26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ijáček 8.11.2009 7:08

Re: platba za kilometr

No,ale to se přece platí ve spotřební dani za benzín/naftu. Jenže ta se používá na jiné věci (naposled Špidla zalepil díru v rozpočtu zvýšení spotřební daně o korunu). A teď to chystají zase. Mýtné/známku máte další zdanění: platíte zdaněnými a pojištěnými penězi palivo se spotřební daní, DPH, a ještě známkou/mýtným, takže 4x zdaněno.

V Německu osobáky neplatí - asi je lepší, aby pokud možno všichni jeli po dálnici a nesmrděli v obcích. To u nás ztrácí smysl, když dálnice vede v Praze až k levé zadní svatého Václava - tato logika předurčuje i zbytek.

fanfán 8.11.2009 7:29

Re: platba za kilometr

Já bych v tom logiku snad raději ani nehledal. Jedinou logikou totiž je sedřít občana o jakýkoliv peníz, kde jen to jde. A hlavně kde se nemůže bránit. 

Náčelník Skvrnitý ocas 8.11.2009 8:09

Re: platba za kilometr

... k levé zadní KONĚ Svatého Václava. ;-)

MLOK 11.11.2009 13:37

Re: platba za kilometr

Milý Qakku, jaképak "mikrovlny nebo satelit"???

        Mikrovlny přece používají jak pozemní (s mýtnými branami), tak satelitní system. Nebo se snad mylně domníváte, že satelitní system pracuje na dlouhých/středních/krátkých vlnách? Když už jsou používány odborné "termity" - tak ať je to správně:-).

        To jen tak na okraj.

tich@dohoda 7.11.2009 16:16

Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

viz titulek, nick fanfan/. Priznavam, ze system vyberu mytneho v CR sleduji jen okrajove a hlavne bez emoci. Muzete nam napsat, ktere systemy jsou lepsi/levnejsi/modernejsi. Kdysi jsem cetl neco o systemu na bazi GSM , tedy pravdepodobne prenos informaci o projizdejicich vozidlech skrze sit nektereho GSM operatora, ten je udajne /podle clanku/ vyrazne levnejsi a presnejsi. Potom neco na bazi satelitniho sledovani zrejme na zpusob GPS, ovsem jak by to bylo v otazce ceny, provozu a dalsich kriterii , to nevim. Cest :-)

Ludva 7.11.2009 16:29

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Určitě nejlepší řešení jsou dálniční známky. Svého času jsem si spočítal, že postavení jedné traverzy s čidly přes silnici stálo snad dvě stovky miliónů Kč, nepočítaje náklady na provoz. Zdánlivě se vybere více peněz, ale zaplatíme to my všichni v cenách zboží. A ty miliardy, co skončí v kapse Kapsche jsou nenávratně pryč.

fanfán 7.11.2009 17:02

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Celá Evropa se chystá na komplexní rešení výběru mýtného přes satelitní systém. Jestli to bude americké GPS nebo evropské Galileo netuším. Nicméně, ten systém prostě bude určitě satelitní, tudíž je již teď každá mýtná brána na mikrovlnný systém prakticky šrot.

AeroKarel 7.11.2009 22:07

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Pro Galileo se bude nepochybně hledat využití, když GPS je zadarmo. Takže všemožné placené a buzerační technologie budou velice vítány.

Jarda 8.11.2009 10:06

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

GPS není zadarmo, platíte v nákupu zařízení. Navíc by mne, jakožto dejme tomu ředitele Evropy, docela trápilo, že bych měl postavit velmi rozsáhlý systém na něčem, co nemohu ovlivnit. Nepochybuji totiž o tom, že jediným kliknutím by bylo možné civilní uživatele GPS na celé zeměkouli odstavit. Pokud bych měl (v opačné roli) formulovat požadavky na vývoj GPS, jistě bych na to nezapomněl.

slovan 7.11.2009 18:08

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Perspektivni je samozrejme sateletni system ktery muze sledovat jakoukoli komunikaci bez zdlouhaveho dobudovavani sledovacich bran. Vlada pred nedavnem(cca 1rok) uvazovala o zpoplatneni nekterych silnic I tridy a staveni mytnych bran by v takovem pripade bylo silenstvi(ale Kapsch by je urcite rad postavil), takze se tise predpokladalo satelitni sledovani - tedy dva systemy a dve elektronicke bedynky v aute. S vyberem systemu se tedy CSSD a Lidovci opravdu predvedli.

