6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

DOBA: Svoboda slova není zadarmo

Svoboda slova a svoboda vůbec není nástrojem jen pro veřejně působící osobnosti. Týká se i všedních životů každého z nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 17.11.2022 12:19

To je hloupost hoch zwei. Kdo nema rad EU, ten ma rad Evropu!! A proto se nemusi stehovat do Ruska, ale mel by zustat kde je a posilit strany usilujici o reformu EU. To je ovsem na nase rusobijce prilis tezke. Rv

P. Diviš 17.11.2022 11:53

"Kvůli tomu, že nemáte rád Rusy, schvalovat tyto eu-ohavnosti?" Ukázka binárního uvažování ...

Při troše snahy jste si mohla všimnout, že mi vadí sviňárny jako takové, lhostejno, zda EUnijní, nebo ruské. Vy i pí. Laurenčíková byste měly velké problémy, až nemožnost, najít, kde schvaluji "eu-ohavnosti".

D. Laurencikova 17.11.2022 14:50

To je prave to vase dilema. Vy "EU ohavnosti" sam vidite, kdyz je ale ja popisuji (nikoliv hodnotim ale popisuji a dokladam) - tak uz to vy nazyvate "plivanim splasku" ! Na druhe strane hajite vulgarni urazky a nazyvate je eufemisticky "kritikou", protoze pry jde o "obranu demokracie". To je absurdni. Vy nevite, co chcete.

P. Diviš 17.11.2022 15:31

Vím, ale vy nechápete.

D. Laurencikova 17.11.2022 18:00

Chapu, ze jste plny rozporu.

P. Diviš 17.11.2022 8:53

Svoboda slova nezahrnuje nabádání k trestným činům.

Jenže, když už jsme třeba u těch cikánů, tak tak vám obvykle nějaká cenzura smaže i poukaz na jejich v průměru vyšší kriminalitu.

Dtto, pokud se i slušně dotknete nějaké současné "posvátné krávy". Možno ověřit hned třeba vedle na Lidovkách, na Seznamu ...

D. Laurencikova 17.11.2022 9:09

Pane Stirsky, podle moji zkusenosti jsou to prave nasi "Novoukrajinci", kteri pouzivaji vyrazy jako "plyn, vystrilet, sibenice" a sice hned v tom pripade, ze nekdo chce jen slusne analyzovat, proc napr. k valce na Ukrajine vubec doslo. Hned prijde absurdni obvineni, jako je napr. "vlastizrada" nadavani do "rusoz**u", a "ruSSkych filcek". Muze nasledovat smazani postu a ban (a mozna i soud?) ale ne u tech urazejici, ale u tech napadenych. Hecovani proti temto lidem se, jak se zda, zadne meze nekladou. V zemi, kde ministryne obrany a ministr vnitra jeste nestacili zpracovat svou pubertu, zadny div.

R. Tichý 17.11.2022 9:56

Takze podporujete ruskou specialni operaci na Ukrajine?

D. Laurencikova 17.11.2022 10:34

Vidite, to je ten problem: Lidi jako vy nerozumi ani semantice. Ja nepodporuji ruskou specialni operaci Ukrajine, ale pravo na vlastni nazor!

R. Tichý 17.11.2022 10:50

Nalepkujete :-P

Takze si zamette pred vlastnim prahem.

To, ze nekdo pise spisovne z nej nesnima odpovednost za obsah sdeleneho.

A z Ruska prisly posledni krasne veci davno pred bolsevickou revoluci. Od te doby jen hnus, svrab a bida, to nelze jakkoliv osemantikovat.

H. Lukešová 17.11.2022 10:55

Ano, z Ruska přišly zlé věci, ale nejen od něho. I z Německa nepřišly vždy pěkné věci, takový marxismus a nacismus nám "darovalo" Německo.

R. Tichý 17.11.2022 11:14

Souhlas. Nemaji si moc co vycitat.

Rusaci umi sousedy oslovit jen zbranemi, Nemci svuj natlak a chtic bali do marek.

J. Sládeček 17.11.2022 7:48

Co to je svoboda slova?

O. Musil 17.11.2022 7:53

Píšu níže, v Evropě končí svoboda slova tam, kde začíná zákon.

R. Gramblička 17.11.2022 8:20

to platí a platilo všude

O. Musil 17.11.2022 8:51

V USA je svoboda slova asi tradičně širší, možná byla, těžko říct. Docela zajímavý je případ "svobodně sítě Parler", kam se stáhli mnozí diskutující po vyhození z jiných sítí. Takže se tam svobodně šířily názory o nutnosti násilí, o ne... atd atd. Síť nebyla zakázána, ale poskytovalel ji zrušil hosting a Google a Apple jim smazaly appku z obchodu. Samozřejmě se okamžitě spustil řev, že svoboda slova v Americe skončila.

J. Pokoutný 17.11.2022 8:46

Ovšem zákony měli i rudí před r.1989 a EU je plodí jak pyl. Ani jedni nepočítali a nepočítají, že by se mohl občan svobodně rozhodovat a že ne všechno, co stát nutí, je opravdu zapotřebí.

P. Diviš 17.11.2022 9:02

Ano, ale ...

Zákon má své vykladače a ti ho dost často přiohýbají dle svých preferencí.

A v soukromých institucích typu internetové stránky obvykle jdou dalece nad zákon.

