8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AdVy 19.12.2008 12:37

Pane Jakle...

...Váš způsob myšlení zůstal sotva na úrovni žáka základní školy. :-/

čm 19.12.2008 13:10

Re: Pane Jakle...

To protestuji !!!!! Skutečností je, že se k němu po tý spirále jak jsme se vo ní učili jenom vrátil. Jenom je divný, že to u něj šlo tak rychle. Seniliní žvanění jako vývojově vyšší stupeň dětského žvanění se projevuje až v mnohem vyšším věku. Leda, že by byla senilní demence nakažlivá. To sme ale v pěknym průšvihu, zrovna ráno vanul z Hradu úplnej fičák....;-)

Minutus 19.12.2008 12:34

To je ale imbecilní zkratka.

Nic lepšího jste nevymyslel?

vrissky 19.12.2008 12:34

takhle ne

Vážený pane Jakle, tak jak s Vámi obvykle souhlasím, tentokrát jste vedle jak ta jedle. Pokud by náklady na dopravu kamiony byly skutečné a tedy by obsahovaly i náklady na údržbu dopravní cesty, budu s Vámi souhlasit. Zde však platí , že náklady na údržbu jsou hrazeny nikoli dopravci, ale státem a v tom případě je nutné přiznat, že nákladní automobilová doprava je tedy dotována a proto cenově pokřivená. Tím vzniká možnost nesmyslně cestovat zbožím tam a zpět a ještě na tom vydělávat.

Řešením by bylo nastavení mýtného systému, který by představoval poplatek za skutečné opotřebení přepravní cesty.

Navíc ještě jedna poznámka - jel jsem služebním autem k zákazníkovi a vlekl jsem se za skupinou kamionů, které tedy omezovaly moje podnikání a do toho mi z rádia mluvčí česmadu vysvětlil, že nemám právo omezovat jeho podnikání, (on moje zřejmě  ano, protože má větší auto a mediální prostor....)

LS 19.12.2008 12:31

Je to tak

Čekal jsem po přečtení Vašeho článku tyto reakce, neboť jsem tušil, co pseudoodborníků má tato země nejen na MDČR, ale i mezi prostým lidem. Jistě je už na čase zavést to co požadují občané této země a nechat je pořádně vyhladovět, aby neskákali na lep populistickým politikum a byli nuceni se zamyslet a volit ty co se budou snažit makat jak je potřebné a ne pro své nízké zájmy a lobby v pozadí. Pak ještě pár zelených mozků do toho a rohlík za 0,90 Kč je okamžitě za 2,30 kč (obrazně)

fo-ol 19.12.2008 12:24

zakazte jakla

nejen na psu ale vsude :)

VladaK 19.12.2008 12:11

Co takhle vlakem?

Vážený pane Jakle, píšete, že by lidé místo autem mohli jet vlakem. Nenapadlo Vás, že stejně to platí i pro to zboží? Před nedávnem jsem jel právě vlakem po Německu a tam byly běžně vidět kontejnerové vlaky. Kolika kamionům odpovídá jeden takový vlak? Přitom jede po vlastním drážním tělese, takže to může být i rychlejší než na ucpané silnici. Tady u nás jsem takové vlaky prakticky neviděl. Nejsem ekonom, nevím, co yjde v tomto srovnání lépe. Zeptejte se na to, prosím, příležitostně Vašeho  nadřízeného.

V 19.12.2008 12:57

Re: Co takhle vlakem?

proboha, to myslel jako nadsazku, cili ukazat jak by to bylo blbe, a jen blbi tomu neporozumi, stejne jako je nebezpecne rikat nekterym lidem neco v zertu

Honza II 19.12.2008 12:05

Omyl.....

většina lidí nemá nic proti kamionům jako takovým,ale proti způsobu přepravy absolutně úplně všeho zboží a surovin.Právě věci,které nepodléhají zkáze,které při rozumném naplánování mohou být přepraveny s 2 denním předstihem po železnici,která je využita jen ze 40%.

