26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOBA: Svoboda slova není zadarmo

Svoboda slova a svoboda vůbec není nástrojem jen pro veřejně působící osobnosti. Týká se i všedních životů každého z nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rudolf 17.11.2022 19:02

Nepatřím k žádným "gerojům". Ale alespoň nepatřím mezi lidi, kteří hecují své spoluobčany, kteří vyjádřili svůj názor, aby šli bojovat na Ukrajinu. Tito lidé jsou velmi nebezpeční a velmi škodliví, protože pár lidí je může vzít vážně.

A máte pravdu v tom, že třetí světovou válku prohrají všichni. Ale to není důvod k tomu, abychom ustupovali před zjevnými zločiny. Jinak sice neprohrajeme třetí světovou válku, ale lidstvo bude směřovat do ruského a čínského pekla.

D. Laurencikova 18.11.2022 9:28

Vy patrite k tem nejnebezpecnejsim, jak vidim. Vy se dostat do pozice, ze ktere muzete rozhodovat, tak potes panbu! Vite, kolik lidi me uz poslalo do Ruska z naprosto neadekvatnich duvodu?? To jsou lidi z vaseho tabora. Take bolseviku, komunistu, Russofilcek a Russo*mrdu mi nadavaji, staci se kriticky postavit k dnesnimu Zapadu, nebo mit vubec na neco jiny nazor, nez oni.

Zeptejte se dnesnim deti a mladych lidi, kteri jeste neprozili svuj zivot, jestli vam stoji o to, byt usetreny "ruskeho a cinskeho pekla!" To je dalsi naprosty nesmysl z vasi dilny!

B. Rudolf 18.11.2022 12:18

Vážená paní. Zatím po celou dobu obviňujete vy mne z nejrůznějších špatností. Já jsem se k vám negativně vyjádřil pouze v situaci, kdy jsem se na základě řady vašich příspěvků usoudil, že jste automat, který stále opakuje stejné triky.

D. Laurencikova 18.11.2022 14:16

Omluvte mou uprimnost, ale ja povazuji lidi, kteri pausalne oznacuji nejake zeme za "Rise zla" a zlehcuji dopad 3. svetove, atomove valky v nejlepsim pripade za nezodpovedne a zmanipulovane, v kazdem pripade pak za nebezpecne. To neni trik nejakeho automatu, to je muj osobni nazor. Mne neslo o to, vas urazit. Citite-li se urazen, je mi lito. Ale presto nebudu tento nazor menit.

B. Rudolf 18.11.2022 19:05

Ale tak to přece není. Hypotézu o tom, že jste možná robot, jsem napsal mnohem dříve (před několika týdny, možná dokonce před několika měsíci). Důvodem bylo to, že jste zcela automaticky používala některá manipulační triky, čímž jste značně zamlžovala podstatu témat diskusí. Teď jsem se o tom zmínil jen proto, abych byl nepravdivě netvrdil, že jsem se o vás nikdy nevyjádřil negativně.

Vy si myslíte o mně, že já zlehčuji dopad třetí světové války. Já si myslím o vás, že si vůbec neuvědomujete, že otroctví, které by lidstvo čekalo po vítězství zločineckých režimů, jaké jsou v Rusku nebo v Číně, by mohlo být srovnatelnou a možná i ještě větší katastrofou.

Situace, ve které jsme, po nás samozřejmě vyžaduje, abychom si o třetí světovou válku nekoledovali. Ale realita je taková, že po celou dobu konfliktu na Ukrajině se NATO drží až příliš zpátky a zbytečně tak zvyšuje šanci toho, že lidstvo zotročí zmíněné zločinecké režimy. A vzhledem ke dnešní úrovni technologií by to mohlo být opravdu na hodně dlouho.

D. Laurencikova 19.11.2022 10:31

To ja znam z nemeckych diskuzi v mainstreamovych forech. Kdo neni na vladni linii, musi byt prece placeny troll, nebo rovnou "Bot" = robot.

Cesta do otroctvi je socialismus a islam, ktere se na nas vali plnou silou ze Zapadu, nikoliv z Ruska.

Dopad treti svetove valky zlehcujete uz tim, ze doufate v nejakeho jejiho viteze misto radikalniho odmitnuti atomove valky - za kazdou cenu! Tady jde prece o celou tuto krasnou, modrou planetu, ne o neci geopoliticky zajem. Rezimy prichazeji a odchazeji, Zeme zustava!

