6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Soucit místo obrany?

Odzbrojení Němci byli konfrontováni se silou nelegálně držené palné zbraně. Obranou proti důsledkům činů lidí s takovou zbraní je prý otevřenost a soucit ostatních. Není. Proti nelegální zbrani je potřeba postavit zbraň legální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 26.7.2016 10:41

Re: Také třeba nechápu,

Stačí samonabíjecí. A rozhoduje jejich počet mezi řádnými/vycvičenými občany. Není čas meditovat.

S. Donát 26.7.2016 10:43

Re: Také třeba nechápu,

Souhlas

A. Alda 26.7.2016 9:35

Německo nejspíš zanikne.

Státy vznikají, aby zajistili bezpečnost svých občanů. Soucit není posláním a úkolem státu.

Zvlášť se vznikem Německa neměl tedy soucit vůbec nic společného.

Jak říkal Masaryk: státy se udržují ideemi, z nichž vznikly.

M. Moravcová 26.7.2016 10:23

Re: Německo nejspíš zanikne.

Ano, soucit není úkolem státu.

Š. Hašek 26.7.2016 10:36

Re: Německo nejspíš zanikne.

Ano, stát jest nástroj moci. A pokud ji používá v optimální míře pro pořádek a bezpečnost svých řádných občanů - potom bylo dosaženo takřka ideálního stavu.

Stát není "vylepovač tepelných štítků a ubytovací služba". Není asi nutno tuto zkratku vysvětlovat - všichni víme, o co se dnes jedná.

M. Valenta 26.7.2016 9:22

Problém je v tom,

že většina lidí bude mít kvér stejně doma v zásuvce, neboť jeho nošení není zrovna pohodlné. A trefit se pistolí do konkrétního člověka? To chce trénink, opravdový trénink. A když kvér nebude ve slevě, tak si ho Češi stejně nekoupí.

S. Donát 26.7.2016 9:41

Re: Problém je v tom,

Vidím to jinak. Znám dost lidí, kteří nosí kdykoliv a kamkoliv (téměř), zbraní mají přehršel (investovali do nich desetitisíce) a chodí pravidelně trenovat. Rozhodně toho nastřílí víc, než policajti. Řádově tisíce nábojů ročně.

J. Vintr 26.7.2016 9:54

Re: Problém je v tom,

Fakt je ten, že nošení zbraně není vždy zrovna pohodlné a pokud člověk odkládá svrchní oděv, nelze zbraň skrýt. Pomohlo by, kdyby se nošení zbraní považovalo za normální a ozbrojený člověk by nebudil pozornost.

R. Brzák 26.7.2016 10:02

Re: Problém je v tom,

Naopak - měl by budit zaslouženou pozornost,jako člověk, který se netají svým zodpovědným přístupem k bezpečnosti svojí i svých bližních....

J. Vintr 26.7.2016 10:13

Re: Problém je v tom,

Jenže, jak vidíte i u zdejších přispěvatelů, velká část veřejnosti pořád vnímá vlastníky zbraní jako hlupáky, kteří si chtějí hrát na kovboje a podobně. Ne že bych si něco zvlášť dělal z toho, co si o mně kdo myslí, ale na druhou stranu nestojím o to, budit zbytečnou pozornost. To je třeba důvod, proč zbraň obvykle nenosím. A mimo to, asi by se člověk dostával i do rozporu se zákonem, který vyžaduje skryté nošení zbraně.

R. Brzák 26.7.2016 10:31

Re: Problém je v tom,

Na rovinu - pokud se jako hlupák budu chovat, pak si takový odsudek zasloužím. Pokud se ale budu chovat normálně - to je nevyvyšovat se jen proto, že mám u sebe zbraň, být laskavý ale asertivní při komunikaci, mohu tak dát o sobě vědět i jinou informaci, než je povrchní obrázek. A obávám se, že jiná cesta, jak přesvědčit lidi, že nositi zbraň veřejně je rozumné, prostě není....

J. Vintr 26.7.2016 10:50

Re: Problém je v tom,

Chovat se můžete jak chcete, ale když sundáte sako a u opasku vám lidé uvidí zbraň, nežádoucí pozornost určitě neujdete. Prostě proto, že na to u nás lidé nejsou zvyklí.

S. Donát 26.7.2016 10:14

Re: Problém je v tom,

Do jisté míry souhlas, pane Brzáku, ale tam pak vzniká nové riziko, že si Vás vyhlídne někdo, kdo půjde po té zbrani. Zezadu po hlavě šutrem a jste bez ní. V Texasu to zkouší, uvidíme, jaký bude výsledek.

S. Donát 26.7.2016 10:12

Re: Problém je v tom,

Ale to víte, že lze. Zbraň rozumných rozměrů pohodlně schováte do vnitřního opaskového pouzdra, pak ji skryjete i v šortkách a tričku. A pokud chcete nosit full size devítku i v parném létě, na výběr je spousta "pánských kabelek" uzpůsobených pro skryté nošení, viz například http://www.policista.cz/clanky/reportaz/recenze-brasna-falco-519-2-849/

J. Vintr 26.7.2016 10:18

Re: Problém je v tom,

Neříkám, že nelze, ale buď to znamená opatřit si pro tyto účely další zbraň a ke každému oděvu se pánská kabelka nehodí. A nošení dalšího zavazadla většinou opravdu dost obtěžuje.

S. Donát 26.7.2016 10:20

Re: Problém je v tom,

Ano, to máte pravdu. Nošení zbraně není ani pohodlné, ani praktické, člověk tomu musí přizpůsobit šatník a své zvyklosti. Nic není zadarmo. Rád tuto cenu zaplatím.

