19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DOBA: Svoboda slova není zadarmo

Svoboda slova a svoboda vůbec není nástrojem jen pro veřejně působící osobnosti. Týká se i všedních životů každého z nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 19.11.2022 11:31

»Könnte es sein, dass Selenski nur ein Gauner im Jogginganzug ist, der unser Geld will?« (freiewelt.net)

D. Laurencikova 19.11.2022 11:31

To je zase blabol, pane Rudolfe. Mozna budete brzy muset zmenit tenor, porotoze uz se v tisku objevuji clanky s titulky:

»Könnte es sein, dass Selenski nur ein Gauner im Jogginganzug ist, der unser Geld will?«

(Bylo by to mozne, ze Zelenskyj je jenom obycejny gauner v teplakove souprave, ktery chce nase penize?). Takove uvahy asi budeme mit moznost cist a slyset cim dal casteji. ;-)

D. Laurencikova 19.11.2022 11:14

Jeste byste mi mohl odpovedet na otazku, jak se chcete postavit Cine, kdyz uz vsechno ostatni ponechavate bez komentare a zamerujete se jen na jakesi reakce, ktere by podle vaseho nazoru "bylo snadne naprogramovat". ;-)

D. Laurencikova 19.11.2022 11:09

To povazuji za naprostou pitomost. Pokud tady nekdo pripomina robota, tak nejspis ten, ktery omila jakousi propagandu, ktera zni z kazde roury. ;-)

B. Rudolf 19.11.2022 11:01

Bylo by dobré snažit se číst texty s porozuměním jejich smyslu.

Ve svém příspěvku jsem myslím dost srozumitelně vysvětlil, proč jsem vás považoval za robota. Nešlo o vaše názory, ale šlo o vaše reakce, které by podle mého názoru bylo snadné naprogramovat.

D. Laurencikova 19.11.2022 10:31

To ja znam z nemeckych diskuzi v mainstreamovych forech. Kdo neni na vladni linii, musi byt prece placeny troll, nebo rovnou "Bot" = robot.

Cesta do otroctvi je socialismus a islam, ktere se na nas vali plnou silou ze Zapadu, nikoliv z Ruska.

Dopad treti svetove valky zlehcujete uz tim, ze doufate v nejakeho jejiho viteze misto radikalniho odmitnuti atomove valky - za kazdou cenu! Tady jde prece o celou tuto krasnou, modrou planetu, ne o neci geopoliticky zajem. Rezimy prichazeji a odchazeji, Zeme zustava!

Jak chcete zabranit jakemu "vitezstvi" Ciny? Cina je porad jeste nejvetsi obchodni partner Nemecka, ted si Cinane koupili i kus Hamburskeho pristavu... Podivejte se, co na svete uz vsechno patri Cine. Cina je na ceste vystridat jako hospodarska velmoc c. 1 USA. Jak tomu chcete zabranit, pane Rudolfe? Vyhlasime Cine valku?

Nato se vubec nedrzi v konfliktu na Ukrajine zpatky, NATO je naopak vlastne hlavnim duvodem teto valky. Takze vy byste prece jenom chtel nejen takove zapojeni jako je vyzbrojovani, financovani, vycvik, sdelovani informaci, rizeni vojenskych operaci.... ale primo vojska zemi NATO oficielne na Ukrajinu a vubec hura na Rusa? Muzete jit prikladem.

Ja nemam vubec zadny strach z Ruska, Rusko mi vubec nic nedelalo posledni desitky let. Rusko znam jako spolehliveho dodavatele levneho, cisteho plynu, nutneho pro chod motoru Evropy. Mam strach z lidi, kteri si vymysleji "Rise Zla" a snazi se vyvolavat konflikty, ktere vedou ke katastrofe!

K. Kocourek 18.11.2022 19:45

Svoboda slova opravdu není zadarmo. Především je třeba oddělit samotnou svobodu říkat veřejně cokoli a případné následky, které už se zdaleka nemusí pohybovat ve slovní rovině.

Uvedu klasický příklad, na kterém lze ukázat problém neomezené svobody slova: Když začnete jen tak pro zábavu v plném kině křičet "Hoří!" a pár lidí se při tom ušlape, asi většina lidí uzná, že byste měli být zodpovědní za škody, které tím vznikly.

