8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Emil XX 19.12.2008 20:52

Re: Myslím, že

Štváč 19.12.2008 14:28

běž

se svým úlisným ksichtem popřát chameleonovi za malou finanční odměnu. nevíš o čem mluvíš. tvůj ježíšek

Ladislav N 19.12.2008 14:13

Osobní a malé nákladní automobily ničí silnice a dálnice až 50 000x méně, než velká nákladní doprava

Poměr placených poplatků tomu (i díky nynějšímu prezidentovi ČR a jeho zvýšení ceny dálničních poplatků os. automobilů na dvojnásobek) hrubě neodpovídá.

JJ 19.12.2008 14:39

Re: Osobní a malé nákladní automobily ničí silnice a dálnice až 50 000x méně, než velká nákladní doprava

Poplatky reflektuji i kapitalove naklady.

Ladislav N 19.12.2008 15:25

Re: Osobní a malé nákladní automobily ničí silnice a dálnice až 50 000x méně, než velká nákladní doprava

Poplatky reflektují hlavně myšlení těch, co je navrhli a uzákonili. Nic víc. ;-P

JJ 19.12.2008 17:06

Re: Osobní a malé nákladní automobily ničí silnice a dálnice až 50 000x méně, než velká nákladní doprava

V to se da ostatne doufat, ze neodsouhlasili neco, co nereflektuje jejich mysleni. ;-D

JJ 19.12.2008 13:48

Kamionova doprava

Pokud kamionova doprava nehradi naklady na komunikace, tak prirozene nema ten spravny ekonomicky signal na to, jesti je ta doprava efektivni a prehnana doprava pote skodi vsem. Tedy je potreba ji zpoplatnit, optimalne co nejblize nakladum (kapitalovym, udrzbu a za dopad na zivotni prostredi - ano i naklady na zivotni prostredi, ztrata uzitku z cisteho zivotniho prostredi jsou znamy ekonomickym teoriim). Pokud to neudelame, obcan nese dopady takove politiky - ze svych dani dotuje kamionovou dopravu (Jakl, tvarici se za liberala by mel razne zakrocit proti takovemu socialismu) a navic nadmerna kamionova doprava (v dusledku nespravneho ekonomickeho signalu) vede k nadmernemu opotrebeni silnic, k dopravnim zacpam a k vyssi spotrebe paliv = vyssi cene ropy. Tolik k mytnemu a dalnicnim znamkam.

Co se tyce omezeni na vikend apod. Jde o jednoduchou ekonomickou uvahu - o vikendech bychom potrebovali skoro dvojnasobnou kapacitu infrastruktury. Ovsem pro 2 dny  ze 7 se zdvojnasobovat infrastrukturu nevyplati, zvlaste kdyz velkou cast kamionove prepravy lze alokovat na pracovni dny misto na vikend a to pouze upravou logistiky. Ekonomicky by bylo optimalni mit pro kamiony vikendovy tarif, ktery by byl nastaven tak vysoko, aby eliminoval pocet kamionu na silnicich. Mozna jednou.

Ladislav N 19.12.2008 13:59

Re: Kamionova doprava

Vaše argumenty o nákladech na dopravní infrastrukturu má jednu slabinu - vlády (Klausovými počínaje) z výnosů spotřební daně z ropných paliv a maziv a příslušné DPH vracejí do výstavby a údržby jenom malou část vybraných peněz. Proto řeči o tom, že "občané dotují..." jsou zcela nemístné a neodpovídají realitě. Vláda peníze vybrané z provozu na silnicích prošustruje jinde.

Druhá věc je přetěžování kamionů a ničení silnic přetíženými nákladními automobily. Za 15 let české vlády pro zlepšení stavu (kontroly a pokuty) neudělaly vůbec nic.

JJ 19.12.2008 14:11

Re: Kamionova doprava

Kdyby byla spotrebni dan nulova, tak by ty penize sly OPEC a Rusku. Takze z tohoto pohledu je to prast jak uhod, jde o uplne jinou hru. Hru mezi staty.