Jak chcete zabranit jakemu "vitezstvi" Ciny? Cina je porad jeste nejvetsi obchodni partner Nemecka, ted si Cinane koupili i kus Hamburskeho pristavu... Podivejte se, co na svete uz vsechno patri Cine. Cina je na ceste vystridat jako hospodarska velmoc c. 1 USA. Jak tomu chcete zabranit, pane Rudolfe? Vyhlasime Cine valku?

Nato se vubec nedrzi v konfliktu na Ukrajine zpatky, NATO je naopak vlastne hlavnim duvodem teto valky. Takze vy byste prece jenom chtel nejen takove zapojeni jako je vyzbrojovani, financovani, vycvik, sdelovani informaci, rizeni vojenskych operaci.... ale primo vojska zemi NATO oficielne na Ukrajinu a vubec hura na Rusa? Muzete jit prikladem.

Ja nemam vubec zadny strach z Ruska, Rusko mi vubec nic nedelalo posledni desitky let. Rusko znam jako spolehliveho dodavatele levneho, cisteho plynu, nutneho pro chod motoru Evropy. Mam strach z lidi, kteri si vymysleji "Rise Zla" a snazi se vyvolavat konflikty, ktere vedou ke katastrofe!

B. Rudolf 19.11.2022 11:01

Bylo by dobré snažit se číst texty s porozuměním jejich smyslu.

Ve svém příspěvku jsem myslím dost srozumitelně vysvětlil, proč jsem vás považoval za robota. Nešlo o vaše názory, ale šlo o vaše reakce, které by podle mého názoru bylo snadné naprogramovat.

D. Laurencikova 19.11.2022 11:09

To povazuji za naprostou pitomost. Pokud tady nekdo pripomina robota, tak nejspis ten, ktery omila jakousi propagandu, ktera zni z kazde roury. ;-)

D. Laurencikova 19.11.2022 11:14

Jeste byste mi mohl odpovedet na otazku, jak se chcete postavit Cine, kdyz uz vsechno ostatni ponechavate bez komentare a zamerujete se jen na jakesi reakce, ktere by podle vaseho nazoru "bylo snadne naprogramovat". ;-)

J. Kulheim 17.11.2022 19:14

Tam kde nešlápne noha bigoše není vyhráno. Letadla , drony a podobně, rozmlátí cokoliv, ale obsadit to umí pouze bigoši.

Američtí válečníci se válí na Floridě a nažhavení bojovníci jsou v Polsku. Naši bojovníci jsou dobří akorát při kovidu v pomáhat v nemocnici.

Němcová s Fialou to nevytrhnou. Kdyby měli odvahu, tak tam dávno kopou bunkry.

B. Rudolf 17.11.2022 19:38

Rusáky vyženou z Ukrajiny sami Ukrajinci. Nechceme obsadit Rusko. Na nás je podpořit Ukrajinu ekonomicky, efektivními zbraněmi a sankcemi proti Rusku.

R. Langer 18.11.2022 6:13

Tak ji podporuj, třeba až do posledního Ukrajince. Ale ty to děláš stejně jenom hubou. ;-€

J. Jurax 17.11.2022 19:16

Sancta simplicitas!

Ano, NATO tohle všechno má. Je otázkou, v jakých počtech a kolik má dobře vycvičených záloh na nahrazení těch též dobře vycvičených profesionálních vojáků, co padnou nebo budou raněni.

Specielně my máme cca 26 000 profesionálů, z toho v pozemních silách cca 13 000 a zhruba 4000 členů aktivních zaloh - podle Wiki.

Protože v konvenční symetrické válce bez použití ZHN nakonec rozhoduje pěchota, resp. pozemní sily, hospodářská síla a hlavně vůle zvítězit.

Podívejte se na současné konflikty mimo Ukrajinu. Ano, jsou či byly to konflikty asymetrické, takže srovnání kulhá. V Afghánistánu ani zdrcující technologická převaha nestačila ani sovětům ani USA a jejich spojencům. Historicky nedávno ve Vietnamu totéž; chyběla vůle zvítězit - a dost pěchoty.

Počtěte si na https://www.denik.cz/staty-mimo-eu/ukrajina-rusko-valka-ztraty-20220723.html ...je to z 22.7.2022; odtud cituji: Začátkem června ukrajinští představitelé uváděli, že každý den v bojích padne 100 až 200 ukrajinských vojáků. Denně ukrajinské síly přicházejí také asi o 250 vojáků, kteří utrpí zranění. To je řekněme minimálně 350 vyřazených vojáků denně. Nevím ale, kolik vojáků mají ozbrojené síly Ukrajiny; Wiki udává 209 000 vojáků, 102 000 příslušníků polovojenských jednotek, 900 000 záložníků, 100 000 dobrovolníků; též nevím, kolik z toho je v bojích nasazeno. Procenta ztrát nasazených jednotek jsem nikde nenašel.

