26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AeroKarel 7.11.2009 22:04

Re: V tabulce mi chybi...

Osobáky nic. A zřejmě by Němci hnali schweinstropem každou vládu, která by něco takového zkusila.

AeroKarel 7.11.2009 22:03

Jen tak mimochodem,

proč platit odlišně dálnice a ostatní silnice? Není už tak používání automobilu dost drahé?

pp 7.11.2009 21:28

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Jen jste nepochopil a začal nadávat někomu, kdo vlastně hájil váš názor.

pp 7.11.2009 21:22

Re: V tabulce mi chybi...

V Německu se platí mýtné.

řidič tvrdej chleba má 7.11.2009 20:41

Re: Jiný pohled na věc

Ještě něco k tomu ničení silnic nákladními vozidly - praktická zkušenost. Mám na vjezdu do garáže dlažbu. Z garáže tedy přes ní vyjíždím a zajíždím několikrát týdně už desetiletí. I přes tento počet byla dlažba v pořádku - donedávna. Stačilo, aby přes ní přejel jednou náklaďák (nějaká vyklápečka), který se tam otáčel, a došlo k poškození - první řady dlažby se propadly o nějaký ten centimetr pod úroveň silnice. To také vypovídá.

fanfán 7.11.2009 20:34

Re: Na naše podmínky

toho si jsem vědom.

řidič tvrdej chleba má 7.11.2009 20:26

Re: Jiný pohled na věc

Co kde beru ty čísla? Takže:

1) spotřební daň a její výše se dá najít v daňových zákonech, ale jednodušší je si to najít na internetu.

2) denní počet projetí aut na některých silnicích se dá najít na webových stránkách ředitelství silnic a dálnic - jsou tam speciální mapy.

3) číslo, kolikrát opotřebovává vozovku osobní automobil méně než nákladní, je výsledkem testů, které byly provedeny za tímto účelem (pamatuji si jen tu hodnotu, ale někde budu mít i podrobnější informace a zdroj, ale ty teď nenajdu).

4) další čísla už jsou jen výsledkem matematických výpočtů rozsahem učiva ZDŠ (přičemž předpokládám, že počet dnů v roce je notorietou). Tak co tady krucaj není k pochopení?

ladik12 7.11.2009 20:10

V tabulce mi chybi...

... kolik se plati za dalnici v Nemecku.

Vládínek Smolík 7.11.2009 19:29

Re: Na naše podmínky

Uvažujete velmi rozumně, ale Váš apel míří k lidem, kteří takhle nemyslí, pokud vůbec myslí.

Vládínek Smolík 7.11.2009 19:27

Upřímně se divím

autodopravcům, že již dávno nevyhlásili občanskou neposlušnost.Způsob, jakým dálnice ničí stále dražší kamiony a pohodlnější autobusy, je příšerný.Sám jsem jako řidič z povolání po dálnici jezdil s odporem, a ani dnes s osobním autem se s daným stavem nemohu smířit.

slovan 7.11.2009 18:11

Re: Na naše podmínky

Souhlas

slovan 7.11.2009 18:08

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Perspektivni je samozrejme sateletni system ktery muze sledovat jakoukoli komunikaci bez zdlouhaveho dobudovavani sledovacich bran. Vlada pred nedavnem(cca 1rok) uvazovala o zpoplatneni nekterych silnic I tridy a staveni mytnych bran by v takovem pripade bylo silenstvi(ale Kapsch by je urcite rad postavil), takze se tise predpokladalo satelitni sledovani - tedy dva systemy a dve elektronicke bedynky v aute. S vyberem systemu se tedy CSSD a Lidovci opravdu predvedli.

fanfán 7.11.2009 17:55

Re: Na naše podmínky

Já Vám klidně řeknu dopředu jak to bude. Pokud světová ekonomika a zejména ta německá poroste, tak se s ní povezeme, jedno s kterou partají v čele. Pokud to půjde v Německu od deseti k pěti, budeme to jen kopírovat a u nás to bude stejné. Vítězná partaj bude mít vliv jen na to, jak velký bude státní schodek, kolik se rozkrade a kdo a jak bude platit daně. Na vývoj ekonomiky jako takové to nebude mít zásadní vliv. Proto je třeba asi úplně zapomenout na ty ideologické slinty, jedno jestli modré nebo oranžové. Volbami s ekonomikou nic neuděláte. Je třeba se zaměřit na státní kasu a vlastní peněženku. Ti, co se těší na dávky od státu by se měli konečně zamyslet, jestli je ta kasa skutečně bezedná, jak si mnozí myslí, a jak dlouho to takhle ještě může vydržet, a ti co nejvíce přispívají zase, jestli jim to vůbec ještě stojí za to.

fanfán 7.11.2009 17:38

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

To, co píšete platí při rychlostech do cca 110 km/hod. To s Vámi souhlasím. Přiliš mnoho osobních vozidel na dálnicích touto rychlostí nejezdí. Nad tyto rychlosti už kromě času nic nešetříte. Nicméně, i čas má svou cenu. 

