29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

DISKUSE: Co s těmi pomníky

Občas se v médiích, jako například zde, objeví zpráva o vztyčení či naopak odstranění nějakého pomníku, což mnohdy vede k emotivním komentářům tu danou věc obhajující, jindy zatracující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 9.3.2024 7:17

"Kdybychom po druhé světové válce byli součástí západního bloku, sudetští Němci by nebyli odsunuti" Odsun Němců nebyl jen v Československé Republice, ale i řadě jiných zemí které Hitler "osvobodil" od židobolševiků, alespoň na čas. Čirý nevděk zakusil ten Vůdce.... Dohromady jich bylo snad i více nežli našich 3 M odsunutých. No a návrh na odsun nevymyslel E.Beneš, ale Spojenci, nebo alespoň jej museli schválit. Že by si E.Beneš mohl takto vyskakovat sám o sobě se mi nezdá. Jinak máte pravdu, že vlastně celá Evropa vděčí SSSR za všechno, dokonce i za 2.sv. válku. Říká vám něco Pakt Ribbentrop-Molotov? J.L. end

P. Hák 9.3.2024 7:30

Tak ještě vymazat z učebnic Adolfa, nebo do nich napsat, že to byl Rus, a bude to dokonalé. A dopsat tam, jak nás americká, ukrajinská a německá armáda osvobodily od ruských nacistů. Snad se toho ještě dožijete. Já bohužel asi jo.

J. Lukavsky 9.3.2024 10:31

Když něco dáte do "...." tak tím myslíte opak. To jste neslyšel? A o básnické licenci také nic?... J.L. end

P. Hák 9.3.2024 13:51

V uvozovkách máte leccos.

Netvrdím, že ty učebnice přepíšete Vy osobně. Ale kdyby je přepsali, nemyslím, že byste protestoval.

P. Hák 10.3.2024 20:11

Mimochodem Vaše tvrzení, že (cit.) "Evropa vděčí SSSR za druhou světovou válku" se od těch keců z hypotetické učebnice zas tolik neliší.

J. Lukavsky 11.3.2024 7:57

Říká vám něco pakt Ribbentrop-Molotov? Dá se to najít na WIKIPEDII. Tím si Hitler a Stalin rozdělili Polsko což zanedlouho úspěšně realizovali. Anglie ale měla s Polskem smlouvu o pomoci a tak vyhlásila Německu válku.... nu a pak se to začalo mlít.... elementary dear Watson. J.L. end

P. Hák 11.3.2024 12:04

Paktů byla spousta - včetně polsko-německého, kde si naplánovali expanzi na východ. Ten byste si na Wikipedii mohl najít zas Vy.

Adolf Hitler vyzýval k válce dávno před podepsáním paktu M-R. Dokladem je Mein Kampf. Životní prostor Německa měl být na východě, mj. na úkor SSSR. Že by i za to mohl SSSR?

Mimochodem zkuste si na Wikipedii najít Pakt proti Kominterně. J. L., try it please.

Jinak pokoušet se zbavovat nacistické Německo viny za rozpoutání WW2 je lumpárna.

J. Lukavsky 11.3.2024 12:27

"pokoušet se zbavovat nacistické Německo viny za rozpoutání WW2 je lumpárna." ano, stejně tak jako pokoušet se zbavit Stalina podílu na rozpoutání 2.sv. války. Jinak těch smluv bylo, jest a bude plný pytel, nicméně jen po některých (např. Ribbentrop-Molotov) napochodovala jedna či dvě armády do cizí země. Jinak máte pravdu, že v Mein Kampf plánoval Hitler obsadit Evropu, stejně tak ale si najděte v plánech Kominterny a pod. jak obsadí proletářskou revolucí celý svět (Zítra se bude, tančit všude, až naše vítězné vlajky rudé, na stožáry světa vyletí...). "Jsou tací, co by chtěli dobýt půlku světa a neuměli by tam ani vysadit hlávky zelí"... K.Čapek ? J.L.

V. Mokrý 9.3.2024 10:37

R^;-D

R. Langer 10.3.2024 6:23

R^ ;-D

J. Kindl 9.3.2024 7:39

Postupimská konference k transferu Němců z Československa a Polska. byla proti. Pouze Stalin byl pro. Snažily se tedy alespoň celý proces zastavit do doby, než budou pro něj vytvořeny snesitelné podmínky, což prosadily navzdory nesouhlasu Stalina do závěrečného protokolu. Sovětský vůdce ovšem svým protějškům několikrát zopakoval, že vlády Polska a Československa k odsunu jejich souhlas nepotřebují. V tomto měl generalissimus pravdu, výsledek jednání nebyl mezinárodně právně závazný. I přesto československá vláda na souhlas z Postupimi nedočkavě čekala. Pro vyhnání Němců, které se v podstatě rovnalo etnické čistce, chtěla mít alibi. Dočkala se uznání svého požadavku se současnou žádostí další vyhánění pozastavit (to suspend further expulsions). To stačilo na vytvoření postupimskému mýtu svalujícího odpovědnost za vlastní rozhodnutí na druhé.

