29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Pozor, nic nejede!

Média mají opět téma s velkým T. Ve čtvrtek 6. 2. zaznamenaly řeporyjské kamery situaci, kdy učitelky převádějí hejno dětí přes železniční přejezd, u něhož blikají výstražná světla a jsou spuštěné závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 8.2.2020 10:04

..kolik bylo jen za loňský rok zaznamenáno střetnutí na přejezdu, které bylo zaviněno provozovatelem drážní dopravy? Železniční přejezd je absolutně bezpečný, pokud účastníci provozu dodrží všechna vztažná ustanovení. Nebo alespoň selský rozum.

Rekonstrukce přejezdů k vyššímu standardu probíhají neustále, pojem nezabezpečený přejezd zákon nezná a v reálu se nic takového nevyskytuje.

J. Vavrochová 8.2.2020 10:27

R^R^R^

I. Polák 8.2.2020 9:11

Vážení, jde o toto: Paní učitelky by neměly učit děti přecházet na červenou. Ale dráhy by zase neměly nás navykat na červené světlo v době kdy URČITĚ nemůže jet vlak.

Situaci v Řevnicích znám jen od vidění, ale znám řadu dalších závor vedle nádraží, kde projede vlak jenž zastaví ve stanici a závory se za ním nezvednou dokud ze stanice nevyjede.

Ale jak říkám, netvrdím, že v Řeporyjích šlo přesně o tenhle případ.

P. Grigar 8.2.2020 8:27

Trať je sice jednokolejná, ovšem v dopravně(zastávce..) jsou dvě koleje, tudíž existují možnosti:

- vlak stojící v dopravně bude stát i nadále a z protisměru přijede jiný vlak, mimořádná jízda mimo interval 30 minut nebo bude po vedlejší koleji předjížděn jiným vlakem či PMD(posun mezi dopravnami..) jedoucím k mimořádné události na trati nebo pro zjištění její sjízdnosti, např. spadlý strom, přerušená kolejnice, porucha traťového zabezpečovacího zařízení.

Kdyby se něco podobného stalo v Řeporyjích nebo kdekoli jinde a došlo ke zranění osob, bylo by zase řevu, jaký mají ti blbí nádražáci na dráze bordel atd.

Zkuste vzít na vědomí, že přerušované červené světlo, zvuková výstraha ani závory nejsou na přejezdu pro pobavení čekajících, ale pro jejich bezpečnost.

M. Šejna 8.2.2020 8:47

Nádraží Řeporyje ma dokonce tři koleje. Trať je ale jednokolejová. a jezdi po ni jen lokálka.

P. Grigar 8.2.2020 8:54

..vycházel jsem z toho, co je vidět na videozáznamu. Ostatní vychází z platných předpisů a osobních zkušeností s železničním provozem za(42 let služby. I po jednokolejné trati jezdí vlaky v obou směrech a dopravny s kolejovým rozvětvením slouží k jejich křižování nebo předjíždění. Z Prahy do Budějovic jezdí soukromý dopravce Arriva. ;-)

M. Šejna 8.2.2020 8:57

Přes Řeporyje? 8-o

I. Polák 8.2.2020 9:16

No to je největší přínos starosty Novotného pro slávu Řeporyjí! Konečně vím, že přes Řeporyje jezdí rychlík!!!!!

Taky jsem tomu nejdřív nevěřil.

M. Šejna 8.2.2020 9:19

Ta trať vůbec nemá parametry rychlostní trati. 8-o

P. Grigar 8.2.2020 9:25

.. ale, co vy o tom víte? ;-D

M. Šejna 8.2.2020 9:32

Jel jste po té trati někdy přes Prokopské údolí?

Mohly by se tam natáčet westerny, ale rychlík bych tam nepustil.

P. Grigar 8.2.2020 10:08

.. vy taky nejste vrchní traťmistr, který za úsek zodpovídá. Takže existenci jízdy rychlíku v této trase už nepopíráte? A panu Zadákovi se omluvíte? ;-)

M. Šejna 8.2.2020 10:56

Pane Grigare,

čemu říkáte rychlík?

Samozřejmě, že tam může jezdit vlak, který lze definovat jako rychlík, ale nemůže tam jet rychlostí rychlíku. Na to ta trať není stavěná.

Ale hlavně tam tudy nemůže jezdit rychlík do Budějovic. Ona totiž tahle trať vede směrem na Rudnou, což je na západ od Prahy, nikoli na jih směrem na Benešov, Tábor a Budějovice.