Jenda 19.12.2008 12:59

Re: Omyl.....

Coz ovsem znamena, ze jich potrebujete mit vyrobenych vic prave o ty ktere se vam ty dva dny flakaji nekde na zeleznici.

Honza II 19.12.2008 13:02

Re: Omyl.....

...nic jste nepochopil....:-D

stepankova 19.12.2008 12:00

Regulace kamionů

Vážený pane Jakle! Já poslední dobou nedělám, nic jiného, než si přečítám na zboží "zemi původu". Doporučuju Vám to počteníčkot taky. Odhaduji, že asi tak 9O% výrobků jezdí po dálnicích křížem. Já bych ocenila, kdyby na každém kamionu bylo povinně napsáno, jaké zboží převáží. Na rakousko-českých hranicích se potkávají vepřové půlky. Ččeské mléko "jede" do Německa. Objevila jsem cucavé bombony z Australie, sušenky z Italie atp. Někdy stojí zato, studovat mapu světa a naplánovat si v duchu celou trasu všech dovážených nesmyslů. Že se tyto transakce dopravcům vyplatí,taky o něčem svědčí. Koukám, že se od pana presidenta vzorně učíte, taky už do všeho mluvíte.

I. 19.12.2008 13:06

Re: Regulace kamionů

Naprostý souhlas. Celé je to o tom, že ta doprava je pořád moc laciná. Protože nezahrnuje veškeré náklady.A mezi náklady lze zahrnout i sníženou kapacitu kamionové dopravy vlivem zákazu jízdy v některých dnech.

MGM 19.12.2008 14:04

Re: Regulace kamionů

Doprava nezahrnuje veškeré náklady! Zírám. Znamená to tedy, že v dopravě někdo buď pracuje zadarmo, nebo nějaký Ježíšek dotuje naše spotřebitele! Jinak si to nedovedu vysvětlit. Rád bych takového altruistu jednou potkal, abych mu alespoň poděkoval, ale pracuje pro mne v nejvyšším utajení, protože se mi to ještě nepodařilo.

eTony 19.12.2008 14:51

Re: Regulace kamionů

dobrá, zdražíme dopravu a to se téměř okamžitě promítne do ceny výrobků, zboží, služeb... tak jste to myslel ? Vy blbe, buďte rád, že vlivem konkurence na siničním trhu je doprava laciná i přes výkyvy cen na vstupech.....

Vlado Z 19.12.2008 11:47

Nedostatky přirozené regulace

Chápu, že autor chce nechat regulaci dopravy na "přírodě", tedy na volném trhu. To má kromě nesporných pozitiv ovšem i některá negativa: vazby společnosti na dopravu a dopravce jsou hodně komplikované, takže na některé negativní důsledky vysoké hustoty dopravy dokáže trh zareagovat až s velkým spožděním nebo vůbec ne.

Se zvyšující se hustotou dopravy stoupá přímo úměrně riziko dopravních nehod - kolik havárií a kolik úmrtí/týden bude pro společnost dostatečnou pohnutkou k tomu, aby omezila nákup dováženého tovaru?? Vzhledem k tomu, že ten kdo zrovna nakupuje, obvykle nepřemýšlí nad tím, zda to neovlivní jeho komfort až vyrazí na silnici, lze se obávat, že cena v životech a zvdraví účastníku nehod by byla výrazně vyšší než je nyní. Jsme připraveni to akceptovat?

Dále přímo úměrně narůstají zácpy, čas v nich strávený a v konečném důsledku to může vést až k výraznému omezení mobility, naší svobody a volného obchodu. Vzhledem k tomu, že člověk je primárně egoista, je pravděpodobné, že nikdo z obchodníků a z nás soukromníků se nebude chtít v dopravě omezovat, až do doby, kdy doprava na silnici zcela neskolabuje - se všemi důsledky, které z toho pak vyplynou. Nebo myslíte, že dopravci v předstihu zasednou a sami omezí své aktivity dříve než tato situace nastane?  I takové případy historie zná, převládají ale opačné.

