14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L8M 28.11.2006 13:02

Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

To nebyla demagogie, ale výzkum zelený mozku...

MaR 28.11.2006 13:06

Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

Můžete prosím uvést nějaké arguementy? Jsem zvědav.

L8M 28.11.2006 13:08

Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

Přečtěte si to laskavě, než se tady budete dál ztrapňovat vy argumente...pokud jste to nepochopil tak se to týkalo toho článku na oslu.

zdeněk 28.11.2006 13:24

Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

přečtěte si ten nesmysl abyste věděl jak si představují ochranu přírody pomocí ekonomiky

http://osel.cz/index.php?clanek=2251

L8M 28.11.2006 13:31

Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

1) to, že ubývání lesů má především místní a ekonomické příčiny je známo už desítky let. Připomenul bych jen klasiku Jean Dorst: Ohrožená příroda, kde je to velmi podrobně rozebráno.

2) to že lesů ve vyspělých státech přibývá lesů a že vyspělé státy obecně podstatně intenzivněji chrání přírodu je prostě FAKT.

zdeněk 28.11.2006 14:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

"Naprosto pozoruhodné je zjištění, že navzdory tvrzením masivní zelené propagandy lze provozovat rozsáhlou komerční těžbu dřeva a přitom zalesňovat. USA a Čína ve sledovaném období vytěžily víc dřeva, než Indonésie a Brazílie, ale kupodivu se i přes to zalesnily. V těžbě dřeva jako takové problém očividně není."

Ono je problém to že pokud pokácíte deštný prales ve velkém měřítku a spáchne se těch pár centimetrů úrodné půdy, tak vám tam znova nevyroste. Ekonomika vše nevyřeší.

L8M 28.11.2006 16:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

Ještě jednou (trpělivost růže přináší): mýcení deštných pralesů je především záležitost místní: jak v Brazílii tak například Indonésii jsou to hlavně bezzemci. Pokud by ti bezzemci nebyli nuceni z ekonomických důvodů obělávat svoje mizerná políčka, nemýtil by se prales. Mimochodem ještě jedna perla: myšlenka z "ekologických" důvodů využívat ethyalkohol jako náhradu benzínu podpoří pěstování cukrové třtiny (které trpělo velmi nízkou cenou cukru) . Takže ekologové de facto svými nápady podporují ničení pralesa. Jště jedna drobnost: někdo to už psal, ale v tropech žádná úrodná půda není. Místní půdy jsou velmi chudé. Jinak právě tuhle problematiku Dorst velice podrobně popsal v mnou výše zmíněné knize.

skeptikM 28.11.2006 20:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

Pozor, půda v tropech je extrémně chudá (to není naše černozem), podstatně rychleji se vyčerpá (tamní zemědělství na to doplácí), ale PODSTATNĚ rychleji se také obnoví. Poušť tam v žádném případě nevznikne.

L8M 28.11.2006 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

1) to, že ubývání lesů má především místní a ekonomické příčiny je známo už desítky let. Připomenul bych jen klasiku Jean Dorst: Ohrožená příroda, kde je to velmi podrobně rozebráno.

2) to že lesů ve vyspělých státech přibývá lesů a že vyspělé státy obecně podstatně intenzivněji chrání přírodu je prostě FAKT.

A.S. Pergill 28.11.2006 13:29

Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

Problém je, že v těch dešťných pralesích prakticky žádná půda není, veškerá organika je soustředěna do živých rostlin (a živočichů). Z toho důvodu je také jejich vliv na koloběh kyslíku a oxidu uhličitého dost malý.

BORG 28.11.2006 13:33

Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

" Až se spláchne půda v deštných pralesech tak tam bude POUŠŤ. " Ovšem bude to poněkud zvláštní poušť, kde vydatně prší. Velmi bažinatá poušť a protože bažina je úžasný ekosystém s mnoha vzácnými druhy je třeba vykácet všechny dešťné pralesy ! K dokonalosti chybí už jen pár větrníků.

zdeněk 28.11.2006 14:36

Re: Re: Re: Bylo by moc príma, kdyby se skutečně oteplilo.

Co jste tím chtěl říci? Źe kácení deštných pralesů a následné nevratné poškození krajiny je správné?

