3.7.2024 | Svátek má Radomír


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 4.6.2024 11:20

V létě 2021 v Německu nefoukalo a tak Němci spálili v plynových elektrárnách zásoby plynu na zimu. TAK začala energetické krize, nikoliv válkou na Ukrajině.

Mimochodem, baterie do elektromobilu stojí tolik, kolik utratím za elektřinu za celý život!

L. Novák 4.6.2024 11:16

:-)

Elektrárny v Česku se nevyplatí. Energii nám zajistí dovoz, míní europoslanec Peksa

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-elektrarny-v-cesku-se-nevyplati-energii-nam-zajisti-dovoz-mini-europoslanec-187853

L. Novák 4.6.2024 11:14

Mikuláš Peksa není jediný ZELENÝ ;-O IDIOT kandidující do EP. Další tři nám představil progresivictický "zelený" server Aktualně.cz v rádoby diskusi o "zelené" problematice:

"Je Green Deal ideologie, nebo fyzika? Kandidáti do europarlamentu se přeli o klimatu

Klimatická krize patří mezi největší výzvy, které bude muset Evropská unie v příštích letech a dekádách řešit. Tématu se věnovala předvolební debata Aktuálně.cz, v níž diskutoval lídr pirátské kandidátky do evropských voleb Marcel Kolaja, trojka za koalici Spolu Luděk Niedermayer a taktéž trojka za hnutí ANO Ondřej Knotek."

(diskuse 1,5 hod.)

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/evropsky-parlament/je-green-deal-ideologie-nebo-fyzika-kandidati-do-europarlame/r~9c78c62a1d0f11efbf960cc47ab5f122/

Peksa rozhodně není sám! !! Dalšího zmagořeného zeleného hlupáka má mezi kandidáty např. STAN... :-/

K. Dvořák 4.6.2024 11:10

Hlavní problém přece nejsou domácnosti, to za prvé. Za druhé, 8 kWh je možná průměrná spotřeba domácnosti, která elektřinou netopí, nejvýš ohřívá vodu nebo vaří, ale sotva obojí. Jakmile začnete uvažovat vytápění, jste v háji. Nemluvě o dobíjení elektromobilů.

Je to prostě o zdrojích, Šejno. Stabilní odstavujeme nebo se odstavovat chystáme. Novými je nenahrazujeme. Místo toho se vymýšlí, jak to málo, co máme, ale hlavně budeme mít, vyšmelit a přeprodat.

T. Hraj 4.6.2024 11:10

Pomiňme na chvíli arogantní shovívavost tohoto tajtrdlíka, která slušnému člověku brání na něj vůbec reagovat.

Samotná myšlenka on-line informace o stavu spotřeba/výroba a možnost okamžité reakce/regulace každého i malého zdroje není samozřejmě špatná (otázkou je technická proveditelnost). Ale pan Peksa vůbec nezmiňuje to hlavní: pokud slunce svítí, tak VŠECHNY FV zdroje vyrábí a není tedy komu prodávat (cena el. je okolo nuly) a pokud nesvítí ŽÁDNÝ FV zdroj nevyrábí a je třeba 100% backup, tj. spolehlivé zdroje. Žádné digitální řízení sítě tomu nepomůže.

V. Petr 4.6.2024 11:06

Nevím, kdy to bylo. Já jsem asi před 20 lety potřeboval na přípojku plynu k baráku v délce 3 metrů pět papírů a pět razítek, které se každé vydávalo na různých místech. Nejvíce mě dorazila potřeba papíru od archeologů...

L. Novák 4.6.2024 11:02

Kdepak aluminiu, CELOVODIČŮM! ;-D

L. Novák 4.6.2024 11:00

Přestaň blábolit nesmysly, Šejno!!!Rv

M. Krčmář 4.6.2024 10:58

Peksa mluví o nástrojích, které budou síť vyrovnávat, které ovšem nemáme,a jejich vybudování a provoz jsou momentálně příliš drahé, popřípadě ve fázi utopie. Takže jediné,k čemu by to bylo v tuto chvíli dobré , je další špehování občanů,a podpora kamarádů pana Peksy, kteří budou vytvářet ty inteligentní nástroje, což budou pro spotřebitele zase další náklady. Já bych to viděl bez sítě,z každého domu uděláme přečerpávací elektrárna.