A stejně tak existuje hlásání myšlenek, které nemá okamžitý účinek, takže je obtížné vyvodit odpovědnost před zákonem, ale dlouhodobě jsou škody ještě větší. Jsou spíš podobné dlouhodobému vypouštění škodlivin do ovzduší nebo do vody, což velká většina podniků prováděla ještě docela nedávno (nemyslím otrávení Bečvy z poslední doby, což je jednání, které je u nás samozřejmě nezákonné, ale stav, který existoval v Evropě ještě zhruba v 50. letech 20. století, než jej tlak veřejnosti změnil). V ekonomice se tomu říká negativní externality.

Expanze internetových sociálních sítí a zisky s tím spojené způsobily vypouštění podobných svinstev do "životního prostředí internetu" a škody s tím spojené teď platíme všichni. Nejde o to, určité myšlenky zakázat (stejně jako určité chemikálie mohou průmyslové podniky dál používat), ale omezit zacházení s nimi nezodpovědným způsobem.

Například Facebook úmyslně třídí informace tak, aby provokoval emoce v diskusích, protože to zvyšuje intenzitu využívání a jeho zisky. Negativní externalitou je rozvrat politického systému, který odnesou úplně jiní lidé, než Mark Zuckerberg. A to je jenom jedna firma z mnoha. Dokud se nevyřeší, jak donutit podobné firmy k odpovědnosti, budeme se stále potácet v dnešním marasmu.

B. Rudolf 18.11.2022 19:07

Jenomže Rusáci nenapadli NATO, ale Ukrajinu. Je to podobné, jako když namísto někoho silného, na koho si netroufnete, napadnete někoho podstatně slabšího, kdo by s ním chtěl kamarádit.

Co je na tom k nepochopení?

B. Rudolf 18.11.2022 19:05

Ale tak to přece není. Hypotézu o tom, že jste možná robot, jsem napsal mnohem dříve (před několika týdny, možná dokonce před několika měsíci). Důvodem bylo to, že jste zcela automaticky používala některá manipulační triky, čímž jste značně zamlžovala podstatu témat diskusí. Teď jsem se o tom zmínil jen proto, abych byl nepravdivě netvrdil, že jsem se o vás nikdy nevyjádřil negativně.

Vy si myslíte o mně, že já zlehčuji dopad třetí světové války. Já si myslím o vás, že si vůbec neuvědomujete, že otroctví, které by lidstvo čekalo po vítězství zločineckých režimů, jaké jsou v Rusku nebo v Číně, by mohlo být srovnatelnou a možná i ještě větší katastrofou.

Situace, ve které jsme, po nás samozřejmě vyžaduje, abychom si o třetí světovou válku nekoledovali. Ale realita je taková, že po celou dobu konfliktu na Ukrajině se NATO drží až příliš zpátky a zbytečně tak zvyšuje šanci toho, že lidstvo zotročí zmíněné zločinecké režimy. A vzhledem ke dnešní úrovni technologií by to mohlo být opravdu na hodně dlouho.

B. Rudolf 18.11.2022 18:55

Ano, Rusko má v této soutěži (pokud to chápeme jako soutěž) velkou konkurenci.

D. Laurencikova 18.11.2022 18:22

Aha. Ja jsem myslela ze prevazne takove nazory ctete i v jinych forech. Ulice, prace, hospoda... To je neco jineho. Tam cenzor jeste nema tu moc.

D. Laurencikova 18.11.2022 18:05

No, to mi nemusite radit. Ja rikam a pisu v Nemecku to same, co v Cesku. Neslo tady spis o to, ze nazyvat nejake zeme "Risemi Zla" je nebezpecny podnik?

L. Žaloudek 18.11.2022 17:09

Špatně jste mě pochopila: když říkám i zde na NP, myslím tím, že hlavně všude jinde - v práci, v hospodě, na ulici.

J. Fridrich 18.11.2022 16:41

Daniela Kovářová napsala opět kvalitní příspěvek na dnes hojně diskutované téma - " Svoboda slova není zadarmo". Uvedla, že na jednom semináři, který se zabýval cenzurou a svobodou slova a promluvily na něm slovutné osobnosti zazněly názory, že se podobně jako před mnoha lety už zase zavírá za názor a že se prostý lid bojí říkat, co si myslí. Ty slovutné osobnosti se ale mýlí, a šiřitelé někdy až extrémních a nepřátelských názorů k našim partnerům je mohou bohužel šířit zcela neomezeně. To ale tak přece není, a říkají to hlavně lidé, kteří jsou nepřátelé celého polistopadového vývoje v naší zemi. Vždyť v naší zemi mohou svobodně šířit své zcestné názory i naši proruští kolaboranti, a lživě napadat naše smluvní partnery a přátele z Evropy-EU a NATA...

