30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PP 22.6.2007 11:38

Re: Re: Re: Některé nesmysly:

I slušný řidič přehlédne značku zarostlou křovím či padne do pasti. Problém je, že při současném systému "vybírání pokut" ten "slušný" (který "nepotřebuje" znát pasti a finty) nasbírá body rychleji než "průměrný pirát".

ucitelas 22.6.2007 11:25

Re: Re: Některé nesmysly:

A ještě jak jste přišel na takovou hovadinu ,že trest má být úměrný příjmům? Jseš chudý jezdi pomalu! Nebo i tady by měla platit sociální spravedlnost???

mel 22.6.2007 14:09

Re: Re: Re: Některé nesmysly:

Chytrému napověz. nemyslel jsem sociální spravedlnost ale to, že vzhledem k průměrným platům jsou nesmyslně velké. Asi se odvozovaly z poslaneckých platů.

Ale bulíkům jako jseš  ty je každý zákon svatý. Tobě kdyby nařídili jezdit přes obec zpátečkou tak se ani nepodivíš a budeš tak jezdit a ještě to obhajovat .

PP 22.6.2007 11:01

Re: Některé nesmysly:

ad 2) Tady ale nejde o samotné překročení rychlosti (ano, +20 km/h je opravdu hodně), ale o to, že místo šetření opravdu závažných přestupků jsou "spravedlivě odměňovány" ty mírnějí. Asi jako kdyby všichni policajti lapali kapesní zloděje a nikdo nestíhal vyšetřovat vraždy, bankovní loupeže či znásilnění.

ad 3) Tím hůř.

ad 4) Jenže to by u nás nesměl být sport "vybírání penále za cokoliv" tak rozšířený. (Cituji jistého právníka: "Nejlepší kšeft je nechat si podepsat šikovnou smlouvu a pak vybírat penále.") Prostě je mnohem pohodlnější "vykazovat činnost" trestáním banalit než zabránit něčemu většímu.

vládík 22.6.2007 11:13

Re: Re: Některé nesmysly:

Souhlasím. Ale to není vada zákona. Ano, viděl jsem (opakovaně) policaty, co uctivě počkali, až ten auťák, který objíždí tramvyj zleva projede a pak pokračovali v jízdě. Je to o policii, ne o zákoně.  (PS: Já chci, aby stíhali i ty lapky, i ty vraždy.)

Byg 22.6.2007 10:26

Bezpečnost a plynulost

Smyslem dopravního zákona i všech dalších opatření by mělo být maximalizovat bezpečnost a plynulost silničního provozu. Ty dvě věci jdou pochopilteně často proti sobě, proto by zákon se měl snažit zakazovat a přikazovat pouze tak, aby se dostal do místa, kde se pomyslné křivky plynulosti a bezpečnosti střetávají - kde jsou tedy obě tyto veličiny maximální, aniž by byla zcela potlačena ta druhá.

Můj pocit z nového "bodového" zákona je, že jsme se posunuli někam, kde bezpečnost je teoreticky vysoká, ale plynulost klesá někam k bodu mrazu. Není možné vymýšlet zákon jen na základě počtu mrtvých, jak to někdy z médií vypadá. Takový zákon by pak byl jednoduchý:

§1 Nikdo nebude používat žádná motorová ani nemotorová vozidla k přepravě osob či zboží ani za jiným účelem nebude nikdy a nikde ničím jezdit.

Hotovo, mrtvých na silnicích = 0.

cipísek 22.6.2007 10:28

Re: Bezpečnost a plynulost

Zapomněl jste na kočáry se splašenými koňmi.

balthasar 22.6.2007 10:30

Re: Bezpečnost a plynulost

To mi teda vysvětlete, jak se zhoršila čtyřistajedenáctkou plynulost, kromě nárustu počtu aut kterej probíhá kontinuálně. Limity se nezpřísňovaly, dokonce se na řadě míst v Praze jako reakce na zákon daly sedmdesátky. Vyjasnily se trochu pravidla na kruháku. Teoreticky by se měl většim postihem špatnýho parkování i zlepšit výhled u přechodů a v křižovatkách -- co z toho je na úkor plynulosti?

balthasar 22.6.2007 11:14

Re: Re: Bezpečnost a plynulost

A ještě nádavkem, plynulost nerovná se rychlost, i když vám to tak z kokpitu připadá. Ideální je maximalizovat propustnost vozovky, a ta má optimum i mimo obec někde kolem osmdesátky, pak už klesá protože narostou rozestupy. A ve městě vám ji nejlíp zaručí zelená vlna a inteligence na vjezdu do kruháku .. ne střídavý šlapání na brzdu a plyn :-)

