27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P 19.12.2008 23:11

Dobrý článek

konečně někdo zase připomenul, že za vše platíme. Platíme za každou zhovadilost, která u nás platí. To, že mýtné platíme v ceně zboží, většině nevadí, protože to není vidět. A co není vidět to neuznáváme. Trochu mi to připomíná vzduch, také není vidět, ale bez něj nemůžeme žít.

Nový 19.12.2008 23:00

ještě zapomněl na vlaky

Obvykle  ceňuji  Jaklův rozhled  a postřeh, ale  dnes  je  trochu   mimo. Zapomněl na  železnici.

Vlakem se  sice  nedá   odvézt  úplně  všechno  a  už  vůbec ne  z domu do domu, nicméně  železnice  má  obrovskou kapacitu.  Obzvláště, kdyby se  modernizovala.  Problém je   v tom, že   je  státní  a tudíž  za  ni  nikdo  "nelobuje". (  lidově  řečeno, nekápnou  z  ní   žádné  úplatky )

Soukromí  špeditéří  jso  naopak  velice  "obchodně  zdatní." 

Stev 21.12.2008 20:31

Re: ještě zapomněl na vlaky

Přesně tak. Pokud je železnice, jako dopravce, přepravci povětšinou odmítána, něco v ekonomice není v pořádku. Přinejmenším z hlediska strategické ochrany národního hospodářství přede energetickými anomáliemi. Představme si např. nedostatek ropy, nebo na druhé straně nedostatek elektrické energie. Z toho důvodu se stát efektivně brání udržováním obou systémů - jak silničního, tak železničního. K tomu je Česko vázáno také mezinárodními smlouvami, (některými uzavřenými ještě za Rakouska Uherska).

Zdá se, dle všeho, že podnikání na silnici je stále příliš levné.Rv

Jura Jurax 19.12.2008 22:31

No, nevím

ono to omezení jízdy kamiónů mi opravdu nepřijde moc chytré. Jednak je v něm hodně výjimek, druhak ty kamióny nemají po dobu zákazu kde zaparkovat a třeťak to zvyšuje dopracům náklady, které nakonec stejně zaplatíme my spotřebitelé v ceně tovaru.

Životnímu prostředí to taky nepomůže, anžto množství kamiónů a ujeté kilometry se nesníží - akorát se koncentrují do povolené doby.

Ladislav N 19.12.2008 23:07

Re: No, nevím

Pro každého dopravce je ekonomickou nutností vytížit techniku v daném čase co nejvíce. Nesmyslné omezování jízd kamionů o víkendu jenom zhoršuje dopravní situaci v pracovních dnech na přeplněných českých "dálnicích". Kdo tohle vymyslel a prosazuje, nemá všech pět pohromadě, nebo se snaží záměrně škodit.

vincek 19.12.2008 21:55

auta

Dneska už má auto každý,kdo má do p..ele díru a proto se na ty silnice prostě všichni nevejdeme. Přeji klidné Svátky a více nadhledu.Všem Vincek;-)

Jura Jurax 19.12.2008 22:33

Re: auta

Jojo, a ještě každej takovej vyjede a zaclání ausgerechnet právě když jedu já!

Emil XX 19.12.2008 21:30

Železniční dopravu nikdo nepotlačuje, ona prostě není konkurenceschopná

Vzpomínám, jak za bolševika existovala povinnost podniků vagon vyložit, kdykoliv ho železnice ráčí přistavit, což mohlo být třeba ve tři v noci ze soboty na neděli, Jak to drahám právě vyjde, věděl akorát pánbůh a tak podniky musely neustále držet a platit pohotovostní partu vykladačů. Ještě hůře na tom byl ončan, který si koupil rekreační chatu. Tomu třeba v pátek orpoledne poslali telegran, že chata je na nádraží a od tohoto okamžiku platil stojmé. To do pondělí, kdy sehnal odvoz dělalo 750 korun, v dnešních relacích by to byl desetinásobek. Nelze se divit, že kamiony jsou v konkurenci úspěšné.

karel 19.12.2008 20:30

Psaveček

Z pana Jakla se nám stal psaveček.Asi má zájem o nějakou literární cenu.Anebo dostal dobře honorovanou lobistickou zakázku od ČESMADU.Kamiony musí jezdit, jinak nebude zboží.

Jura Jurax 19.12.2008 22:34

Re: Psaveček

Jenže ono fakt nebude ... ;-)

Mozek 19.12.2008 20:16

Zákazy.

Tady jde o zcela jinou věc. Z projetého paliva má stát obrovské zisky, tak proč by měl mít zájem na omezování silniční dopravy? Jezdím po dálnici za prací téměř denně(se strachem před kamiony) a poznám který kamion jede prázdný, nebo poloprázdný (vozí vzduch). A věřte, že takových je hodně. Za socialismu byly dálkové náklady, které nepodléhaly rychlé zkáze směrovány na železnici, dnes železnice nemá co přepravovat. Existovaly vytěžovací střediska a policajti dělali kontroly vytížení vozidel a za nevytížené náklaďáky udělovali pokuty. Dnes je situace úplně jiná. V ulicích před činžáky parkují nákladní auta jen proto, aby jejich řidič nemusel z podniku, kde má parkoviště, domů čtvrt hodiny autobusem. A toto praktikují i na úzkých okresních silnicích.

Jura Jurax 19.12.2008 22:39

Re: Zákazy.

Jenže za socialismu byly dodávky just in time něco jako scifi. A každá fabrika měla zásoby všeho možného, protože když se už to povedlo sehnat, železnice to dopravila až to dopravila. A čas jsou peníze - ty kamióny jsou prostě pro řadu komodit v souhrnu levnější, resp. výhodnější. Kdyby nebyly, tak kamión na dálnici nepotkáte ... ;-)

matura 19.12.2008 19:48

pane

Jakle, rád Vás čtu, ale tentokrát se za Vaši dnešní demagogii stydím

Marek 19.12.2008 18:51

Docela dobrý článek.

