26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Soucit místo obrany?

Odzbrojení Němci byli konfrontováni se silou nelegálně držené palné zbraně. Obranou proti důsledkům činů lidí s takovou zbraní je prý otevřenost a soucit ostatních. Není. Proti nelegální zbrani je potřeba postavit zbraň legální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Švejnoch 26.7.2016 9:17

Re: pane Švejnochu

Beru zpět, tentokrát jsem si skutečně přečetl článek špatně já.

Omlouvám se, pane Šejno, za svůj (tentokrát) neoprávněný sarkasmus a despekt...

M. Šejna 26.7.2016 9:32

pane Švejnochu

to je o.k., omluva se přijímá.

Váš sarkasmus a despekt mi nevadí. Vadilo by mě, kdybyste mi nadával, což tady dělá mnoho mých oponentů. Místo protiargumentů mi nadávají.

J. Hruška 26.7.2016 9:19

Re: pane Švejnochu, ne, pane Šejna.

Pozor, pan Šejna je nasazený agent s úkolem rozvrátit jakoukoli smysluplnou diskusi. Už to chápete?? Zdař Bůh.

J. Fialová 26.7.2016 9:22

Re: pane Švejnochu

Základním dokladem každého střelce v Německu je povolení k držení zbraně (Waffenbesitzkarte).

Žadatel musí doložit potřebu zbraně. Standardně se jako zákonná potřeba uznává lov, sport a sběratelství. Případně musí prokázat, že ho někdo ohrožuje na životě.

Takže jestli nebyl někým z výše uvedených, pak si ji legálně opatřit nemohl. J. Fialová

M. Šejna 26.7.2016 9:34

paní Fialová

máte pocit, že v Česku je tomu jinak? Chcete snad tvrdit, že zbraň může nosit kdejaký magor?

S. Donát 26.7.2016 9:43

Re: paní Fialová

Je to velmi rozdílné, například v tom, že v ČR se Vás nikdo neptá po důvodech a právo držet a nosit zbraň je u nás nárokové (samozřejmě po splnění zákonných podmínek). Kdežto v Německu je to na blahovůli úřadů, jestli Vám to povolí, nebo ne.

J. Fialová 26.7.2016 9:46

Re: paní Fialová

Chcete snad tvrdit, že kdo není lovec, sportovec nebo sběratel, ten je magor?

A ano, v Česku je to jinak. Kupř. někteří moji známí nejsou lovci, sportovci ani sběratelé, a nemuseli prokázat že je někdo ohrožuje na životě. Ke získání průkazu jim stačilo udělat zkoušky a papír od doktora že nejsou magoři, nebo tak nějak.

Kdybyste ráčil kliknout na odkaz uvedená v článku - je tam popsáno jak to je v Německu. "Zbraňová legislativa našich západních sousedů patří dlouhodobě k nejpřísnějším v Evropě. Má to své historické důvody..." http://gunlex.cz/48-zbrane-a-legislativa/legislativa/684-spolkova-republika-nemecko-tezky-zivot-strelcu

M. Šejna 26.7.2016 9:55

paní Fialová

vždyť píšete jen jinými slovy to, co já. Já přece netvrdím, že u nás jsou pro vlastnění zbraně stejné podmínky jako v Německu. Jen jsem reagoval na Váš poněkud zavádějící komentář, že kdyby ten "muž, co natáčel teroristu", měl zbraň ...

Máte snad pocit, že ten muž neměl zbraň proto, že ji chtěl mít, ale úřady mu to nepovolily? O tom je totiž ta moje reakce. Ten muž lituje toho, že neměl zbraň, nikoli toho, že mu úřady zakázali mít zbraň.

J. Fialová 26.7.2016 10:07

Re: paní Fialová

Není to můj zavádějící komentář - je to citace z článku na echo24.

Jestli mohl / nemohl / směl / nesměl / chtěl / nechtěl / povolily / nepovolily - to je víceméně jen zbytečná hra se slovíčky.

