8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kdo zabil Šumavu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Brezina 4.3.2008 17:39

Re: Re: Re: Další demagogický výpotek

narazim na to, ze hned v uvodu sveho komentare mate potrebu lidi s jinymi nazory osobne urazet. Mne zajima vecna diskuse, ne vase slinty o tom kdo mne tiskne nebo netiskne (mimochodem nesmyslne). Prave proto tak pokladam dalsi diskusi s vami za ztratu casu.

Albedo 4.3.2008 18:22

Re: Re: Re: Re: Další demagogický výpotek

To se ani nedivim, ze nechcete dal diskutovat, nemate odborne zazemi ani format diskutera.  Osobne bych se debatou s vami nezdrzoval, nebyt vasi drzosti vylezat s podobnymi blaboly a primym osocovanim na verejnost. Nedivte se potom, kdyz je vam oplaceno stejnou minci. Ale jeden vysledek mam - poskytl jste mi "studii" - soubor tvrzeni o ktere Sumava 21(a vy) opirate svou argumentaci. Diky.

Dana 8.3.2008 11:17

Re: Re: Re: Re: Další demagogický výpotek

Pokud vím, urážku jste použil první vy!

Šumavák 4.3.2008 18:20

člověče, a není škoda tam nechat znova růst les,

když ty souše s těmi houbami jsou tak dokonalé ??

singer 8.4.2008 22:46

Re: Re: Re: Další demagogický výpotek

Předesílá, je mi přes padesát let, vystudoval jsem lesnickou fakultu a měl jsem po roce 90 možnost působit v zahraničí. Mohu Vás ujistit, že takový blábol, jaký jste uvedl ve svém příspěvku, jsem už dlouho nečetl. Jako člověk zabývající se celý život lesnictvím jsem se pokusil dopátrat kořenů současné situace na Šumavě. Nejsou složité. Po roce 90 se u nás zformovala skupina laiků, kteří si říkali ekologové a zahájili svou bezmyšlenkovitou válku proti přírodě. Asi těžko už vypátráme, kdo přišel s nápadem implantovat do našeho prostředí myšlenku bezzásahových zón lesa, která byla poprvé aplikována ve Spojených státech amerických v tamních národních parcích. Tragický omyl je však v tom, že tamnější zóny jsou velké jako polovina naší země, přirozená obnova lesa je tam kvalitativně i kvantitativně jednodušší. Dalším hrubým omylem je skutečnost, že Šumava je téměř monokulturní, což je v kombinace s geografickým rozložením vražedné. Hloupým a demagogickým zásahem laiků jsem přišli o kus nádherné přírody a troufám si říci, že nenávratně. Lidé, kteří tento tragický "experiment" iniciovali nemají žádnou odpovědnost vůči lesu, jehož tvář a funkce přesahuje několik generací. Osobně bych tyto "užitečné idioty" postavil před soud.

MK 4.3.2008 17:32

Brezino,

Nezesměšňujte se "realitou" z P.R.webu podvodníka Štícha, to vás shazuje víc, než si dovedete představit.

Od poloviny let devadesátých, kdy tahle pseudodebata začala, se situace krapet změnila: byla dokončena a publikována řada špičkových studií lidí jako Prach, Jonášová... které lži tzv. "lesnických odborníků" hravě demaskovaly. Podvodník Zatloukal ztratil zuby, lesnické fakulty se plácají v obrovském průšvihu s nedostatkem badatelské činnosti a ex-koryfeje Jeníka už nebere vážně vůbec nikdo (a Šumava k tomu přispěla) - už není ani k smíchu, protože mongoloidům se taky nesmějeme.

Já pochopím, že nemáte time+brain na čtení odborné literatury, ale zkuste si vypůjčit pár posledních čísel Živy a přečíst si tam rozklad prof. Fanty o českém lesnictví a české lesnické vědě. Je tam civilizovaně a polopaticky vyloženo, jakým nulám jste sedl na lep.

Ivan Brezina 4.3.2008 17:42

Re: Brezino,

Proc P.R.? Proc "podvodnika"? Proc "nulam"? To fakt musi kazda vymena nazoru skoncit urazkama? Kdyz se nejakym kolegou hadas o populacni hustotu modrasku, tak si taky sproste nadavate? Konvo, styd se!

MK 4.3.2008 17:54

Re: Re: Brezino,

Protože to podvodníci a nuly jsou.