Jerome 7.11.2009 17:32

Na naše podmínky

je to příliš racionální úvaha. Tak se u nás nemyslí. Při štědrém sociálním systému a nedostatku financí na běžný provoz, je třeba vzít peníze tam, kde se nikdo nemůže a nebude bránit. Hledat úspory ve výdajích se u nás nenosí. Cena staveb, jak nám tu a tam někdo prozradí, je nadhodnocená především vakuovou pumpou u státního rozpočtu. A nejsme sami. Státní zakázky jsou pokušením všude na světě jak pro podnikatele, tak pro politiky a úředníky příslušných institucí. V době hubených let ovšem bolestné platí - a také všude na světě - střední třída. A nebude tomu jinak ani u nás , a to bez ohledu na skutečné výsledky jarních voleb. Po nich bude možná trochu lépe, možná ještě hůř. Zatím se to jeví tak půl na půl..;-(

slovan 7.11.2009 17:23

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

No, moje prakticke zkusenosti mi potvrzuji neco jineho, pri dlouhodobe jizde po dalnici se dostanu do 4 l nafty, rychlost se snazim drzet mezi 120 - 130. Pri jizde po obycejnych silnicich musite hmote auta a nakladu dodat pohybovou energii ktera neni vubec zanedbatelna - zkontrolujte si spotrebu pri akceleraci- a tuhle energii po maximalne 5-ti km palite v brzdach, abyste ji pak motorem pri akceleraci znova dodaval.

Pokud auto na obycejne silnici rozjizdite na tech cca 90 -100 a na dalnici jedete plynule do 130, spotreba je pri dalnicnim provozu citelne nizsi, urcite alespon o 20%.

fanfán 7.11.2009 17:15

Re: Jiný pohled na věc

člověče,kde berete ty čísla? Skutečně by mě zajímalo, jak to kdo dokázal spočítat. Nicméně je třeba říci prostou logikou, že pokud by nebylo růstu průmyslu, který z velkého procenta tvořen růstem automobilového průmyslu (ten vyrábí ta osobní auta, kterými jezdíte), tak by nebylo takové potřeby dopravy just in time, která v tomto průmyslu dominuje, tudíž by nebylo třeba dálnic kdyby nebyla ta auta, současně byste tedy nemusel ani platit tu známku, protože by nebylo za co.

Kontrolní otázka: Nemyslíte si, že by Vám v tom případě zdanil stát seno oves a slámu pro vašeho mezka? Bylo dříve vejce, kuře nebo slepice?

Zkusil jsem to tlusté červené písmo, je to fakt super, hned ten můj stupidní příspěvek více svítí!R^

fanfán 7.11.2009 17:05

Re: platba za kilometr

Problémem spíš je, aby výběr té daně byl efektivní. Tj. aby po odečtení nákladů na výběr té daně stát vůbec dostal něco. Jinak jen podporujete vznik neproduktivních nákladů, které brzdí ekonomiku a zvyšují inflaci.

fanfán 7.11.2009 17:02

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Celá Evropa se chystá na komplexní rešení výběru mýtného přes satelitní systém. Jestli to bude americké GPS nebo evropské Galileo netuším. Nicméně, ten systém prostě bude určitě satelitní, tudíž je již teď každá mýtná brána na mikrovlnný systém prakticky šrot.

fanfán 7.11.2009 16:59

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Je potřeba napsat pro koho pravdu a kdo se zlobí. Já jsem úplně v klidu. Jen si zkuste vzpomenout na úsloví o hrubém pytli a záplatě, já jsem jen přišil záplatu na hrubý pytel plný zatuchlých pilin. Já jsem stupidním hlášením nezačal. Kdosi v podstatě napsal, že každý kdo nechodí žebrat je zákonitě zloděj. Tudíž dostal odpovídající odpověď. Pokud se k tomuto světonázoru připojujete, pak vězte, že idiot není nadávka, ale diagnóza. Čest soudruzi, dále na toto téma již beze mě.