Ladislav N 19.12.2008 14:16

Re: Kamionova doprava

Ale spotřební daň nulová není a daně tvoří většinovou část ceny paliva u pumpy. Takže OPEC dostává peníze za vzácnou surovinu. Za co jich víc dostává stát? :-/

JJ 19.12.2008 14:26

Re: Kamionova doprava

No, OPEC dal dohromady kartel, aby tlacil cenu nahoru. Spotrebitelske zeme dovazejici ropu se tomu brani spotrebni dani. Zemim OPEC je bez spotreby ta ropa na dve veci, je potreba jak ropy, tak spotreby. Jak se rozdeli ty prachy mezi exportni a spotrebitelske zeme je prave ta hra, ktera je trochu mimo Vase chapani.

Spotrebni dane by mely na cenu pro konecneho spotrebitele minimalni vliv, pokud by byly stejne pro vsechny spotrebitelske zeme. Tak jako OPEC ma problem s tim, ze zeme nedodrzuji kvoty, tak maji spotrebitelske zeme problem s tim, ze se nektere zeme chteji vezt a maji spotrebitelskou dan relativne nizkou - oproti ostatnim.  

Ladislav N 19.12.2008 15:19

Re: Spotřební daň a cena ropy

Nicméně to s původním tématem nijak nesouvisí.

Spotřební daň je zhovadilost socialistického státu, který jenom našel další zdroj, jak si nacpat bezedný pupek. Peníze raději dám dodavateli ropy, který tu černou smradlavou hmotu musel vytěžit a dopravit tisíce kilometrů k nám. Spotřební daň žádnou reálnou přidanou hodnotu nepředstavuje, a přesto i z ní musím státu zaplatit DPH. Daň z daně. Jak "geniální".... Rv:-/

JJ 19.12.2008 15:40

Re: Spotřební daň a cena ropy

Jste mimo. Penize, ktere stat vybere na spotrebni dani a DPH na ropu a produkty muze dat prumyslu treba ve forme nizsich korporatnich dani a pritom bude mit stejne penez. Pokud ty penize poslete do zemi OPEC ci Ruska, tak ty penize jdou mimo CR a musite je necim nahradit. Nemluve o tom, ze rusove je investuji do armady a posileni sveho dominantniho vlivu (treba skupuji naleziste zemniho plynu kolem EU a snazi se kooupit distribuci) a ty penize v nekterych zemich OPEC maji jeste podstatne problematictejsi adresaty.

Jde o naprosto elementarni vec, prekvapuje me, ze clovek, co se naucil psat to nedokaze pochopit.

Ladislav N 19.12.2008 22:33

Re: Spotřební daň a cena ropy

Mimo jste vy. USA mají zdanění ropných paliv nepatrné a zjevně jim to ekonomicky prospívá. Vaše návrhy prozrazují, že svobodný trh je pro vás nežádoucí pojem a železná opona s celnicemi žádoucím prvkem. Tady rozumná diskuse končí.

Kolombo 19.12.2008 18:09

Re: Kamionova doprava

Ty zeme by se musely branit dovoznim clem, ne spotrebni dani. jak to, ze se ty spotrebni dane tak diametralne lisi? V Turecku je benzin skoro za Kc litr, v Libyi   Kc., v USA  za  Kc? Co s tim udela OPEC?

tom 19.12.2008 13:35

Jezdě MHD a vlakem => ubyde přeplněných dálnic a silnic

Silniční doprava je v ČR absolutně neregulovaná, každý si jedem kdy chce, kam chce a s čím chce. MHD je vnímána jako socka doprava, a k do vní jezdí je socka. Místo aby byla státem zvýhodňována, je spíše znevýhodˇnována, ve městech by měl být vyhrazen jeden jízdí pruh jenom pro MHD, aby měl člověk moznost výběru. U vlakových nádraží by měly být velká parkoviště, jako je to jinde v civilizovaném světě a hlavně velká města musí mít silniční okruhy. 

Takže asi tak ;-P 

Prateta z Dolní Lhoty 19.12.2008 13:47

Nechcete jít někam jinam budovat ideální stát?