A.D. 22.6.2007 11:14

Re: Re: Bezpečnost a plynulost

"Čtyřistajedenáctka" zavedla bodové tresty za překročení limitů, včetně míst, kde se limity překračovaly jaksi běžně, protože značení vůbec neodpovídalo reálné situaci. S novým zákonem byla slibována i náprava těchto nesmyslů - došlo k ní však jen v několika málo zcela zjevných případů a většina zůstala při starém a během roku ještě přibylo pár nových. Vždycky se najde pár nesoudných blbců, kteří neberou ohled na nic a na nikoho. Vesměs však rozum máme a používáme. Silniční značení však nemá vypadat tak, aby vyžadovalo speciální posouzení situace, kdy si řidič musí domýšlet, co je užitečná značka, co tam zapomněli stavební dělníci při loňské opravě a co tam nechal umístit někdo s totální neznalostí místních podmínek. Ano, jistě, můžeme slepě dodržovat vše a nepřemýšlet o tom. To by však na mnoha místech znamenalo nejen omezení plynulosti, ale i té bezpečnosti provozu!

Psí vrah Čumil 195 113 22.6.2007 9:59

Ano, ano, správně. Zákon je blbej, protože řidiči jezdí bez chyby...

highway 22.6.2007 9:47

Tolerance?

Pan autor spravne upozornil na nektere nedostatky silnicniho zakona, ale kdyz argumentuje cizinou musïm nektere veci uvest na pravou miru. Neni pravda, ze zakon v zahranici urcuje i toleranci prekrocene rychlosti. Napr. v Nemecku se v pripade prekroceni rychlosti bere v uvahu tolerance pristroje, ale neni to v zakone, je to soucast normalniho uredniho setreni: napr. v obci je povoleno 50, vy jedete 70. Dostanete pokutu podle vypoctu: tolerance pristroje je 6%, tj. pro 50 muze ukazovat 53, rychlost jste prekrocil o 70-53=17km. Jednoduse proto, ze kazdy merici pristroj ma ruznou toleranci. "Nejlepsi" pristroje jsou ty stacionarni, kde se nepresnost pohybuje kolem 4%, tj. 52km/h v obci je maximum, proto tam kazdy opravdu jede to padesatkou a neuvazuje o nejake toleranci.

balthasar 22.6.2007 9:51

Re: Tolerance?

Jistě, tolerance je totiž to číslo napsaný na značce .. to je asi další špecifickej českej zvyk, hledat za jasně napsanym pravidlem ještě nějakej bonus ;-D

tomáš 22.6.2007 9:45

Kocourkov

Nevím, čemu se tady všichni divíte. To, že v Kocourkově se přijímají zákony, které nikdo nedodržuje a toto nedodržování se sankcionuje pouze když se to hodí, je dávno známá věc již z dob dávno minulých. Jak také chcete někoho donutit, aby se řídil předpisy a dodržoval zákony, když

1. tyto se tak často mění a novelizují, že už se v nich nevyzná vůbec nikdo, ani ti, kteří se tím živí, tedy právníci

2. nedodržují je především ti, kteří by měli jít všem příkladem, tedy politici, policisté a jiné veřejně činné osoby

3. je v nás všech zažitá neúcta k nim. Vždyť přece za komančů kdo nekradl, ten okrádal vlastní rodinu, ne

4. policie se chová úplně stejně, jako každý jiný občan této země - jak se dá něco ošulit, tak to ošulím, proč bych pracoval asnažil se, když to nikdo nekontroluje, proč bych si nepřikrad, když to nikdo nevidí a tudíž mě nepotrestá atd. atd. A když už se náhodou dostanete až k soudu, zjistíte, že k soudu se chodí pro rozsudek a ne pro spravedlnost - a jak by ne, vždyť i soudce je taky jenom člověk, který žije v tom samém Kocourkově co my.

Ladislav N. 22.6.2007 9:29

Zcela přesný popis současného stavu. Díky, autore!

Že je zákon blbý, se vědělo a psalo dávno před jeho platností. Mám v živé paměti, jak se vládní (především KDU-ČSL s Bambasovým úřadem) propaganda v médiích po prvním loňském červencovém víkendu naparovala, jak je zákon účinný, že počet mrtvých byl nejnižší za posledních 10 či 15 let... Jak se Šimonovský po kritice nechal slyšet, že nic se v zákonu měnit nebude...

