Neděle 13. července 2025, svátek má Markéta
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P

19. 12. 2008 23:11
Dobrý článek

konečně někdo zase připomenul, že za vše platíme. Platíme za každou zhovadilost, která u nás platí. To, že mýtné platíme v ceně zboží, většině nevadí, protože to není vidět. A co není vidět to neuznáváme. Trochu mi to připomíná vzduch, také není vidět, ale bez něj nemůžeme žít.

0 0
možnosti

Nový

19. 12. 2008 23:00
ještě zapomněl na vlaky

Obvykle  ceňuji  Jaklův rozhled  a postřeh, ale  dnes  je  trochu   mimo. Zapomněl na  železnici.

Vlakem se  sice  nedá   odvézt  úplně  všechno  a  už  vůbec ne  z domu do domu, nicméně  železnice  má  obrovskou kapacitu.  Obzvláště, kdyby se  modernizovala.  Problém je   v tom, že   je  státní  a tudíž  za  ni  nikdo  "nelobuje". (  lidově  řečeno, nekápnou  z  ní   žádné  úplatky )

Soukromí  špeditéří  jso  naopak  velice  "obchodně  zdatní." 

0 0
možnosti

Stev

21. 12. 2008 20:31
Re: ještě zapomněl na vlaky

Přesně tak. Pokud je železnice, jako dopravce, přepravci povětšinou odmítána, něco v ekonomice není v pořádku. Přinejmenším z hlediska strategické ochrany národního hospodářství přede energetickými anomáliemi. Představme si např. nedostatek ropy, nebo na druhé straně nedostatek elektrické energie. Z toho důvodu se stát efektivně brání udržováním obou systémů - jak silničního, tak železničního. K tomu je Česko vázáno také mezinárodními smlouvami, (některými uzavřenými ještě za Rakouska Uherska).

Zdá se, dle všeho, že podnikání na silnici je stále příliš levné.Rv

0 0
možnosti

Jura Jurax

19. 12. 2008 22:31
No, nevím

ono to omezení jízdy kamiónů mi opravdu nepřijde moc chytré. Jednak je v něm hodně výjimek, druhak ty kamióny nemají po dobu zákazu kde zaparkovat a třeťak to zvyšuje dopracům náklady, které nakonec stejně zaplatíme my spotřebitelé v ceně tovaru.

Životnímu prostředí to taky nepomůže, anžto množství kamiónů a ujeté kilometry se nesníží - akorát se koncentrují do povolené doby.

0 0
možnosti

Ladislav N

19. 12. 2008 23:07
Re: No, nevím

Pro každého dopravce je ekonomickou nutností vytížit techniku v daném čase co nejvíce. Nesmyslné omezování jízd kamionů o víkendu jenom zhoršuje dopravní situaci v pracovních dnech na přeplněných českých "dálnicích". Kdo tohle vymyslel a prosazuje, nemá všech pět pohromadě, nebo se snaží záměrně škodit.

0 0
možnosti

vincek

19. 12. 2008 21:55
auta

Dneska už má auto každý,kdo má do p..ele díru a proto se na ty silnice prostě všichni nevejdeme. Přeji klidné Svátky a více nadhledu.Všem Vincek;-)

0 0
možnosti

Jura Jurax

19. 12. 2008 22:33
Re: auta

Jojo, a ještě každej takovej vyjede a zaclání ausgerechnet právě když jedu já!

0 0
možnosti

Emil XX

19. 12. 2008 21:30
Železniční dopravu nikdo nepotlačuje, ona prostě není konkurenceschopná

Vzpomínám, jak za bolševika existovala povinnost podniků vagon vyložit, kdykoliv ho železnice ráčí přistavit, což mohlo být třeba ve tři v noci ze soboty na neděli, Jak to drahám právě vyjde, věděl akorát pánbůh a tak podniky musely neustále držet a platit pohotovostní partu vykladačů. Ještě hůře na tom byl ončan, který si koupil rekreační chatu. Tomu třeba v pátek orpoledne poslali telegran, že chata je na nádraží a od tohoto okamžiku platil stojmé. To do pondělí, kdy sehnal odvoz dělalo 750 korun, v dnešních relacích by to byl desetinásobek. Nelze se divit, že kamiony jsou v konkurenci úspěšné.

0 0
možnosti

karel

19. 12. 2008 20:30
Psaveček

Z pana Jakla se nám stal psaveček.Asi má zájem o nějakou literární cenu.Anebo dostal dobře honorovanou lobistickou zakázku od ČESMADU.Kamiony musí jezdit, jinak nebude zboží.

0 0
možnosti

Jura Jurax

19. 12. 2008 22:34
Re: Psaveček

Jenže ono fakt nebude ... ;-)

0 0
možnosti

Mozek

19. 12. 2008 20:16
Zákazy.

Tady jde o zcela jinou věc. Z projetého paliva má stát obrovské zisky, tak proč by měl mít zájem na omezování silniční dopravy? Jezdím po dálnici za prací téměř denně(se strachem před kamiony) a poznám který kamion jede prázdný, nebo poloprázdný (vozí vzduch). A věřte, že takových je hodně. Za socialismu byly dálkové náklady, které nepodléhaly rychlé zkáze směrovány na železnici, dnes železnice nemá co přepravovat. Existovaly vytěžovací střediska a policajti dělali kontroly vytížení vozidel a za nevytížené náklaďáky udělovali pokuty. Dnes je situace úplně jiná. V ulicích před činžáky parkují nákladní auta jen proto, aby jejich řidič nemusel z podniku, kde má parkoviště, domů čtvrt hodiny autobusem. A toto praktikují i na úzkých okresních silnicích.

0 0
možnosti

Jura Jurax

19. 12. 2008 22:39
Re: Zákazy.

Jenže za socialismu byly dodávky just in time něco jako scifi. A každá fabrika měla zásoby všeho možného, protože když se už to povedlo sehnat, železnice to dopravila až to dopravila. A čas jsou peníze - ty kamióny jsou prostě pro řadu komodit v souhrnu levnější, resp. výhodnější. Kdyby nebyly, tak kamión na dálnici nepotkáte ... ;-)

0 0
možnosti

matura

19. 12. 2008 19:48
pane

Jakle, rád Vás čtu, ale tentokrát se za Vaši dnešní demagogii stydím

0 0
možnosti

Marek

19. 12. 2008 18:51
Docela dobrý článek.

S článkem v podstatě souhlasím. Akorát podle mnoha "kritických" reakcí v diskusi (a nejen v této) soudím, že neviditelný pes ztrácí inteligentní diskutéry a že až příliš často se tu producírují různí levicově orientovaní kverulanti, rádoby intelektuálové, jinak řečeno pitomci různých stupňů zabedněnosti a ujetosti. Přeji dobrou zábavu ;-)

0 0
možnosti

cc

19. 12. 2008 18:56
Re: Docela dobrý článek.

no tak se ozval pravicový zabedněnec, no....

0 0
možnosti

cc

19. 12. 2008 18:45
Klaus a Blondýna?

Už chápu, proč si Klaus vybral Jakla. Stejně jako Kraus tu blondýnu.

Aby to vypadalo, že je chytrý, potřebuje hodně hloupou....

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz