27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kdo zabil Šumavu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Škoda místa na webu 11.3.2008 12:07

:(

Přeji Neviditelnemu psu hodně štěstí a další úspěchy, protože pokud hodlá uveřejňovat takto tendenční články člověka, který podle spekulací má i jiné úmysly, pak už je to opravdu smutné. Vůbec nekomentuji to, že za situaci na Šumavě mohou novináři. To je akorát vyjádření sebelítosti. Je mi to líto a panu Brezinovi přeji hodně štěstí, protože troufnu si říct, Šumavu zná akorát ze své pražské kanceláře.

Salix 6.3.2008 14:10

jediná šumavská pravda!

tak tomu říkám bolševická argumentace urputným tvrzenim! = jak Rádio Jerevan: ministrem ŽP za ODS sice nebyl Benda Václav, ale František, ale jinak to jde se Šumavou pořád s kopce...  "vždyť tam ten mrtvý les vraždí lidi! " (autentický výrok předsedy KČT v nedávné veřejné panelové diskusi) Inu modrá planeta, modrá kůra mozková... = MODRÁ je dobrá! :-)

Hroch 7.3.2008 11:43

Re: jediná šumavská pravda!

  A co jste tímhle vlastně chtěl říci?

 

Ladislav N. 8.3.2008 7:14

Re: Ad: Hroch IP: 82.119.253.xxx

Že komunisti nemají rádi modrou... ;-P

Hroch 10.3.2008 11:36

Re: Re: Ad: Hroch IP: 82.119.253.xxx

 Skvělé.Sice jsem se neptal Vás,ale také je to velice ..."smysluplné"...

Marokánec 11.3.2008 15:24

Re: jediná šumavská pravda!

Gratuluji k tomuto přesně mířenému výpadu proti samozvaným ochráncům přírody!! Les potřebuje člověka a člověk les. Kdy už ta tyranie ekologistů skončí? Věřím, že pan president nám všem pomůže!!

jirmisan 6.3.2008 8:50

tendenční článek

redaktor ivan brezina, tak to jsem nemusel ani číst, bylo jasný v jakým duchu článek bude, jinak mě suchej les nevadí, ze 50 let vyroste novej kvalitnější les, mám zkušenosti ze světa není zde problém. Co však považuju za nehoráznost je tvrzení, že turistů ubývý kvůli suchým lesům. Více sebekritiky by neškodilo, šumava začíná bejt tuctová, mraky turistů a předražený hotely atd atd, ;-€

Dana 6.3.2008 9:36

Re: tendenční článek

Taky si myslím.

Šumavák 5.3.2008 0:05

Tak jsem se dočetl, co mají zastánci bezzásahového nehospodaření na Šumavě

vědeckých prací, studií od profesorek a vůbec super argumentů na podporu kůrovce.

Nějak ovšem nechápu, že se jim ještě pořád nepodařilo přesvědčit ani těch pár starostů, co tam žijí.

Kde udělali soudruzi z NDR - pardon MŽP- chybu?

milkom 4.3.2008 21:23

Autor je amatér

Každý odborník v oboru ekologie, (a ve SZ je takových oproti tomuto fóru většina), vám potvrdí, že na Šumavě jde o opravdu účinnou a levnou metodu likvidace kůrovce. Narušené porosty uschnou, suché oslabené stromy při prvním silnějším větříku padnou - a až nezůstane ani jediné sousto kůry - kůrovci zčásti zhynou a ti co přežijí to vemou přes čáru do bavor. Šumavskou step zcela zbavenou kůrovce nám budou závidět široko daleko. Takže lidičky nekecejte do toho čemu nerozumíte.  :-)

Frank Wood 5.3.2008 17:41

Re: Autor je amatér

To je zajímavé, proč jsme tedy vlastně odsiřovali elektrárny? V Krušných horách se také mohl realizovat tento scénář a "krušnohorskou  step zcela zbavenou kůrovce nám mohli závidět široko daleko." Jinak řečeno, působení Zelených na Šumavě je nápadně podobné působení neodsířených elektráren na Krušné hory. Dělejte si, vážení zelení milovníci uschlých lesů, svoje pokusy s krajinou u sebe na svém pozemku a za své peníze!