Š. Hašek 8.2.2020 10:14

Takže učitelky řádně zvážily "parametry tratě". Věděly, že rychlík nepojede. Dbaly pokynu průvodčích. Znaly grafikon. Znaly technický stav tratě ........ Včas to zmákly.

Viděl bych to na "zákonné právo občana" při červeném světle/závorách dole ...... jednat dle svého uvážení. Časy se mění. Zajistí modernoprávníci političtí.

Ach jo.

P. Grigar 8.2.2020 10:23

..jo, a také bych navrhoval zrušit platnost obecného principu předběžné opatrnosti. Ovšem tady by jistě protestovali klimahysterici a pan Pivoda..;-D

M. Šejna 8.2.2020 11:04

Já o voze, Vy o koze, pane Hašku.

Já tvrdím, že po této trati nejezdí rychlík do Budějovic. Obecně tam ani jiné rychlíky jezdit nemohou, protože na to nemá ta trať parametry.

Vy píšete o bezpečnosti na železničních přejezdech, kterou já nezpochybňuji.

Pokud jste Pražák, jistě tuto trať, vedoucí ze Smíchova přes Prokopské údolí a Řeporyje do Rudné, znáte.

A pokud znáte parametry tratí pro rychlíky, tak určitě byste na tuto trať rychlík nepustil. A je v této souvislosti úplně vedlejší, co se událo na tom přejezdu.

P. Marcín 8.2.2020 11:18

Pane Šejno, rychlíkem z Prahy do ČB jsem po této trati jel. Do ČB totiž po této trati z Prahy jezdí občas rychlíky Beroun - Příbram - Písek - Protivín - České Budějovice. Zřejmě za podmínek, kdy nemohou jet po trati Praha - Beroun - Plzeň.

M. Šejna 8.2.2020 11:46

Já jsem v minulosti jel vlakem přes Beroun do Písku, takže tenhle směr znám. Trať z Berouna do Příbrami a Písku je strašná a vlak tam musí let pomalu.

Koukal jsem se na jízdní řád Arrivy a vypadá to, že některé spoje opravdu jedou mezi Prahou a Berounem po trati přes Rudnou a Řeporyje.

Takže jsem se mýlil a přes Řeporyje tento "rychlík" občas jede. Jen to není rychlík, protože cesta z Prahy do Budějovic dlouhá 187 Km mu trvá skoro tři a půl hodiny.

Pokud ten rychlik jede přes Řeporyje, pak jede mezi Smíchovem a Berounem skoro o polovinu pomaleji, než když jede klasicky přes Radotín.

P. Grigar 9.2.2020 10:22

..pane Šejno, zde máte definici pojmu rychlík, platnou pro provoz na železniční síti ČR

" Rychlíky (R) zastavují pouze ve významnějších stanicích nebo zastávkách a zajišťují rychlé spojení mezi regiony v České republice. Zpravidla nabízejí cestování 2. i 1. třídou s možností rezervace místa k sezení. Umožňují přepravu kol, dětských kočárků nebo jiných rozměrných zavazadel. Rychlíky objednává a spolufinancuje Ministerstvo dopravy ČR.

Váš subjetivní pocit malé traťové rychlost rychlosti u některých tratí není důvodem k jejich vyloučení z vedení rychlíkových tras dle GVD.

M. Šejna 9.2.2020 11:58

Děkuji za vysvětlení.

Teď už vím, že rychlík je rychlíkem i tehdy, když sice jede jen průměrnou rychlosti 10 km/hod., ale zastavuje jen ve významnějších stanicích.

Š. Hašek 8.2.2020 11:25

Možná máte pravdu .... s tím vozem a kozou. U mě.

Víte, pane Šejno, "nenapsal bych ani slovo", pokud by se věškeré debaty vedly ve smyslu "ZÁVORY DOLE - NENÍ CO ŘEŠIT". Nemám tolik volnočasu na plkání.

Mám dojem, že i Vy jste rozehrál debatu "ZÁVORY DOLE - POJĎME, DLE NÁPADU OKAMŽITÉHO, POD NIMI BĚHAT, UVIDÍME". Rozjel to Blümel. Nejen on.

Filosofování o významu červeného světla/závor je dnes v módě. Možná budou i závory napůl "stejně jinej vlak nepojede".

Z. Lapil 8.2.2020 11:55

Občas tam loni jezdily odklonem.