Já s větrníky nesouhlasím.

jerry 28.11.2006 12:20

No samozřejmě,

globální oteplování neexistuje ,ledovce netají a to, co teď probíhá v Evropě, je normální listopad. Tak nepřijdeme o 20% HDP. Po nás potopa , tak se jmenuje kniha o císaři Neronovi. No a teď to možná bude platit doslova. Vzhledem k titulu článku jsem očekával argumenty, a dozvěděl jsem se , že větrné elektrárny jsou hnusné. Já jezdím do na Sokolovsko, Mostecko a Chomutovsko obdivovat krásnou krajinu a kouzelné tepelné elektrárny. Tuto krajinu žádné větrné elektrárny nehyzdí, že autore? ;-D

Stredocech 28.11.2006 12:30

Zkuste si představit větníky, které by celkem nahradily

produkci těch uhelných elektráren a přečerpávačky, které by vyrovnávaly jejich výkon. Pak se můžeme bavit dál.

Jaderné elektrárny, schopné nahradit výkon všech našich uhelných elektráren si lze naproti tomu představit velice dobře, stačí dobudovat Temelín na plánované čtyři bloky a postavit další cca 4 bloky ještě někde jinde.

MaR 28.11.2006 13:07

Re: Zkuste si představit větníky, které by celkem nahradily

Dobře víte, že je to za současné situace nereálné. Navíc jaderná energetika také nepatří k nejlevnějším...

gerontusinza 28.11.2006 13:48

Žádné energie není v pravém slova smyslu levná.Re: Re: Zkuste si představit větníky, které by celkem nahradily

Ani u šlapacího kola. Vzhledem k té v současné době dosahované efektivnosti.;-(

Stredocech 28.11.2006 12:37

A ještě bych prosil vysvětlit těch 20% HDP.

A to jako myslíte všude po světě???

jerry 28.11.2006 13:11

Re: A ještě bych prosil vysvětlit těch 20% HDP.

To napsal prosím pan Kříž, já to jen přejímám. A k tomu jádru - je to nejlepší řešení v současné situaci.

messenger 28.11.2006 13:16

Re: No samozřejmě,

Jerry, problem lidi byva ze se nekoukaji moc daleko do minulosti. Mylne se domnivaji ze par let jejich pomijiveho zivota znamena vyznamne obdobi ve vyvoji zemekoule. Neni tomu ale tak. Je to vyznamne obdobi v jejich zivote, nic vic. Klima zemekoule se podle historickych zaznamu meni porad, a to moc drasticteji nez si myslite (nekto tady uz psal o neuveritelne teplem obdobi v 9 stoleti kdy se pestovala psenice v Gronsku a taky o male dobe ledove pred cca 200 lety). Je posetile vyvozovat souvislosti mezi vyvojem klimatu a aktivitami lidstva. Nerikam ze to je vylouceno, ale ani neni na zaklade nasich relativne povrchnich poznatku mozne rici ze je tomu tak.

Tot vse.

edita 28.11.2006 12:06

katastrofalni zmeny klimatu uz tu byly...

"Mytus" o globalnim oteplovani se zaklada na predpokladu, ze vsechny tovarny a uhelne elektrarny sveta vychrli spousty CO2 a to zamicha s klimatem.

Ze vzduchovych bublin uveznenych v ledovci se da zjistit, jake bylo klima v minulosti a nedavno byl objeven jeden casovy usek (nejake tretihory), kdy byly hodnoty CO2 v atmosfere take nadmerne zvysene (pry za to mohly sopky). Jine vyzkumy z toho obdobi ukazuji, ze tenkrat vyhynulo vice jak 50% zivocisnych druhu. Asi je vyhubil nejaky mytus...

PS. Vetrne elektrarny nas vskutku nespasi, je treba vsadit na jadro!

Karel 28.11.2006 12:00

autor je poslední Mohykán

ale snaží se marně. Teploměr neukecá, prostě se otepluje a rovněž výkyvy extrémů jsou výraznější.

oakman 28.11.2006 11:58

Vrchní mediální eunuch profesora presidenta

se nám tu hezkyduševně "poblinkal". Vycházím z pravidla, že pokud někdo něco umí, pak to dělá, pokud ne, tal o tom píše, že Karle. Zdá se, že jsi oprášil své staré blafy, kterými jsi znečištoval prostředí médií před deseti lety. Tehdy tě ještě někdo poslouchal. Dnes tě s těmito bláboly posílám na Vědeckou Radu Akademie, zkus to tam zopakovat, rád bych si přečetl komentář některého českého klimatologa. Víš, Karle, ti lidé studovali 5 let matfyz, už 15 let tu online měří, jejich práce jsou brány vážně i ve světě. Jen chybí ta klasická postava z Rozmarného léta ztvárněná krásně Bohušem Záhorským - ty! Blbec se základním vzděláním v oboru, odborný diletant, který ovšem s bolševickou urputností bojuje se vším, co nezapadá do duševního světa našeho předsedy profesora presidenta. Uděláš politikum i z délky role hajzlpapíru, protože určitě existuje pravicově konservativní styl vytírání zadku, co!! Před deseti leti jsem ti veřejně řekl, že jsi tupé hovado, dnes to musím veřejně opakovat. Už takhle starej, furt úúúplně hlopej, že se nestydíš! Pokaždé, když si takhle mediálně krkneš, cítím, co měl profesor naposled k jídlu. A tomuhle člověku dali inženýrský diplom...