Viz ten Fantův článek, kde to je vysvětleno kultivovaně, civilizovaně a česky. Osobně nevidím nejmenší důvod, proč o lidech jako je... penzista Vicena, třeba... hovořit kultivovaně. Jsou v penzi, nezajímají mě, ale nemám je rád.

Ivan Brezina 4.3.2008 17:58

Re: Re: Re: Brezino,

No jo, ale to pak teda nediskutuj o ekologicky problematice, ale jdi nekam do ctyrky u nadrazi, pohadej se tam s alkacema o fotbal a dejte si navzajem do drzky. Do etanolovyho diskursu urazky samozrejme patri... Ech, skoda casu.

MK 4.3.2008 18:18

Re: Re: Re: Re: Brezino,

Vy jste fakt zoufale neinformovanej. Ono se toho od konce 90. let změnilo opravdu hodně. Čili znovu, polopaticky:

Ministrem ŽP už není neúspěšný vědec Benda. Žlábek ani Zatloukal už nejsou papaláši na Šumavě. NPŠ má natolik ob-jištěnou ochranu, i mezinárodně, že s tím nic neudělají ani takoví výtečníci jako Jirsa, Štích a Zapletal. Urban a Stráský jsou o 10 let starší a unavenější. Dorostla nová generace turistů a návštěvníků, která tyhle spory sledovala od začátku a udělala si vlastní obrázek. Duha, místo přivazování ke smrkům, lobbuje v Bruselu a vede soudní spory. Z docenta Pracha je profesor Prach. Z "aktivistek" Jonášové a Matějkové jsou vážené doktorky filosofických nauk (PhDs), mající na kontě ony přesvědčivé studie o zasahování a nezasahování na Šumavě. "Odborníci" druhé strany nemají na kontě NIC na podporu svých domněnek z té doby. A v neposlední řadě, MK už nechodí do nádražních čtyřek, anžto se stal abstinentem.

Ale Jeníkům, Polenům, Vicenům, Zatloukalům a jiným pesarům bude nadávat dál, protože si nic jiného nezaslouží.

Šumavák 4.3.2008 18:25

Nechci vám zasahovat do vědecké debaty, to bych se neodvážil....

Ale "odborníci" na druhé straně  mají les( tam kde jim do toho nekecáte, kdežto vážené filosofky mají v bezzásahovýh zonách vynikající vodu zadržující houbu.

Já jsem pro les !

MK 4.3.2008 18:43

Re: Nechci vám zasahovat do vědecké debaty, to bych se neodvážil....

PhD. není kvalifikace filosofa, ale kvalifikace badatele. Vědí? Nevědí, pardon, ono u PS VB měli jiné hodnosti

(Y)

Šumavák 4.3.2008 21:19

Tak to pardóón, to samozřejmě úplně mění situaci :

Ale "odborníci" na druhé straně  mají les( tam kde jim do toho nekecáte), kdežto vážené badatelky ( doktorky filosofických nauk (PhDs)) mají v bezzásahovýh zonách vynikající vodu zadržující houbu.

Já jsem pro les !

Spokojen ?

MK 4.3.2008 21:34

To je pořád dokola.

Doporučím vám jedno: iniciujte zrušení toho národního parku, získejte si pro ni politickou podporu, běžte s tím do parlamentu nebo kam, zrušte ho.

Nebo ho nerušte, ale pak se nedivte, že je snaha jej spravovat podle tuzemsky i mezinárodně uznávaných zvyklostí pro podobná území.

Hlavně ale neprosazujte kočkopsy... a nepruďte.

I.L. 4.3.2008 22:03

Re: To je pořád dokola.

Rozvracet si republiku (a jeji zakonna narizeni na ochranu prirody) nedame... ;-P nebo tedy smirliveji, neni to trochu ostuda muset si vypomahat ve sporu  jistotou  mocenskeho zastiteni takovehoto kalibru? Mimochodem, znam dobre  severni okraj Ceskeho raje a vim, jak urputne se  mnozi tamni  starousedlici, lidi  kteri maji radi ten kraj a jejich rody tam po staleti ziji - i jejich  samospravy branily pohlceni byrokratickym molochem CHKO. Jak spatnou povest ti ochranari mezi "obycejnymi" lidmi maji  (ja vim ze Vam o ne nejde,  u Vas rozhoduje pocet publikaci z entomologie v impaktovanem casopise) 

MK 4.3.2008 23:42

Re: Re: To je pořád dokola.

