Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Zakažme osobní auta!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P 19.12.2008 23:11Dobrý článek konečně někdo zase připomenul, že za vše platíme. Platíme za každou zhovadilost, která u nás platí. To, že mýtné platíme v ceně zboží, většině nevadí, protože to není vidět. A co není vidět to neuznáváme. Trochu mi to připomíná vzduch, také není vidět, ale bez něj nemůžeme žít. |
Nový 19.12.2008 23:00ještě zapomněl na vlaky Obvykle ceňuji Jaklův rozhled a postřeh, ale dnes je trochu mimo. Zapomněl na železnici. Vlakem se sice nedá odvézt úplně všechno a už vůbec ne z domu do domu, nicméně železnice má obrovskou kapacitu. Obzvláště, kdyby se modernizovala. Problém je v tom, že je státní a tudíž za ni nikdo "nelobuje". ( lidově řečeno, nekápnou z ní žádné úplatky ) Soukromí špeditéří jso naopak velice "obchodně zdatní." |
Stev 21.12.2008 20:31Re: ještě zapomněl na vlaky Přesně tak. Pokud je železnice, jako dopravce, přepravci povětšinou odmítána, něco v ekonomice není v pořádku. Přinejmenším z hlediska strategické ochrany národního hospodářství přede energetickými anomáliemi. Představme si např. nedostatek ropy, nebo na druhé straně nedostatek elektrické energie. Z toho důvodu se stát efektivně brání udržováním obou systémů - jak silničního, tak železničního. K tomu je Česko vázáno také mezinárodními smlouvami, (některými uzavřenými ještě za Rakouska Uherska). Zdá se, dle všeho, že podnikání na silnici je stále příliš levné. |
Jura Jurax 19.12.2008 22:31No, nevím ono to omezení jízdy kamiónů mi opravdu nepřijde moc chytré. Jednak je v něm hodně výjimek, druhak ty kamióny nemají po dobu zákazu kde zaparkovat a třeťak to zvyšuje dopracům náklady, které nakonec stejně zaplatíme my spotřebitelé v ceně tovaru. Životnímu prostředí to taky nepomůže, anžto množství kamiónů a ujeté kilometry se nesníží - akorát se koncentrují do povolené doby. |
Ladislav N 19.12.2008 23:07Re: No, nevím Pro každého dopravce je ekonomickou nutností vytížit techniku v daném čase co nejvíce. Nesmyslné omezování jízd kamionů o víkendu jenom zhoršuje dopravní situaci v pracovních dnech na přeplněných českých "dálnicích". Kdo tohle vymyslel a prosazuje, nemá všech pět pohromadě, nebo se snaží záměrně škodit. |
vincek 19.12.2008 21:55auta Dneska už má auto každý,kdo má do p..ele díru a proto se na ty silnice prostě všichni nevejdeme. Přeji klidné Svátky a více nadhledu.Všem Vincek |
Jura Jurax 19.12.2008 22:33Re: auta Jojo, a ještě každej takovej vyjede a zaclání ausgerechnet právě když jedu já! |
Emil XX 19.12.2008 21:30Železniční dopravu nikdo nepotlačuje, ona prostě není konkurenceschopná Vzpomínám, jak za bolševika existovala povinnost podniků vagon vyložit, kdykoliv ho železnice ráčí přistavit, což mohlo být třeba ve tři v noci ze soboty na neděli, Jak to drahám právě vyjde, věděl akorát pánbůh a tak podniky musely neustále držet a platit pohotovostní partu vykladačů. Ještě hůře na tom byl ončan, který si koupil rekreační chatu. Tomu třeba v pátek orpoledne poslali telegran, že chata je na nádraží a od tohoto okamžiku platil stojmé. To do pondělí, kdy sehnal odvoz dělalo 750 korun, v dnešních relacích by to byl desetinásobek. Nelze se divit, že kamiony jsou v konkurenci úspěšné. |
karel 19.12.2008 20:30Psaveček Z pana Jakla se nám stal psaveček.Asi má zájem o nějakou literární cenu.Anebo dostal dobře honorovanou lobistickou zakázku od ČESMADU.Kamiony musí jezdit, jinak nebude zboží. |
Jura Jurax 19.12.2008 22:34Re: Psaveček Jenže ono fakt nebude ... |
Mozek 19.12.2008 20:16Zákazy. Tady jde o zcela jinou věc. Z projetého paliva má stát obrovské zisky, tak proč by měl mít zájem na omezování silniční dopravy? Jezdím po dálnici za prací téměř denně(se strachem před kamiony) a poznám který kamion jede prázdný, nebo poloprázdný (vozí vzduch). A věřte, že takových je hodně. Za socialismu byly dálkové náklady, které nepodléhaly rychlé zkáze směrovány na železnici, dnes železnice nemá co přepravovat. Existovaly vytěžovací střediska a policajti dělali kontroly vytížení vozidel a za nevytížené náklaďáky udělovali pokuty. Dnes je situace úplně jiná. V ulicích před činžáky parkují nákladní auta jen proto, aby jejich řidič nemusel z podniku, kde má parkoviště, domů čtvrt hodiny autobusem. A toto praktikují i na úzkých okresních silnicích. |