Milda 5.3.2008 21:19

Re: Autor je amatér

Jako vtip dobré. Jako váš názor hluboce mylné.

Rony 4.3.2008 20:33

Souhlas!

Kdysi jsem si prošel několikrát hraniční hřeben od pramene Vltavy až po Železnou Rudu. Krásná pěšinka a přes vrchovištní slatě povalové chodníčky mezi bílími hraničními kůly. Prostě Eldorádo milovníků přírody.

Dnes se přes padlé suché zbytky lesa nedá projít, mezi M. Mokrůvkou a Roklanem nezůstal jediný smrček a jen těžko se bude les sám obnovovat bez semenných stromů. Ta bezútěšnost je strašně deprimující a pan Bláha, hnutí Duha a spol., prokázali Šumavě skutečně medvědí službu.

kůrovec 5.3.2008 13:25

Re: Souhlas!

Za všechno nemohou pouze Duháci.Je pravdou,že úroveň ministrů na MŽP má stále sestupnou tendenci,tn poslední ,to už je pouze technolog moci.A jedno v jaké straně.

Dana 8.3.2008 11:04

Re: Souhlas!

Eldorádo milovníků přírody jsou chodníčky...?

Hroch 10.3.2008 11:38

Re: Re: Souhlas!

 A proč chodníčky? O chodníčkách tu nikdo nemluvil!

Dana 16.3.2008 12:29

Re: Re: Re: Souhlas!

Rony mluvil(la) o chodníčkách jako o eldorádu milovníků přírody. Čtete všechny příspěvky?

marka 4.3.2008 19:14

Březník a okolí

Vážení diskutující,či si to či ono vyčítající.Včera jsem se vrátila ze Šumavy,byla na Březníku,podotýkám,že jěště v této době na běžkách a žasla jsem hrůzou.Skutečnou hrůzou ze všech těch souší co jich tam je,od Březníku po Černou horu.Plně souhlasím s článkem pana Březiny a mimo jiné "zelené" a jejich připitomělé,ekologické názory nesnáším.

divana 4.3.2008 19:28

Re: Březník a okolí

nechcete doufám nutit zelené lumíky, aby vypli počítače a šli se sami kouknout, jak to venku vypadá, že ne?!

. 4.3.2008 19:46

Re: Březník a okolí

Zimy jsou stale teplejsi. Domnivate se, ze les udrzite kazdorocnimi postriky?

I.L. 4.3.2008 20:13

Re: Re: Březník a okolí

Co chcete  sdelit? Ze teplym zimam (ta letosni ale jeste neskoncila) vice slusi  "les" ze sousi?

. 4.3.2008 20:24

Re: Re: Re: Březník a okolí

Ze tepla zima vyhovuje kurovci.

WtD 4.3.2008 18:19

At Brezina navrhne lhutu

At uvede, jak vypocte lhutu, po ktere bude schopen dosti spolehlive prohlasit VAS PRISTUP -nezasahovat - SE UKAZAL JAKO CHYBNY.

Zduraznuji, at uvede, jakym zpusobem vypocte lhutu.

WtD 4.3.2008 18:11

Brezino, pornografe

Zpochybnovanim Jakuba Hrusky ze sebe delate snad jeste vetsiho hlupaka, nez jakym jste. Mate-li ambice, vyjadrovat se odborne k odbornym vecem, vzhuru do vedy, publikujte odborne clanky v odbornem tisku.

Ale jako redaktor z magazinu pro vosousty si zrejme hojite nejky osklivy mindrak.  Noste paruku, asi vam to pomuze.

