17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xyz 12.11.2009 18:47

Re: "Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání."

jaký ojro, snad jůro, ne ? ;-D

MLOK 11.11.2009 13:37

Re: platba za kilometr

Milý Qakku, jaképak "mikrovlny nebo satelit"???

        Mikrovlny přece používají jak pozemní (s mýtnými branami), tak satelitní system. Nebo se snad mylně domníváte, že satelitní system pracuje na dlouhých/středních/krátkých vlnách? Když už jsou používány odborné "termity" - tak ať je to správně:-).

        To jen tak na okraj.

Zofka 10.11.2009 12:12

Re: V tabulce mi chybi...

V Německu se neplatí nic, ani mýtné. Jenom daně.

40 t Trabant 9.11.2009 20:06

Ano mytne na km je spravne

Ano, mytne podle ujete vzdalenosti je spravne. Melo by se platit podle miry opotrebeni dalnice. Je dokazano, ze 40t kamion opotrebuje dalnici stejne jako 20 tisic automobilu. Tj. mel by platit 20 tisic krat vice.  

Alex 9.11.2009 14:56

nejmíň

Jens 9.11.2009 10:25

Srovnání

Je nehorázné zvyšovat ceny dál. známek za situace, kdy při zadávání staveb neexistuje regulérní vyřejná soutěž a stát průběh výstavby z hlediska nákladů dostatečně nekontroluje. Výsledkem je, že 1 km dálnice stojí v průměru 300 milionů Kč.

Pro porovnání, např. celá nově budovaná rakouská A5 od Vídně k hranici ČR u Drasenhofenu vychází po přepočtu z EUR na Kč na cca 230 mil/km. (Délka cca 60 km a stavěna ve srovnatelných terénních a technických podmínkách jaké máme my. Započali v únoru 2007, první část do Schricku dokončí v únoru 2010,  zbývající v roce 2013 !). Čím to asi bude?

 

 

Nový 9.11.2009 8:56

Re: "Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání."

Myslíte si, že  průměrný Němec  najezdí   20 x  víc km po dálnici, než průměrný Čech ?

Nový 9.11.2009 8:53

Jak to, že po nesjízdné dálnici se tolik jezdí ?

Asi proto, že  nesjízdná nebude !  Že !?

U takto  "bystrého" autora se  nelze pdivovat že  nezná  odpověď na jednoduchou otázku proč  vláda  zdražuje  známky: Protože  je  to jednoduché a  dá se to ohlídat !

Když  zvýší  živnostníkům daně, tak to nemá efekt, protože stejně  nic  nepřiznají a  když zvýší daně  zaměstanancům, tak začnou dělat načerno a ještě půjdou pro  porporu.

Tak proto pane inteligente.

Ladislav N :-))) 9.11.2009 0:58

Re: "Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání."

Hehe, těch 47 "Ojro" u nás je za stejný rozsah dálniční sítě jako v Německu 300 "Ojro" a nebo jenom za zlomek rozsahu sítě SRN? ;-P Solidnost nade vše!!

WWW 8.11.2009 21:07

Re: Jak to, že se v Německu neplatí za dálnice?

To "ojro" je kouzelne !

Milan 8.11.2009 21:05

Jak to, že se v Německu neplatí za dálnice?

Ale platí a kolik a nejen za ně! Sice nemají dalniční známky, ale zato všichni Němci platí tzv. silniční daň,  a nejde  zrovna o nějakou symbolickou částku.  Např. Ford Fusion Vás vyjde v bratru za 300 Ojro na rok, a u nás cca 47 Ojro.   Takže prosím trochu solidnosti při srovnávání.

těchňik 8.11.2009 20:51

Re: Mýtné!

Neblábolí, jen jste možná nepochopil, co má na mysli! Akorát to vyjádřil dost komprimovaně, ale rozumím tomu. Co brání lidem nespokojeným se současným stavem založit stranu, kde si nainstalují na volební kandidátku ty lidi, které tam chtějí mít? Na založení strany stačí tuším 1000 podpisů. Počet členů strany může být libovolný, tedy i pár členů. Strana nepotřebuje velký počet členů, ale voličů. Problém je v penězích, protože systém je zprasen tak, že za každého kandidáta do voleb musí strana zaplatit nějakou částku (přesně si nepamatuji kolik to je, ale matně si vzpomínám že možná 17 tisíc). Jiné řešení zatím nevidím. Představa, že se dnešní parlamentosauři a senátosauři nějak proberou a zreformují, je naivní.

