29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Pozor, nic nejede!

Média mají opět téma s velkým T. Ve čtvrtek 6. 2. zaznamenaly řeporyjské kamery situaci, kdy učitelky převádějí hejno dětí přes železniční přejezd, u něhož blikají výstražná světla a jsou spuštěné závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krynický 9.2.2020 1:58

Naneštěstí ani jedna z nich se nejmenovala Š. Hašek.

Š. Hašek 9.2.2020 8:59

Vážený pane Krynický,

pokud jste si ráčil všimnouti, já Vám nikterak nevnucuji svůj (či úřední) náhled na stažené závory. Rovněž Vám nevnucuji, že musíte čísti moje poznámky k věci.

Asi nejlepší zdroj stran drážního provozu najdete u Nory168. Potom ve statistice mrtvol mezi pražci. Na mě se vykašlete.

Ale je s podobnými jako Vy aspoň legrace. Asi jsem ťal do živého, že? Vy jste jeden z těch na Želpage, který rozumí všemu??? Koupí si jízdenku, sednou do vláčku a začnou "ministrovat"?

M. Malovec 8.2.2020 12:23

Nikde jsem netvrdil, pne Hašku, že to co udělaly učitelky s dětmi bylo srávné. Dovedu si však představit situaci, kdy učitelky dohánějí vlak, šraňky jim to znemožňují a ony s povděkem berou pokyn pracovníka železnice jako kompetentní a pposlouchají ho. Chápu to jako zkratkovité úlevné jednání, s dětmi v péči za neomluvitelné.

Š. Hašek 8.2.2020 12:37

Ale já "všechno taky chápu" .......

Jenom se snažím udržet debatu v mezích "červené, zavřených závor, jisté odbornosti, srozumitelné pro "normály"".

Nic víc.

Nerad bych, aby ty učitelky dostaly medaily "Za chrabrost".

Není pracovník železnice jako pracovník železnice. Ve vztahu k závorám je průvodčí jako "letuška ve vztahu k přistání na ruku".

Ten průvodčí zná běžnou situaci, vtip je v tom, že průvodčím výpravčí nezdělují dojezdy drobných vozidel za vlakem!!! Ihned, na jedny závory! Zkráceno.

Dlouhá diskuse. Marné, zdá se.

Držme se "červené a zavřených závor", aspoň tedy pro školáčky mateřských škol. Puberťáci mohou potom volně zloušet, "co to udělá".

T. Kočí 8.2.2020 12:21

Jestli to chápu dobře, vlak čekal na pokyn výpravčího. Výpravčí čekal na děti, aby nastoupily. Dokud by vlak neodjel, závory by se nezvedly. Dokud by se závory nezvedly, děti by nepřešly.Stály by tam dodnes. Ten výpravčí tu situaci vyřešil.Kdyby ne, buď by tam opravdu stály dodnes, nebo by jim vlak ujel a řešili bychom, jaký je to nelida (Herodes).

Š. Hašek 8.2.2020 12:41

Jely by příštím vlakem ..... a ty učitelky by měly hodinový proslov v televizi, že si "vlaky jezděj jak chtěj". A závory jsou výmysl Babiše, zde tedy asi by to vodnesl Novotný.

Moderno je tady, bestie výpravčí, bestie závory, hodinky si dráhy mají řídit podle učitelek (zde), jindy podle uspěchaných důchodkyň (ty jsou fakt výživné!!!).

A. Šír 8.2.2020 13:32

Renčín: "Nemohly by tvé mozkové buňky odumírat potišeji?

Š. Hašek 8.2.2020 18:46

Děkuji za konstruktivní (tykací) připomínku. Netušil jsem, že Vaše počitadlo řve.

Odmala jsem byl vychován k tomu, že když se někdo podobně v odborné debatě zeptal fachmana/osoby, mající něco s problémem společného - tak se ten fachman jenom zeptal " a kterej ty seš"?

Nejste Vy, Šírku, vybírač košů na hlavním nádraží v Praze. A občas mrknete na televizi?

Zeptám se ..... červená, závory ...... ? Co? Mozkové buňky nechte mně a mému lékaři.

O. Istvanfy 8.2.2020 13:18

Kedysi za Rakúska chceli železničiari štrajkovať a vláda im to zakázala. Tak začali úzkostlivo dodržiavať všetky predpisy a vlaky prestali jazdiť.

A. Šír 8.2.2020 13:25

Naprostý souhlas.

V. Zadák 8.2.2020 14:55

Asi desetkrát jsem napsal, že v Řeporyjích výpravčí NENÍ. Vše marno.