Ivan Brezina 5.3.2008 9:54

Re: Brezino, pornografe

Tak jste se tu vyzvracel... Neco vecneho k predmetu sporu by nebylo?:-))

Rheinmetall 5.3.2008 21:25

Re: Re: Brezino, pornografe

A co vy, komiku?

qwert 4.3.2008 18:04

Albedo má pravdu - jak se výrazně změní půdní mikroflora tak už to skoro nepůjde zalesnit

Nedá se nic dělat, ty stromy se tam musí nechat shnít, protože pokud by se to vyholilo, dopadla by Šumava jako Krušné hory. Tam ty stromy sice zabily emise a nikoli kůrovec, ale byly vytěženy a dodnes jsou tam nahoře holé pláně, kde se výsadba obtížně ujímá.

Albedo 4.3.2008 16:37

Další demagogický výpotek

Nic překvapivého u tohoto autora, kterého žádné serióznější periodikum není ochotno zveřejnit, neboť za jeho hradbou umně nastavených polopravd se vždy zubí jedna velká lež. Na Šumavě jde především o to ochránit půdu ve srážkově nejbohatších polohách před těžkou mechanizací, která za ředitele Žlábka způsobila rýhovou erozi, utužení půdy, rozpad humusu a tím přispěla k povodním v roce 2002. Argumentace, že les zadrží vodu je v tomto příspěvku postaven na hlavu - to ví každý, kdo sledoval asanace kůrovce na Šumavě ve jménu "zelené Šumavy" a zusků ze dřeva. Les otevřený těžbou je velice náchylný k bořivému větru (orkán Kyril - suchý les ochránil navazující porosty, ale porosty otevřené těžbou popadaly). Pokud je les ponechán bez narušení půdy, třeba i suchý, obnova může být rychlá. Suché stromy hostí četné predátory kůrovce a popadané mrtvé stromy posléze brání půdu před erozí a postupem času se z nich stává houba, zadržující na kg sušiny až 2,5 kg vody a rovněž živiny, důležité pro obnovu lesa a jako ochrana proti okyselování půdy. V lese (třeba i uschlém) s neporušenou půdou je samozřejmě naprosto jiné mikroklima, než na vyprahlé holině. Pokud je vlivem těžby půda utužena, erodována, či vysušena, ekosystém se z toho vzpamatovává staletí, pokud vůbec. O tom svědčí mnoho výzkumů. Jsou rovněž průzkumy veřejného mínění, svědčící o tom, že veřejnost preferuje bezzásahový režim směřující k divočině před vyprahlými kalamitními tankodromy s obnaženou půdou a rozježděnými cestami. Tolik ve stručnosti k výplodu našeho předního (ex)novinářského demagoga.

Ivan Brezina 4.3.2008 16:48

Re: Další demagogický výpotek

clovece, vy uz se na ty lysohlavky vykaslete:-))

realita o tom co pisete je tady: http://www.sumava21.cz/Dokumenty/myty_web.pdf

Albedo 4.3.2008 17:28

Re: Re: Další demagogický výpotek

To je Vaše přezdívka - lysohlávka - je vás víc?  To kvůli tomu, že chcete vytěžit na holo vrcholy našich hor? Ale já se právě na váš ulítlý příspěvek vykašlat nechci, protože je důležité, aby se účelovým lhářům někdo postavil. Vámi zaslaný odkaz - ukládám si to pro pobavení  a jako další z kuriózních výsledků úporné snahy o matení veřejnosti, jimiž je sdružení Šumava 21 pověstné. Například snaha dokázat, že mrtvé dřevo není důležité pro udržení živin (a vody) v horských povodích je pozoruhodná (autor naprosto pomíjí fakt, že tlející kmeny jsou osídleny koloniemi hub, jejichž hyfy vychytávají živiny, které jinak po holoseči odtékají z horských povodí (nemluvě o rozpadu humusu na holinách a zásadním vlivu ponechaného dřeva v prevenci vodní eroze)). Materiál se snaží zpochybnit celou řadu výzkumů. Je to soubor účelových a neúplných tvrzení, bez jakéhokoliv pokusu o multivariantní analýzu problematiky - v tomto ohledu chápu, proč jste našel se sdružením Šumava 21 společnou řeč.