Diskuse
DOPRAVA: Zakažme osobní auta!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P
Dobrý článek
konečně někdo zase připomenul, že za vše platíme. Platíme za každou zhovadilost, která u nás platí. To, že mýtné platíme v ceně zboží, většině nevadí, protože to není vidět. A co není vidět to neuznáváme. Trochu mi to připomíná vzduch, také není vidět, ale bez něj nemůžeme žít.
Nový
ještě zapomněl na vlaky
Obvykle ceňuji Jaklův rozhled a postřeh, ale dnes je trochu mimo. Zapomněl na železnici.
Vlakem se sice nedá odvézt úplně všechno a už vůbec ne z domu do domu, nicméně železnice má obrovskou kapacitu. Obzvláště, kdyby se modernizovala. Problém je v tom, že je státní a tudíž za ni nikdo "nelobuje". ( lidově řečeno, nekápnou z ní žádné úplatky )
Soukromí špeditéří jso naopak velice "obchodně zdatní."
Stev
Re: ještě zapomněl na vlaky
Přesně tak. Pokud je železnice, jako dopravce, přepravci povětšinou odmítána, něco v ekonomice není v pořádku. Přinejmenším z hlediska strategické ochrany národního hospodářství přede energetickými anomáliemi. Představme si např. nedostatek ropy, nebo na druhé straně nedostatek elektrické energie. Z toho důvodu se stát efektivně brání udržováním obou systémů - jak silničního, tak železničního. K tomu je Česko vázáno také mezinárodními smlouvami, (některými uzavřenými ještě za Rakouska Uherska).
Zdá se, dle všeho, že podnikání na silnici je stále příliš levné.
Jura Jurax
No, nevím
ono to omezení jízdy kamiónů mi opravdu nepřijde moc chytré. Jednak je v něm hodně výjimek, druhak ty kamióny nemají po dobu zákazu kde zaparkovat a třeťak to zvyšuje dopracům náklady, které nakonec stejně zaplatíme my spotřebitelé v ceně tovaru.
Životnímu prostředí to taky nepomůže, anžto množství kamiónů a ujeté kilometry se nesníží - akorát se koncentrují do povolené doby.
Ladislav N
Re: No, nevím
Pro každého dopravce je ekonomickou nutností vytížit techniku v daném čase co nejvíce. Nesmyslné omezování jízd kamionů o víkendu jenom zhoršuje dopravní situaci v pracovních dnech na přeplněných českých "dálnicích". Kdo tohle vymyslel a prosazuje, nemá všech pět pohromadě, nebo se snaží záměrně škodit.
vincek
auta
Dneska už má auto každý,kdo má do p..ele díru a proto se na ty silnice prostě všichni nevejdeme. Přeji klidné Svátky a více nadhledu.Všem Vincek
Jura Jurax
Re: auta
Jojo, a ještě každej takovej vyjede a zaclání ausgerechnet právě když jedu já!
Emil XX
Železniční dopravu nikdo nepotlačuje, ona prostě není konkurenceschopná
Vzpomínám, jak za bolševika existovala povinnost podniků vagon vyložit, kdykoliv ho železnice ráčí přistavit, což mohlo být třeba ve tři v noci ze soboty na neděli, Jak to drahám právě vyjde, věděl akorát pánbůh a tak podniky musely neustále držet a platit pohotovostní partu vykladačů. Ještě hůře na tom byl ončan, který si koupil rekreační chatu. Tomu třeba v pátek orpoledne poslali telegran, že chata je na nádraží a od tohoto okamžiku platil stojmé. To do pondělí, kdy sehnal odvoz dělalo 750 korun, v dnešních relacích by to byl desetinásobek. Nelze se divit, že kamiony jsou v konkurenci úspěšné.
karel
Psaveček
Z pana Jakla se nám stal psaveček.Asi má zájem o nějakou literární cenu.Anebo dostal dobře honorovanou lobistickou zakázku od ČESMADU.Kamiony musí jezdit, jinak nebude zboží.
Mozek
Zákazy.
Tady jde o zcela jinou věc. Z projetého paliva má stát obrovské zisky, tak proč by měl mít zájem na omezování silniční dopravy? Jezdím po dálnici za prací téměř denně(se strachem před kamiony) a poznám který kamion jede prázdný, nebo poloprázdný (vozí vzduch). A věřte, že takových je hodně. Za socialismu byly dálkové náklady, které nepodléhaly rychlé zkáze směrovány na železnici, dnes železnice nemá co přepravovat. Existovaly vytěžovací střediska a policajti dělali kontroly vytížení vozidel a za nevytížené náklaďáky udělovali pokuty. Dnes je situace úplně jiná. V ulicích před činžáky parkují nákladní auta jen proto, aby jejich řidič nemusel z podniku, kde má parkoviště, domů čtvrt hodiny autobusem. A toto praktikují i na úzkých okresních silnicích.
Jura Jurax
Re: Zákazy.
Jenže za socialismu byly dodávky just in time něco jako scifi. A každá fabrika měla zásoby všeho možného, protože když se už to povedlo sehnat, železnice to dopravila až to dopravila. A čas jsou peníze - ty kamióny jsou prostě pro řadu komodit v souhrnu levnější, resp. výhodnější. Kdyby nebyly, tak kamión na dálnici nepotkáte ...
matura
pane
Jakle, rád Vás čtu, ale tentokrát se za Vaši dnešní demagogii stydím
Marek
Docela dobrý článek.
S článkem v podstatě souhlasím. Akorát podle mnoha "kritických" reakcí v diskusi (a nejen v této) soudím, že neviditelný pes ztrácí inteligentní diskutéry a že až příliš často se tu producírují různí levicově orientovaní kverulanti, rádoby intelektuálové, jinak řečeno pitomci různých stupňů zabedněnosti a ujetosti. Přeji dobrou zábavu
cc
Re: Docela dobrý článek.
no tak se ozval pravicový zabedněnec, no....
cc
Klaus a Blondýna?
Už chápu, proč si Klaus vybral Jakla. Stejně jako Kraus tu blondýnu.
Aby to vypadalo, že je chytrý, potřebuje hodně hloupou....
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz