16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

DEZINFORMACE: Trampoty se zákonem proti lži

Ministerstvo vnitra poskytlo veřejnosti návrh, spíš první nástřel, zákona proti dezinformacím. Tak se normě říká v běžné hovorové řeči. V návrhu je obsažena formulace „omezení šíření obsahu ohrožujícího národní bezpečnost online“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 24.10.2022 11:55

Pitomci věří ulhaným Rusákům, že na civilní cíle úmyslně nestřílí.

R. Langer 24.10.2022 12:02

Jo, ty desetitisíce obětí o tom rozhodně svědčí. Nebo vlastně... 8-o

J. Ticháček 24.10.2022 16:58

Víte, ja jsem ochoten věřit na chytrou munici, bomby a rakety s naváděním na cíl a všemu kolem. Jenže také už léta platím různé účty, poplatky a ještě na to vše musím sehnat peníze. Takže mám jistý pocit, že i nejpitomější ruský generál by sakra raději zasáhl nějaký cíl na první dobrou, nežli aby vystřelil padesát raket někam o desítky km do plenéru a doufat, že se trefím alespoň jednou tak, že poskodím to, co chci zlikvidovat.

Ono je krásné vzpomínat na válku v Zálivu. A ukázky, jak nějaká raketa, s kamerou na čenichu letí přesně na dané místo. Jen je potřeba si uvědomit, že zároveň s ní letělo pár dalších, které se netrefily, a že ta sranda stála pár miliard korun.

Ona je technika fakt na vysoké úrovni. Jenže jsme i s tou úrovní na stejné pozici, jako kdysi, kdy vrcholem byl pořádně nabroušený nůž. Parta chlapů hází šutry na ty druhé aby se ten maník s nožem mohl, dá li příslušný bůh, někam, kde cíleně řízne.

Jen dnes hazíme ty kameny o pár km dál.

Takže možná jsem pitomec, který to Rusakům věří. Mám k tomu důvod. A zároveň vím, že Ukrajinci se s tím také moc neparají. Ono to totiž z principu nejde.

Více: Knoflíková válka.

K. Filip 24.10.2022 10:53

To: Pivoda.

Dobře napsáno, ale vysvětlete to lidem, kteří mají za jediný zdroj informací Seznam a ČT. Tam už je hlavinka značně vymytá.

J. Jurax 24.10.2022 16:03

Ehm ... Rusové ÚMYSLNĚ střílí na civilní cíle ...

No, nevím. Dodal bych trojí:

- pokusy o podlomení morálky obyvatelstva bombardováním civilnich cílů jsou sice hlasitě odsuzované, avšak v případě potřeby široce používané.

- není dobré věřit pohádkám o chytrých zbraních, co se na vzdálenost sta kilometrů nebo z výšky deseti kilometrů trefí do sudu piva. Snad i ano, ale ne vždy, a i takové střely mohou z různých důvodů selhat.

- jest předpokládat, že obrana sestřeluje střely či drony pokud možno tak, aby jejich trosky způsobily co možno nejmenší, nejlépe žádné škody.

J. Joudová 25.10.2022 1:44

To, co tu plácáte ve snaze obhajovat ruské raketové útoky na Ukrajinu a vzbudit dojem, že si za civilní oběti vlastně můžou Ukrajinci sami, jsou naprosto nechutné demagogické bláboly, za které by se nemusel ani vámi zmiňovaný Goebbels stydět. To podstatné přece je, že Rusové nemají na Ukrajinu VŮBEC co střílet, nemají tam co dělat a mají beze zbytku táhnout do hajzlu (tj. domů do Ruska).

B. Hančl 24.10.2022 9:14

Neffe, Orwell tu knihu 1984 napsal jako varování a ne jako návod. Nyní to u nás začíná jako v roce 1948, ale na štěstí existuje internet a ten si snad Rakušan nedovolí vypnout.

P. Hák 24.10.2022 9:54

Vzhledem k etnické nenávisti, která už začíná být veřejně tolerovaná, bych spíš koukal na Německo v raných letech třicátých.

P. Černý 24.10.2022 8:56

Citát z úvahy pana Neffa:

který je „způsobilý ohrozit svrchovanost, územní celistvost, demokratické základy ČR nebo značnou měrou ohrozit vnitřní pořádek a bezpečnost České republiky“, zvláště pokud je šířen „osobou nebo státem, na které se vztahují mezinárodní sankce“.

Můj komentář.

Ten gumový dodatek o státech a osobách podléhajících mezinárodním sankcím je důležitý. Jinak by se mohl nepozorný čtenář domnívat, že Rakušanovo ministerstvo pravdy plánuje zasahovat i proti činnosti své vlastní vlády....

B. Hančl 24.10.2022 9:15

Vše co je uvedeno v prvním odstavci, naplňuje dokonale Evropská unie.

J. Fráňa 24.10.2022 9:40

R^

P. Kazo 24.10.2022 8:55

"Ze současné praxe ale vidíme, že nejnebezpečnější narativ tlačený západním směrem z Ruska a přebíraným po celém kontinentě od pomatených russofilů na náměstí až po papeže Františka je teze o vině Západu na současné situaci, konkrétně o šíření vlivu NATO východním směrem."

A ako presne je tento nararív nebezpečný? Možno snáď len pre režim?