Tak od konce, od "u Vas rozhoduje pocet publikaci z entomologie v impaktovanem casopise". Ano, shodou okolností to tak je, alias nejsem ochranář(!) a celá tahle debata mě baví ale neživí.

Přesto mě to, že ochrana přírody je vohyzdnej byrokratickej moloch se špatnou a stále horší pověstí, upřímně mrzí. Ale kdo za to může? Zajisté (také) ochranáři, ale spolu s nimi nezodpovědní místní politici, kteří na ochranu přírody svádějí svá selhání; vysoké školy, které "ochranáře" neučí myslet ale memorovat poučky; média, které ochranu přírody prezentují vysoce nekvalifikovaně. Na druhé straně máte pravdu, že největší podíl mají sami ochranáři a přírodovědci - jednak neumí prioritizovat, jednak se neumí domluvit a konečně se neumějí odlišit od některých vyloženě kazisvětských aktivit.

Šumavák 4.3.2008 22:07

Ano, souhlas! to si rozumíme!

zrušení statutu NP je jediná cesta k zachování lesa na Šumavě !!

Šumavák 4.3.2008 22:09

a ješrě bych dodal

i cesta k zachování života na Šumavě.

Ale to Vás nebude zajímat, člověk není chráněný druh.....

MK 4.3.2008 23:54

Re: a ješrě bych dodal

Von nějak NP ubližuje lidem? Nenechte-se-vysmát.

Když jedu na Š., třeba do Prášil, vidím tam nové a prosperující hospody, penziony (dnes už s nápisy "Volné pokoje" místo "Zimmer Frei"), půjčovny kol a běžek, blbosti pro děti, a přinejmenším v létě spoooustu návštěvníků.

Když jedu třeba do Českého lesa nebo Rychlebských hor, nebo i odlehlejších koutů Jeseníků (krajů pro běžného návštěvníka sotva rozlišitelných, většině lidí je jedno, zda ta kytka u potoka je Gentiana pannonica nebo "jen" Aconitum firmum - vidím pár nad vodou se potácejících putyk a penzion před zrušením. Jediný rozdíl, který ta slavná Šumava má, je značka - to se, přiznejme, týká hlavně zahraničních návštěvníků.

Netvrdím, že NPŠ dělá všechno dobře - okamžitě bych např. zpřístupnil nejen Modrý sloup, ale i Oblík, Medvědí horu, Roklanské slatě, povolil bych řízené splouvání Vydry, organizoval "safari" na jeleny, tetřevy i tetřívky... - ale pochopte, sakra, že ta značka vám dává nevídané možnosti. Které už 16(?) let zahazujete v debilních sporech, místo abyste je kapitalizovali.

Vždyť ti Bavoři, sakra, dokázali ty své uschlé souše vyvážit skoro zlatem! A Češi? Jsme opravdu takoví degenerovaní mongoloidi?

I.L. 5.3.2008 10:48

Re: Re: a ješrě bych dodal

Rychlebske hory (nikdy jsem tam nebyl) maji prece jen jinou geografickou polohu a trochu mene

efektni prirodni  pozoruhodnosti  nez Sumava majici (navstevniky neznicitelne, znicitelne  akorat zelenymi "obnovitelnymi"  eko energetiky)  pozoruhodnosti  jako monumentalni hory (Roklan)  reky (Vydra)  a jezera. Neni  to zasluha ochranaru, ze je Sumava atraktivni ;-)

kůrovec 5.3.2008 13:34

Re: Re: a ješrě bych dodal

Milé MK,připomínáš svazáky z 50 let.Jen ještě tu harmoniku.Jinak,víš proč na Šumavě už není třeba psát Zimmer Frei?Protože žádné němce,kromě návštěvníků bordelů a tam je frei vždycky,už nezajímá,Přijeli,viděli a už víc nepotřebují,kapišto?

Emil 5.3.2008 8:44

Re: Re: Nechci vám zasahovat do vědecké debaty, to bych se neodvážil....

(Y)Konvičko já tě taky nemám rád a doufám, že spadneš na zem z pořádné výšky. Vicena je sice penzista, ale myslím si, že přiskřípnout si prsty do štípačky by určitě nedokázal.

jana dvořáková 6.3.2008 18:21

Re: Re: Re: Nechci vám zasahovat do vědecké debaty, to bych se neodvážil....

Konvička je bezprsťák ??

