26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

COVID: Doklad společenského rozvratu

Úmrtí Hany Horké, zpěvačky kapely Asonance, je v médiích široce komentováno jako produkt „antivaxerů“ . Spíše jde o setrvalý rozvrat společenských hodnot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Vacek 22.1.2022 12:15

Úmrtnost je vyšší, protože ti, kteří přežili covid, mají tak zhuntované zdraví, že umírají častěji:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/covid-19-survivors-have-an-increased-risk-of-death-12-months-post-infection

J. Nevrkla 22.1.2022 12:55

Jediná cesta, jak se dopátrat pravdy, která je v tomto případě mimořádně důležitá, je vypracovat a zveřejnit statistiku, kolik zemřelých bylo očkovaných a kolik neočkovaných, samozřejmě v relaci s počty očkovaných a neočkovaných. Zcela jistě už se na tom v některých státech pracuje. V případě, že to bude pro očkované vycházet dobře, bude to široce probíráno. Pokud nic probíráno v dohledné době nebude, vychází to pro očkované špatně.

P. Vychodil 22.1.2022 13:49

s urputností, s jakou svědci kovidovi svádějí každou smrt na neočkování, a když už to moc dobře nejde, tak na jakési "long covid" symptomy, tak s tou stejnou zarputilostí odmítají krátkodobé účinky "vakcíny" (to přece znamená že vakcína funguje !), zásadně popírají možnou kauzalitu mezi vakcínou a smrtí, ignorují množící se zprávy o potížích či smrti sportovců...tito jedinci si nikdy nepřiznají, že za případné budoucí potíže může vakcína, a samozřejmě zcela vytlačují ze svého vědomí možnost dlouhodobých negativních účinků, i když jim sámi výrobci vakcín sdělují, že o dlouhodobých účincích se nic neví...

připadá mi, že mnozí zoufalci (zde např Vacek) sice rádoby argumentují s oponentem, svými komentáři však spíše usvědčují sebe v svém sebeklamu...

J. Nevrkla 22.1.2022 14:07

Taky už mám z některých mých očkovaných známých pocit, že se cítí podvedení a nervózní. Před chvílí mi volal jeden mladý známý, který se minulý týden necítil dobře, ovšem covid mu test neukázal, že už se uzdravuje a PCR test už mu covid prokázal, stejně jako jeho uzdravujicimu se kamarádovi. Oba jsou rádi, že se po lehkém průběhu uzdravují, že budou mít přirozenou imunitu, že je nebudou diskriminovat kvůli chybějící vakcinační tečce.

Z. Lapil 22.1.2022 18:34

Pro očkované to dobře vychází, pro třikrát očkované ještě lépe.

Aktuální česká statistika zde: https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky_srovnani. Nepřehlédněte, že v grafu jsou absolutní počty; procenta neočkovaných/2x očkovaných/3x očkovaných v populaci se vám zobrazí až po najetí kurzorem. Opravdu je z toho dost jasné, že na prostou pozitivitu má očkování vliv poměrně malý, ale pro vyhnutí se JIP vám zvlášť třetí dávka dává zásadní výhodu.

Izraelskou statistiku dokonce s výkladem máte zde: https://www.covid-datascience.com/post/israeli-data-how-can-efficacy-vs-severe-disease-be-strong-when-60-of-hospitalized-are-vaccinated. Ale asi si to můžete odpustit - jednak tam jsou už docela stará data, ale hlavně - pro vás nejspíš nebude novinka, že když máte mezi 10% neočkovaných 10 nemocných a mezi 90% očkovaných rovněž 10 nemocných tak to fakt neznamená, že očkování nemá vliv.

A ke všemu s tím, mám dojem, dost podstatně zamíchal omikron. Zdá se - klepy klep - že ve směru "covid je nepodstatná rýmička".

J. Nevrkla 22.1.2022 18:52

Já ovšem neměl na mysli úmrtnost na covid, ale celkovou úmrtnost dostatečně velké skupiny očkovaných a stejně velké kontrolní skupiny neočkovaných. To je pro celkové uvažování o prospěšnosti vakcinace nejdůležitější. A netýká se to jen dnešní doby, ale dlouhodobějšího vyhodnocování.