J. Lukavsky 9.3.2024 10:38

"vyhnání Němců, které se v podstatě rovnalo etnické čistce," etnická čistka je, když stát vyžene své občany jiné národnosti. Kupř. kdybychom z Čech vyhnali Moravany. Ale Sudetští němci byli občany Třetí říše. Říkalo se tomu "dát se k Němcům". Nevím jestli První Republika umožňovala dvojí občanství. Ale nakonec dostali přece co chtěli "jeden jazyk, jeden Vůdce, jedna říše". No co by 6 milionů Židů dalo za to, kdyby jejich vlak neskončil v Ausschwitzu (Osvětim) ale kupř. v Jeruzalémě. No nevím jak by se Češi dívali na Sudetské Němce po válce. Za chyby se platí, zaplatili i Sudetští Němci, volili Henleina z 80%. J.L. end

P. Brich 9.3.2024 14:05

https://www.youtube.com/watch?v=SUjqyowLTKk

https://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/historie_a_osobnosti_ceske_diplomacie/druha_svetova_valka_a_jeji_dusledky/dokumenty/projev_reinharda_heydricha_o_planech_na_1.html

https://clanky.rvp.cz/clanek/t/ZPF/2457/DOKUMENTY-VE-VYUCE-PROJEV-R-HEYDRICHA-2-RIJNA-1941-V-CERNINSKEM-PALACI-V-PRAZE.html

P. Brich 9.3.2024 14:13

Odsun Němců nejen z Československa (!!) byl zájmem Spojenců, aby se po čase neopakovala předválečná situace.

Byl to humánní skutek, kterým se splnilo jejich toužebné přání: "Unser Führer mach uns frei von der Tschechoslowakei!!"

H. Rybnická 9.3.2024 9:17

Pane Lukavský měl byste Vy a Vaši čeští spoluvlastenci konečně vzít na vědomí, že etnickou čistku které se spisovně říká odsun, má na svědomí výlučně prezident beneš a s ním i česká společnost. Výborně to popsal pan Kindl níže.

Zde ještě český historik:

Vítězné mocnosti druhé světové války o odsunu nicméně navzdory rozšířenému mýtu nerozhodly. Odsun v té době už probíhal a spojenci v závěrečném protokolu požadovali jeho pozastavení, než bude zajištěn "spořádaný a humánní" průběh.

"V Postupimi jsme byli postaveni před hotovou věc a okolnosti nás přinutily souhlasit," uvedl americký prezident Harry S. Truman v lednu 1946.

Spojenci se transferem, jak je odsun v dokumentu z postupimské konference nazýván, zabývali na přímou žádost prezidenta Edvarda Beneše. Britové a Američané v něm stále viděli - nehledě na uzavření smlouvy o přátelství se Sovětským svazem - záruku demokratického vývoje v Československu.

Uvědomovali si, že v Postupimi musí Benešovu požadavku vyhovět, aby posílili jeho pozici na domácí politické scéně, která byla velmi protiněmecká. Edvard Beneš za vysídlení Němců "lobboval" s podporou odbojových organizací v londýnském exilu. Hned po svém návratu 12. května 1945 prohlásil v Brně za nadšeného jásotu davu: "Můj program je, já to netajím, že otázku německou musíme v republice vylikvidovat."

J. Lukavsky 9.3.2024 14:46

A ve Francii, Holandsku, Norsku.... o tom rozhodl kdo? Obávám se, že Němci se všude kam vkročili během 2.sv. války "vycajchnovali" tak, že je odsunuli všude. Ale ne všichni Němci museli odejít, mě učil jeden v Praze kupř. A bylo jich pěkných pár tisíc, co zůstali. Ale byla porušena zásada předpokladu nevinnosti, oni museli žádat a dokazovat svoji nevinu. No ale to máme teď také, kupř. při sexuálním harašení. J.L. end

H. Rybnická 9.3.2024 14:52

Prokázaný fakt je ovšem, že etnická čistka v Československu byla ta nejbrutálnější a dotkla se nejvíce občanů ze všech těch jmenovaných. a nevím o tom, že by se nějaký státník v Evropě vyjádřil takovým nenávistným výrokem o "vylikvidování Němců" jako československý "prezident"..