Jura Jurax 19.12.2008 22:39Re: Zákazy. Jenže za socialismu byly dodávky just in time něco jako scifi. A každá fabrika měla zásoby všeho možného, protože když se už to povedlo sehnat, železnice to dopravila až to dopravila. A čas jsou peníze - ty kamióny jsou prostě pro řadu komodit v souhrnu levnější, resp. výhodnější. Kdyby nebyly, tak kamión na dálnici nepotkáte ... |
matura 19.12.2008 19:48pane Jakle, rád Vás čtu, ale tentokrát se za Vaši dnešní demagogii stydím |
Marek 19.12.2008 18:51Docela dobrý článek. S článkem v podstatě souhlasím. Akorát podle mnoha "kritických" reakcí v diskusi (a nejen v této) soudím, že neviditelný pes ztrácí inteligentní diskutéry a že až příliš často se tu producírují různí levicově orientovaní kverulanti, rádoby intelektuálové, jinak řečeno pitomci různých stupňů zabedněnosti a ujetosti. Přeji dobrou zábavu |
cc 19.12.2008 18:56Re: Docela dobrý článek. no tak se ozval pravicový zabedněnec, no.... |
wendy 19.12.2008 18:58Re: Docela dobrý článek. Lépe bych to nevystihl. Jsem téhož názoru. Zdá se, že se sem přesouvají čtenáři Novinek. Tam se to nedá vydržet ani chvíli. |
Vlado Z 19.12.2008 19:40Re: Docela dobrý článek. Aha, už jsem to pochopil - kdo nesouhlasí s tím, s čím souhlasíte Vy je kverulant, rádoby intelektuál a pitomec Vám se na tom světě krásně žije |
cc 19.12.2008 18:45Klaus a Blondýna? Už chápu, proč si Klaus vybral Jakla. Stejně jako Kraus tu blondýnu. Aby to vypadalo, že je chytrý, potřebuje hodně hloupou.... |
Pavel Urban 19.12.2008 18:36Buďme liberální a dejme každému právo požadovat náhradu škody, kterou mu způsobuje infrastruktura vedená poblíž jeho bydliště nebo prostě jenom majetku. Proč by tito lidé měli více doplácet na to, z čeho mají užitek všichni ? Uvidíme, kolik potom ušetříme. |
cc 19.12.2008 18:33já to v regálech nepotřebuju Mnohem radši než plné regály mám prázdné silnice. Kaminony ať zůstanou v depech. |
Pavel Kořenský 19.12.2008 18:40Re: já to v regálech nepotřebuju Aha. A jíst budete co, že jsem tak smělý ? A oblékat se budete do čeho ? A bude váš soused, zručný křemíkotepec vyrábět tak dobré počítače jako ten na kterém píšete ? |
cc 19.12.2008 18:56Re: já to v regálech nepotřebuju to co před suprmarketama. |
Ladislav N :-))) 19.12.2008 22:25Re: já to v regálech nepotřebuju Hehe, tak to strávíte zbytek života ve frontách, jako za komunistů... |
Jura Jurax 19.12.2008 22:49Re: já to v regálech nepotřebuju Jojo, ráno vstanete podojíte kozu, popijete zdravé kozí od čepu, přikusovat budete placku z vlastoručně vypěstěného a nadrceného zrní, pak se přiodějete režnou kytlicí z látky, co pilná manželka po večerech utkala a spíchla, nazujete láptě nebo dřeváky a půjdete do hokny ... nebude obchodů, neboť nebude tovaru - formani s koňmi to nezvládnou ... Alternativou budou fronty jak za socíku a úprky z práce, protože přivezli tu maso, tu svetříky ... Ovšem silnice budou prázdné a kamióny v depech ... úplně prázdné, ani osobní auta nevyjedou, protože benzímn k pumpám vozí zase ty fuj kamióny ... |
Petr 19.12.2008 18:32Ultraliberalistický blábol Ten Jákl už je s tím svým klauzořiťolezectvím otravný a nudný. |
Jura Jurax 19.12.2008 22:55Re: Ultraliberalistický blábol No, zdá se, ze s Jáklem nesouhlasíte, ale nevzpomínám si, že by se Klaus nějak extra vyjadřoval k omezení jízd kamiónů - a pakliže tak neučinil, pak Jákl nemůže v tomto punktu Klausovi podlézat. A mimoto je celkem pochopitelné, když mluvčí někoho veřejně prezentuje tytéž názory jako ten někdo. Zaměstnal byste a platil si mluvčího, co by jedva hubu otevřel, už by Vám za Vaše prachy hlasitě oponoval, dokazuje tak sobě i jiným, že Vám nejenže neleze do rekta, ale naopak je svébytným jedincem s vlastními názory? |
Hoover 19.12.2008 18:22Dalsi zasadni clanek Klausova Borata Kdy uz se Jakl konecne dostane do gumaku? Ma na to! |
pavpek 19.12.2008 17:49Úžasné O pár článků níž je Jákla ozněčen jako HLAVNÍ PŘISLUHOVAČ VRCHNÍHO ŠKŮDCE ZEMSKÉHO. Pravdivé, jak pravdivé |
pavpek 19.12.2008 17:46Tenhle Jákl je král hlupáků a lhář. Král hlupáků proto, že ty nejhloupější názory báťušky Klause hájí do roztrhání těla.Asi proto, že ho (jako malého Klause) velký Klaus snad pochválí.Lhář proto, že při naprosté lhostejnosti Klause velkého i ke Klausům malým je tak, jak velký Klaus rozhodne.I kdyby to byla lež, tak velký Klaus řekne tohle je červené ( i když je to modré) a malý Klaus křičí pozor, tohle je červené.A mezitím velký Klaus řekne, je to fialové a malý, křičí li stále - je to červené se dostává do situace, kdy je lhář.A tak je tomu stále.ezdozadkismus a lži.To je tenhle Jákl. |
H.K. 19.12.2008 18:19Re: Tenhle Jákl Máte nějaký názor na kamionovou dopravu? |