Kdyby bylo našich 13 000 příslušníků pozemních sil nasazeno v konfliktu této intenzity, jak dlouho by vydrželi s těmi 4 000 záloh?

O. Roldan 17.11.2022 20:45

Velmi přesné. Ale na takový příspěvek vám nikdo neodpoví, protože argumentujete fakty a to není jejich parketa.

Miliční systém potřebujeme, už jen proto aby mladí lidé pochopili, že svoboda není zadarmo.

D. Laurencikova 17.11.2022 18:29

R^R^!

M. Moravcová 17.11.2022 15:40

Velmi dobrý a potřebný článek. Děkuji za něj, paní Kovářová. Naštěstí jsem ve věku, kdy se uřvat nenechám a to ani v diskusi na psu. To se na vás sesypou psí aktivisté a agitátoři, zanadávají vám do soudruhů, komunistů, kolaborantů, pošlou vás k plotně, říkají vám slečno (??? význam asi znají jen oni sami), jen aby vás zahnali do kouta. Když už toho máte dost a pošlete je do píhele, tak začnou moralizovat, co si to dovoluji. Co ale dělají naprosto jednotně? Odvádějí od tématu. Nechtějí, aby se o vaší kritice čehokoliv, nejenom vlády, aby se o tom diskutovalo, protože to ukazuje také na jejich možné pomýlení, omezenost. Mnozí jsou jistě placenými, stranickými diskutéry. O tom nepochybuji. Ve skutečném životě je ale všechno jinak, než v tom virtuálním.

D. Laurencikova 17.11.2022 18:34

Bezvadne vystizeno, pani Moravcova. Ta "slecna" me na tom rusi ze vseho nejmin - drive poklona, dnes opak, ale ja jsem staromilec ;-).

Take se me porad nekdo z tech agitatoru pta, kolik mi z Moskvy plati... Oni jsou to skutecne "placeni, stranicti diskuteri"? To se mi az nezda mozne! No, ale jak jinak by na takovou otazku prisli, ze.

P. Jaroš 17.11.2022 15:33

Ty "náklady" za vyjádření svého názoru už dnes nejsou tak mizivé, viz

Šest let za sedm slov

Benedikt Čermák - tak drakonický trest za vyjádření by se těžko hledal i před listopadem

B. Rudolf 17.11.2022 18:04

V ostatních případech jsem většinou přesvědčeným zastáncem dnešního "režimu", ale v tomto konkrétním případu vám bohužel musím dát přinejmenším částečně za pravdu. Osobně považuji původní posudek nad panem B. Čermákem za hrubě nespravedlivý a v případě, že by nebyl změněn) za nebezpečný precedent. Naštěstí byl původní trest snížen a změněn na podmíněný a kratší. Myslím si, že kluk si zasloužil, aby mu za to jeho otec dal pár facek (a tím se sám vystavil trestnímu stíhání - vot spravedlivosť), ale řešit to jako kriminální čin mi připadá mimo mísu.

P. Diviš 17.11.2022 15:22

Jen tak pro zajímavost a taky pro ilustraci:

právě nyní se pracuje na návrhu nařízení Evropské unie o „prevenci sexuálního zneužívání dětí“. Jak se dalo čekat, i tentokrát má název dokumentu zakrývat jeho skutečný obsah.

Nařízení připravené unijními úředníky otevírá dveře ke sledování každého obyvatele Evropské unie. Autoři projektu pod záminkou ochrany dětí navrhují zavést neomezený přístup úřadů k jakékoli zprávě zaslané přes internet. Návrh předložený Evropskou komisí se přitom na snadný přístup dětí k pornografii nevztahuje. Neřeší ani příčiny sexuálního zneužívání dětí a nesnaží se čelit postupující sexualizaci dětí za účasti mimo jiné zábavního průmyslu nebo módních tvůrců.

Stále ještě není pozdě ovlivnit úpravu nařízení. V současné době vlády pracují na návrhu stanoviska členských států k tomuto dokumentu. Brzy o něm budou hlasovat poslanci. Před hlasováním poslanci obdrží memorandum připravené právníky Ordo Iuris, ve kterém poukážeme na skutečné důsledky zavedení tohoto zdánlivě nekontroverzního nařízení. Pokud dokument projde, pokusíme se ovlivnit vlády členských států, aby se postavily proti sledování na úrovni Rady EU. Vybudujeme také mezinárodní koalici odporu.