Qakk 7.11.2009 16:58

platba za kilometr

Ať platí všechna auta za ujetou vzdálenost. Je jedno, jestli hotově nebo nebo elektronicky (mikrovlny nebo satelit). Dnešní stav, kdy osobní auta platí roční známku i když ujedou po "dálnicí" za rok pár  kilometrů je nesmysl. Platit se má za využitou "službu".

Ludva 7.11.2009 16:29

Re: Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

Určitě nejlepší řešení jsou dálniční známky. Svého času jsem si spočítal, že postavení jedné traverzy s čidly přes silnici stálo snad dvě stovky miliónů Kč, nepočítaje náklady na provoz. Zdánlivě se vybere více peněz, ale zaplatíme to my všichni v cenách zboží. A ty miliardy, co skončí v kapse Kapsche jsou nenávratně pryč.

M.S. 7.11.2009 16:24

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Na vašem sprostém nadávání lze dokladovat, že pro pravdu se lidé nejvíc zlobí.

tich@dohoda 7.11.2009 16:16

Chci tím jenom říci, že se vyhodily peníze nás všech oknem, kdy bylo naprosto zbytečně investováno do železného šrotu firmy Kapsch, aniž by bylo zohledněno, že v dohledné době musí být celá problematika vyřešena jednotným systémem v rámci EU.

viz titulek, nick fanfan/. Priznavam, ze system vyberu mytneho v CR sleduji jen okrajove a hlavne bez emoci. Muzete nam napsat, ktere systemy jsou lepsi/levnejsi/modernejsi. Kdysi jsem cetl neco o systemu na bazi GSM , tedy pravdepodobne prenos informaci o projizdejicich vozidlech skrze sit nektereho GSM operatora, ten je udajne /podle clanku/ vyrazne levnejsi a presnejsi. Potom neco na bazi satelitniho sledovani zrejme na zpusob GPS, ovsem jak by to bylo v otazce ceny, provozu a dalsich kriterii , to nevim. Cest :-)

Ludva 7.11.2009 15:00

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Pravda, na turbulence jsem zapoměl,  jen mám dojem, že se proudění dělí na laminární a turbulentní, nikoliv lineární.

fanfán 7.11.2009 14:56

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

místo "ró" to píše nějakou hovadinu, ale snad si rozumíme.

fanfán 7.11.2009 14:55

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Tak mi to nedalo a našel jsem si to. Odpor vzduchu (pro turbulentní proudění, což je případ automobilu) roste s druhou mocninou rychlosti. T.j. jinými slovy se čtvercem.

F=0,5*C*S*ρ*v2  (C je součinitel odporu, S je průřez, ρ je hustota a v je rychlost)

Lineární nárůst by platil pro proudění lineární, t.j. pro velmi malé rychlosti, kde nás to ani nezajímá. Tím je 1,50 Kč na km blbost tuplem, pardon, na druhou, nebo také se čtvercem nárůstu.

Ludva 7.11.2009 14:24

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Odpor vzduchu roste lineárně s rychlostí. Ale autor článku rozumuje nad úsporami při jízdě na dálnici, tak ať to vyčíslí. 1,50Kč za km mi připadá jako blbost.

fanfán 7.11.2009 14:16

Re: Měla by platit jen levná auta, v nichž jezdí socky

Vy máte evidentně jasno. Navrhuji tedy, aby každý zhovadilý movitý občan tohoto státu který se umí uživit, hradil jako daň ze svého nabytého majetku každý měsíc 150 litrů benzínu a jednou ročně dálniční známku podobným idiotům, jako jste Vy.

Současně se podobným duševním velikánům podobným Vám zakáže přispívat svými slinty do internetových diskusí.

A bude pokoj. A volte si každý koho chcete!

fanfán 7.11.2009 14:11

Re: Mýtné pro osobáky 1,50 Kč/km ?

Ale kdeže. Evidentně po dálnici nejezdíte, jinak byste to věděl. Na palivu neušetříte vůbec nic, naopak zaplatíte více. Spotřeba se Vám díky vyšší rychlosti zvedne, odpor vzduchu totiž vzrůstá, tuším že se čtvercem rychlosti (hledat se mi to nechce). Jediné,co ušetříte je čas (pokud budete mít štěstí a nezamrznete  v nějaké koloně).

Jak dole píši. Dálniční  síť není vůbec žádným nadstandardem.