J. Ticháček 17.11.2022 9:24

Tak za prvé, mnozí lidé mají pocit, že ten zákon začíná příliš blízko, a za druhé, to hlavně, tu svobodu si lidé zvykli upírat sami sobě navzájem. Bez ohledu na nějaký zákon. Takže poté, co přijdete o spoustu známých, kteří se s Vámi po dvaceti letech společných aktivit a zajímavých debat odmítnou bavit třeba kvůli tomu, že máte jisté pochybnosti o pirátech, nebo kvůli jiné ptákovině, začněte o svobodě slova uvažovat podobně jako autorka.

V. Chrastina 17.11.2022 12:19

Ano, třikrát ano, pane Ticháčku!! V

J. Joudová 17.11.2022 15:49

To právě není tak docela pravda. Ona totiž fakticky končí daleko blíž než tam, kde začíná zákon. Za některé názory vás (zatím) ještě nezavřou, jen vám je z diskuze „moudrý“ cenzor prostě smaže, aby si je lidé nemohli přečíst. A to už podle mě není svoboda slova.

D. Stirsky 17.11.2022 7:30

A málokdo také umí diskutovat. Když někdo dští síru na socialismus či kapitalismus, korporace, neziskovky..., vždy říkám: A “co si pod těmito pojmy vlastně představuješ?” Už mnohokráte mnozí bijci požadovali zrušení a zákaz všech neziskovek. Když jsem se zeptal, zda tedy i domů pro seniory nebo Junáka a SOKOLA a hasičů, byl jsem atakován s tím, že si mám doplnit vzdělaní, když tvrdím, že Junák a SOKOL či hasiči jsou neziskovky. Diskutovat smysluplně není jednoduché a umí to málo kdo, zvláště při rychlosti a snadnosti, kterou se e-komunikace vyznačuje.

M. Koutný 17.11.2022 8:47

Junák a Sokol jsou neziskovky, protože byl zrušen zákon o spolcích. Pokud jsou v diskusi zmiňovány neziskovky, je chápavému čtenáři jasné, že se mluví o těch parazitických.

D. Stirsky 17.11.2022 8:58

Bohužel nikoli. 90 % obyvatel naší ženě o neziskovkách nevědí nic, nevědí, jak hospodaří, jak fungují dotace. Přesto mnozí požadují zrušení všech. Mimochodem: největší skandály mají sportovní neziskovky: FAČR, Česká unie sportu, tenisté, hokejisté... Roční dotace pro FAČR je 500 mil. Kč!

R. Tichý 17.11.2022 10:21

Ne, dopoustite se klasickeho faulu. Na 99% jsou zrusenim nezikovek mysleny spolky natlakove, lobisticke atp. Nikdo nevola po zakazu utulku pro kocky nebo modelaru.

Stejne, jako kdyz se objevi pozadavek na dramaticke vyhazovani ve statnim sektoru. To je najednou hasicu a sestricek. Jenze za kazdym z nich je mnoho zbytecnych ouradu s lejstry.

D. Uhlár 18.11.2022 14:30

Co tak sleduji, většinově není požadováno zrušení neziskovek, ale ukončení jejich financování, a navíc nikoliv všech neziskovek, ale politických neziskovek, což hasiči, senioři a Junáci nejsou. A na to konto soudím, že i kdyby došlo ke zrušení všech neziskovek ( hypoteticky ), byla by to menší škoda, než je všechny nechat.

F. Navrátil 17.11.2022 10:22

Vy se pane Stirský mýlíte. Hodně občanů požaduje ne zrušení neziskovek, ale zrušení jejich financování ze státního rozpočtu. Parazitické neziskovky totiž fungují jako finanční zázemí pro politiky, propagandisty a ideology, navíc mnohé přímo škodí. Klasickou ukázkou je Fialova rodinná neziskovka, který vysosala 100 mil. korun ze státního rozpočtu a rozpočtů vysokých škol, aniž by přinesla nějaký výsledek. Tolik k parazitickým neziskovkám. Ty prospěšné neziskovky, charity, domovy pro seniory, hasiči, Junák, Sokol a další by měly být financovány z rozpočtů měst a obcí, protože jen tak je možno zajistit finanční kontrolu a jejich přínos pro občany!

M. Moravcová 17.11.2022 16:00

Tak dobře, aktivistické, politické neziskovky. Myslím, že většina lidí, brojící proti neziskovkám má na mysli, právě tyto.

D. Stirsky 17.11.2022 7:22

Teď nevím. Byl někdo u nás zavřen za názor? Nedávno zde byl článek o tom, že Nerudová by nebyla špatná prezidentka. Nemám čas a energii vypsat zde veškeré invektivy vůči ní z diskuse, ale bylo jich dost. Zkuste se zeptat nějakého LGBT činovníka, co dostává za e-maily a co vše mu píší do komentářů. Najděte si ba FB nějaký post Člověka v tísni a přečtěte si reakce. Chci tím říci, že vulgarity, výhružky, šibenice atd. jsou na obou stranách. Paní K. vidí jen stranu jednu. Já píšu na FB i na Seznam i zde a za ta mnohá léta 3 smazání: neslo o cenzuru, ale o hloupý software, který pí. Novotná vyhodnotil jako vulgaritu a fotku Hitlera a Stalina k mé recenzi o knížce o nacismu, kterou jsem přečetl, jako jeho propagaci. Je dobré umět se od světa internetu a sítí a zpráv vůbec odstřihnout, neboť jsme jimi přehlceni, opravdový svět až na výjimky nepopisují a hlavně: řiďme se maximu kancléře Metternicha: PRAVDA NACHÁZÍ SE MEZI EXTRÉMY.

J. Sládeček 17.11.2022 7:49

Samozřejmě, že byl, kde to žijete?