Podstatné je to, že v situaci, kdy mohl něco udělat pro záchranu života dalších lidí, nedržel zbraň v ruce. Blbé je že díky "přísnosti" úřadů se něco takového může stát i příště.

M. Šejna 26.7.2016 11:29

takže jsem měl pravdu ...

když jsem tvrdil, že jste sem dala ty odkazy proto, že ten "muž, co natáčel", neměl zbraň z důvodu zákazu a nikoli z důvodu, že si zbraň zatím neopatřil.

Trvalo to chvilku, než jste to přiznala. Ale nakonec jste to přiznala.

S. Donát 26.7.2016 12:03

Re: takže jsem měl pravdu ...

Upřímně řečeno, kdyby výsledkem toho buzeračního kolečka po úřadech v Německu měla být zbraň zamčená doma ve skříni, taky bych se na to vykašlal. Třeba by ten člověk zbraň měl, kdyby bylo možné ji i nosit. A třeba taky ne. Nezpochybnitelný fakt je, že v Německu úřady lidem brání pořídit si zbraň na ochranu zdraví a života. Mimochodem, ten muž to natáčel ze svého bytu? Nebyl třeba u někoho na návštěvě, Tam by zbraň mít nemohl :)

I. Schlägel 26.7.2016 8:54

Re: a proč tedy zbraň neměl?

Možná ten muž nesplňoval ony podmínky, například nevlastnil klenotnictví, případně nebyl zaměstnán jako ochranka. Případně žil v domnění, že žije v bezpečné, moderní zemi, kde je osobní zbraň v podstatě na obtíž. Teď už si to jistě nemyslí. A rychle si pořídí nějaké to klenotnictví.

M. Šejna 26.7.2016 9:00

ano, pane Schlägele

jste zatím jediný, kdo pochopil můj komentář. Pan Švejnoch ho ale nepochopil.

Jinak pro legální vlastnictví zbraně v Německu nepotřebujete provozovat klenotnictví. Stačí splňovat psychologické testy. Ale já chápu, že Vaše poznámka ohledně klenotnictví je jen vtipnou nadsázkou.

S. Donát 26.7.2016 9:04

Re: ano, pane Schlägele

Pro držení zbraně ano, stačí zkoušky, psychologické testy a tak rok si počkat. Pak můžete střílet po teroristech z balkónu, když nějaký poběží kolem. Pro nošení zbraně je potřeba býti právě tím klenotníkem.

I. Schlägel 26.7.2016 9:06

Re: ano, pane Schlägele

Ano, jde o vtipnou nadsázku. Na druhou stranu, asi bych si nepořizoval zbraň na svou ochranu, kdybych jí mohl mít pouze doma v trezoru, Tudíž bych nebyl schopen palby ani z okna svého bytu. Jako švýcarský rezervista, pokud se nepletu, bych byl schopen z okna svého bytu střílet dávkami. Mimochodem, když jedu do Německa a jsem podroben náhodné kontrole, bodrý německý strážce zákona se mě lámanou češtinou zeptá, zda nevezu nůž. Nemám sílu mu vysvětlovat, že pokud budu chtít podřezat nějakého jeho spoluobčana, pořídím si nůž v nejbližším německém supermarketu a vyzkouším ho v praxi u první pokladní.

R. Gramblička 26.7.2016 9:56

Re: a proč tedy zbraň neměl?

:-))))) s tím klenotnictvím jste mně fakt pobavil, za 1*

L. Popovský 26.7.2016 8:58

Re: Kolik jich mohlo přežít, kdyby...

Obávám se, paní Fialová, že pro toho člověka je štěstí, že zbraň neměl, protože při současných zákonech by jej odsoudili do vězení a k tučnému odškodnění za ublížení na zdraví nebo za zabití. Ten řidič, který srazil autem vraha, který zabil mačetou polku v turecké restauraci, to také odskáče, vůbec o tom nepochybuji.