J. Lukavsky 18.11.2022 15:46

"Tak si nejdriv zametme pred svym prahem," No pokud si srovnám Německo a Česko tak mi připadá, že u nás jsme ještě hodně normální. Nemáme tu miliony muslimů, mešit je tak do 5 ks, spíš chodíme do kostela, také gendrově jsme "zaostalí" běžně říkáme máma a táta.. no a Zelený mor je dosti slabý, budeme stavět 2 atomky, také fofrníků máme pár ks.... prostě konzervy. Takže což zkusit zametat nejdřív v Německu? J.L. end

D. Uhlár 18.11.2022 14:30

Co tak sleduji, většinově není požadováno zrušení neziskovek, ale ukončení jejich financování, a navíc nikoliv všech neziskovek, ale politických neziskovek, což hasiči, senioři a Junáci nejsou. A na to konto soudím, že i kdyby došlo ke zrušení všech neziskovek ( hypoteticky ), byla by to menší škoda, než je všechny nechat.

D. Laurencikova 18.11.2022 14:16

Omluvte mou uprimnost, ale ja povazuji lidi, kteri pausalne oznacuji nejake zeme za "Rise zla" a zlehcuji dopad 3. svetove, atomove valky v nejlepsim pripade za nezodpovedne a zmanipulovane, v kazdem pripade pak za nebezpecne. To neni trik nejakeho automatu, to je muj osobni nazor. Mne neslo o to, vas urazit. Citite-li se urazen, je mi lito. Ale presto nebudu tento nazor menit.

D. Laurencikova 18.11.2022 14:01

Ja jsem se vam zase snazila vysveetlit, ze odsoudit pausalne obrovskou zemi s celym jejim koloritem jako "Risi Zla" je hloupe a nebezpecne. Kolik Risi Zla vlastne na svete mame? Jenom Rusko? Nebo jak se divate na zeme, kde se nejen davaji tresty odneti svobody za nazor ale kde se i popravuje, bicuje, sekaji koncetiny, kamenuje a vedou valky, ktere s sebou vzdycky nesou zkazu a smrt. Rusko ma velkou konkureci v soutezi o tento titul, rekla bych. ;-)

D. Laurencikova 18.11.2022 13:26

Imamove a muslimove vubec jsou v Nemecku chraneni. Kdyz muslim - islamista - nekoho zapichne, a to se deje denne, jde zpravidla na psychiatrii a tam se ma dobre. Jako napr. vrah z Würzburgu, Somalec a azylant, ktery zarezal v obchodnim dome 3 zeny, jedna z nich byla jeste dite a rval pri tom Allahu akbar! Politici si nasledne lamali hlavy, jaky mel motiv, co jsme chudakovi Somalci udelali a jestli na nej nekdo nebyl zly. To je priklad za mnohe jine.

Zato bez dvou mesicu SEST ROKU NEPODMINENE dostal vcera napr. jeden clovek, ktery psal vyhruzne dopisy levicakum a podepisoval se NSU 2.0. Nikoho nezabil, ale vyhrozoval cimsi. Delal to zprava, to je ten problem c. 1.

Za sireni nenavisti byl nedavno u Hamburskeho soudu odsouzen jisty novinar a protiislamsky aktivista, Michael Stürzenberger, na pul roku nepodminene. Tento trestny cin spachal tim, ze varoval pred politickym islamem a citoval pri tom sury z Koranu. Znam ho osobne a vzdycky jsem ho obdivovala, ze dokaze zachovat klid a rozvahu, i kdyz se na nej ze vsech stran sapali muslimove a antifanti a rvali na nej hnusne nadavky a vyhruzky. Nebyt policie, ktera takove akce musi chranit, bylo by davno po nem.

Myslim, ze v Cechach uz nejaka odsouzeni naostro za "schvalovani"... byly. Tak si nejdriv zametme pred svym prahem, nez zacneme udelovat tituly jinym.