I.L. 4.3.2008 17:54

Re: Brezino,

Pane Konvicka, Vam demagogicke vykriky  typu   "Na Šumavě jde především o to ochránit půdu ve srážkově nejbohatších

polohách před těžkou mechanizací, která za ředitele Žlábka způsobila

rýhovou erozi, utužení půdy, rozpad humusu a tím přispěla k povodním v

roce 2002"  nevadi ?

Dana 8.3.2008 11:15

Re: Re: Další demagogický výpotek

Proč zrovna lysohlávky? Co vám vlastně na tomto příspěvku tak vadí? Že je odlišný od vašeho přesvědčení?

mondeo 4.3.2008 18:55

Re: Další demagogický výpotek

Ty blbe,ty vůbec nevíš o co na Šumavě kráčí ! Já jsem šumavák a ochranou lesa se zabývám cca 40 let. To co nám předvádí ,,rádoby ekolog" zelený Bursík,za přispění stejných pošuků jako jseš ty  je neskutečná drzost ! Akorát papouškujete opravdu demagogické výpotky zneuznaných rádoby odborníků,kteří znají Šumavu akorát z knížek,nebo se občas vybičují a vyrazí na tzv.cykloztesky  (taky geniální nápad)a sami tak přispějí k devastaci lesa.

Pokud chci chránit les,tak se mám po něm pohybovat po svých .

Ty a tobě podobní nemáte ani páru o tom co tady meleš,mohl by jsi mi ukázat,,četné predátory"

kteří podle tebe,tak efektivně hubí kůrovce ? Rád se přiučím !

Víš k čemu jsou ČR průzkumy veřejného mínění ? K :-D;-D.

MK 4.3.2008 19:04

Re: Re: Další demagogický výpotek

A pak kdo je tady sprostý 8-o(Y)

jm0 5.3.2008 14:21

Re: Re: Re: Další demagogický výpotek

"Osobně nevidím nejmenší důvod, proč o lidech jako je... penzista

Vicena, třeba... hovořit kultivovaně. Jsou v penzi, nezajímají mě, ale

nemám je rád."

to je citát, už nevím, od koho .. ale zdálo se mi, že je to tak nějak precedens, jak nastavit místní pravidla. a on není :)

Hroch 7.3.2008 12:19

Re: Další demagogický výpotek

 Je vskutku zvláštní ta neutuchající snaha Vás a Vám podobných chytráků neustále přisuzovat své vlastní způsoby ostatním.Vždyť právě to,co Vy jste nyní předvedl ve své reakci na článek pana Březiny,je taková snůška polopravd a nesmyslů,že už se tím člověk může leda bavit.Je to klasický případ emotivní reakce ekoaktivisty,nemajícího odborné znalosti,který zmanipulován svým "guru" a odkázán pouze na jeho výmysly,není schopen ničeho jiného,než tvrdošíjně opakovat stále stejné,naprosto směšné a z kontextů solidních ,vědeckých prací vytržené informace,dopouštějíc se tak bláhového pokusu vzbudit dojem,že se k danému tématu vyjadřuje znalec,který bojuje proti "lhářům" a "demagogům" a který je schopen s naprostou neomylností posoudit odbornou úroveň všech oponentů a samozřejmě také dokázat,že jedině on má to správné řešení - rozumějme - přírodní zákony jsou tedy jen ty,které posvětili "odborníci" z Hnutí DUHA a nikdo menší ,než známý, vždy pravdomluvný a všehoznalý Vladimír Just a podobní "správní" publicisté,kteří jediní píší tu "správnou pravdu "-opět rozumějme-tu "pravdu" která se těm"nezištným ochráncům přírody" tak náramně hodí...momentálně...

 Doporučuji Vám ,pane "Albedo",například přečíst si něco o procentualním obsahu živin potřebných k výživě mladého semenáčku v rozkládajícím se dřevě,návštěvu oblastí,postižených loňskou vichřicí ,a také doporučuji trochu se osmělit a podívat se na svahy,které zatím naši eko-novátoři nestačili osázet,tj.svahy mezi vrcholem Špičníku,Wappensteinem a okolí směrem k Modrému sloupu.Ostatně - členové duhového spolku si také chodí kam chtějí,zóna  - nezóna...

 přeji hezký den

I.L. 4.3.2008 16:26

Emma vydelava...

Pardon za prispevek ktery je trochu off topic:  Pripadalo mi vzdy, ze nejvice  podprahove indoktrinace ctenare melounismem  je  v ihned.cz ale aktualne je prekonava  aktualne.cz

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=522949