Koncem 80. let jsem tam dokonce viděl rychlík Mnichov - Praha. Vpředu dvě bardotky, třetí na postrku. Přesvědčil jsem tehdy spoluvýletnici, abychom místo na Křivoklát jeli do Plzně a svezli se tamtudy expresem z Paříže, ale měli jsme smůlu, bylo po výluce.

F. Kroupa 8.2.2020 7:50

Paní Boublíková, než hádat z kávové sedliny, stačí se podívat do jízdního řádu a zjistíte, že vlaky jezdí v hodinových intervalech. A pokud nyní známe všechny okolnosti případu, jediným neblahým faktem v celé té mediální bublině zůstává, že děcka dostala špatný příklad v tom, že je "učitelky" převáděly přes přejezd, když byla v činnosti výstražná signalizace. Jinak strojvedoucí i průvodčí, kteří jim signalizovali, že na ně počkají, si byli vědomi toho, že šraňky jsou dole pouze kvůli faktu, že již pro jejich vlak byla postavená vlaková cesta, což bezpečně poznají z návěsti na návěstidle. A ony "učitelky" docela nyní chápu. Představa, že čekají v chladu na nástupišti s cca 15 dětmi celou hodinu, není lákavá. Nevím kolik máte dětí, ale dnešní mámy, které se psychicky hroutí, když jen mají jít s dvěmi ratolestmi nakoupit do vyhřátého hypermarketu, by asi odvezli do blázince, kdyby měli na 60 minut vymyslet program pro tolik dětí na pustém řeporyjském nádraží bez vyhřáté čekárny, navíc, když by měly šanci, jako v tomto případě, nasednout do předchozího vlaku. Takže, po seznámení se se všemi zjištěnými okolnostmi, musím souhlasit s autorem článku, že v tomto případě, vyjma špatného příkladu pro děti, nedošlo k žádnému ohrožení dětí. Samozřejmě, že nyní budou blít svá moudra všichni paragrafoví fanatici, kteří si bez nich život neumí představit a kterým při pozorování cvrkotu kolem nich, vyskakují před očima paragrafy, které ten či onen pozorovaný člověk porušil. Takových lidí je mi upřímně líto.

P. Boublíková 8.2.2020 8:42

Mám dvě děti a pokud by se jim kdysi něco takového stalo, byly by z péče oněch učitelek okamžitě vyňaty.

Řešení podobných situací, kdy spoj ujede před nosem, je několik. Pokud počasí nedovoluje setrvat na zastávce a vymyslet nějakou zábavu, je možné zajít si na půl- až hodinu prohlédnout nějakou místní zajímavost, případně se schovat někde v teple (nemají tam třeba knihovnu s dětským oddělením?), pokusit se najít jiné spojení (místo vlaku autobus), anebo, což mám v největší oblibě, jít pěšky o jednu zastávku dál (a ještě mohu ušetřit na jízdném :-)).

Řeporyje nejsou zapadlá horská samota, kam něco jezdí 2x denně. A v krajním případě je možné zavolat Horskou službu ;-)[>-]

M. Šejna 8.2.2020 8:49

Kdysi byste se ani nedozvěděla, že se něco takového stalo.

Dříve nebyly na každém rohu kamery.

P. Boublíková 8.2.2020 9:00

Jj, někdy je lepší nevědět.

Teď ale rodiče těch dětí ví, takže na tento argument asi slyšet nebudou. [>-]

J. Drobný 8.2.2020 9:36

No mohli by třeba navštívit pana starostu, který by jim jistě rád povyprávěl něco o historii Řeporyjí s ukázkou místa, kde chystá pomník nacistické armádě.

K. Šubrt 8.2.2020 8:50

Má to hlavu a patu........

V. Zadák 8.2.2020 7:42

Pane autore, vlak zde jezdí v intervalu 30 minut. Vlaky se zde křižují, takže tím je přejezd nebezpečný. Strojvedoucí jedoucí přes zavřený přejezd houkat nemusí. Pravděpodobně houká, protože se setkal s mnoha blbci. Na nádraží se mohou vyskytnout i tři vlaky. V Řeporyjích výpravčí není. Není nad přesné informace, že?

Až Vás policajti vyfotí, že jste křižovatku projel na červenou, tak jim tvrdit, že se nic nestalo můžete do aleluja.

P0.S. Jsem spravedlivý a učitelky odsuzuji. Zjistěte si kolik lidí ročně skončí pod koly vlaku.

F. Kroupa 8.2.2020 7:54

Nevím jaký máte jízdní řád, ale i kdybych si oči vykoukal, vidím hodinový interval.