Konečně-životní prostředí má k dopravě nejmenší zpětné vazby-kdy by např. došlo přirozeným způsobem omezení dopravy v centrách měst ? Až by byl smog tak hustý, že by se dal krájet? Až by vyšli občané do ulic a zablokovali přemávku? To Vy by ste jistě odsoudil jako nemístný občanský aktivizmus.  Tak až by postižení občané přestali nakupovat dovozové zboží? No jo, ale co když v sousedné klidné čtvrti, by to zboží pořád chtěli... Nakonec by stejně vznikla situace, kterou by někdo musel řešit-buď rozhodnutím státu, nebo pěstným soubojem obyvatel od Magistrály třeba s obyvately Troje.

Všemocný  volný trh je utopie stejná jako komunistická beztřídní společnost.

MarBal 19.12.2008 12:56

Re: Nedostatky přirozené regulace

R^R^R^

MGM 19.12.2008 11:21

Řekl bych, že kromě infrastruktury bychom se shodli ještě na několika dalších oborech,

které je vhodné přenést na stát, a to armádu, policii, justici, sociální péči o osamělé, nemohoucí a nesvéprávné a já bych ještě přidal část vědy a základního výzkumu. (Zákonodárství patří parlamentu a to je asi taky součást státu). Ale ostatní by si měli občané uspořádat individuálně. Takže třeba komunisté by odevzdávali své vydělané peníze sekretariátu své strany a ten už by se postaral o jejich nejlepší přerozdělení. Obdobně třeba věřící by zase odváděli svoje peníze (nebo část, nechci jim do toho mluvit) své církvi nebo Zelení zase té své církvi. A lidé, kteří žádnou vírou netrpí, by si sami zvolili, jestli chtějí svá rizika nést v plné výši nebo jestli je rozprostřou na různé pojišťovny a fondy (určitě by jich z počátku vzniklo zcela nepřehledně). Tak by vedle sebe mohli v klidu vegetovat lidé se všemi světovými názory. Jenomže když rozebírám argumenty těch, kteří tvrdí, že to nejde, docházím k poznání, že jim nestačí svobodně se rozhodnout pro své vyznání a zodpovědně se podle něj řídit a tudíž si to i z vlatního financovat. Pod záminkou všelijakých strašidelných hrůz, které by ve společnosti nastaly vlastně jenom chtějí vnutit svůj světový názor ostatním, aby tak přetočili tok jejich peněz na své zájmy, v horším případě i na svá konta. A vovovo vo to tady v podstatě jde!

Harwey 19.12.2008 11:09

Lesk a bída kurtizán

 ... pak to ovšem na hradě musí nutně vypadat jak v Jedličkárně.

magda 19.12.2008 11:05

kamion

No nevím jestli je to užitek, ale pro mně je kamion vzorem rozcapenosti. Převážej tropické ovoce do naší země v zimě. Věřte mi, že já to naprosto nepotřebuje. Tenhle evropskej bordel je horší, než RVHP. A to nemluvím o dalších zbytečných přepravách pro naše nenažraný tlamy. Co člověk vidí v supermarketech co jsou lidi schopni sežrat, tak se nestačím divit. Tak se zalkněřte a zaplatbůh, že přišla krize. Trocha skromnosti všem nikomu neuškodí. A pak nebudou jezdit ani kamiony.:-P

ZW 19.12.2008 11:54

Re: kamion

Kéž by to bylo tropické ovoce!

Jenže ty kamiony k nám z ciziny převážejí mrkev, brambory, zelí nebo cibuli. Ne proto, že bychom je u nás nedokázali vypěstovat. Ne proto, že jsou jinde levnější. Ale prostě proto, že obchodní řetězce a jejich dodavatelé mají smlouvy se svými zahraničními partnery.

Podobně to gunguje i v rámci ČR: Stojí-li Mattonka v Brně stejně jako v Olomouci a totéž platí i pro jogurt z Olmy, je někde něco shnilého.

Ašek 19.12.2008 11:04

H....

