27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
40 t Trabant 9.11.2009 20:06

Ano mytne na km je spravne

Ano, mytne podle ujete vzdalenosti je spravne. Melo by se platit podle miry opotrebeni dalnice. Je dokazano, ze 40t kamion opotrebuje dalnici stejne jako 20 tisic automobilu. Tj. mel by platit 20 tisic krat vice.  

Jens 9.11.2009 10:25

Srovnání

Je nehorázné zvyšovat ceny dál. známek za situace, kdy při zadávání staveb neexistuje regulérní vyřejná soutěž a stát průběh výstavby z hlediska nákladů dostatečně nekontroluje. Výsledkem je, že 1 km dálnice stojí v průměru 300 milionů Kč.

Pro porovnání, např. celá nově budovaná rakouská A5 od Vídně k hranici ČR u Drasenhofenu vychází po přepočtu z EUR na Kč na cca 230 mil/km. (Délka cca 60 km a stavěna ve srovnatelných terénních a technických podmínkách jaké máme my. Započali v únoru 2007, první část do Schricku dokončí v únoru 2010,  zbývající v roce 2013 !). Čím to asi bude?

 

 

Nový 9.11.2009 8:53

Jak to, že po nesjízdné dálnici se tolik jezdí ?

Asi proto, že  nesjízdná nebude !  Že !?

U takto  "bystrého" autora se  nelze pdivovat že  nezná  odpověď na jednoduchou otázku proč  vláda  zdražuje  známky: Protože  je  to jednoduché a  dá se to ohlídat !

Když  zvýší  živnostníkům daně, tak to nemá efekt, protože stejně  nic  nepřiznají a  když zvýší daně  zaměstanancům, tak začnou dělat načerno a ještě půjdou pro  porporu.

Tak proto pane inteligente.

Milan 8.11.2009 21:05

Jak to, že se v Německu neplatí za dálnice?

Ale platí a kolik a nejen za ně! Sice nemají dalniční známky, ale zato všichni Němci platí tzv. silniční daň,  a nejde  zrovna o nějakou symbolickou částku.  Např. Ford Fusion Vás vyjde v bratru za 300 Ojro na rok, a u nás cca 47 Ojro.   Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání.

WWW 8.11.2009 21:07

Re: Jak to, že se v Německu neplatí za dálnice?

To "ojro" je kouzelne !

Ladislav N :-))) 9.11.2009 0:58

Re: "Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání."

Hehe, těch 47 "Ojro" u nás je za stejný rozsah dálniční sítě jako v Německu 300 "Ojro" a nebo jenom za zlomek rozsahu sítě SRN? ;-P Solidnost nade vše!!

Nový 9.11.2009 8:56

Re: "Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání."

Myslíte si, že  průměrný Němec  najezdí   20 x  víc km po dálnici, než průměrný Čech ?

Alex 9.11.2009 14:56

nejmíň

xyz 12.11.2009 18:47

Re: "Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání."

jaký ojro, snad jůro, ne ? ;-D

Honza z podhůří 8.11.2009 18:05

Letos jsem dálniční známku v ČR kupoval naposledy

po dálnici jsem totiž letos jel jen jednou, z Hradce Králové do Prahy a zpět. Prostě nějak není důvod proč do Prahy jezdit (a to jsem si říkal, že pojedem tak 4x, tj. se roční známka "vyplatí"). Takže mne jeden ujetý kilometr po dálnici přišel na docela dost peněz. Lepší jet o hodinu déle "po staré" a užívat si tu "romantiku." Vinětu jsem si letos jednou kupoval na Slovensku a v Maďarsku - už nevím kde (myslím že na Slovensku) platí jen 7 dní a měl jsem si koupit na cestu po týdnu zpět druhou - to jsem se dozvěděl až dodatečně, ale naštěstí "mě nechytli" (stavěli jen pražáky :-)) - je signifikantní, že stejný vyděračský systém jako u nás funguje v bývalém "východním bloku" - zvlášť to Slovensko je úžasné - za cestu pár kilometrů po dálnici tam týdenní známku, zpět zas (a to jsme jeli v sobotu tam, v sobotu zpět) - u nás je to stejné? Nezkoumal jsem - denních známek se asi nedočkáme, že? A mluvit o nákladech za tisk? V Maďarsku stejně žádnou vinětu k nalepení nedostanete - jen doklad o zaplacení.

Jiří Heincl 8.11.2009 19:04

Re: Letos jsem dálniční známku v ČR kupoval naposledy

V Maďarsku mají desetidenní. Proti Slovensku je to serióznější. Minulý týden jsem byl v Maďarsku a slovenské dálniční známky jsem si koupil dvě. 160 km mě stálo 9,80 Eur, což je asi 3,20 Kč/km. Zkrátka zloději.

Jurajda 8.11.2009 15:16

Zvýšení poplatku je nutností!