J. Lukavsky 18.11.2022 12:59

Kolik lidí v Německu dostalo půl roku za to, že kupř. řeklo, že muslimy/křesťany/židy/budhisty.... je nutno vyvraždit vč. jejich dětí? No to asi většina imámů asi bručí v base že? No je asi rozdíl mezi výzvou k vraždění a pojmenováním něčeho. O p. Střížovi jsem neslyšel a jeho sliby neznám, zkusím si ho najít. J.L. end

J. Kulheim 18.11.2022 12:53

B. Rudolf 18.11.2022 11:17

Nevím, jaký byl váš názor na bombardování Srbska. Já jsem odsuzoval vojenské napadení Srbska i vstup ruského vojska na Ukrajinu. Pro mne Rusko-Ukrajinský problém nezačíná 24.2.2022. Začíná rozpadem SSSR. Pokud bychom chtěli diskutovat o Rusko-Ukrajinském problému je nutné začít po roce 1990. Přečtěte si Tak šel čas s Ukrajinou. Generál Pelz vytáhl data. Zbytek na čtenáři https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Tak-sel-cas-s-Ukrajinou-General-Pelz-vytahl-data-Zbytek-na-ctenari-694483.

Ze strany západu se nic neplní. Nepřibližuje se Rusko k státům, které jsou součástí NATO, ale naopak. Evropská část Ruska je obklíčená armádami NATO. Na severu Litva, Lotyško, Estonsko. Na jihu Turecko. Čekali jste, že Rusko sklapne kufry a začne poslouchat? Vojska NATO zaútočila na Srbsko. Srbsko žádnou zemi, která je v NATO nenapadlo. Pokud by ovládlo Ukrajinu není záruka, že půjde do Ruska. Jak reagovalo USA na rakety na Kubě, víme.

Rýpat se do Rusko – Ukrajinského problému je spolehlivá cesta k rozšíření válečného konfliktu. Normální je jednat a domluvit se.

Se sousedem je dobré se dohodnout. Nesmíte si bez dovolení souseda udělat na zahradě ani plot, nebo postavit suchý záchod. Samozřejmě pokud chcete mít dobré vztahy. Pokud jste bezohlednou přijde na řadu řešení jinými prostředky.

B. Rudolf 18.11.2022 12:25

Pokusil jsem se vám vysvětlit, proč jsem současné Rusko nazval "říší zla". Nepsal jsem nic o tom, že "USA jde pouze o demokracii, svobodu a lidská práva". Tak mi to nepodkládejte. No a mne samozřejmě také hodně zajímá, co všechno vyjde najevo, až tato válka skončí. Ale základní fakta jsou zkrátka základní fakta.

B. Rudolf 18.11.2022 12:18

Vážená paní. Zatím po celou dobu obviňujete vy mne z nejrůznějších špatností. Já jsem se k vám negativně vyjádřil pouze v situaci, kdy jsem se na základě řady vašich příspěvků usoudil, že jste automat, který stále opakuje stejné triky.

D. Laurencikova 18.11.2022 12:01

Skutecne? Kolik lidi dostalo v RF 15 let kriminalu, protoze reklo, ze je tam valka? Mate o tom prehled? Pan Striz - byvaly soudruh - slibuje jenom 3 roky za nazor. Dela to z Ceske Republiky take "Risi Zla", nebo prijde na vysi trestu? Od kolika let odneti svobody za vyjadreni nazoru, nebo pojmenovani veci pravymi jmeny se da mluvit o "Risi Zla?"

J. Lukavsky 18.11.2022 11:52

"Ruska Federace je zeme majici 22 republik, 9 oblasti, 46 autonomnich kraju... rozklada se na uzemi 14 casovych zon, zije v ni 160 narodu a narodnostnich skupin ruznch nabozenstvi...." No vidíte, ale když tam řeknete, že na Ukrajině Rusko vede válku ... tak dostanete všude jen a jen stejných 15 let kriminálu. Pokrok se nedá zastavit. Jak to máte v Německu je problém Němců, zkuste s tím něco dělat! Samostatně! J.L. end

B. Rudolf 18.11.2022 11:17

Vidím to trochu jinak než vy, ale ne úplně jinak.