V. Petr 4.6.2024 10:57

R^R^R^

J. Vorlický 4.6.2024 10:57

Už to začínám chápat.

Všichni si koupíme obrovské baterie. Abysme je nemuseli nosit v tašce, koupíme si velká auta, ty baterie do nich dáme. Potom na střechu auta si dáme FV panely a auta budem parkovat venku. Baterie se bude furt dobíjet.

Buď budeme s autem doma (nevím,co se stane, když nás bude v rodině více, manželka chce někam odjet a já nebo syn chceme vodjet jinam nebo zůstat doma, asi dvě auta a dvě baterie, nebo pěšky) a domácí spotřebu el.energie budeme brát z auta.

Nebo se někam vydáme a el.energii povezeme sebou. Tu a tam na nás bude někdo chtít, abychom přijeli, protože pěšky přišli turisti na kafe a na pizzu, a nemaj sebou žádný baterie. Taky jestli nějaké prodlužováky navíc?

Pro turisty navrhuji nějakou odlehčenou verzi baterie a FV panelů. Výhodu vidím pro ně v tom, že si sebou budou moci nosit kávovar na 230V a nebudou musit si dělat někde vohýnek - které stejně budou určitě celorepublikově zakázané - i doma. Bingo!

L. Novák 4.6.2024 10:55

To víš, Šejno, ZELENÝ KOMUNISMUS se zamlouvá starým bolševickům jako jsi ty, kteří nemají ponětí o tom, do čeho kecají... :-P

T. Hraj 4.6.2024 10:55

"Vydělá na tom zákazník, protože bude mít víc možností, jak se dobrat k tomu, že mu doma jde proud a svítí světla".

Zákazníkovi v současnosti doma JDE proud a SVÍTÍ světla, pane Pekso! A vůbec ho neláká pirátská představa, že by se v budoucnu těchto věcí měl "dobírat". Ale děkujeme za váš poukaz na jednu z hlavních "předností" energetiky dle vašich představ. Možná byste se také mohl rozhovořit o té druhé: tj. o ceně elektřiny všude tam, kde FV a VE zdroje byly intenzívně, politicky tlačeny do energetického mixu.

L. Novák 4.6.2024 10:50

?:-) Protože "kritické myšlení" je dlouho používaný termín pro schopnost člověka ověřovat si informace, které k němu přicházejí z různých zdrojů, často velmi pochybných až záměrně lživých...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kritick%C3%A9_my%C5%A1len%C3%AD

https://kritickemysleni.cz/

J. Krejčová 4.6.2024 10:45

Jsou situace, kdy je nutné přiznat, že mezi rasami rozdíly jsou. U jednoho léku stálo v příbalovém letáku, že jej nesmějí užívat černoši. Nikoli afroameričané nebo podobně, ale černoši. To slovo mě uhodilo do očí, už dlouho jsem je v žádném textu neviděla.

Třeba lupenku mohou dostat běloši i černoši ale nikoliv asiaté, tedy lidé se žlutou kůží.

Zajímavé, jak velké rozdíly jsou mezi rasami v ustrojení organismu.

M. Šejna 4.6.2024 10:33

Kdy už konečně pochopíte, že nejde o elektromobil, ale o tu baterii, která má kapacitu dost vysokou na to, aby zvládla provoz domácnosti na dobu několika dní.

Pokud distributoři elektřiny řeší možnosti, jak vyrovnat nekolikahodinové výkyvy v sítí, tak i ten elektromobil dokáže ty špičky vyrovnat svou kapacitou baterie.

J. Vorlický 4.6.2024 10:32

k M. Šejna 4.6.2024 9:45

Přiznám, nechápu. Píšete o situaci jak je teď? Nebo jak snad bude od července t.r.? To co popisujete není přece žádná digitalizace.

