1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza z podhůří 12.7.2007 16:44

Re: Re: Re: Re: optimální stav vidím

Já si pravidelně ve vratných lahví od firmy Pepsi před cca  kupoval balenou vodu a byl jsem spokojený - žádný "hnus" to nebyl (naštvalo mne až zrušení).

Honza z podhůří 12.7.2007 16:31

Re: Recyklace energie

takže nejlépe petce uříznout vršek, nacpat uhelným kalem a šups s tím do kotle ústředního topení - tím se ušetří nejvíc ;-P

Bubik 12.7.2007 15:57

Re: Zlepšovák

a to není špatný nápad: tak y se dalo koupit krájený máslo z kostky, tvaroh z papírovo-dřevěné krabice, sůl z velkého pytle a kus homole cukru;-D

Že by to v Tescu zavedli? U prvního pultu mlíko do bandasky, u druhýho uříznou kus ležící krávy, u třetího nalijí pivo do džbánku a prací prášek si naberete sám z kádě.......

Novák 12.7.2007 15:52

Re: Zlepšovák

Tak jsem čekal, že se někdo chytí a náležitě tu myšleku dovede až k absurdnímu orgasmu a ono nic 8-o

Bubik 12.7.2007 15:51

a možná ještě lepší je příloha

http://www.env.cz/AIS/web-news.nsf/9ab6596b5dac8075c1256662002b0723/51368ce81252ca4dc12572ff002c25d1/$FILE/IREAS_priloha_I.pdf

jenže ta je jen pro lidi, co umí počítat.;-D

TBB - falešný mormonský kněz 12.7.2007 15:50

Re: Re: Re: Re: mám dotaz- NO JISTĚ

U nás se recyklovat jistě bude, neboť většina sesbíraných PET lahví putuje do Číny, aby se odtud posléze mohla dováže zpět - jako např. 100% ¨"bavlněná trička". Zjednodušeně- zákazník je nucen se tahat s prázdnými flaškami (v SRN zdeformované neberou, takže si vezměte v potaz ten objem např.  u 10  lahví. Ovšem odebírající stroj už flašku nekompromisně slisuje (taky co by v tom krámě s těmi flaškami dělali, na prodej by už místo nezbylo) a pak se konečně vše pošle do Číny.

No a jedïný, kdo na tom za peníze daňových poplatníků vydělá, je Číňan, kterému to jeho čeští eho kamarádi naservírují zdarma  (ovšem pouze pro ně a pro něj) až pod nos a blbec občan bude mít o starost více, protože mu stačilo vracet flašky skleněné (a proč se nevykupují všechny, he?" a i tak toho měl až po krk a nosil to do popelnice tpro tříděný odpad.

Ti, kdo neumějí krást měděné dráty u ČSD a jinde, si jistě zaslouží  čisté a relativně bezpečné ulice. S tou čistotou je to stále na levačku, ale ti nejlepší dostávají zaručeně léčivé koupele v a podobné.

jm0 12.7.2007 15:47

Re: Re: Re: Re: Normální člověk koupí Colu, vypije ji, petku sešlape a hodí do baraveného kontejneru

normální člověk si kupuje balenou vodu, např. když si chce udělat dobrej čaj a ta z kohoutku se na to hodí míň. je ovšem také možné, že normální člověk nepije čaj.

Bubik 12.7.2007 15:46

já bych si jen dovolil příznivcům sdělit, že se mají zálohovat a vykupovat JEDNOCESTNÉ

obaly, čímž se rozumí i plechovky !!! A pozor - aby v Německu automat obal vykoupil, nesmí být poškozen, tedy promáčknut, EAN etiketa nesmí být poškozena ani sejmuta. JInak vás automat "vyhodí". Což o to, u PETek snad. Jak budu ale uchovávat nepoškozené plechovky, které se zkřiví prudkým pohledem......

Když už jsem u těch odkazů, kdo nečetl: http://www.env.cz/AIS/web-news.nsf/9ab6596b5dac8075c1256662002b0723/51368ce81252ca4dc12572ff002c25d1/$FILE/IREAS_studie.pdf. To budiž Bursíkovi dáno ke cti, že dal na net i jemu nepříznivou zprávu, se kterou nesouhlasí.

Hawk 12.7.2007 15:46

Re: Re: Re: Re: mám dotaz

Bezvadný. Sladké limonádové srágory koupím občas v trafice na rohu 30m od domu a PETky házím sešlápnuté do kontejneru 50 m od domu cestou do práce. Po Bursíkově novince budu o prázdné a NESEŠLÁPNUTÉ  PETky zakopávat týdny doma abych je zhruba 1x za měsíc odvezl při příležitosti velkého nákupu do supermarketu. Aby z nich jako z těch sešlápnutých z kontejneru udělali textilii. Děkuji,. nechci.