Že je "historický úspěch" v poklesu usmrcených jenom blábol negramotů z Bambasova policejního úřadu, bylo zřejmé hned - v mimořádně teplém počasí lidé leželi u vody a vůbec neměli chuť se nechat buzerovat od policie nastoupené v pohotovosti po celé republice. Nakonec se ukázalo, že změnou kritérií hodnocení sice došlo k papírovému poklesu policii nahlášených dopravních nehod (a možná i jinak definovaným úmrtím při dopravní nehodě či v jejím důsledku), ale počet pojistných událostí a škod nahlášených u pojišťoven zůstal stejný nebo dokonce rostl.

Pohledem do statistik lze snadno ověřit, že např. počet usmrcených osob v časové řadě silně kolísá a je zcela evidentně závislý na podmínkách na silnicích v souvislosti s počasím a ročním období. To se také během několika měsíců potvrdilo a oslavné ódy na genialitu zákona z kanceláří jeho tvůrců utichly. Dnes máme blbý zákon, městskou polici, která dělá (podobně jako státní) všechno možné, jenom aby vydělala pro město peníze, a málo politické vůle u politiků začít čistit zákony od nesmyslného balastu nashromážděného za 17 let "fungování demokracie" v ČR. Politiky nějaké hloupé body netrápí, vždyť oni se vozí ve služebních limuzínách s policejním řidičem... Tak o co vlastně jde, že?

Luboš 22.6.2007 9:22

Jedna vlašťovka jaro neudělá

...a jeden ministr dopravy brutalitu na silnicích nezpůsobí. Krom zoufalých etických kvalit mnoha řidičů vidím hlavní příčinu v perverzním motivování policistů. Pokud jsou odměňováni podle počtu vybraných pokut (čárkový systém), je v jejich zájmu aby aby se páchaly přestupky. Tomu pak i přizpůsobují svoje chování. Říká se tomu farmaření (nechat vybujet a pak sklidit). Až budou odměňováni za stupeň dosažené měřitelné bezpečnosti budou se chovat zcela jinak. Tedy hlavní problém je v řídících pracovnících Policie, kteří takto nepřímo ohrožují za naše peníze naše životy. Být ministrem dopravy tak jako první věc prosazuju zákon, že plk. Bambas dostane za každého chodce zabitého na přechodu 25 ran holí na paty. To by se pak pane hned přecházelo jinak. I řidiči by netrnuli, že jim tam nekdo vběhne na červenou pro chodce.

BERD 22.6.2007 9:20

pane Balousek

je ten pan Řebíček vlastne chytry nebo neni, kdyz se tu o nem vyjadrujete jako ta Horakyne (ta byla chytra)?

... Dokonce i současný ministr Řebíček, kterému se nedostatek inteligence rozhodně nedá upřít, se nechal ...

Joob 22.6.2007 9:14

Trvám na svém

že roku devětaosmdesátého byl jeden z nejvýraznějších požadavků "nastolení vlády odborníků" - a  ti se tam dodnes jaksi neobjevili......

BuBu 22.6.2007 8:51

To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

. . . . . je populista a neschopný diletant - tak to ví v ČR každé malé dítě ! To, že lže - jako když KDU-ČSL tiskne - tak to nám muselo být známo ještě před jeho "ministrováním" ! Je to totiž lidovec  - a ti to tak dělají už cca 500 let !

Že silniční zákon je kapitální paskvil - tak to bylo jasné už před jeho zavedením, mimo jiné hlavně proto, že trestá řidiče za spousty obyčejných pí*ovin, které nikomu nevadí, které nikoho neohrožují . . . ale "velké věci", jako jsou například riskantní a bezohledná jízda nebo zakrývání SPZ motorkářů, nedávání přednosti v jízdě na křižovatkách (to je vůbec největší "módou" na silnicích) . . . . . .  tak tyto nepostihuje prakticky vůbec ! Vrcholem všeho pak je předání pravomoci státní policie na policii městskou ! Tito městští "vymatlanci" pak místo to, aby hlídali a kontrolovali bordel po městě (ke kterému byli původně určeni) - tak číhají v roští s radarem  . . . a vybírají za rychlost ! A stačí jim k tomu - jet i 52 km/hod ! Rv

Takže naše silnice jsou nadále stejné džungle - jako byly před zavedením silničního paskvilu !

Přitom by pro začátek stačilo : Chlastal jsi před jízdou - žádné body . . . ale řidičák pryč (na 10 let) - a do kriminálu za obecné ohrožení ! Srazil jsi na přechodu chodce, když jsi tam vjel na červenou - řidičák pryč a krim za obecné ohrožení ! Jezdíš bez řidičského oprávnění - krim za obecné ohrožení !