JoLa 8.11.2009 19:54

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Některé silnice I. třídy už zpoplatněny jsou - mýtné brány na nich stojí.

jk-jiny 7.11.2009 14:02

Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Podnikatelé a bohatí obecně tvoří bohatství (chudí, lékaři, učitelé bohatství jen prožírají, nic společnosti nepřinášejí) pro nás ubohé a měli by jezdit zadarmo. Možná by se jim mělo za jízdu po dálnici platit. Volte ODS, plní sliby občanům!

fanfán 7.11.2009 14:16

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Vy máte evidentně jasno. Navrhuji tedy, aby každý zhovadilý movitý občan tohoto státu který se umí uživit, hradil jako daň ze svého nabytého majetku každý měsíc 150 litrů benzínu a jednou ročně dálniční známku podobným idiotům, jako jste Vy.

Současně se podobným duševním velikánům podobným Vám zakáže přispívat svými slinty do internetových diskusí.

A bude pokoj. A volte si každý koho chcete!

M.S. 7.11.2009 16:24

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Na vašem sprostém nadávání lze dokladovat, že pro pravdu se lidé nejvíc zlobí.

fanfán 7.11.2009 16:59

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Je potřeba napsat pro koho pravdu a kdo se zlobí. Já jsem úplně v klidu. Jen si zkuste vzpomenout na úsloví o hrubém pytli a záplatě, já jsem jen přišil záplatu na hrubý pytel plný zatuchlých pilin. Já jsem stupidním hlášením nezačal. Kdosi v podstatě napsal, že každý kdo nechodí žebrat je zákonitě zloděj. Tudíž dostal odpovídající odpověď. Pokud se k tomuto světonázoru připojujete, pak vězte, že idiot není nadávka, ale diagnóza. Čest soudruzi, dále na toto téma již beze mě.

pp 7.11.2009 21:28

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Jen jste nepochopil a začal nadávat někomu, kdo vlastně hájil váš názor.

fanfán 7.11.2009 22:37

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Já si to nemyslím. Vy znáte můj názor?

Ludva 7.11.2009 13:07

Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Mám spotřebu do 5 litrů benzínu na 100 km, t.j. maximálně 150 Kč na sto km.  A k tomu bych si měl připlatit dalších 150 Kč za tzv.komfort jízdy po dálnici ? Kolik paliva se ušetří jízdou na dálnici ve srovnání s obyčejnou silnicí ? Tipnul bych 10%, takže pro mě přijatelné mýtné by bylo 15 Kč/100 km.

fanfán 7.11.2009 14:11

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Ale kdeže. Evidentně po dálnici nejezdíte, jinak byste to věděl. Na palivu neušetříte vůbec nic, naopak zaplatíte více. Spotřeba se Vám díky vyšší rychlosti zvedne, odpor vzduchu totiž vzrůstá, tuším že se čtvercem rychlosti (hledat se mi to nechce). Jediné,co ušetříte je čas (pokud budete mít štěstí a nezamrznete  v nějaké koloně).

Jak dole píši. Dálniční  síť není vůbec žádným nadstandardem.

Ludva 7.11.2009 14:24

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Odpor vzduchu roste lineárně s rychlostí. Ale autor článku rozumuje nad úsporami při jízdě na dálnici, tak ať to vyčíslí. 1,50Kč za km mi připadá jako blbost.

fanfán 7.11.2009 14:55

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Tak mi to nedalo a našel jsem si to. Odpor vzduchu (pro turbulentní proudění, což je případ automobilu) roste s druhou mocninou rychlosti. T.j. jinými slovy se čtvercem.

F=0,5*C*S*ρ*v2  (C je součinitel odporu, S je průřez, ρ je hustota a v je rychlost)

Lineární nárůst by platil pro proudění lineární, t.j. pro velmi malé rychlosti, kde nás to ani nezajímá. Tím je 1,50 Kč na km blbost tuplem, pardon, na druhou, nebo také se čtvercem nárůstu.