Zcela stačí dostatek kontejnerů v ulicích a nikdo jimi nebude plnit popelnice na směsný odpad. Poplatky za popelnice jsou už teď dost vysoké, aby se lidem vyplatilo odpad třídit, pokud nemusí PETky a staré noviny nosit někam půl kilometru.

nepolitik 12.7.2007 15:38

Musíme ušetřit korunu i kdyby

to mělo stát tisícovku. To už tady bylo v rálném socialismu. To jeno zelené mozky si myslí, že objevily Ameriku. ;-)

Ladislav N. -)) 12.7.2007 15:14

Re: Zálohování má zajistit návratnost.... Ale proč vlastně?

A proč by měla být zajištěna "návratnost" (a snaha o dosažení její 100% výše), když největší přednost PET lahví je právě v nízké hmotě a nevratnosti? Aby se za takové postupy zbytečně promarnilo co nejvíce peněz? 8-o

Jenda 12.7.2007 15:02

Re: Kde blb, tam nebezpečno

Jo obstrukce. Jel jsem minulou nedeli "tunelem" skrz vrch Valik. Bohajeho to je chujovina!

IS 12.7.2007 15:00

Re: Re: Re: mám dotaz

PET láhve se nebudou znovu plnit, použijí se na jiné účely - např. textilie. Zálohování má zajistit návratnost.

Jura Jurax 12.7.2007 14:55

Re: nove riesenie petproblemu

BM a Šumaváku,

Vy si myslíte, že vtipkujete. Ale jestli si Vaše žertíky přečte Bursík, tak je schopen tohle prosazovat, neboť není blbiny natřitelné na zeleno, pro kterou by Zelení nehorovali. Když si pak představím ještě mocnou lobby Tatoo salónů mocně návrh podporující ... aby nám nezamrzl smích na rtech i při globálním oteplení.

Jura Jurax 12.7.2007 14:48

Re: Re: mám dotaz

Zelení jsou zemští škůdci a s jako takovými by s nimi mělo být nakládáno. Že se tak něděje, je naše chyba a naše škoda - následky ponesem a platit to budem všichni.

Jura Jurax 12.7.2007 14:47

Kde blb, tam nebezpečno

A momentálně módní ekologostické a ekoteroristické hnutí přitahuje jak můry plamen blby, dávající přednost Víře (svaté, jediné, zjevené) před Věděním, všeliké fanatiky a hysteriky, o problému životního prostředí či nejmódněji oteplování mající znalosti v nejlepším případě kusé, obvykle však žádné. Jaké vzdělání má Al Gore? Pokud vím právník, což říká vše.

No a pak jsou tu politikáři, co si našli parketu, která je má pozdvihnout ke korytům, byznysmeni větřící ohromné kšefty, povede-li se zblbnout či uplatit zákonodárce (což se děje již dnes i u nás) a zmasírovat prostý lid, umělci a vůbec tzv. celebrity nejrůznějšího typu, co se zviditelňují a vezou na vlnách Nové Svaté Víry dílem z pošetilosti, dílem za peníze.

A z tohoto mixu se rodí strašlivé hovadiny - odmítání JE, obstrukce zelených mužíků vydírajících výpalné při stavbě čehokoliv většího než kozí chlívek, hysterie globálně oteplených, taky zálohy na PET láhve a mnohé jiné. Třeba kvóty na emise CO2 určované vševědnými auředlníky z Brusele (a následný kšeft s nimi), ekologická daň zvýhodňující zemní plyn, který vozíme takměř výhradně z Ruska - komu to prospívá? Nám ne; nanejvýš šéfům zelených mužíků - ať již grýnpísáků, dětí země, arnik, zelených stran a všelikých dalších melounistů.

Chudáci skuteční vzdělaní ekologové - jejich hlas, pokud odporuje víře svaté, je ukřičen, jejich názory jsou ohýbány, komoleny a vytrhovány z kontextu, aby se vešly do okovů dogmatu - někdy vědomě (účel světí prostředky), jindy nevědomky - víra svatá zastírá smysly a otupuje mysl.

Ladislav N. :-))) 12.7.2007 14:32

Re: Re: Re: cechacstvi

Pávek teď už sedí (tuším) na Ministerstvu pro místní rozvoj a nejspíš rozděluje dotace... ;-) Inu, nejlepším řešením v Kocourkově je udělat kozla zahradníkem...

míša mýval 12.7.2007 14:14

Re: Re: nepřehánějte pane Březina

Jde o to, že při dvou a vícestupňovém čištění spalin je zatížení životního prostředí nižší, než když se tato pochybná směska vysype do přírody a označí cedulí ekologická skládka. PVC vám stejně z recyklace vyloučí a směs ostatních plastů naopak ve spalovně zvyšuje teplotu spalování a příznivě působí na čistotu spalin. Hlavně jde o to, aby se lidi naučili, že do popelnice nepatří žádná elektronika, zajména ne akumulátory. Bohatě dotovaná přeprava PET lahví do Číny, odkud nám je pošlou zpátky ve formě aušusových plagiátů nemá s ekologií nic společného. Pokud jde o zpracování odpadů přímo u nás, nemám námitek, pokud se nejedná o recyklaci, která má větší spotřebu primárních zdrojů než výroba nového výrobku. Co se týče zaměstnávání různých socek na třidění a zpracování odpadů, to do primárních vstupů nepočítám, protože je lepší je trochu zadotovat, než je nechat flákat na dávkách a krást barevné kovy.