JoLa 8.11.2009 19:54

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Některé silnice I. třídy už zpoplatněny jsou - mýtné brány na nich stojí.

Jiří Heincl 8.11.2009 19:04

Re: Letos jsem dálniční známku v ČR kupoval naposledy

V Maďarsku mají desetidenní. Proti Slovensku je to serióznější. Minulý týden jsem byl v Maďarsku a slovenské dálniční známky jsem si koupil dvě. 160 km mě stálo 9,80 Eur, což je asi 3,20 Kč/km. Zkrátka zloději.

Honza z podhůří 8.11.2009 18:05

Letos jsem dálniční známku v ČR kupoval naposledy

po dálnici jsem totiž letos jel jen jednou, z Hradce Králové do Prahy a zpět. Prostě nějak není důvod proč do Prahy jezdit (a to jsem si říkal, že pojedem tak 4x, tj. se roční známka "vyplatí"). Takže mne jeden ujetý kilometr po dálnici přišel na docela dost peněz. Lepší jet o hodinu déle "po staré" a užívat si tu "romantiku." Vinětu jsem si letos jednou kupoval na Slovensku a v Maďarsku - už nevím kde (myslím že na Slovensku) platí jen 7 dní a měl jsem si koupit na cestu po týdnu zpět druhou - to jsem se dozvěděl až dodatečně, ale naštěstí "mě nechytli" (stavěli jen pražáky :-)) - je signifikantní, že stejný vyděračský systém jako u nás funguje v bývalém "východním bloku" - zvlášť to Slovensko je úžasné - za cestu pár kilometrů po dálnici tam týdenní známku, zpět zas (a to jsme jeli v sobotu tam, v sobotu zpět) - u nás je to stejné? Nezkoumal jsem - denních známek se asi nedočkáme, že? A mluvit o nákladech za tisk? V Maďarsku stejně žádnou vinětu k nalepení nedostanete - jen doklad o zaplacení.

Bolek 8.11.2009 16:55

Re: Mýtné!

Člověče, co to blábolíte? Náš volební systém nám přece neumožňuje volit politiky, které chceme. My máme pouze možnost volit buď politiky, které nechceme (t.j. ty, které si strany daly na přední místa kandidátek), nebo prostě nejít k volbám. Je to tragické, ale je to tak.

Jurajda 8.11.2009 15:16

Zvýšení poplatku je nutností!

A to z toho důvodu že musíme vybudovat mnoho podchodů pro zvěř,nadchodů pro medvědy,losy,brontosaury a v neposlední řadě též tzv.podmosty které umožní podplouvání dálnic velrybami které jsou celosvětově chráněné a proto neplatí výmluva že v naší republice tyto kytovci neplavou protože neplavou proto že podmosty nemajíc plovouc tam kde je mají a proto jsme velmi ochuzeni a to se musí každopádně i rozhodopádně změnit!

zetB 8.11.2009 10:35

Re: V tabulce mi chybi...

.....těžkÁ nakladní...

zetB 8.11.2009 10:20

Re: V tabulce mi chybi...

Ještě upřesním. V Německu mýtné platí vozidla až od 12 tun. Takže i dost těžké nákladní auta jezdí bezplatně.

františek 8.11.2009 10:20

Tak drahý to není

A po dálnici nemusíme přece jezdit

Jarda 8.11.2009 10:06

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

GPS není zadarmo, platíte v nákupu zařízení. Navíc by mne, jakožto dejme tomu ředitele Evropy, docela trápilo, že bych měl postavit velmi rozsáhlý systém na něčem, co nemohu ovlivnit. Nepochybuji totiž o tom, že jediným kliknutím by bylo možné civilní uživatele GPS na celé zeměkouli odstavit. Pokud bych měl (v opačné roli) formulovat požadavky na vývoj GPS, jistě bych na to nezapomněl.

Jarda 8.11.2009 9:59

Re: V tabulce mi chybi...