Ludva 7.11.2009 15:00

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Pravda, na turbulence jsem zapoměl,  jen mám dojem, že se proudění dělí na laminární a turbulentní, nikoliv lineární.

jirka 8.11.2009 2:25

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

U maturity na automobilní průmyslovce v Zábřehu na Moravě, to bylo v roce 1963, jsem musel vědět, že:

OV =Cx x F x V2   jenom místo Cx se mezitím píše Cw (koeficient vozidla z hlediska odporu vzduchu), F = čelní plocha a V = rychlost, jako velocity. Roste samozřejmě exponenciálně se čtvercem rychlosti. Protože jsem až do důchodu pracoval ve vývoji jedné velké automobilky, můžu vás ujistit, že tento vzorec platí stále s tím, že se ještě musí brát v úvahu hustota vzduchu, což je pro tuto diskusi zbytná veličina. Howgh

A pak - jestli on taky s rychlostí neroste valivý odpor, když už jste se teda neodborně zúčastnili...

fanfán 7.11.2009 14:56

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

místo "ró" to píše nějakou hovadinu, ale snad si rozumíme.

slovan 7.11.2009 17:23

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

No, moje prakticke zkusenosti mi potvrzuji neco jineho, pri dlouhodobe jizde po dalnici se dostanu do 4 l nafty, rychlost se snazim drzet mezi 120 - 130. Pri jizde po obycejnych silnicich musite hmote auta a nakladu dodat pohybovou energii ktera neni vubec zanedbatelna - zkontrolujte si spotrebu pri akceleraci- a tuhle energii po maximalne 5-ti km palite v brzdach, abyste ji pak motorem pri akceleraci znova dodaval.

Pokud auto na obycejne silnici rozjizdite na tech cca 90 -100 a na dalnici jedete plynule do 130, spotreba je pri dalnicnim provozu citelne nizsi, urcite alespon o 20%.

fanfán 7.11.2009 17:38

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

To, co píšete platí při rychlostech do cca 110 km/hod. To s Vámi souhlasím. Přiliš mnoho osobních vozidel na dálnicích touto rychlostí nejezdí. Nad tyto rychlosti už kromě času nic nešetříte. Nicméně, i čas má svou cenu. 

Kapelník 7.11.2009 11:28

Divíte se úplně zbytečně

Vládní gauneři, co prošustrovali již biliony korun, jiní nebudou. Jedině až po další skutečné revoluci. A ten blb, co si přidal občanství, udělal jen to nejjednodušší. Srab.

Mgr. Milda 7.11.2009 9:25

Místo viněty je rozhodně lepší, zvýšit daň z PHM

a tím také vyrovnat rozdíly se sousedními státy. Letos jsem tu známku koupil, musel jsem na pohřeb na Slezsko. Na D1 mezi Jihlavou a Brnem jsem měl strach o své auto, zpátky jsem jel raději přes Polsko. Tam se sice platí za použití dálnice, ta je však nádherná a téměř prázdná, rozhodně se to vyplatí. Pokud bychom se rozhodli pro mýtné, vybírané v budkách na dálnici, byla by to příležitost k zaměstnání pro ženy a důchodce z blízkých obcí, alespoň by to mělo sociálně příznivé důsledky. Viněty jsou tím nejhorším řešením.

Frank 7.11.2009 9:13

Čímpak to asi je, že čím horší ekonomika, tím dražší známka?

Pokud ty peníze šly na výstavbu a opravy dálnic, tak je to v pohodě. Jenže, když jsem nedávno v radiožurnálu poslouchal mekotání ředitel silnic a dálnic, jak zdůvodňoval, proč je u nás 1 km nejdražší v Evropě, tak je to celkem jasné. Jsou to zloději a cena známky nestačí na skutečné práce na dálnicích. Ještě musí zbýt hodně na bafuňáře, kteří šmelí se státními zakázkami.

david 7.11.2009 10:20

Re: Čímpak to asi je, že čím horší ekonomika, tím dražší známka?

Dokud budou součástí stavebního řízení vyděrači z druhého konce republiky (např.: EPS), kteří požadují stavby přechodů pro zviřata, kudy žádná zvářata nechodí (D11), nebo například pro losy a medvědy (D47), tak není šance výstavbu výrazně zlevnit.

Udržovat rozestavěnou stavbu několik let, tak aby nechátrala stojí také poměrně dost peněz (Představte si třeba dům bez střechy s tím, že ho jednou budete muset dodělat). Tenhle stav stavbařům vyhovuje: nemusí (nemohou) dělat téměř nic ale berou za to peníze.