Čím méně se o něčem ví, tím lépe se o tom žvaní.

Š. Hašek 8.2.2020 18:38

Zde máte pravdu .....

Já se zaměřil v debatě na význam závor ....... nějak se šíří názor, že závory a červené světlo je "filosofická záležitost". Zkráceno.

P. Grigar 9.2.2020 19:27

..pane Kočí, vycházíte z mylného předpokladu, že dopravna Praha Řeporyje je obsazena pracovníkem Správy železnic ve funkci výpravčího. Není tomu tak. Provoz je řízen dálkově z DOP Beroun, Dispečer 1, který řídí a ovládá z JOP úsek Nučice (včetně) – Rudná u Prahy – Praha Řeporyje – Výhybna Prokopské údolí – Praha-Smíchov (mimo). Současně obsluhuje audiovizuální systém pro cestující na celém úseku. Na jeho pracovišti je umístěna zobrazovací jednotka s kamerovým systémem.

Pokud vám připadá moje informace nedůvěryhodná(hoax..), můžete požádat o relevantní informaci na webových stránk; nebo Kontakty pro novináře/ pistoriusova@szdc.cz

Zatím z mylných předpokladů vyvozujete nesprávné závěry.

P. Grigar 9.2.2020 19:30

.. na webových stránkách Správy železnic/Kontakty/Napište nám..:-(

V. Mokrý 8.2.2020 11:52

Trest pro ty učitelky by měl být/přijít.

Pracovník ČSD nebyl mezi závorami, takže výmluvy na to, že jim dával signál z perónu, nelze uznat.

Š. Hašek 8.2.2020 12:05

Pracovník ČD je příliš obecný pojem ..... už nemám sil (do příští provokace).

Učitelky/dozorkyně jsou nány, trest jim neurčuji. Minimálně milionkrát (ne počitadlem) napíšou:

Červená je červená a závory jsou závory! S dětmi se běhá po louce!

V. Zadák 8.2.2020 12:07

NELZE

V. Zadák 8.2.2020 11:43

Vzkaz pro pana Šejnu.

Rychlíky Praha - Písek - České Budějovice jezdí přes Řeporyje, protože kapacita dopravní cesty údolím Berounky je vyčerpaná. Rychlíky NEMAJÍ stanovenou minimální rychlost. Ty rychlíky si najděte na stránkách Správy železnic (dříve SŽDC). Abyste nemusel dlouho hledat, tak trať má číslo 200. A přestaňte PRUDIT.

Š. Hašek 8.2.2020 11:54

Diskuse již odkloněna .....

Stažené závory kdekoliv se netýkají propustnosti trati kdekoliv. Budějice hezké, Berounka moc chat .....

Stažené závory mají poněkud jednodušší význam. Významem stažených závor u ČD se bude zabývat možná i OSN.

Nedávám za vinu Vám, pane Zadáku.

Z. Lapil 8.2.2020 12:00

Idos uvádí vzdálenost Praha-Smíchov - Beroun 39 km, což odpovídá trati podél Berounky. Přes Řeporyje jsou to 34km.

Š. Hašek 8.2.2020 12:12

Vzdálenost šraněk (z německého die Schranken) uzavřených od vozovky jest 880 mm. Já to vodhaduju, všechno nevím.

Dále ...... Chování učitelek (s dětmi) při stažených závorách je odvislé od délky určité železniční tratě kolem vyjmenovaných říčních toků.

Je zde bžunda, dneska. Ať žijí Řeporyje! Neberme ty závory tak komisně, vobčas to vyjde.

Z. Lapil 8.2.2020 12:25

To vypadá na moje ukliknutí při volbě adresáta. Reagoval jsem na tvrzení o pravidelných českobudějovických rychlících přes Řeporyje.

Závory budou vyšší, 800 mm je výška parapetu a zábradlí je vysoké 1,1 m.

M. Šejna 8.2.2020 12:22

Ano, pane Lapile,

přes Řeporyje je to kratší, ale cesta do Berouna ze Smíchova trvá skoro dvakrát déle, protože tam ten "rychlík" musí jet rychlosti lokálky.

Já jsem se tedy nejprve mýlil, když jsem tvrdil, že Arriva přes Řeporyje do Budějovic nejezdí.

Nemylil jsem se ale v tom, že pokud to Arriva vezme přes Řeporyje, tak ten spoj nelze označit za rychlík.