Stredocech 28.11.2006 12:36

I já bych si rád přečetl komentář nějakého skutečného

klimatologa, jenže ten jaksi nikdo z nich nenapíše. Ví totiž, že jeho možnosti předpovědět vývoj jsou omezené. A pak by po něm mohl někdo chtít, aby vysvětlil teplé podnebí kolem roku 1000 a malou dobu ledovou před 200 lety. Jinak, změny podnebí v minulých dobách jsou nepochybné, problémem je je vysvětlit.

klimatolog 28.11.2006 13:17

Re: I já bych si rád přečetl komentář nějakého skutečného

Zádný strach, cosi píšu a pošlu to redakci NP. jen je to trochu delší a není to na příspěvek do diskuse.

František I. 28.11.2006 12:56

Re: Vrchní mediální eunuch profesora presidenta

Ono se to dá i krásně otočit milý dubáčku. Blbec se základním vzděláním v oboru, odborný diletant, který ovšem s bolševickou urputností bojuje se vším, co nezapadá do duševního světa našeho předsedy světoznalého Ing. Paroubka. Jsou to právě klimatologové, kteří se nechtějí nechat do tohoto zeleného svinstva namočit. A těch pár Ráthů s mávající zelenou fanglí prostě skutečnost ani nevyrobí ani nevyčarují ani nepřemění. Ale dost dobře na ní vydělají. Chtěl bych vidět, co by človíček vašeho typu kníkal, kdyby se ochlazovalo. Vše už tady bylo. I oteplení, ba dokonce i doba ledová. Tenkrát neexistovali čadští zelení, kteří by to mamutům a neandrtálcům vysvětlili.

messenger 28.11.2006 13:09

Re: Re: Vrchní mediální eunuch profesora presidenta

Ale existovali :) To byste se divil kolik mamutu a neandertalcu obetovali tehdejsi klimatologove (rikalo se jim "samani") na oltar bohum aby si je usmirili :) Ti dnesni klimatologove maji sice trosinku lepsi statistiky o vyvoji klimatu, ale jinak jsou to samani jako vsichni pred nima... Predstava ze z 15 let mereni dokazou vyvodit nejake smysluplne zavery, neberouce v potaz 2000letou historii, je smesna.

Nicmene nic proti nim nemam, ozonovou diru taky objevili oni, ze jo. Akorat by to chcelo trochu vic vyzkumu nez se udelaji zavery.

klimatolog 28.11.2006 13:18

Re: Re: Vrchní mediální eunuch profesora presidenta

Jen pro upřesnění - klimatologové se nechtějí nechat namočit ani do zeleného, ani do modrého svinstva...

František I. 28.11.2006 13:49

Re: Re: Re: Vrchní mediální eunuch profesora presidenta

Souhlas s oběma.:-)

skeptikM 28.11.2006 21:07

Re: Re: Re: Vrchní mediální eunuch profesora presidenta

Bohužel, vzhledem k častým odvolávkám zelených na klimatologické výzkumy (tedy většinou výzkumy interpretované IPCC, mající za následek Kjótský protokol) se jeví klimatologie jako značně namočená do zelené barvy. Vím, že to zdaleka neplatí o všech odbornících, že je to také médii pokřivený obraz (obrázek grínpísáků před MŽP se dostane do novin snaději než nějaký graf). Doufejme, že se Vám podaří se důrazně "odbarvit" ;-). Prospěje to klimatologii i životnímu prostředí.

ok 28.11.2006 11:57

pocitacem rizeny fofrnik

Vazeni, mam napad - co takhle ridit vetrniky dalkove a pocitacem? Asi to jeste nikoho nenapadlo.  R^R^R^;-D;-D;-DR^R^R^

Stacil by nahodny start zmeny vykonu (to se da prece docilit rizenim uhlu lopatek nebo pootocenim ze smeru vetru), nebo stabilizovat vykon na nejake nizsi urovni a eliminovat spicky. Navic ke zmene vykonu nepochybne dochazi na ruznych mistech v ruznych casech a k eliminaci spicek je tedy dost casu - vzdyt vitr je dosty pomaly - co to je, 30km/hod?

Zkratka pan Kriz lze a mlzi.