30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
cca 12.12.2007 8:43

bezva

Rakousko - technicky zaostalý stát, autor se z boje proti antitemalíňákům totálně zbláznil ale žádná škoda to není

fep 12.12.2007 9:27

Re: bezva

Již za c. a k. a našeho milého císařpána byl veškerý průmysl soustředěn v zemích koruny české. Jižně byli sedláci, kterým čouhala (a dodnes čouhá) sláma z bot. Jen blbý sedlák si totiž může koupit bakelitovou krabičku, terá mu "odfiltruje" ošklivou elektřinu z jaderky od té hodné, zelené. A že se jich v Rakousích prodalo!!! Inu, jak říkal pan ministr zahraničí: "dyť sou to magoři".

Flasi 12.12.2007 10:18

Re: Re: bezva

To není pravda. Dolní Rakousy a okolí Vídeňského Nového Města byly úplně stejně průmyslově vyspělé jako průmyslové oblasti českých zemí (ne-li více). V Rakousku holt bylo více oblastí průmyslem nedotčených, než u nás ale to neznamená, že veškerý průmysl byl soustředěn v českých zemích, to je opravdu omyl.

fep 12.12.2007 10:49

Re: Re: Re: bezva

Dobrá, tedy téměř veškerý. Je to tak lepší :-)?

Flasi 12.12.2007 10:55

Re: Re: Re: Re: bezva

To jste to tedy vylepšil jen o fous. Průmysl v rakouských zemích byl rozvinut hodně nehomogenně, ale bylo ho tam hodně.

Lájoš B. 12.12.2007 11:14

Re: Re: bezva

Už za bolševíka jsme měli průmyslovou převahu nad Rakouskem, dokonce i Japonskem a USA. Naši představitelé strany a vlády to tak tvrdili a Vy jste tomu asi uvěřil.

R 12.12.2007 9:32

Re: bezva

No nevím, jestli autor nemá přece jen pravdu. Rakouská atomová elektrárna byla předpokládám stavěna rakouskými firmami. Její nedostavění způsobilo potom krach rakouského atomového průmyslu, žádný "atomový" investor se zdravým rozumem by si následně rakouskou firmu jako dodavatele nevybral. Protože  konstruktéři a technici pracující v atomovém průmyslu byli vždy špičky v oboru, dovedu si představit, že poté následoval hromadný odchod těchto lidí pryž k zahraničním firmám, protože tam ještě nejméně 10 let atomový průmysl prosperoval. Protože Rakousko je velmi malá země, co se týká průmyslu, dovedu si představit, že z Rakouska odešla většina těchto lidí a zůstali tem jen ti druhořadí konstruktéři a technici. Koneckonců požár  té rakouské lanovky byl způsoben hrubou školáckou kontrukční chybou, kterou by neměl udělat ani nejhloupější konstruktér či technik či revizní technik.

vita 12.12.2007 9:46

Re: Re: bezva

Požár Kaprunské lanovky byl způsoben několika školáckými chybami, které by v ČR neměly šanci projít přes bezpečnostní předpisy a Drážní správní úřad (dříve orgán). Prostě v ČR by taková úprava nedostala kulaté razítko a jako taková by nesměla vyjet.

Protože v Rakousku nejen vyjela a shořela (a stala se krematoriem živých), ale nikdo nebyl potrstán, znamená to, že nedošlo k porušení předpisů - a tedy že tam žádné bezpečnostní předpisy nemají.

R 12.12.2007 10:04

Re: Re: Re: bezva

Přesně tak. U nás by chybu musel udělat konstruktér. který to nakreslil, potom jeho šéf, který to schválil, potom technik, který tu lanovka montoval, případně jeho šéf, který na to dohlížel, potom revizní technik, který lanovku prověřil před schválením do provozu a potom, nevím jak dlouho ta lanovka běžela, myslím každý rok by taková lanovka měla mít zase osvědčení revizního technika, aby mohla fungovat.  Přitom jen stačilo se podívat na štítek  toho ventilátoru, co začal hořet a na první pohled muselo být jasné, že v lanovce nemá co dělat.

honzak 12.12.2007 10:28

Re: Re: Re: bezva

podle mých informací se přihodilo toto - řidiči lanovky si SVÉPOMOCNĚ instalovali elektrické topení POD hydraulický rozvod a neměli to schválené. Rozvod prasknul a začalo hořet. Zareagovala požární čidla a podle C. A K. ZABEZPEČOVACÍHO SYSTÉMU se vozidlo ZASTAVILO (PŘEŠLO DO "BEZPEČNĚJŠÍHO" STAVU). A byl průser!!!!

