha. V autě zima, doma nohy studený, kafe studený, stará rozpálená do běla . . . |
![]() |
J. Plzák 4.6.2024 8:45I má. Člověk tak lehko nezapomene, co jsou to za blbce. |
![](http://1gr.cz/u/IWEB30.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=l1w93qz5h0DqpQu&p=YUXRTmr3%7cM6Xw-n81qn%7cs0TqwTy8-q%7c4XTRdX3i8TtnHYNOgX%7cs85hlDl4-%7cXUx0UhiEkH&x=3c3jrR)