No, to je jen otázka času a řádného objasnění,mtakoví už Němci jsou. Dříve se nechali tak zmanipulovat, že jim nedělalo problém pomordovat desítky milonů lidí, nyní bojují proti jaderným elektrárnám a přitom nesmyslně vyhazují obrovké částky za pseudoekologické projekty (nebo je ovšem přes své soukmenovce, skutečné či koupené - viz tzv. Zelení u nás, pro ně výhodně prodávají hlupákům).

Náčelník Skvrnitý ocas 8.11.2009 8:09

Re: platba za kilometr

... k levé zadní KONĚ Svatého Václava. ;-)

fanfán 8.11.2009 7:29

Re: platba za kilometr

Já bych v tom logiku snad raději ani nehledal. Jedinou logikou totiž je sedřít občana o jakýkoliv peníz, kde jen to jde. A hlavně kde se nemůže bránit. 

ijáček 8.11.2009 7:08

Re: platba za kilometr

No,ale to se přece platí ve spotřební dani za benzín/naftu. Jenže ta se používá na jiné věci (naposled Špidla zalepil díru v rozpočtu zvýšení spotřební daně o korunu). A teď to chystají zase. Mýtné/známku máte další zdanění: platíte zdaněnými a pojištěnými penězi palivo se spotřební daní, DPH, a ještě známkou/mýtným, takže 4x zdaněno.

V Německu osobáky neplatí - asi je lepší, aby pokud možno všichni jeli po dálnici a nesmrděli v obcích. To u nás ztrácí smysl, když dálnice vede v Praze až k levé zadní svatého Václava - tato logika předurčuje i zbytek.

jirka 8.11.2009 2:25

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

U maturity na automobilní průmyslovce v Zábřehu na Moravě, to bylo v roce 1963, jsem musel vědět, že:

OV =Cx x F x V2   jenom místo Cx se mezitím píše Cw (koeficient vozidla z hlediska odporu vzduchu), F = čelní plocha a V = rychlost, jako velocity. Roste samozřejmě exponenciálně se čtvercem rychlosti. Protože jsem až do důchodu pracoval ve vývoji jedné velké automobilky, můžu vás ujistit, že tento vzorec platí stále s tím, že se ještě musí brát v úvahu hustota vzduchu, což je pro tuto diskusi zbytná veličina. Howgh

A pak - jestli on taky s rychlostí neroste valivý odpor, když už jste se teda neodborně zúčastnili...

Jura Jurax 8.11.2009 0:36

No,

ono ty dálnice jsou někde opravdu mizerné - zvlášť z Brna na Olomouc, tam chtít za to platit je vskutku státní drzost ... :-/

fanfán 7.11.2009 22:50

Re: Jiný pohled na věc

Nešlo mi o spotřební daně, ty znám na haléř přesně. Šlo mi o ten koeficient, že kamion opotřebovává silnici 18000 x více.

Měl bych několik dotazů: Byl jste někdy v Německu a viděl německé dálnice? Jezdí po nich méně kamionů než u nás? Jsou ve stavu lepším, nebo horším? Proč na nich nejsou vyjeté koleje a díry jako u našich? Víte, že povolený nápravový tlak je v Německu i u nás stejný? Víte, že sazba mýtného v Německu a u nás je pro kamion prakticky téměř totožná?

Co se týká té Vaší dlažby, pokud jste tímto nechtěným pokusem zjistil, že nálaďák je těžší než osobák, pak Vám gratuluji. I dlažba má svou konstrukční únosnost. Celé tajemství našich nekvalitních dálnic je v kvalitě materiálů, v provedení a přerozdělených financích. Přes naši dopravní infrastrukturu se totiž formou silniční daně a mýtného jen prachobyčejně vybírají krvavé daně a peníze se používají všude jinde, jen ne na silnice. Tím jsou veškeré Vaše propočty naprosto k ničemu. Že je to šupárna, to s Vámi souhlasím, ale počítat to cenu opravdu nemá

fanfán 7.11.2009 22:37

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Já si to nemyslím. Vy znáte můj názor?

AeroKarel 7.11.2009 22:07

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Pro Galileo se bude nepochybně hledat využití, když GPS je zadarmo. Takže všemožné placené a buzerační technologie budou velice vítány.