S článkem v podstatě souhlasím. Akorát podle mnoha "kritických" reakcí v diskusi (a nejen v této) soudím, že neviditelný pes ztrácí inteligentní diskutéry a že až příliš často se tu producírují různí levicově orientovaní kverulanti, rádoby intelektuálové, jinak řečeno pitomci různých stupňů zabedněnosti a ujetosti. Přeji dobrou zábavu ;-)

cc 19.12.2008 18:56

Re: Docela dobrý článek.

no tak se ozval pravicový zabedněnec, no....

wendy 19.12.2008 18:58

Re: Docela dobrý článek.

Lépe bych to nevystihl. Jsem téhož názoru. Zdá se, že se sem přesouvají čtenáři Novinek. Tam se to nedá vydržet ani chvíli.

Vlado Z 19.12.2008 19:40

Re: Docela dobrý článek.

Aha, už jsem to pochopil - kdo nesouhlasí s tím, s čím souhlasíte Vy je kverulant, rádoby intelektuál a pitomec :-) Vám se na tom světě krásně žije ;-)

cc 19.12.2008 18:45

Klaus a Blondýna?

Už chápu, proč si Klaus vybral Jakla. Stejně jako Kraus tu blondýnu.

Aby to vypadalo, že je chytrý, potřebuje hodně hloupou....

Pavel Urban 19.12.2008 18:36

Buďme liberální

a dejme každému právo požadovat náhradu škody, kterou mu způsobuje infrastruktura vedená poblíž jeho bydliště nebo prostě jenom majetku. Proč by tito lidé měli více doplácet na to, z čeho mají užitek všichni ?

Uvidíme, kolik potom ušetříme.

cc 19.12.2008 18:33

já to v regálech nepotřebuju

Mnohem radši než plné regály mám prázdné silnice. Kaminony ať zůstanou v depech.

Pavel Kořenský 19.12.2008 18:40

Re: já to v regálech nepotřebuju

Aha. A jíst budete co, že jsem tak smělý ? A oblékat se budete do čeho ? A bude váš soused, zručný křemíkotepec vyrábět tak dobré počítače jako ten na kterém píšete ?

cc 19.12.2008 18:56

Re: já to v regálech nepotřebuju

to co před suprmarketama.

Ladislav N :-))) 19.12.2008 22:25

Re: já to v regálech nepotřebuju

Hehe, tak to strávíte zbytek života ve frontách, jako za komunistů... ;-P

Jura Jurax 19.12.2008 22:49

Re: já to v regálech nepotřebuju

Jojo, ráno vstanete podojíte kozu, popijete zdravé kozí od čepu, přikusovat budete placku z vlastoručně vypěstěného a nadrceného zrní, pak se přiodějete režnou kytlicí z látky, co pilná manželka po večerech utkala a spíchla, nazujete láptě nebo dřeváky a půjdete do hokny ... nebude obchodů, neboť nebude tovaru - formani s koňmi to nezvládnou ...

Alternativou budou fronty jak za socíku a úprky z práce, protože přivezli tu maso, tu svetříky ... ;-D

Ovšem silnice budou prázdné a kamióny v depech ... úplně prázdné, ani osobní auta nevyjedou, protože benzímn k pumpám vozí zase ty fuj kamióny ... ;-D;-D;-D

Petr 19.12.2008 18:32

Ultraliberalistický blábol

Ten Jákl už je s tím svým klauzořiťolezectvím otravný a nudný.

Jura Jurax 19.12.2008 22:55

Re: Ultraliberalistický blábol

No, zdá se, ze s Jáklem nesouhlasíte, ale nevzpomínám si, že by se Klaus nějak extra vyjadřoval k omezení jízd kamiónů - a pakliže tak neučinil, pak Jákl nemůže v tomto punktu Klausovi podlézat.

A mimoto je celkem pochopitelné, když mluvčí někoho veřejně prezentuje tytéž názory jako ten někdo. Zaměstnal byste a platil si mluvčího, co by jedva hubu otevřel, už by Vám za Vaše prachy hlasitě oponoval, dokazuje tak sobě i jiným, že Vám nejenže neleze do rekta, ale naopak je svébytným jedincem s vlastními názory?

Hoover 19.12.2008 18:22

Dalsi zasadni clanek Klausova Borata

Kdy uz se Jakl konecne dostane do gumaku? Ma na to!  :-D

pavpek 19.12.2008 17:49

Úžasné

O pár článků níž je Jákla ozněčen jako

HLAVNÍ PŘISLUHOVAČ VRCHNÍHO ŠKŮDCE ZEMSKÉHO.

Pravdivé, jak pravdivé

pavpek 19.12.2008 17:46

Tenhle Jákl

je král hlupáků a lhář.

Král hlupáků proto, že ty nejhloupější názory báťušky Klause hájí do roztrhání těla.Asi proto, že ho (jako malého Klause) velký Klaus snad pochválí.Lhář proto, že při naprosté lhostejnosti Klause velkého i ke Klausům malým je tak, jak velký Klaus rozhodne.I kdyby to byla lež, tak velký Klaus řekne tohle je červené ( i když je to modré) a malý Klaus křičí pozor, tohle je červené.A mezitím velký Klaus řekne, je to fialové a malý, křičí li stále - je to červené se dostává do situace, kdy je lhář.A tak je tomu stále.ezdozadkismus a lži.To je tenhle Jákl.

H.K. 19.12.2008 18:19

Re: Tenhle Jákl

Máte nějaký názor na  kamionovou dopravu?