Já pro  podobné nesmysly ála Platón nemám pochopení.

honzak 19.12.2008 14:59

Re: Jezdě MHD a vlakem => ubyde přeplněných dálnic a silnic

Jsi tak blbej, nebo píšeš po ukončení firemní besídky?

19.12.2008 13:02

Je to trochu absurdní...

... asi by bylo nejlepší zakázat Jakla :-D

Vladimír 19.12.2008 13:36

Souhlasím,

na články pana Jakla nejde jinak reagovat. Ne proto, že (jak by jistě rád slyšel) jsou provokující. Jsou jenom hloupé.   Tenhle je ale pořád slabé kafe oproti tomu, kde srovnával nacistické pojetí Evropy se snahou o současnou integraci. Nerad používám silná slova, nicméně to mohl napsat jen primitiv nebo ignorant nebo co vlastně...?  Mám stále silnější pocit, že ti hradní hoši se bojí vyšší moci jako čert kříže.

Šerlok Homeless 19.12.2008 13:48

Re: Je to trochu absurdní...

Jo, je to poněkud hloupé. Neměla by být zadarmo také elektřina a plyn? i ty jsou přece užitečné nám všem a každé omezení a zdražení se projeví v cenách všeho ...

I. 19.12.2008 13:00

To jsme nevděční!

Ubohé kamiony nám vozí hračky a rohlíky, a my je nemáme dost rádi. Na bilbordech nedávno bylo, že kamion veze mé ženě růži, ale mně  smrdí. Možná by stálo za zamyšlení, jak fungují dráhy, když všichni chtějí vozit vše po silnici. Kolik kamionů asi veze hračky a rohlíky, a kolik jich vozí třeba přiblblou minerálku ze Slovinska nebo z Rumunska, nebo pytlovaný cement  z Berliner zementwerk, vyrobený z českého popílku - vše po silnicích! Na dráze hnijí prázdné vagony a koloťuci se koušou nudou, protože díky geniální dopravní politice státu jde vše po silnici.  ČD jsou v pohodě, na své si přijdou ze státních dotací, tak co by staraly.  Ale nemusíme mít obavy - brzy splavníme Labe pod Děčínem, silnice osiří, vše do Německa půjde prý po vodě. 

Tomas B. 19.12.2008 16:52

Re: To jsme nevděční!

To co jste napsal je celé úplný nesmysl. Doprava zboží po železnici je normální ziskové podnikání, které se rentuje i ČD. Objem zboží přepravený po železnici je přesně takový, jaký se přepravcům vyplatí. Železnice je totiž, jak jste si možná všiml, koncipovaná trochu jinak než silniční síť a z toho vyplývají takové "drobné" rozdíly, že koleje nevedou všude (na rozdíl od silnic), že přeprava je poměrně pomalá a že se vyplatí přepravovat spíš objemnější nebo hmotnější produkty.

Že na dráze hnijí vagony je bohapustý blábol. Existuje řada studií popisujících migraci (přesun) části nákladní přepravy na železnici. Nejoptimističtější studie o které jsem slyšel mluvila o nějakých 20% stávající kamionové přepravy, kterou by PRÝ byla schopna železnice převzít - za předpokladu mnohamiliardových investic do železniční infrastruktury. Možná vám připadá, že je na kolejích "volno", zatímco na silnicích je "nacpáno" :-) Asi vám přijde, že dokud neuvidíte na trati jeden vlak za druhým tak nebude přepravní kapacita dostatečně využita ;-D - když ona ta železnice vážně funguje trošičku jinak.

Jan Ven 19.12.2008 12:52

á - pan hradní bavič

1) u nás vlak nejezdí, takže jet vlakem nemůžu, to bys moh Jakl vědět dyž si tak chytrej

2) autem jezdim do práce a ne z rozmaru, což bys moh Jakl vědět. Za co si asi kupuješ pišingr?