P. Brich 9.3.2024 15:54

https://www.youtube.com/watch?v=SUjqyowLTKk

https://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/historie_a_osobnosti_ceske_diplomacie/druha_svetova_valka_a_jeji_dusledky/dokumenty/projev_reinharda_heydricha_o_planech_na_1.html

https://clanky.rvp.cz/clanek/t/ZPF/2457/DOKUMENTY-VE-VYUCE-PROJEV-R-HEYDRICHA-2-RIJNA-1941-V-CERNINSKEM-PALACI-V-PRAZE.html

Kdo seje vítr, sklízí bouři. Bylo to humánní vyhovění jejich toužebnému přání:

Unser Führer mach uns frei von der Tschechoslowakei!

J. Kindl 9.3.2024 7:37

Rudá armáda a Sovětský Svaz udělali pro český národ to, že jedná okupace vystřídala druhá okupace trochu sofistikovanější. Nacionální socialismus byl poražena a vystřídal jej socialismus sovětský. Nevím za co sovětskému svazu děkovat. Za ty znásilněné ženy, za ty vraždy, loupeže, vyrabované naše továrny, za ukradené patenty, za poltické procesy pod taktovkou sovětských poradců. Za 40 let nesvobody.

F. Svoboda 9.3.2024 10:25

Popisované činy okupační Rudé armády ( a sice všechny )zažila i naše rodina!!!!!!

H. Rybnická 9.3.2024 9:23

Demokratickému myšlení jsme se ještě nenaučili a Vy oane Grundmanne se to také do konce života nenaučíte a nepochopíte. POkud byli sudetští Němci Vaši "nepřátelé" tak existovalo jednoduché řešení již 1918, totiž zřídit český stát tam, kde opravdu žili pouze Češi. Bylo by to sice jen pár km2 a možná na střední Moravě ale byl by to krásný český kraj . A především by text české hymny tak ostudně nelhal.

A Voda hučí po lučinách, bory šumí po skalinách, v sadě skví se jara květ, zemský ráj to na pohled. A to je ta krásná země, země česká, domov můj, země česká, domov můj.

R. Langer 9.3.2024 11:25

Ano, soudružko Rybnická, vy jste se demokratickému myšlení ještě nenaučili. Mě ale do toho vašeho totalitního spolku soudruhů z Brusele netahete. :-P

V. Kučer 9.3.2024 14:09

Český stát má hranice jasné od pádu Velkomoravské říše a patřilo sem ještě Slezsko které nám prohrála Marie Terezie. Německo životní prostor nepotřebuje, po válce tam bylo přisunuto na 12 milionů etnických Němců, dnes tam žije na 4 miliony Turků, Angela Merkelová pozvala milion Syřanů a každý rok tam přichází na 200 tisíc migrantů. Němci to vše zvládnou.

H. Rybnická 9.3.2024 14:19

To je právě ten problém že český stát má "jasno" Hitler měl ve svých úmyslech také jasno.

V. Kučer 10.3.2024 14:23

Potomci odsunutých Němců se mohou vrátit do země jejich předků a možná tak v budoucnosti učiní.

H. Rybnická 9.3.2024 14:25

Tak pantáto a ted ještě k Vašim nepatrným znalosten historie necháme hovořit pravého historika:

Svým údajným rozsahem – veškerá území severně od Dunaje, Čechy, Morava, celé Slezsko, Horní Lužice, Sasko, Slovensko, část dnešního Rakouska na východ od linie Krems an der Donau (Kremže) – Graz (Štýrský Hradec), celé dnešní Maďarsko, část dnešního Srbska, část dnešního Rumunska na sever a jih od Dunaje až po Železná vrata – sloužila Velkomoravská říše též k podpoření československého požadavku získat co největší státní území na úkor jiných. Důsledně se zamlčuje, že panství moravských a českých knížat nepřetržitě od roku 805 a dále i přes vznik, existenci a zánik Velkomoravské říše byly pouze karolínskou markou, tj. pohraničním vazalským územím Franské říše, později Říše východofranské, ještě později Svaté říše římské, vazalským územím – knížata odevzdávala tribut Říši (východo)franské a Svaté říši římské – byť disponovala jistým stupněm volnosti pod dědičnou vládou mojmírovských a slovanských knížat, jejichž primát legitimizovala křesťanská víra a bohatství plynoucí z výnosného obchodu s otroky, se kterými se ve střední Evropě běžně obchodovalo až do konce 11.stol. .

P. Brich 9.3.2024 14:37

"... a bohatství plynoucí z výnosného obchodu s otroky, se kterými se ve střední Evropě běžně obchodovalo až do konce 11.stol."

Proč to těm východním vazalským barbarům germánští vládci Říše nezatrhli!! Proč asi? Nejspíš proto, že to sami provozovali nebo na tom alespoň profitovali!!;-€:-)

V. Kučer 10.3.2024 14:12

To chce klid madam. Kdyby Přemysl Otakar II. neprohrál bitvu na Moravském poli byli bychom my ti zlí a Němci hodní.