M. Malovec 8.2.2020 11:18

Souhlasím s Vámi, pane Křečku. Nic se stát ani nemohlo, jelikož v jednom směru vlak přejel a ve druhém čekal právě na ty děti. Navíc vlaky mají mezi sebou jisté intervaly a je-li trať jednokolejná, pak na řadě jízdy byl vlak s dětmi. Navíc i podle vyhláškz se má choec řídit pokyny pracovníka železnice.

S dětmi bych však nepřecházel.

Š. Hašek 8.2.2020 11:42

Tak běhejte. Nic se nemůže stát!!!!

Berete docela volně/moderně pokyn průvodčího "že stejně nic nepojede". Nemám sil Vám vykládat, co všechno by mohlo dojet za vlakem (ihned!!!!!!!!) na jednokolejné trati ...... vona i drezína je tvrdší než Vaše čelist. Neříká se drezína ale -drobné vozidlo-! To mně ujelo .....

Tady je fakt dnes narváno, hodit ta moudra do manuálu železnice ČD ...... tak jsme do roka "jak v Japonsku".

Hodnotím kladně, že závory byste nepodlézal se svěřenými dětmi.

Nemám chuť tady zdarma proškolovat Dopravní předpis ČD. A provoz praktický, to je na dlouho.

A. Šír 8.2.2020 13:34

Renčín: "Nemohly by tvé mozkové buňky odumírat potišeji?"

Š. Hašek 8.2.2020 10:35

Blümel jest zoufalec, který ze svého několikerého "pokusu" přeběhnout na červenou a nic se nestalo .... vytvoří definici/zákon pro další, moderní život lidu spěchajícího.

Já taky vobčas jdu na červenou ...... ale nevykládám o tom jako, "že je to bezva". Pokud to vyjde, že?

Něco o železnici vím.

Blümel je přímo nebezpečný "novátor". Těm učitelkám asi dát "medaili za chrabrost"!!! Chuderky! Suchaři nemoderní je teďkonc budou vláčet! Umějí vařit? V kuchyni školní se závory nepodbíhají tak často.

Z. Lapil 8.2.2020 11:15

Netřeba nic vědět o železnici, stačí vědět o konkrétním přejezdu, jeho vztahu k nádraží a akceleraci jednotek Regionova a zjistil byste, že autor má naprostou pravdu.

Ledaže tam ty vlaky jezdí spíš po hodině než po dvou. A jestli to všechno bylo pod kontrolou výpravčího (spíš vlakvedoucího; výpravčího jsem neviděl už několik let, a to jezdím často a z větších stanic), tak si vážně myslím, že by trestní stíhání mělo končit výsledkem "Aha, tak nic, tohle na té kameře vidět nebylo".

Aby nedošlo k omylu: dobře, že se o to policie zajímá, jít přes přejezd na červenou opravdu není jako jet v obci šedesátkou.

Š. Hašek 8.2.2020 11:33

Omlouvám se, specielně Vám pane Lapile, že jsem něco vůbec plknul. Chodec přes závory se seznámí s podmínkami železnice na tom přejezdu ..... tak jste to myslel???

Ty mrtvoly za minulý rok "braly asi špatně údaje o akceleraci konkrétního hnacího vozidla".

Ty učitelky jednaly typicky zkratově "ujede to, dětičky budou o hodinu později doma, zboří se svět, maminky s radiopojítky nás roznesou u Nory, tý voe, čas běží"!

Je mi to venkoncem jedno ....... jenom bych nerad dal vnučku do školky a pak sledoval, jak nějaká slepice běhá s nimi pod závorama. Protože to dělá furt, když běží k plotně. A ještě navlečou výstražný voblečky dětem i do lesa hlubokého ........

Zkráceno.

Z. Lapil 8.2.2020 12:25

Jak jsem byl jinde napsal - jsem na vaší straně; taky se mi stává, že něco VÍM a kolem je děsně chytrejch.

Tady se srazily předpisy a místní poměry: předpis je předpis a fyzika je fyzika. Musím-li volit, volím Newtona. Většina lidí ví, jak rychle se rozjíždí vlak.

Těch 280 lidí - já mám za to, že nejsou jen lidi na přejezdech? Osobně jsem stokrát (možná opravdu) přecházel přes trať, kudy vedla buď lesní cesta bez jakéhokoliv zabezpečení (snad ani kříž tam nebyl), a to prosím přes elektrifikovanou dvoukolejku, nebo turistická značka (z Tetína do Berouna; tam člověk vysloveně strkal hlavu z křoví, aby se rozhlédl) nebo úplně typicky natvrdo stažené závory uprostřed polí. Pointa není "a ještě žiju", pointou je otázka: co má člověk dělat? Vrátit se?