Díky obětem zmíněného neštěstí jsou nyní nouzové brzdy drážních vozidel a lanovek podřízeny lidskému činiteli, který rozhodne, zde je ÚČELNĚJŠÍ zastavit, nebo pokračovat v jízdě do vhodného místa.  Vzpomeňme obětí požáru M810 na mostu přes Kamenici ve Spálově, abychom furt nenadávali Rakušákům.

O tom, že lidová tvořivost prochází i českým DÚ bych mohl vyprávět i dokládat fotkami. Ale my nesmíme ani naznačovat.

vita 12.12.2007 11:08

Re: Re: Re: Re: bezva

Ale kromě toho ta lanovka byla vybavena předměty z hořlavých a hoření podporujících materiálů (u nás musí být aspoň odolné, když ne samozhášecí - na rejkinstrukci metra musely vydržet 40minut hořák než přepážka prohořela). Dále ty materiály vyvíjely při hoření jedovaté zplodiny.

Máte pravdu s tím debilním předpisem o zastavení, ale kromě toho tam taky byly dveře, které se zablokovaly v poloze "zavřeno" a nebylo je možno ručně odblokovat a okénka byla z nerozbitného plexiskla, takže lidi zůstali uvěznění v konzervě, kde mohli jenom čekat, až shoří. Jenom jednomu oddílu (asi tam byli mimořádní siláci) se podařilo pomocí lyží vytlouct postupně po malých kouskách okno a snad se zachránili...

Jistě - bez svémocně instalovaného topení by k zahoření nedošlo, ale ty hrůzné následky byly výsledkem šlendrijánu od konstrukce přes schvalovatele po provozovatele. Zřejmě nepostihnutelného, tedy ne protipředpisového šlendrijánu.

Zúčastnil jsem se schvalování pár drážních vozidel, tedy vybavení pro ně - a vím, jak je u nás šechno jištěno předpisy a jak pánové z DSÚ buzerují/ovali. A oprávněně.

I.L. 12.12.2007 11:20

Re: Re: Re: Re: bezva

Honzaku, jen upresnujici dotaz, co mel chudak strojvudce  tehda nad tim Spalovem udelat, kdyz uvidel proti sobe nakladni vlak v momente, kdy  zrovna vjizdel na most?

honzak 12.12.2007 11:29

Re: Re: Re: Re: Re: bezva

špatně jsem formuloval. Sorry.

R 12.12.2007 11:56

Re: Re: Re: Re: bezva

Aha, takže "lidová" tvořivost. Tak to beru. Je ovšem otázka, jak dalece byl technicky vzdělaný ten řidič, ve fabrice  jsem setkal se spoustou řadových dělníků a údržbářů, kteří sami dokázali taková topidla nainstalovat, ale taky znali předpisy a používali rozum, takže pod rozvod oleje nebo jiné hořlaviny by ventilátor nikdy nenainstalovali. I když kdoví, lidi občas dokáží ztropit  leccos.

Co se týká těch obětí, z kabinek se jich dostalo hodně. Ale jen pár mělo odvahu projít okolo hořící spodní kabinky lanovky a jít dolů či dobrý nápad a štěstí, že šlo projít kolem či použili zdravý rozum.  Všichni ostaní se vydali necelý kilometr nahoru do horní stanice a byli velice rychle zadušeni kouřem a jedovatými zplodinami.

honzak 12.12.2007 12:53

Re: Re: Re: Re: Re: bezva

jen pro upřesnění terminologie GletscherDrachen1 byla pozemní lanovka, takže hovořme o "vozidle". Bylo to něco většího a rychlejšího, v tunelu jedoucího, než je pozemní lanovka na Petřín. Jinak souhlas.

Flasi 12.12.2007 10:33

Re: Re: Re: bezva

No to jste trochu vypustil v logice, ne?