Projekt předpokládá, že každá aktivita, informace, zpráva, každý soubor umístěný na digitálních platformách bude vnímán jako potenciální hrozba, která vyžaduje kontrolu a analýzu svého obsahu. Dešifrován a vyhodnocován by byl veškerý obsah zveřejněný na internetu, včetně soukromé korespondence mezi rodinnými příslušníky a přáteli, zpráv zasílaných mezi zaměstnanci a obchodní korespondence mezi podnikateli.

To má být prováděno pomocí technologie skenování zpráv za účelem odhalování sexuálního zneužívání dětí. Projekt tedy s každým z nás jedná jako s potenciálním zločincem a poskytovatelé internetových služeb budou muset předávat soukromou korespondenci uživatelů internetu orgánům činným v trestním řízení a dalším státním složkám.

P. Diviš 17.11.2022 15:22

V analýze podotýkáme, že regulace dopadá nejen na svobodu a soukromí jednotlivce, ale i na svobodu médií, kde ochrana informačních zdrojů je základem práce novinářů, a profesní tajemství, které je klíčové například v práci právníků a lékařů, kteří předávají citlivé informace týkající se zdraví svých pacientů.

Návrh nařízení EU vážně ohrožuje právo na soukromí, svobodu projevu, profesní tajemství, obchodní a listovní tajemství. Vstup navrhovaného nařízení v platnost bude mít za následek i oslabení bezpečnosti digitálních služeb a osobních údajů.

Přijetí tohoto projektu bude prvním krokem k budoucí kontrole chování celé populace na základě algoritmů umělé inteligence, které analyzují data získaná v procesu sledování. Mechanismy a procesy vytvořené v jeho rámci umožní snadné zavádění následných skenovacích kritérií při hledání obsahu neslučitelného s vůlí vládnoucích. Mohly by být také pobídkou pro mimoevropské vlády, zejména ty méně demokratické, aby využívaly mechanismy uvedené v návrhu k boji například s opozicí nebo církví.

B. Rudolf 17.11.2022 18:19

Nechce se mi věřit tomu, že je to opravdu tak zlé. Můžete prosím poslat nějaký odkaz na zdroje?

Kdysi jsem se zajímal o aktivity norské instituce Barnevernet a některé jeho postupy jsem považoval za nesmírně škodlivé. Takže to, že se mi nechce věřit, ještě neznamená, že to popírám.

J. Jurax 17.11.2022 18:27

No, co taky od těch blbečků z brusele čekat než nějakou peachovinu, kterou budou vnucovat pod záminkou vyššího dobra?

Svoboda à la EU pod bdělým EU StB dohledem.

O. Musil 17.11.2022 14:45

Napadá mě takové pěkné přirovnání o autocenzuře. Budete chtít dejme tomu napsat erotickou povídku, proč ne. Jenže hlavní hrdince bude 17 let. Zjistíte si, že by tudíž vaše povídka byla podle platných zákonů nelegální. Takže buď ji upravíte, aby byla OK, ale už to tak není ono, takhle jste to napsat nechtěl. Nebo si ji strčíte do šuplíku. A nebo najdete nějaký "šedý web", kde zákony berou trochu rezervovaně. Tam ji uveřejňíte, pak zjistíte, že je ve společnosti jakýchsi tvrdých BDSM příběhů nebo milovníků zvířátek.

J. Kostelanský 17.11.2022 16:00

Proč by erotická povídka o 17-leté holce mela být nelegální? :-)

Kdyby jste ji napsal o 12-leté Lolitce, to by bylo jiné. Ale i taková díla jsou ve "zlatém fondu" světové literatury... ;-D

O. Musil 17.11.2022 16:38

To je jednoduché. Erotická povídka je pornografie a podle zákona nesmí zobrazovat dítě. To jest do 18 let. Literatura typu Lolity je něco jiného.

J. Joudová 17.11.2022 16:49

„Nebo si ji strčíte do šuplíku." A rok počkáte, až bude hlavní hrdince 18. ;-D

O. Musil 17.11.2022 17:26

Přesně :)

V. Pavelka 17.11.2022 13:35

Paní Senátorko R^!

P. Molík 17.11.2022 13:28

Vnitráčtí dezinformátoři si uzurpují nárok určovat co je či není pravda. Psychopaté se snaží rozšiřovat prostor, kde bude platit pouze jejich pravda. Zejména Rakušan se činí.