20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

DOBA: Svoboda slova není zadarmo

Svoboda slova a svoboda vůbec není nástrojem jen pro veřejně působící osobnosti. Týká se i všedních životů každého z nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kanda 17.11.2022 11:59

Nejlépe u voleb ;-).

J. Jurax 17.11.2022 17:55

Vzhledem k nabídce subjektů, které smíme volit, by Vás kritické myšlení nanejvýš nabádalo v termínu voleb sedět doma nebo jít do lesa, eventuálně hospody, nikoliv však volit.

M. Mucha 17.11.2022 9:33

Dobře paní Kovářová R^

P. Pepax 17.11.2022 9:05

R^

D. Polanský 17.11.2022 8:57

Svoboda slova opravdu není zadarmo, za každého režimu, je jedno jakého, se musí kvůli tomu nechat umlátit či vyhodit z práce nebo nějak jinak šikanovat určitá skupina lidí. No a pokud se takoví nenajdou, je vždy zle. Ovšem přitom bacha na kaviárové bojovníky za svobodu, těch je vždy habaděj. I dnes.

P. Diviš 17.11.2022 8:50

Ano.

D. Laurencikova 17.11.2022 8:49

Pani Kovarova, kompliment! Takovych lidi jako jste Vy je potreba vic. Odvazna, chytra, vyrecna.... Kazde slovo ve vasem clanku podepisu! R^R^

D. Stirsky 17.11.2022 8:08

Pokud někdo na netu napíše “cikáni s buz...” do plynu, “pověsit či zastřelit toho či onoho”, s postihem, třeba i trestním, počítat musí. Znovu: pokud napíšu slušný, nevulgární článek, ve kterém budu podporovat Rusko a kritizovat UA, tak postih mne opravdu nečeká. Pokud začnu užívat výrazy jako “plyn, vystřílet, šibenice”..., pak musím počítat s tím, že reakce bude. Od smazání postu, přes ban až po soud.

J. Karlík 17.11.2022 8:37

Vím, jak to myslíte. Mezi takové články lze zahrnout všechny články autorky tohoto. Ale ptám se, je možné slušně, nevulgárne, a hlavně objektivně, podporovat Rusko? Ale máte pravdu, je to o svobodě slova a pokud někdo upřímně věří ve "speciální vojenskou operaci" , má právo to napsat. Úsudek je na straně čtenáře. Dokud je slyšet i druhá strana. Což se dnes např. v ČT neděje.

D. Stirsky 17.11.2022 8:53

Samozřejmě, že možné to je. Paní K. je pěkný příklad, že lze psát tak, že s ní ne vždy souhlasím, leč pokud by ji kdokoli začal zakazovat psát, klidně podepíšu petici na její podporu. Ostatně kdysi jsem slyšel diskusi “Kolářová versus Stehlíková” ohledně GL manželství. Obě dámy říkaly v podstatě to samé, to nebylo “pro a proti” ale “pro (psychiatrička = emoce) a pro s určitými korekcemi (právnička = rozum)” a vystoupení paní K. jsem ohodnotil jako lepší.

D. Laurencikova 17.11.2022 9:18

"Jak je mozne slusne, nevulgarne a hlavne objektivne podporovat Rusko...." Tuto formulaci byste mel jeste prepracovat. Jednak - tim ze nekdo nadsene nepodporuje valku, jeste nutne nepodporuje Rusko, coz malokdo pochopil, pak - slusne a nevulgarne neco podporovat je ta nejnormalnejsi vec na svete. Pokud neslusne a vulgarne podporujete jakoukoliv vec, tim ji neprospivate, tim ji skodite. Objektivita je jina vec, clovek je subjekt a jeho hledisko je subjektivni. Clovek ma pravo na svuj - subjektivni nazor. At se to druhe strane libi, nebo ne.

Z. Lapil 17.11.2022 10:46

Slušně a nevulgárně podporovat Rusko je možné bez problémů. Nebudu ani naznačovat, takových textů běhá víc, než je mi milé.

S objektivitou je to horší. Například pro tezi Rusko je obkličováno NATO lze najít docela dost důvodů. Že jsou to důvody poslepované z různých jednotlivostí, které z toho při bližším zkoumání dělají nesmysl - inu, i chytří lidé se nechají nachytat na švestkách, často vyrostlých z emocí (nepřítel USA je mým přítelem) či zkratek (Národ, který dal světu Goetha/Čajkovského nemůže být špatný, zatímco národ, který shpdil jisté bomby v Japonsku špatný rozhodně je)... "Všichni vědí" je mocný argument, i když se ti všichni vejdou k jednomu stolu v hospodě/sklípku/kavárně.

K. Křivan 17.11.2022 13:54

Myslíte tu bombu, která sice zabila pár desítek tisíc lidí, ale zachránila alespoň milion amerických vojáků a celý japonský národ před jistou smrtí ?

Z. Lapil 17.11.2022 14:17

Ano, přesně tu.

M. Koutný 17.11.2022 8:45

Podívajte se na diskusi pod článkem na Seznamu o úmrtí ruského hokejisty Martyňuka. Vyjadřovat se tak, jako diskutující tam, v článku o některém priivilegovaném etniku, diskuse je zrušena a všichni mají ban. Ale urážet Rusy (Russáci apod.) je nejen povoleno, ale i žádoucí.