3) vsaď se Jakl, že když se kamionová doprava omezí na 10% tak to přežiju

Šerlok Homeless 19.12.2008 13:51

Re: á - pan hradní bavič

No, tohle on spíš myslel jako ironii. Naproti tomu některé věci zřejmě jako ironii nemyslel a tohle k tomu přirovnává. Problém článku je v tom, že jen on sám ví, co je jeho vlastní ironií a co tou ironií kritizuje.

tristana 19.12.2008 17:23

Re: á - pan hradní bavič

Uvaha pana Jakla se mi libi i ta ironie, "Problem clanku je v tom..."pane Serloku bez domova,ze problem budou mit vsichni ti co plivou na kamiony kdyby regaly zely praznotou a oni pekne po jizde svym autem v pohode do prace a z prace si holt tak jednou tydne neb dle potreby zajeli do Hamburgu do pristavu pro vsechno to co by jim z dovazeneho zbozi nejak chybelo no a pro ty rohliky holt do nejblizsi pekarny atd. a ze super a hypermarketu zridit treba domovy duchodcu?   Pane Jakl tu uvahu(clanek?) PODEPISUJI

Dezider 19.12.2008 12:50

Dobrý nápad

Ono v tomto státě je těch příkazů,zákazů a nařízeních tak žalostně málo,jak by řekl Švejk:..o jeden navíc,přijde to prakticky nastejno.My Češi jsme disciplinovaný narod,necháme si líbit prakticky všechno a ještě si budeme říkat v jaké pěkné demokracii to žijem.

V 19.12.2008 12:49

dobra uvaha

ale jen dobra, nikoli vyborna.

"komunikace, infrastruktura. Je to skoro to jediné (kromě obrany a bezpečnosti), o co by se měl starat stát... Ne na špatnou sociální a zdravotní politiku. Na infrastrukturu."

Nenapadlo vas pane Jakle, proc nyni mame tak ubohou silnicni infrastrukturu (stavem a rozmachem)? Je to jen nahoda ze je to infrastruktura rizena statem? Rekl bych ze nikoliv, ale prave naopak - tu mizernou silnicni infrastrukturu mame presne proto, ze je rizena statem. Stat se ma starat je o ty oblasti spolecenskeho zivota, ve kterych je to z definice nevyhnutelne, soukroma policie ani soudy ani vojsko nejsou myslitelne v dnesnim state, soukroma silnici infrastruktura mozna je a to velice dobre.

Jinak argumentace pro volny provoz nakladnich a jinych vozu ma byt vedena v rovine lidskych svobod - prece za tou nakladni prepravou jsou nejake osoby, ktere maji stejne pravo na vyuzivani silnicni site, jako ja s malym automobilem. Proc by mela byt komercni kategorie nejak odlisovana, jen proto ze je provozovana podnikateli? Jsou to nejaci podlide, ci co? To uz bysme taky mohli rozlisovat lidi co jezdi do prace a pracovne a nejak je omezit jako ty nakladaky a dat plne povoleni jen tem, co jezdi pro radost, treba na chatu, ci projet to ferrari o vikendu. Tim nerikam, ze nakladak nema mit trochu odlisna pravidla silnicniho provozu, ale ktere dny smi vyjet, to do toho nepatri.

Pavlína 19.12.2008 12:44

Nejlepší přítel člověka - kamion?

Mám drzý dotaz. Asi nebydlíte u silnice I.třídy, která pamatuje ještě druhou světovou, a na které se za ta léta pouze látaly nejhorší díry. Já ano. A když se pod Vámi třepe postel, praskají okolo Vás zdi, cinká sklo v lince a rezonuje v oknech, řeknete  si na adresu řidiče, který rozhodně nejede čtyřicítkou, k čemuž  jej vybízí dopravní značka, bodejď by se chtěl někde "vysypat". A to máme pár set metrů od domu dálnici.

Ne, pro nás takto postižené obyvatele obcí je kamion opravdu veřejný nepřítel. Nadneseně řečeno, ale se vším důrazem.

Ostatně, to úžasné zboží, které nám ti dobráci vozí, by nemohlo putovat po železnici?

V 19.12.2008 12:53

Re: Nejlepší přítel člověka - kamion?

no jo, ale je kratkozrake 'stekat' na kamiony, mate jit stekat na stat, vladu, tam je ten pes zakopany. Rozumim ovsem tomu, ze tam byste stekal marne. Prectete si muj prispevek tady vyse.