S dopravou to je jako s USA,všechno co je řečeno je pravda,vdobrém i naopak.Autor jen žvatlá.

jan 19.12.2008 11:04

zakažme chodce

zakažme chodce a jakoukoliv alternativní dopravu, kdo chce poslouchat ufňukané astmatiky, kterým vadí tisíce svobodných jezdců, zrušme vlaky, které závorami brzdí naše hrdé vozataje, Musíme ujasnit komu patří veřejný prostor, protože kdo má auto to je pán, sockou jezdí jenom socky, k čertu s ekologií konzum především - je-li zde nějaký boss z automobilky či logistické firmya čte můj příspěvek, nabízím napsat deset dalších ještě údernějších to vše za jednu jetou  felicii - zatím totiž patřím mezi ty tupé ubožáky bez auta, takže když už někam jedu, jsem obvykle v trapně plném autě - chci stát sám v koloně jako lidé které bezmezně obdivuji

nup 19.12.2008 11:50

Re: zakažme chodce

R^R^R^

franta tyčka 19.12.2008 10:57

Ač nejsem se zelenými zajedno

musím uznat,že nárůst kamionové přepravy je velice neekologické. Bývaly doby, kdy se velké náklady převážely po železnici. Nejefektivnější doprava jak jsem se dozvěděl ve škole je lodní, hned poté železnice a až potom autem.Tenkrát před tím velkým kapitalistickým boomem se všechny velké náklady vozily po železnici. Stačilo objednat pár vagonů a bylo to. Třeba uhlí. Nebo brambory. Je pravda, že to bylo trochu pomalejší ale fungovalo to. Dneska vidím, že třeba uhlí, které se dopravovalo k prodejci se vozí mohutnými kamiony.Tady nejde jen o zplodiny z nafty je to i otěch mnoha karcinogenů tun odřených z pneumatik,Elektrifikace tratí (mimochodem vybudovaná za socíku) byla mnohem prospěšnější pro životní prostředí než dnes nějaké krafání zelených. Nesmíme také zapomenout na to, že základ Temelína byl založen dřív než se moci ujmuli rozkradači. Dostavba která trvala několik let po převratu a na kterou padlo na úplatcích daleko víc než by bylo normálně je jenom dokladem toho jak se tady hospodaří.A když už jsme u té elektriky tak za takovou nehoráznost jak Čez  zvyšuje ceny a nandavá "managerům" odměny, byl by Martin přinejmenším popraven. Přeberte si to jak chcete.

yt 19.12.2008 10:40

pochvala

To bude pochvala od hradního pána!

Vymyslím něco, co nikdo nechce a v dlouhém lčánku to rozcupuju.

Mejla 19.12.2008 10:37

Salónní úředník Jakl pronesl svoje moudra.

.

Stredocech 19.12.2008 10:09

Je třeba, aby kamionová přeprava platila adekvátní část nákladu

na silničních síť, jinak lze s článkem souhlasit.

Ale pokud bychom posvěsili zelené na větrníky, náklady na silniční a dálniční síť by mohly klesnout a všichni, kromě zelených vymahačů výpalného, by byli spokojeni.

tosek 19.12.2008 10:26

Re: Je třeba, aby kamionová přeprava platila adekvátní část nákladu

K tomu je třeba poznamenat, že průjezd jednoho plně naloženého kamionu představuje pro dálnici stejnou zátěž jako průjezd 14 000 (ano, čtvrnácti tisíc) osobních vozů. Takže adekvátní náklady jsou cca 1000,- Kč (tedy roční dálniční známka pro osobní auto) × 14 000,- = 14 000 000,- Kč za 1 kamion za 1 kalendářní rok. Pokud kamiony platí méně, jedná se vlastně o nepřípustnou dotaci. To jenom tak pro pana Jakla, když chce mít pro všechny stejné podmínky.

Prateta z Dolní Lhoty 19.12.2008 10:36

Ta metoda výpočtu mě zajímá

Máte odkaz na tu studii?