D. Laurencikova 17.11.2022 9:27

Presne tak! Co pomuzou krasne reci o "svobode projevu" a "slusnosti", kdyz vidime jasne, jak to funguje? Vylivat splasky na vsechno, co je ruske - jenom proto, ze je to ruske, je dovolene a zadouci. Nabadat k umirnenosti kolikrat mnohde staci na ban! Tak za takovou "svobodu projevu" pekne dekuji. Respekt! Rv

P. Diviš 17.11.2022 9:42

Když už jste u toho "Vylivat splasky na vsechno", tak vám je divné, že občas někdo kritizuje Rusko a asi si neuvědomujete, že velmi podobně vy "vylivate splasky" na EU a Západ vůbec. Ne že bych s tím občas nesouhlasil, ale stejně tak je to i s tím Ruskem.

P. Diviš 17.11.2022 9:43

Několik ukázek hned níže.

D. Laurencikova 17.11.2022 10:25

Das und aus Ihrem Munde, pane Divis!? Ja ze plivu splasky na EU a Zapad? Ja velmi civilizovane popisuju pomery, nic vic a nic min. A vy to vite! Skutecnost je jeste horsi, nez to dokazu vyjadrit ja. Umite nemecky? Tady si poslechnete, co rika o nemecke vlade Julian Reichelt, novinar a Chefredaktor Bildu, ktereho pod jakousi zaminkou vyhodili, protoze nebyl dost doleva:

„Achtung, Reichelt!“: Wer so regiert, muss komplett verrückt sein | PI-NEWS

Julian Reichelt prirovnava nemecke politiky k pacientum na psychiatrii, kterym rekli, ze ted si maji hrat na vladu, coz oni kazdy den cini. "Verrückt ist, wer Verrücktes tut" - blazen je, kdo dela blaznive veci, rika Reichelt. Nemecko si prave nici zivotni bazi, strukturu spolecnosti, pripousti primitivni antisemitismus, tresta vykonnost, odmenuje parazity,... nesnasi fakta, protoze ta rusi jejich ideologicke fantazie, Nemecka media neinformuji, ale manipujuji, ale to znate i z tech ceskych. Tak se napr. objevil ve verejnopravni ZDF Elon Musk jako novy Hitler! To je nemecka skutecnost, to je nemecka soucasna vlada a Presse, jak doklada Reichelt na prikladech. To nejsou splasky, to jsou fakta. Bohuzel!!

P. Diviš 17.11.2022 11:50

Krásně jste mou glosu potvrdila.

D. Laurencikova 17.11.2022 12:13

Ne, ale vy potvrzujete, ze nevite, co cinite. Jak vy vlastne chcete resit problemy, kdyz nedovolite je ani pojmenovat? Vsechno co pisu, nebo co rika pan Reichelt, doklada primo ukazkami z oficielnich zprav a uradu. Vy tomu rikate "splasky". Takze vy sam vlastne cinnost nemecke vlady oznacujete za splasky. Alles klar?

P. Diviš 17.11.2022 15:30

Zase jste vedle, podle očekávání.

D. Laurencikova 17.11.2022 18:01

Naprosto nikoliv.

V. Chrastina 17.11.2022 12:05

Německo potopí Zelení!!:-/

D. Laurencikova 17.11.2022 12:09

Nejen Zeleni, ale vsichni ti, kteri delaji tu zelenou politiku s nimi: cerveni, cerni, zluti. Jedina opozice - modra - AfD!

V. Chrastina 17.11.2022 12:29

AfD postavila současná vláda v Německu málem mimo zákon, což je metoda používaná v totalitních režimech. Podobně se u nás staví vláda proti Okamurovi a jeho SPD. Je to mizérie!!:-/

D. Laurencikova 17.11.2022 14:11

Myslim, ze v Nemecku je na tom AfD jeste hur, nez v Cechach Okamurova SPD. AfD je vlastne cim dal vic bojkotovana a kriminalizovana. AfD jsou uprena vsechna prava, kterych ostatni partaje pozivaji. Oni zlomi svoje vlastni pravidla, kdyz ma prijit rada na AfD, rozumite?? Tato strana presto v soucasnosti posiluje a verim, ze teprve bude. A uz se ozyva rev ze strany politiku, ze AfD je nutne zakazat! To je jejich "demokracie": Kdo neni vlevo, je Hitler. Kdo nejde s nami, jde proti nam a je treba ho z cesty smest....

Kdyz si poslechnete reci v Bundestagu, tak jsou to prave AfD-leri, kteri jako jedini mluvi rozumne a pragmaticky. Proti nim pak honba na carodejnice!! Myslim, ze Okamura prece jenom dostava vic sanci.

Napsala jsem si dotaz do verejnopravni televize, proc neni v talkrundach NIKDY zadny zastupce opozicni strany, AfD. Proc porad vidim ty same obliceje a posloucham ty same nazory. Odpovedeli mi na rovinu, ze je nezvou, protoze AfD nema ten spravny pristup k EU nebo v posledni dobe k valce na Ukrajine! Oni to klidne priznaji: ZDF placena prispevky divaku ze sveho programu zcela vyradila postoje strany, ktera reprezentuje miliony divaku, ale ktere se panum intendantum a hlasatelum - tradicne volicum socialistu a Zelenych, nelibi!

Za nemecky Bundestag a verejnopravni tisk a televizi se clovek dnes muze jenom stydet.

H. Lukešová 17.11.2022 10:33

Ovšem EU je hodna kritiky, dělá spousty zlých věcí, od podpory palestinských teroristů po gender šílenosti, zelený úděl atd. atd. Kvůli tomu, že nemáte rád Rusy, schvalovat tyto eu-ohavnosti?

D. Laurencikova 17.11.2022 10:41

Podle pana Divise jste prave vylila kyblik splasku na EU. To je usudek, co?

H. Lukešová 17.11.2022 10:52

To už je dnešní davová hysterie, když nemáte ráda EU se vším všady, tak milujete Rusko a měla byste se tam nejlépe odstěhovat...