Dám krk na to - že při trestní sazbě za obecné ohrožení (které to jednání splňuje 100%) . . . by si spousta dobytků, pohybujících se bezohledně po silnicích - že by si dala pořádný pozor !

ucitelas 22.6.2007 9:01

Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

"Přitom by pro začátek stačilo : Chlastal jsi před jízdou - žádné body . . . ale řidičák pryč (na 10 let) - a do kriminálu za obecné ohrožení ! Srazil jsi na přechodu chodce, když jsi tam vjel na červenou - řidičák pryč a krim za obecné ohrožení ! Jezdíš bez řidičského oprávnění - krim za obecné ohrožení ! "Možná ,že než takové plamenné výzvy by stačilo si ten zákon přečíst.Ono to tam prakticky je !!!!

mlok 22.6.2007 9:22

Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

Ono to tam sice je, ale jak to v praxi funguje:

V pátek 27.4.07 v podvečer zavinil řidič ing. Jareš pod vlivem návykové látky v Praze na magistrále hromadnou havárii několika aut, včetně autobusu (kličkoval v dopravní zácpě rychlostí 130 km/hod - je tam 80-ka). Přitom namístě zemřel jeden řidič, doprava zkolabovala na víc než hodinu, atd. A co myslíte že se mu stalo. Dodnes vesele jezdí dál - v době nehody "neměl "  řidičák, takže mu jej policisté nemohli zbavit a teď už to "není v jejich kompetenci".

honzak 22.6.2007 9:39

Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

Kolik je za nehodu, způsobenou v opilosti (zfetovanosti), navíc bez řidičského oprávnění?

balthasar 22.6.2007 9:47

Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

Se poptejte na příslušnym obecnim ouřadě, ten to teď má řešit. Nebo proč to neřeší. To už podle novejch zákonů neni vůbec věc policie (neni totiž co vyšetřovat -- viník je znám a někde existuje protokol). Pokud někdo víte víc, tak to klidně oznamte jeko obecný ohrožení, ale asi to nepude podle zprávy z Novy .. ona už socialistická prokuratura s povinností žalovat všechny za všechno bohužel neexistuje.

ucitelas 22.6.2007 10:18

Re: Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

pode zpráv NOVY .Ach jo

balthasar 22.6.2007 10:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

kanál jako kanál .. ;-)

ucitelas 22.6.2007 10:18

Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

V přestupkovém řízení 25-50000 kč a 2 roky bez řidičáku.Ale toto bude kvalifikováno jako trestný čin.

BuBu 22.6.2007 10:43

Re: Re: Učitelasi - "zlaté oči", které to tam uvidí . . .

. . . kdyby to tam totiž bylo - a fungovalo to, jak má - používaly by se dopravní prostředky k přepravě osob a nákladů . . . a nikoliv, jako nástroje k vraždění !

Mohu zde jmenovat tisíce případů - za které dostali jejich pachatelé směšné (nebo žádné) tresty . . . a přitom z hrubé nedbalosti, či úmyslně,  zabíjeli ! Pozůstalým zbyly pouze oči pro pláč - a to jak nad smrtí svých blízkých, tak nad trestem pro zabijáky !

Tak přestaň plácat krávoviny - a zůstaň nohama v realitě !

jurist 22.6.2007 8:35

Základním problémem zákona je,

že politici krytí poslaneckou imunitou či svými partajemi (Bublan a jiní) a jejich poskokové (Husák) si vesele jezdí jako prasata, body nebody, a jsou nám vskutku příkladem, kdežto běžný občan je osolen za to, že na padesátce jede 51( viz třeba vyhlášená nulová tolerance v Ústí nad Labem, Brně a jinde):-/

balthasar 22.6.2007 9:36

Re: Základním problémem zákona je,

Jistě, pokud se místo zamyšlení nad tim, jak jezdíte vy sám, oprávněně rozhořčíte nad tim, jak jezdí Bublanovic kočí, pak je každej zákon nanic. A kdybyste se dobral k tomu, jak se zabíjej lidi třeba zrovna při nehodách, můžete klidně někoho zapíchnout, neboť to je prkotina ;-D

jurist 22.6.2007 13:19

Re: Re: Základním problémem zákona je,

věřte tomu nebo ne, ale já se zase tak moc nemám nad čím zamýšlet - prostě jezdím tak, abych nesbíral body a tím pádem nepřišel i o řidičák. Jak prosté, že?