Z. Lapil 23.1.2022 1:06

V té české statistice jsou všichni a jsou tam i procenta očkovaných/neočkovaných, takže lze snadno rozpoutat, jak na tom jedná i druhá skupina je. Pochybuju, ze lze mít větší skupinu.

Taky se dělala studie tuším na 25000 lidech, na jejímž základě je používání vakcín zavedeno. To je taky málo?

Já si nemyslím, že by se "prostému lidu" předhazoval vysloveně vylhana čísla, ale zároveň nepochybuji o tom, že je politici interpretují řekněme příliš jednoduše, takže člověk musí být jako ostříž. Ono je možná pravda, že - s nějakou pribliznosti - je nemocnych stejně mezi očkoványmi a neočkovanými, ale je nutné si uvědomit, že když je očkovaných 80 procent, tak to není totéž. Připadá mi, že to musí být jasné každému, ale pořád se zdá, že se pletu.

Nu což, svět asi nikdy nebude dokonale podle mých představ.

I. Polák 23.1.2022 8:11

Co je platné dělení občanů na očkované a neočkované, když bůh nás rozdělil předem na ty hloupé a ty ještě hloupější.

Z. Lapil 23.1.2022 12:59

To jako že byste bez maturity nesměl do hospody?

I. Polák 23.1.2022 17:00

Zajímavý nápad. Ale nechtěl jste náhodou napsat "s maturitou..."?

Z. Lapil 23.1.2022 17:47

Nechtěl. VŠ jsem zvažoval, ale maturita je uprostřed, tu jsem zamítl rovnou ;-D.

J. David 22.1.2022 9:00

Lékař léčí, příroda uzdravuje. Katolíci jsou smířeni, Pánbůh dal, Pánbůh vzal, "in nomine patris (spiritus a sancti vynechám) amen". Měsíce jsem byl vyvrhelem ve smyslu "untermench nicht geimft", tedy neočkovanec. Podlehl jsem propagandě, a pro klid duše a ideologické masáži (jsem ročník 1950, takže zkušenosti z "provozu" ideologie mám), nechal jsem se nějakým sajrajtem opíchat. A dostal jsem glejt, dokonce v angličtině, jakýsi certifikát. Stal jsem se tedy "občanem býti "tauglich" u piva v putyce?

V. Wagenknecht 22.1.2022 11:11

Možná byste měl vynechat ty exkurse do cizích jazyků. Nejde vám to. Skoro všechno máte blbě, akorát to "tauglich" ne.

J. Hruška 23.1.2022 8:21

Vy jste ten pachlek z vagónu na uhlí?

A. Renjascu 22.1.2022 8:56

https://www.vimo.sk/watch/dn9shzosuisivyc?lang=slovak

D. Stirsky 22.1.2022 8:00

Když někomu umře máma, emoce jsou plně na místě. Což grafoman Bartoň nechápe. V tomto případě je totiž nejlepší řešení mlčet.

,

J. Vintr 22.1.2022 9:08

Nejde o emoce toho syna, ale o jejich propagandistické zneužití. Stejné emoce mají zaručeně i lidé, kterým někoho blízkého zabila ta "vakcína", ale takový příběh se do prolhaných médií zaručeně nedostane.

P. Kmoníček 22.1.2022 9:32

Ale dostane se do rukou epidemiologům typu Vintra.

I. Schlägel 22.1.2022 10:58

Typ Vintr by bez konspiračních teorií nemohl existovat. Přejme mu to. Co jiného mu zbývá...

P. Kmoníček 22.1.2022 12:45

Asi tak.

J. Vintr 22.1.2022 17:10

Ty "konspirační teorie" se pravidelně prokazují jako pravda, zatímco "oficiální pravdy" se pravidelně prokazují jako lež. Jenže lidé, kteří se jednou nechali oklamat, už nechtějí slyšet pravdu a nechávají se raději klamat znovu a znovu.

P. Kotraba 22.1.2022 13:31

Souhlas.

Emotivní vyjádření pana Reka lze pochopit, ale to mediální provakcinační zneužití je odporné.

A pro zajímavost sám pan Rek v nějakém rozhovoru pro média své první vyjádření zmírnil.