Digitalizaci chápu tak, že na předem určené (digitálně) místo pošlu svůj záměr/projekt/žádost a stavební povolení. Popíši i místo a čas. Na co bych se měl pak ještě obracet na plynaře nebo na elektrikáře o stanovisko? To přece automaticky zařídí ten digitální systém.

V konečné fázi mi přijde výsledek mého záměru, ne?

M. Šejna 4.6.2024 10:27

Takže technicky je to zcela reálné, ale vám vadí jen to, že vám do toho bude chtít někdo kecat. Tomu rozumím.

ale podle Langera je to technicky nemožné

J. Černý 4.6.2024 10:21

Jak se může reagovat třeba na větrné parky v severním Německu , když hodně fouká ? Nastaví vrtule do praporů ?

Jak se dá regulovat atomová elektrárna ? Moc ne . Co s fotovoltaickými parky ? Odpojit .

O. Kaucký 4.6.2024 10:14

;-DR^

V. Kuhaj 4.6.2024 10:14

To je dobře.

J. Prikner 4.6.2024 10:13

Peksa je debilní pirát, který nám bude přednášet žblebty o digitalizaci a komunitní energetice. No proto ta jejich "digitalizace" takto vypadá. A dopadá.

P. Dvořák 4.6.2024 10:13

Možná .... k Hnízdilovi? :-)

V. Kuhaj 4.6.2024 10:13

No fakt je, že když jsem asi před půl rokem koukal na nějaký super hyper...elektromobil, je tam reálně zásuvka na 220, ze které PRÝ i uvaříte. Jestli kafe nebo oběd pro celou rodinu, to už si nevzpomínám. Zásuvku tedy už mají i některá normální auta, ale jejich baterka utáhne kulové, musel byste mít zapnutý motor. Ale u těch elektroaut prý je ta kapacita opravdu vysoká. Otázka ovšem je, čím si pak nabiju to elektroauto.

P. Dvořák 4.6.2024 10:11

Proč tam máte slovo "kritického" ? 8-o

J. Vorlický 4.6.2024 10:11

k M. Šejna 4.6.2024 8:51

To jako že auto přijede do motorestu aby si dobilo baterii a bude muset místo toho elektřinu dát? Japak vodjede?

Nebo, jedu jedu po dálnici a najednou se ozve z rádia: kde ste? dostavte se na nejbližší motorest potřebujem pro lidi vařit kafe? Budete ho chtít i vy?

Chápu to dobře, nebo jsem na hlavu? zoufalec srdečně, nemá se objednat k nějakému psychiatrovi?

J. Skála 4.6.2024 10:09

Původně se tak říkalo umělé vitamínové limonádě v prášku - od Američanů z projktu UNRRA. Bylo to opravdu fialové, hnusné, ale lízali jsme to s požitkem.

V. Kuhaj 4.6.2024 10:09

Budoucnost je ve voličích, kteří by partajím jako je ta vaše měli dát vale teď v červnu, a pak u našich parlamentních voleb.

Já osobně jsem na výsledek těch EU voleb velmi zvědav. Piráti mají pořád v preferencích hodně hlasů. Tak nevím, buď ty průzkumy lžou, nebo jsme opravdu pitomí!

J. Skála 4.6.2024 10:04

Něco si o tom přečtěte. Mladí, (ne)vychovávaní už od školky. Jejich rodiče až od školy, ale se stejným výsledkem - neschopni kritického myšlení.

P. Diviš 4.6.2024 10:00

Dokud si ho ovládáte sám, dle svých potřeb, je vše OK, užitečné zařízení.

Ale pan Peksa píše o něčem jiném: Že nabíjení či vybíjení vaší připojené baterie bude řídit, dle momentálních potřeb sítě, někdo jiný. Takže se klidně může stát, že přijdete k autu, které mělo být nabité pro vaše potřeby a baterie bude (polo)prázdná.