Realita je takováto: http://www.securitymagazin.cz/zpravy/nemecka-poslankyne-kritizovala-policii-za-zastreleni-afganskeho-teroristy-1404051751.html

T. Kohout 26.7.2016 7:35

jaká jsou fakta?

Jiné články z nedávné doby naopak píší o množství zbraní, co mají Němci. Ať tak či onak, ty zbraně mezi lidem vesměs nepomohou proti těm vrahům. Snad jen v Izraeli.

J. Vintr 26.7.2016 8:04

Re: jaká jsou fakta?

Zbraně zamčené doma v trezoru určitě ne.

S. Donát 26.7.2016 8:23

Re: jaká jsou fakta?

Ano, Němci mají spousty zbraní. Brokovnice, kulovnice, malorážky, tedy zbraně sportovní a lovecké. A můžou je mít:

a) doma v trezoru / ve skříni na zbraně

b) na honu

c) na závodech

Že by někdo u sebe nosil zbraň na ochranu zdraví, života a majetku, jako u nás, o tom si můžou nechat zdát. Pokud tedy neuvedou pádný a prokazatelný důvod, proč je ohrožen jejich život, nebo zdraví. Myslím, že za chvíli jm bude stačit pár novinových výstřižků :)

J. Vintr 26.7.2016 9:44

Re: jaká jsou fakta?

Podle reakcí politiků na každou takovou událost, tedy volání po přísnější regulaci zbraní, je velmi nepravděpodobné, že se situace v tomto směru zlepší. Politici jsou buď úplní idioti, nebo stojí na straně těch teroristů (jedno nevylučuje druhé).

S. Donát 26.7.2016 12:20

Re: jaká jsou fakta?

Všeho do času. Tak dlouho budou politici budou lidem zakazovat se bránit, až se lidi přestanou ptát.

P. Rudolf 26.7.2016 7:10

Soucit místo obrany?

Lžete. O ohýbání vašeho hřbetu však nepochybuji, jen to nevnucujte druhým.

P. Švejnoch 26.7.2016 7:24

Re: Soucit místo obrany?

Váš příspěvek, pane Rudolfe, je vpravdě velmi úderný, leč cosi v něm postrádám...

Mohl byste specifikovat, kde autor lže, a zejména pak, kde ohýbá hřbet? Nebo jste si potřeboval jen tak ublinknout?

P. Rudolf 26.7.2016 8:07

Re: Soucit místo obrany?

Do toho, že nejspíš nerozumíte (či nechcete rozumět) psanému textu, mě prosím pane Švejnochu netahejte.

P. Švejnoch 26.7.2016 8:39

Re: Soucit místo obrany?

Aha... Takže na podporu svého "prvotního výkřiku" nemáte nic.

Nu, alespoň jste mi (opět) potvrdil, že ve svém předvčerejším (?) příspěvku jsem se nemýlil. Skutečně jste, jak jsem tehdy uvedl, ignorant a hlupec... ;-)

I. Schlägel 26.7.2016 8:57

Re: Soucit místo obrany?

Ve Vámi psaném textu se nenalézá nic, čemu by bylo potřebné extra rozumět. Mám děti, když byli ve Vašem věku, s jejich texty ze slohu v 5. třídě ZŠ to bylo podobné.

S. Donát 26.7.2016 8:24

Re: Soucit místo obrany?

Že si toho dementa ještě všímáte, pane Švejnochu :)

J. Fialová 26.7.2016 8:24

Re: Soucit místo obrany?

S tím nic nenaděláte, pane Švejnochu. Někdo fakt potřebuje, třeba takhle ráno, nalačno :)

L. Popovský 26.7.2016 5:04

Informace zde uváděné se samozřejmě na iDnes a dalších webech nedočteme. Tam jsem se pouze dočetl, že Německo patří dle počtu zbraní mezi nejohroženější země světa....