T. Kohout 22.1.2022 6:10

To je problém demokracie: mnoho povolaných, málo vyvolených. A lepší systém nemáme...

B. Rudolf 22.1.2022 6:03

Já tvrzení, že se paní Horká nakazila záměrně, nevěřím. Představte si její situaci. Měla doma dva nakažené chlapy (manžela a syna), o které se musela starat, a ona měla strach, že to od nich nechytne, přestože nejspíš znala Neffův slogan "Delta si Vás najde", vyrazila do ulic shánět nákazu. Mně to připadá jako nesmysl.

To, že dostane embolii (zatím nejpravděpodobnější, ale nepotvrzené vysvětlení jejího úmrtí), se sice dalo předvídat obtížně, ale u onemocnění covidem bylo toto riziko poměrně dobře známé a dalo se mu předejít léky na ředění krve (ty jsou na lékařský předpis) nebo alespoň s nižší účinností rozumnou konzumací aspirinu.

Tomu, že ji segregace neočkovaných lidí v tzv. "svobodné společnosti" neuvěřitelně štvala, tomu věřím. Mne, přestože očkovaný jsem, neuvěřitelně štve také.

R. Vacek 22.1.2022 4:43

Zpěvačka se nenechala očkovat ne proto, že by to u omikronu ztrácelo význam, ale proto, že naslouchala hlupákům - vždyť se nenaočkovala když tady byla delta.

A to, že se ukázala nutnost přeočkování neznamená nic jiného, než že se člověk nechá přeočkovat. Teda pokud se nejedná o alternativního jedince dávajícího přednost "vakcinaci" virem.

J. Vintr 22.1.2022 10:14

Naše vláda ve všech věcech okolo očkování zcela flagrantně soustavně brutálně lže. To, že lidem zcela zamlčuje fakt, že se po této "vakcíně" s nezanedbatelnou pravděpodobností může i zemřít nebo mít doživotní vážné zdravotní následky, se dá dokonce jednoznačně kvalifikovat jako zločin. A spousta lidí politikům přesto pořád věří, přestože si clověk, který používá vlastní rozum, může tyto informace sám zjistit. Kdo je tady potom hlupák?

R. Vacek 22.1.2022 10:42

O těch, kteří zemřeli po "vakcinaci" virem víme dobře díky nadměrné úmrtnosti v minulých dvou letech. Dokonce víme i to, že řada z těch, kteří nákazu přežili, trpí dlouhodobými zdravotními následky.

Proto (snad až na hlupáky) každý ví, je-li lepší vakcína, nebo nákaza.

J. Vintr 22.1.2022 10:55

Jak už někdo níže napsal, britský státní úřad přiznal, že na covid v Británii nezemřelo 150 tisíc lidí, jak se doposud lživě tvrdilo, ale jen něco přes 6ooo. V Americe zase přiznali, že 75% lidí, kteří údajně zemřeli s covidem, mělo současně čtyři a více komorbidit. U nás je to nepochybně obdobné, takže u nás na údajný covid zaručeně nezemřelo víc lidí, než na "běžnou" sezónní chřipku. Pokud zemřelo víc lidí než obvykle, tak za to může stresování lidí soustavným strašením a nefunkčnost zdravotní péče. Jenže blbci pořád budou věřit, že tady máme nějakou strašnou pandémii, na kterou už zemřelo skoro čtyřicet tisíc lidí. A věřit na očkování, které prokazatelně vůbec nefunguje.

R. Vacek 22.1.2022 11:05

Máte pravdu. Na covid vlastně nezemřel vůbec nikdo. Ti extra mrtví zemřeli na zničené plíce, infarkty a mrtvice. Umírali vždy ve vlnách, které se náhodou kryly s výskytem neškodného viru. A náhodou umírali ve vlnách hlavně lidé starší a rizikové skupiny.

J. Jirka 22.1.2022 11:57

Myslíte toho viru, který se stále ještě nepodařilo izolovat? Co když umírali ve vlnách, které se náhodou kryly nikoli s výskytem bájného viru, ale s místy intenzivního výskytu zelených a šedivých mimozemšťanů?