To, že nikdo nebyl potrestán znamená, že se nikomu nepodařilo nic dokázat. Což se mimochodem tady u nás u soudů stává v případech, kdy je něčí vina podstatně zjevnější.

Rozhodně neznám rakouské konstrukční normy a bezpečnostní předpisy, ale že by žádné neměli je nesmysl. Já už jsem tady u nás viděl pár hrubých konstrukčních chyb. A že bych chtěl dát ruku do ohně za všechno co tady funguje od 70. let? Tak to tedy ani omylem.

Kdo byl tady potrestán za zatopení pražského metra? Znamená to, že tady snad neplatí žádné bezpečnostní předpisy?

vita 12.12.2007 10:57

Re: Re: Re: Re: bezva

Ohrozilo zatopení pražského metra někoho? Bylo metro stavěno na tisíciletou vodu? Je nějaký předpis, který by nutil (a tak umožňoval) budovat stavby s ohledem na tisíciletou vodu?

Drobátko kulháte v logice vy.

Kdyby někdo povolil provoz kolejového vozidla se všemi chybami, které kaprunská lanovka měla, bylo by pod tím povolením jeho osobní razítko. A už by se dokazovalo jen to, že on povolil něco jiného, než jezdilo - jinak by šel sedět natvrdo, do 10 let. Vzhledem k počtu mrtvých, tak blíž k těm 10 letům. Pokud by někdo provozoval kolejové vozidlo bez povolení DSÚ, šel by sedět on.

Jo, koleje a veřejná doprava - to není jako když nechají "kantoři" skoro utopit kluka a udělají z něj doživotního idiota...

Flasi 12.12.2007 11:11

Re: Re: Re: Re: Re: bezva

Tak metro bylo stavěno na více než tisíciletou vodu. Bylo stavěno jako kryt CO pro případ jaderné války, počítalo se, že Američané zničí vltavskou kaskádu, aby smetli všechny mosty přes Vltavu a zpomalili tak "protiútok" Varšavské smlouvy směrem k La Manchi.

Že se v metru nikdo neutopil je veliké štěstí, že nebylo potřeba ho jako kryt CO použít. Já milý pane nedělám takové nesmyslené logické vývody jako vy (nebyl nikdo potrestán => znamená  to, že předpisy neexistují), takže mě laskavě z kulhání v logice neobviňujte.

Moc hezká teorie. I když v metru nikdo nezemřel, tak došlo k šíleným materiálním škodám. A někdy by papírově měl být zodpovědný, že systém vodotěsnosti metra nefungoval, tak jak měl podle projektu. A nikdo potrestán nebyl. Chápete, že se vysmíváte Rakušákům za věci, které tady nejsou o nic lepší?

R 12.12.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezva

Metro nebylo uděláno podle projektu.  Některé detaily, jako utěsnění kolem průchodu potrubí nebo některé dělicí stěny atd byly udělány šlendriánsky a jinak. To, co se hned zakrylo další stěnou nebo vrstvou, takže to po dohotovení nešlo zkontrolovat. Údajně to dělali jacísi anonymní pracovníci či učni, které tam socialistický stát nahnal, aby se to rychleji dokončilo.  Papíry z té doby se nedochovaly, takže konkrétní jména nejsou a pamětníci mlčí. Jak se to ocitlo při povodni nějaký metřík pod vodou, tlak vody to přirozeně nevydrželo a provalilo se to.

Flasi 12.12.2007 12:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bezva

No já mám pocit, že při vyšetřování toho vyplavalo na povrch více. Že se v metru značně zanedbávala údržba. Některá vodotěsná vrata byla trvale zajištěna v otevřené poloze apod. U jiných byla "jenom" vyřazena automatika a počítalo se, že tam obsluha půjde to ručně zavřít, aniž se mechanismus pravidelně kontroloval...

Každopádně papírově a teoreticky tam bylo mnoho viníků (a to nejenom za konstrukci, ale i za provoz) a mělo být mnoho odsouzených. Nebyl ani jeden. Z mého pohledu je opravdu hloupé, že někdo (vita) něco vyvozuje z faktu, že v Rakousku za kaprunskou tragédii nebyl odsouzen nikdo.