J. Vintr 26.7.2016 10:46

Re: Problém je v tom,

Pokud se vyskytuji v místech, kde čekám větší riziko, tak toto nepohodlí samozřejmě rád podstoupím. Řekl bych, že takhle se chová většina vlastníků zbraní. Problém je v tom, že to riziko může nastat i tam, kde ho nečekáme.

S. Donát 26.7.2016 10:57

Re: Problém je v tom,

Přesně. Proto nosím všude, kde dle zákona mohu. Výborný článek na toto téma:

http://cover72.net/zbrojnice/kdepak_mate_zbran.htm

M. Valenta 26.7.2016 13:26

Re: Problém je v tom,

Kolik je takových v populaci? 1 promile?

A když jdou na koupaliště, tak kvér při plavání drží v zubech.

S. Donát 26.7.2016 15:25

Re: Problém je v tom,

Nevím, průzkum jsem si nedělal. Já jich znám několik desítek. Ale asi to bude v řádu promilí, což mi připadá jako velmi slušné číslo. Na koupák kvér nenosím. Stejně jako do hospody, mám-li v úmyslu požívati alkoholické nápoje. Jinak prakticky všude.

R. Tesařík 26.7.2016 9:59

Re: Problém je v tom,

A co Dalibor a housle??

P. Švejnoch 26.7.2016 10:38

Re: Problém je v tom,

Noooo... Bůh sám ví, jestli na ně měl jmenovaný povolení... :-)

Z. Švrček 26.7.2016 9:10

To jsem zvědav

kdo bude mít soucit s původními Evropany poté, co skončí ta polízanice, kterou nám tady zločinci typu Merkelové nadrobili? Pryč z toho zločinného spolku, ve který přeměnili EU právě ti velcí zločinci v jejím čele.

J. Myslivec 26.7.2016 8:10

Bezpečnost?

Plně souhlasím! A z plna hrdla! Konečně se i u nás otevírá diskuse o czexitu!!! Zvláště když MZ připravuje stěhování migrantů z Turecka! My sice protestujeme, ale konáme dle pokynů!? To je celý Sralbotka! Fuj!!!

J. Fialová 26.7.2016 7:37

Kolik jich mohlo přežít, kdyby...

"Muž, který natočil mnichovského atentátníka z balkonu svého bytu, lituje, že u sebe neměl zbraň. Kdyby ji měl, útočníka by prý střelil přímo do hlavy. Takhle mu nezbývalo než útočníkovi nadávat a natáčet ho, i když byl sám přímo na mušce."

"Zároveň křičí na lidi pod sebou, aby si dávali pozor, že agresor na střeše má zbraň. „Hej, má zbraň! Má nabitou zbraň! Dostaňte sem policajty!“ vybízí je."

Celý rozhovor - viz odkaz. J. Fialová

http://echo24.cz/a/icBxY/mit-zbran-strelil-bych-utocnika-do-hlavy-rika-mnichovan-z-balkonu

P. Lenc 26.7.2016 8:02

Re: Kolik jich mohlo přežít, kdyby...

Jó ozbrojený občan je pro bruselskou neomarxistickou pakáž smrtelným nebezpečím.

M. Šejna 26.7.2016 8:34

a proč tedy zbraň neměl?

Ten muž, co natáčel toho atentátníka sice zbraň neměl, ale nikoli proto, že mu to někdo zakázal. V Německu je totiž vlastnictví zbraně povoleno za určitých podmínek. Takže ten "muž, který natočil atentátníka" neměl zatím potřebu si zbraň opatřit. Jeho lítost nad tím, že neměl zbraň, je tedy úplně o něčem jiném, než o tom, že mu nošení zbraně zakázali ...

P. Švejnoch 26.7.2016 8:46

Re: a proč tedy zbraň neměl?

Četl jste článek pana Matějky, pane Šejno?

Mám tedy chápat Váš příspěvek tak, že se pan Matějka v otázce povolení k držení a nošení(!)zbraně v SRN mýlí, případně lže?

Rád si poslechnu, jak to tedy s tím držením a nošením zbraně v SRN dle Vás je... ;-)

M. Šejna 26.7.2016 8:56

pane Švejnochu

reaguji na JarkuF nikoli na pana Matějku. JarkaF sem dává rozhovor "muže, co natočil atentátníka" jako důkaz, že kdyby MOHL mít zbraň, tak by střílel. Jenže on MOHL tu zbraň mít, nikoli NESMĚL. A tom je ta moje reakce.

Vlastnictví zbraně je v Německu při splnění určitých podmínek povoleno. Můžete ji tedy mít doma. Ten muž natáčel atentátníka z balkonu svého bytu. Byl tedy DOMA, kde MOHL mít zcela LEGÁLNĚ doma zbraň. Jenže on ji neměl.

Jeho nářek nad tím, že kdyby měl zbraň, není o tom, že mu tu zbraň někdo zakázal, ale o tom, že si ji zatím bohužel neopatřil.

Už to chápete?

P. Švejnoch 26.7.2016 9:14

Re: pane Švejnochu

Tak ještě jednou a jinak: Pan Matějka tvrdí, že držení zbraně (o nošení jste se ve Vašem příspěvku zmínil Vy) je v SRN vázáno na mnoho podmínek, které legální držení zbraně pro většinu občanů vylučuje - proto onen muž logicky žehrá na to, že mu nebylo umožněno mít zbraň.

Víte, kdysi dávno, když jsem chtěl dálkově studovat, tak ZV KSČ mi studium také nezakázal - jen mi ho (myslím prostřednictvím ZV ROH, nebo jak tenkrát běžel ten schvalovací proces) nepovolil. Takže račte odpustit, ale já mezi "zakázat" a "nepovolit" nevidím žádný (tím méně nějaký zásadní) rozdíl...

Lže tedy pan Matějka, nebo se s námi naopak Vy pokoušíte posunovat? :-)