Mimochodom, presne tento naratív som včera našiel na MSNBC, článok ešte z marca. Veľmi dobre vyargumentované:

https://www.msnbc.com/opinion/msnbc-opinion/russia-s-ukraine-invasion-may-have-been-preventable-n1290831

K. Křivan 24.10.2022 8:40

Přijde na to, jak je lež definována. Dřív byla lež to, co nestálo v ruďasu. Dnes, co není v ČT. Byůo to jednoduché. Věřili jse opaku oficielních keců. Jako dnes. A fungovalo to !

Pro mne je lež, co se neslučuje s přírodními zákony, (zelené šílenstí), nebo s tím, co nám dal Bůh do duše. (morálka). A opét to funguje !

V. Mokrý 24.10.2022 9:16

R^!

J. Rejzek 24.10.2022 8:26

Pouze totalitní režimy se bojí svobody slova, protože se bojí pravdy. Němci za to války řešili povinným varováním na každém radiopřijímači, komunisté rušičkami , no a nyní se předvádí současný režim. Protože mají stažené svěrače, tak každého, kdo má něco proti krokům současné vlády označí jako proruského, nebo protievropského dezinformátora.

F. Navrátil 24.10.2022 7:56

Dezinformace je součást propagandy a je definována jako nepravdivá informace, která je záměrně šířena za účelem oklamání lidí. Z tohoto pohledu je největším deziformátorem Česká televize, která publikuje selektivně zprávy, které se ve velké míře rozcházejí se skutečností. Fialová vláda nepřipravuje zákon proti dezinformacím, ale zákon proti nevládním názorům. V jejich podání se totiž za dezinformaci považují i pravdivá fakta, která nezapadají do jejího politického konceptu. Dalším krokem zřejmě bude trest pro ty, kdo dost hlasitě nejásají a nepřikyvují.

R. Langer 24.10.2022 8:18

... a končit to bude povinným vyvěšováním vlajek EU a Ukrajiny na Den české státnosti.

A kdo nevyvěsí, bude mít problém... ;-)

P. Dvořák 24.10.2022 8:41

A kdo vyvěsí, bude mít problém, až ta šaškárna s EU skončí.

Už se drobí další kamínek - viz článek "Nizozemsko se už připravuje na krach eura. Parlament dostane tajný dokument během týdnů."

P. Pepax 24.10.2022 8:58

R^ souhlas, největší dezinformátor je ČT a Fialova vláda je jako zlý sen.

J. Chalupnik 24.10.2022 7:23

Problem je v tom, jak rozlisit informaci od dezinformace. V okamziku, kdy za dezinformaci stat oznaci informaci, ktera se mu nelibi, je to cenzura. To se ukazalo napriklad pri zminovanem zakazu osmi webu, kam krome proruskych spadly i protiruske protivladni weby.

P. Hák 24.10.2022 8:27

Především je lží, dokola opakovanou, že zastavených webů bylo jen osm.

R. Langer 24.10.2022 10:57

Přesně tak! ;-€

J. Chalupnik 24.10.2022 19:45

Docetl jsem se nasledujici, vic jsem po tom nepatral.

CZ.NIC zablokoval weby Aeronet.cz, Protiproud.cz , Ceskobezcenzury.cz, Voxpopuliblog.cz, Prvnizpravy.cz, Czechfreepress.cz, Exanpro.cz a Skrytapravda.cz.

Na zacátku brezna pak mobilní operátori zablokovali stránky cz.sputniknews.com, Cz24.news, Nwoo.org, Slovanskenebe.com, Svobodnenoviny.eu a Zvedavec.org.

Dikybohu infobaden.cz to nepostihlo ;-D

J. Anděl 24.10.2022 7:06

Reakce ve stylu: ale vždyť za to přece Západ může. Príma.

Tak jen píšu, že souhlas s Astonem, takový zákon je zapeklitost a jeho hledání donekonečna může být funkční strategie. Soud je taky fajn - lepší než ministerstvo.

No, a na závěr, ano, kdo uvěřil ve svojí vinu na ruské válce a nyní se za to strašlivě stydí a v tomto studu kope kolem sebe, tomu to nikdo nevymluví. Podobně jako některým bílým v USA nikdo nevymluví stud za to, že jsou bílí, některým mužům za to, že jsou muži, některým křesťanům za to, že jsou postižení dědičným hříchem atd.

A tito stydlíni pak bojují v tažení proti ostatním (bílým, mužům, křesťanům či obecně komukoliv), kteří je štvou tím, že se nestydí a měli mají záměr žít spokojený život.

P. Dvořák 24.10.2022 8:42

Hm, zajímavé . . .

R. Langer 24.10.2022 11:09

Že jsme ve válce s Ruskem tady tvrdí nějaký Fiala a jeho 5koala, ale jestli se za to strašlivě stydí a cítí se za to vinen jsem zatím nějak nezpozoroval, spíš naopak... ;-)

J. Anděl 24.10.2022 11:18

Překombinované. Fiala netvrdí o sobě či svých spojencích, že mohou za válku.

R. Langer 24.10.2022 11:52

Já tedy potom nevím, kdo za ni ve Fialově případu může, ale třeba já s nikým ve válce NEJSEM. :-P

J. Anděl 24.10.2022 12:24

To já taky nevím, ani se k tomu v tomto vlákně nijak nevyjadřuju. Tak vám s tím nepomůžu.

P. Hák 24.10.2022 6:45

"...od pomatených russofilů na náměstí..."

Astone, prosím, vstupte projednou do diskuze a napište, že to byl překlep.

Opravdu je to důležité. Pokud byste i Vy, doteď bytostný demokrat, začal inklinovat k myšlenkovému směru, který tu nechci jmenovat, už by bylo s touto společností opravdu zle.

Ještě jednou prosím. Vím, že mne nezklamete.