A to z toho důvodu že musíme vybudovat mnoho podchodů pro zvěř,nadchodů pro medvědy,losy,brontosaury a v neposlední řadě též tzv.podmosty které umožní podplouvání dálnic velrybami které jsou celosvětově chráněné a proto neplatí výmluva že v naší republice tyto kytovci neplavou protože neplavou proto že podmosty nemajíc plovouc tam kde je mají a proto jsme velmi ochuzeni a to se musí každopádně i rozhodopádně změnit!

františek 8.11.2009 10:20

Tak drahý to není

A po dálnici nemusíme přece jezdit

Jura Jurax 8.11.2009 0:36

No,

ono ty dálnice jsou někde opravdu mizerné - zvlášť z Brna na Olomouc, tam chtít za to platit je vskutku státní drzost ... :-/

AeroKarel 7.11.2009 22:03

Jen tak mimochodem,

proč platit odlišně dálnice a ostatní silnice? Není už tak používání automobilu dost drahé?

ladik12 7.11.2009 20:10

V tabulce mi chybi...

... kolik se plati za dalnici v Nemecku.

pp 7.11.2009 21:22

Re: V tabulce mi chybi...

V Německu se platí mýtné.

Zofka 10.11.2009 12:12

Re: V tabulce mi chybi...

V Německu se neplatí nic, ani mýtné. Jenom daně.

AeroKarel 7.11.2009 22:04

Re: V tabulce mi chybi...

Osobáky nic. A zřejmě by Němci hnali schweinstropem každou vládu, která by něco takového zkusila.

Jarda 8.11.2009 9:59

Re: V tabulce mi chybi...

No, to je jen otázka času a řádného objasnění,mtakoví už Němci jsou. Dříve se nechali tak zmanipulovat, že jim nedělalo problém pomordovat desítky milonů lidí, nyní bojují proti jaderným elektrárnám a přitom nesmyslně vyhazují obrovké částky za pseudoekologické projekty (nebo je ovšem přes své soukmenovce, skutečné či koupené - viz tzv. Zelení u nás, pro ně výhodně prodávají hlupákům).

zetB 8.11.2009 10:20

Re: V tabulce mi chybi...

Ještě upřesním. V Německu mýtné platí vozidla až od 12 tun. Takže i dost těžké nákladní auta jezdí bezplatně.

zetB 8.11.2009 10:35

Re: V tabulce mi chybi...

.....těžkÁ nakladní...

Vládínek Smolík 7.11.2009 19:27

Upřímně se divím

autodopravcům, že již dávno nevyhlásili občanskou neposlušnost.Způsob, jakým dálnice ničí stále dražší kamiony a pohodlnější autobusy, je příšerný.Sám jsem jako řidič z povolání po dálnici jezdil s odporem, a ani dnes s osobním autem se s daným stavem nemohu smířit.

Jerome 7.11.2009 17:32

Na naše podmínky

je to příliš racionální úvaha. Tak se u nás nemyslí. Při štědrém sociálním systému a nedostatku financí na běžný provoz, je třeba vzít peníze tam, kde se nikdo nemůže a nebude bránit. Hledat úspory ve výdajích se u nás nenosí. Cena staveb, jak nám tu a tam někdo prozradí, je nadhodnocená především vakuovou pumpou u státního rozpočtu. A nejsme sami. Státní zakázky jsou pokušením všude na světě jak pro podnikatele, tak pro politiky a úředníky příslušných institucí. V době hubených let ovšem bolestné platí - a také všude na světě - střední třída. A nebude tomu jinak ani u nás , a to bez ohledu na skutečné výsledky jarních voleb. Po nich bude možná trochu lépe, možná ještě hůř. Zatím se to jeví tak půl na půl..;-(

fanfán 7.11.2009 17:55

Re: Na naše podmínky

Já Vám klidně řeknu dopředu jak to bude. Pokud světová ekonomika a zejména ta německá poroste, tak se s ní povezeme, jedno s kterou partají v čele. Pokud to půjde v Německu od deseti k pěti, budeme to jen kopírovat a u nás to bude stejné. Vítězná partaj bude mít vliv jen na to, jak velký bude státní schodek, kolik se rozkrade a kdo a jak bude platit daně. Na vývoj ekonomiky jako takové to nebude mít zásadní vliv. Proto je třeba asi úplně zapomenout na ty ideologické slinty, jedno jestli modré nebo oranžové. Volbami s ekonomikou nic neuděláte. Je třeba se zaměřit na státní kasu a vlastní peněženku. Ti, co se těší na dávky od státu by se měli konečně zamyslet, jestli je ta kasa skutečně bezedná, jak si mnozí myslí, a jak dlouho to takhle ještě může vydržet, a ti co nejvíce přispívají zase, jestli jim to vůbec ještě stojí za to.

slovan 7.11.2009 18:11

Re: Na naše podmínky

Souhlas

Vládínek Smolík 7.11.2009 19:29

Re: Na naše podmínky

Uvažujete velmi rozumně, ale Váš apel míří k lidem, kteří takhle nemyslí, pokud vůbec myslí.

fanfán 7.11.2009 20:34

Re: Na naše podmínky

toho si jsem vědom.

Qakk 7.11.2009 16:58

platba za kilometr

Ať platí všechna auta za ujetou vzdálenost. Je jedno, jestli hotově nebo nebo elektronicky (mikrovlny nebo satelit). Dnešní stav, kdy osobní auta platí roční známku i když ujedou po "dálnicí" za rok pár  kilometrů je nesmysl. Platit se má za využitou "službu".

fanfán 7.11.2009 17:05

Re: platba za kilometr

Problémem spíš je, aby výběr té daně byl efektivní. Tj. aby po odečtení nákladů na výběr té daně stát vůbec dostal něco. Jinak jen podporujete vznik neproduktivních nákladů, které brzdí ekonomiku a zvyšují inflaci.