Flasi 12.12.2007 10:39

Re: Re: bezva

Jistě, rakouský atomový průmysl jsou hodně staré sněhy. Ale to přece neznamená, že Rakousko je technicky zaostalý stát. To je přece úplná blbost.

jerry 12.12.2007 8:42

Že se ti idioti rozhádali, je příjemná zpráva,

mnohem horší je, kolik stojí peněz. Jde o to, aby normální lidi v Rakousku konečně prohlédli. Ale časem to půjde, lidi dříve taky věřili na hejkaly a bludičky.:-)

ježibabel 12.12.2007 8:47

Re: Že se ti idioti rozhádali, je příjemná zpráva,

malstoka 12.12.2007 8:31

Vždy se ptejme

Já bych pokračoval, a kdo platí iniciativu "Ne radaru" , "Duha" Transparenty Internesen" ap. Kuchtová byla příkladem jak za nemalé cizí peníze jde dobře žít, a stačí jen  stačí mlít hubou v předepsané tónině.

BuBu 12.12.2007 8:26

Zelení Khmerové . . . . .

. . . to je nejlepší a nejpřesnější označení Zelených, Greenpeace . . . či všech dalších tzv. "ekologických aktivistů", co jsem kdy slyšel !

To, že patří všichni do krimů - to je pravda ! Pravda je ale bohužel ale i to, že se jim ten jejich očividný terorismus dá před zákonem velmi špatně dokázat ! A na tom oni postavili celou svoji existenci a byznys svůj a svých kamarádů !

To, že lidem (pokud je nepoženou "svinským krokem" z vlády) . . .  že těmto lidem zbydou pouze oči pro pláč - je všem těm Bursíkům, Kuchtovým, Liškům, Stropnickým, Pávkům . . . to jim je u (Y) !

Oni si nahrabou . . . . a co je jim po tom, že za pár let, se v ceně elektřiny "nedoplatíme" . . . . a nynější zdražování v řádu pár % - se nám bude v budoucnosti jevit "jako hudba z ráje" !  A ty jejich "vize energetiky", které nakukávají svým posluchačům - blbům . . . . tak to nejsou vize, ale bludy, jaké svět neviděl !

Kdyby psychiatři měli ke svému vzdělání vystudovány ještě alespoň 2 semestry ČVUT - obor energetika . . . . byly by blázince přeplněné k prasknutí : Ekologickými aktivisty !

Zebra 12.12.2007 9:02

BuBíku, ta kluku ušatá, pythická,

ty ses nám teda rozjel ! Zajímavý myšlénky, fakt. Takový hluboký, až jeden dna nedohlédne. Třeba jaká je souvislost Khmerů - Seznam Encyklopedie  - Khmerové – s ekologickými aktivisty ? Pro které oči je vidný terorismus Zelených ? Jaký konkrétní byznys je postaven na nedokazatelnosti terorismu ? Na čem si nahrabou Zelení ? Proč by měli psychiatři studovat ČVUT ? Jak by to ovlivnilo výskyt závažných psychických onemocnění vyžadujících ústavní léčbu ?

BuBu 12.12.2007 9:10

Re: Soudružko Zebro . . .

 . . . ale Ty jsi to pěkně "rozjela" . . . . . "ušatá . . . pythická. . ." hm, hm, hm - ale pokud myslíš ty své otázky vážně - pak nejsi Zebra  . . . . . ale Kráva (blbá) - a ještě k tomu s pruhama ! ;-D;-D;-D

K tomu totiž nejde nic jiného dodat - HOWG !

Zebra 12.12.2007 9:25

BuBíku, ty kluku ušatá, noblesní ozdobo naší pravice,

děkuji ti srdečně za promptní a podrobné zodpovězení veškerých mých dotazů, výstižně ilustrující tvůj světový rozhled a dokonalé vychování. Někdo by k tomu možná něco jiného dodal, ale kampak na tebe, co ?

Harwey 12.12.2007 9:27

Re: BuBíku, ty kluku ušatá, noblesní ozdobo naší pravice,

Vy to nechápete? Asi nemáte ČVUT co?

honzak 12.12.2007 9:23

Re: BuBíku, ta kluku ušatá, pythická,

blbečku!