Ladislav N. :-))) 12.7.2007 14:06

Re: mám dotaz

No právě proto, že je to ekonomický nesmysl, se Bursíkovi Zelení snaží takové hlouposti prosadit do zákona, nejlépe pod sankcí 5 mil. Kč - jako třeba prodej ředidla do nátěrových hmot - toluenu...

Jinak s dotazy tohoto typu se obracejta na Greenpeace a Ministerstvo životního prostředí ČR - tiskové mluvčí. ;-P

rezy 12.7.2007 14:05

Re: A pro točené pivo se džbánkem

R^

doxa 12.7.2007 14:02

A pro točené pivo se džbánkem

J.Mach 12.7.2007 13:59

Re: pro ty, co kromě emocí chtějí i fakta doporučuji taky tenhle pohled:

Dík za odkaz, je z toho krásně vidět, jaká je to pitomost zálohovat PET láhve a co je to ten Bursík zač. A co se týče M. Zimy, z jeho reakce je jasné, že ten článek si nepřečetl, nebo že mu neporozuměl. To je u něj ale normální.

jakovy 12.7.2007 13:56

zima, nemusíš Re: Bubíku,

4-, možná 5

rezy 12.7.2007 13:54

Re: Zlepšovák

na vsi se takhle pro mléko chodi i dneska, ve městě to ale neprosadíte. Mléko Vám v bandasce skysne velice rychle a kdo by to rozvážel den co den. Pokud to sleduji, ani pasterizované mléko v plastu se zárukou několika dní nemá na růžích ustláno a je v menšině oproti Tetrapacku. Vzhledem k ceně mléka cca 12Kč/litr, se prostě kvalitní obal vyplati. Pokrok nezastavíte...

Ladislav N. 12.7.2007 13:53

Re: Zlepšovák ("Šetři, ale ne rozum!")

Vidím, že se budu muset opakovat.... Vy jste tedy "hlava" ;-D. A jak zajistíte např. hygienickou nezávadnost vámi navrhovaného způsobu přepravy vody či např. mléka a jeho trvanlivost? Nevratné PET láhve jsou z tohoto pohledu naprosto ideální. Ukažte mi nějaký "alternativní" obal, v němž lze vodu několik týdnů či měsíců skladovat a přitom mít garanci její nezávadnosti. Žádný obal nemá tak výhodný poměr hmotnosti vlastní ku hmotnosti čistého obsahu, jako nevratné PET láhve. V tom jsou nevratné PET láhve zcela nenahraditelné! Čerstvé mléko profesionálně balené v PET láhvích vydrží v chladu (resp. má expirační dobu) zhruba týden.

Při dnešní přísnosti hygienických předpisů vámi navrhované "obaly" jsou už na první pohled zcela "mimo hru".

Emp 12.7.2007 13:48

mám dotaz

Kdo bude ručit za to, že bude výrobce petky vymývat a projdou maximem cyklů, když manipulace a vymývání přijde výrobce dráž, než naflákání nových PETek?

Emp 12.7.2007 13:46

Re: Re: cechacstvi

kamkoli budete házet subvence či dotace, vznikne Vám "neprospěšný zisk" kohosi. De-facto je Pávek přímo placen za vlastnictví větrníků.  A jeho zisk není zelený, spíš zahnědlý, podobný podpoře v nezaměstnanosti. Máte pravdu.

Ladislav N. 12.7.2007 13:46

Re: Re: to nevymyslíš

Vy jste tedy "gényjus". A jak zajistíte např. hygienickou nezávadnost vámi navrhovaného způsobu přepravy vody či např. mléka? Nevratné PET láhve jsou z tohoto pohledu naprosto ideální. Ukažte mi nějaký "alternativní" obal, v němž lze vodu několik týdnů či měsíců skladovat a přitom mít garanci její nezávadnosti. Žádný obal nemá tak výhodný poměr hmotnosti vlastní ku hmotnosti čistého obsahu, jako PET láhve. V tom jsou nevratné PET láhve zcela nenahraditelné!

RomanL 12.7.2007 13:44

Re: Re: Re: Re: Normální člověk koupí Colu, vypije ji, petku sešlape a hodí do baraveného kontejneru

Souhlas! R^

Hana 12.7.2007 13:43

Re: cechacstvi

"zelený" zisk ale není zidśk  vzniklý z normálního trhu. například zissk z větrníků je státem určený (!!!) a neeprošel trhem, ale byl vnucen EU a na ten "zisk" se skláddáme všichni přes účet za elektřinu. neuvěřitelný komsomoollský "byznys"