Ruská civilizace se vyvíjela v určitých podmínkách a dospěla do stavu, ve kterém je. Pokud nevěříme v reinkarnaci, pak ti lidé nemohou za to, do jaké společnosti se narodili (ani, pokud bychom v ni věřili, tak by nás to k ničemu neopravňovalo). Problém je podle mne v tom, že toto jim tolerovat nemůžeme (přepadení a masakr cizího státu jen proto, že si myslí, že patří do jejich sféry vlivu). Je mi líto obyčejných Rusů - a myslím si, že líto mi jich bude hlavně v budoucnosti. A těch, kteří byli zmobilizovaní, aby tvořili potravu pro děla, je mi líto už teď a hodně. Ale, co s tím můžeme dělat? To se má Ukrajina vzdát?

NATO samozřejmě není úplně nevinné, ale jeho vina je podle mne nesrovnatelně nižší než vina Ruska.

D. Laurencikova 18.11.2022 11:07

Vy si samozrejme muzete dovolit nasat a papouskovat jakoukoliv ucelovou propagandu, to vam nikdo nezakaze. Ruska Federace je zeme majici 22 republik, 9 oblasti, 46 autonomnich kraju... rozklada se na uzemi 14 casovych zon, zije v ni 160 narodu a narodnostnich skupin ruznch nabozenstvi.... Vy verite, ze vsichni stoji jako jeden muz v totalni zaslepenosti v jedne rade? Tak to je tedy z vasi strany totalni zaslepenost!

Jak navyvaji USA svoje vojenske zasahy? Rikaji jim snad "valky?" Nebo spis "mirove mise", nebo take ruzne "specialni operace?" Do kriminalu za nazor muzete jit leckde na svete, to si v Rusku nevymysleli. U nas v Nemecku dostanete zatim jenom pul roku, za kritiku Islamu.... Trochu samostatne myslete, pane Lukavsky. Nedelejte to propagande tak snadne. ;-)

D. Laurencikova 18.11.2022 10:50

Najak mi to pripomnelo: "Kdo schvaluje atentat na Heydricha, bude zastrelen!"

Na priklade doktora Strize jasne vidime platnost vyroku kardinala Dominika Duky: "Nenavisti vuci vsemu ruskemu si mnozi leci komplex sveho selhani z minulych let". Take bych ocitovala Petra Cibulku, ktery rekl: "Komunista zustane komunistou, i kdyby trakare padaly"!

Srovnavat valku na Ukrajine s holocaustem je rana do tvare milionum umucenych a zavrazdenych Zidu. Je to naproste zlehceni tohoto historickeho zlocinu!

O tom jak probihal odsun sudetskych Nemcu jsem cetla. Bylo mi nekonecne zle a hanba za zlociny spachane spoustou ceskych lidi na mnohych nevinnych - i deti vcetne kojencu - s ospravedlnenim ze: "Oni nebyli lepsi"! Zabit ci umucit nekde nekoho, koho neznam a kdo mi nic neudelal s tim, ze nekdo z jeho naroda udelal nekde na svete totez - to ja nikdy nepochopim a nikdy neomluvim!

H. Lukešová 18.11.2022 10:27

Ano, mnohdy proti Rusům dští síru bývalí divocí komunisté jako pan doktor Stříž, bývalá vysoký komouš, teď prosadil, že je schvalování ruské agrese na Ukrajině rovno popírání, schvalování či ospravedlňování nacistické a komunistické genocidy.

Přitom nevím, jestli je zrovna ruské tažení stejně divoké a zločinné jako holocaust...Myslíte, že Putin plynuje a spaluje tisíce Ukrajinců za jeden jediný den?

Stejně tak to máte s odsunem. Odsunu Němců, tedy toho divokého, se mnohdy účastnili čeští pro-nacističtí kolaboranti, a aby skryli svou vinu snažili se vystupovat co nejvíce proti-německy.

J. Lukavsky 18.11.2022 10:21

Takže já si to nemohu dovolit, ale R.Regan ano, neb byl prezidentem USA? No názory sociologů co mají možnost dělat výzkumy veřejného mínění v RF ale hovoří spíš o totální zaslepenosti současného Ruska nežli o pestrosti a různorodosti. A těch co si troufnou nazvat "Speciální mírovou vojenskou operaci" sprostou válkou na území sesedního státu... těch moc není. Také komu by se chtělo v té Ruské Říši tolerance a dobroty na 15 let do kriminálu že? J.L. end