29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Pozor, nic nejede!

Média mají opět téma s velkým T. Ve čtvrtek 6. 2. zaznamenaly řeporyjské kamery situaci, kdy učitelky převádějí hejno dětí přes železniční přejezd, u něhož blikají výstražná světla a jsou spuštěné závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 9.2.2020 9:56

Já se právě obávám, že ty mrtvoly, o kterých tady hovořím (jest to fakt, viz výkazy z policie) .... si nějak taky modifikovaly Newtona ......

No spíš Newtona neznaly (krom písemky ve škole).

Příčiny: (bez pořadí) opilost, sebevražda promyšlená, spěch, neznalost, frajeřina, "ucpané uši" (kapuca, sněžení, sluchátka), stokrát to vyšlo, zvýšení rychlosti a počtu vlaků, bélbost, "já myslím" ...........

Cca 285 ročně jest tohle všechno dohromady, přejezdy zavřené/svítící jsou jen dokladem toho, že jsou i korunovaní bélbci.

J. Mičan 8.2.2020 10:19

Blümele, vy jste neuvěřitelný!;-€

Š. Hašek 8.2.2020 11:43

Asi tak .....

Jdu si otevřít pivo, dostávám křeče vod klávesnice ....

Š. Hašek 8.2.2020 10:06

I tady se již diskuse dostala do fáze "rychlíky do Budějic" .... přes Řeporyje .....

Možná, že červené světlo/závory dostanou i jiný význam. Učitelky budou závodit s dětmi před vlakem. Za vlakem. Pod vlakem. Ty dráhy si "fakt dělaj co chtěj" ......

Tak se aspoň člověk pobaví. Budu sledovat obchodní obrat pohřebáků na poli ČD v příštím roce!

Jo, a taky by na pokyn průvodčích mohli podjíždět závory automobily. Aby to vodsejpalo.

Z. Lapil 8.2.2020 11:17

Blbá otázka: nemůžou? Na silnici má rozhodně přednost policajt před semaforem, takže na pokyn policajta ne můžu, ale musím jet na červenou.

S. Donát 8.2.2020 11:23

Oprávněný pracovník dráhy může ústním pokynem vyzvat řidiče či chodce, aby vstoupil na přejezd i když blikají červená světla a jsou spuštěny závory.

Š. Hašek 8.2.2020 11:50

I milion průvodčích poblíž nedá v tomto případě dohromady jediného "oprávněného pracovníka dráhy". I kdyby si to odhlasovali.

Pro laiky dodám:

1. Pánem všeho pozemského v dopravně jest ten pán s červenou čepicí, tomu lze na 99% věřit. Věřit jest ale nematetické slovo. Tak bacha na to.

2. Dnes toho mnohde již není. Potom obecenstvo dbá zbytků svého rozumu. Závory pochopí i občan s malým zbytkem rozumu. Nevím jak modernisté s těma displajema .....

Zkráceno.

Z. Lapil 8.2.2020 12:06

Já jsem v zásadě na vaší straně, protože předpis je předpis, ale když na mě mává nádražák, tak mu věřím. Popravdě, věřil bych i policajtovi.

Mmch - na displeji občas zjistím víc, než je mi nádražák schopen (ochoten) říct. Speciálně o zpoždění. Ale na přejezd kvůli tomu nelezu, to je pravda. A poslední dobou se zdá, že průvodčí ty informace z internetu (IDOS; Babitron) mají taky.

Š. Hašek 8.2.2020 18:54

Já se ani tak nehádám .....

Pokud chudák průvodčí - modernista, začínající, snažící se, čerpá údaje z "občanských sítí" ........ tak ví kulové. Tam to je jak NOVA.

Opravdu začíná být obecně problém (jiné thema), pokud vlak někde zastaví ..... všichni chytrouši všeho nechají a po půl minutě "vyžadují informace"!!!! Klidně i manželka přestane peskovat manžela ...... a honem shání průvodčího, aby mohla telefonovat, že stojí někde na mezi ..... A proč!!!

Dne jsem se zas dost pobavil, nejlepší bude o dráze udělat nějakou anketu laickou ....... začněme těma závorama.

Z. Lapil 8.2.2020 20:40

Je pravda, že lidi jsou čím dál šťouravější, a není důvod, proč by dráha měla být výjimkou. Další fakt je, že čím je vlak modernější, tím víc se podobá vězení. Dnes si ani neotevřu okno, abych se podíval, že opravdu stojíme na červenou, a potmě ani nevím, KDE stojíme. Když člověk pokračuje autobusem nebo pro něj někdo jede autem, tak je věštba zpoždění docela podstatná.

Jedním z vrcholných činů byla cesta z Brna do Pardubic, kdy skrze mimořádku railjet jezdil tam a zpátky, protože se nějakou dobu nevědělo, jestli nepojede z Chocně přes Týniště ,Hradec Králové a Chlumec, pro mě to znamenalo nejen nejasný čas, ale dokonce nejasné nádraží. Vše ozdobeno tím, že dotyčná předčasně opustila mejdan, aby byla brzo v posteli.

Já zas měl "kliku", že jsem ráno přijel do práce v jedenáct, protože někdo skočil/spadl pod vlak, zatímco domů jsem přijel taky v jedenáct, protože - věřte nevěřte - někdo skočil/spadl pod vlak.

No nic, hlavně zaplať pámbu, že se nic nestalo. Vlak se občas rozjede jaksi svévolně.

J. Hruška 8.2.2020 9:31

Pane Grigare, v zastávce Praha Řeporyje jsou pouze dvě koleje které jsou téměř vždy obsazené stojícími vlaky příměstské dopravy, které se zde v půlhodinových intervalech potkávají a jeden na druhý musí počkat.(Jedou v protisměru po jednokolejné trati). Ve stanici řídí provoz výpravčí. Stažené závory a signální světla řídí provoz na POZEMNÍ KOMONIKACI podle silničního zákona. Všimněte si, že děti přecházejí koleje mimo pozemní komunikaci v místě drážního pozemku v sousedství (vedle) , žádné technické zařízení sloužící k bezpečnosti SILNIČNÍHO provozu děti nepřekračovaly. Na drážním tělese není ani cedule zakazující zde přechod přes koleje. Na drážním tělese řídí provoz i chodců odpovědný pracovník, zde výpravčí, a ten dal zřetelný pokyn všem třem učitelkám, že přechod kolejí drážního tělesa je bezpečný, (oba vlaky na obou kolejích byly v klidu a vyčkávaly na výstup a nástup cestujících a na pokyn k odjezdu). Bezpečnost cestujících byla dostatečně, vzhledem k podmínkám ve stanici , zajištěna.

Starosta PRAŽSKÉ části Řeporyje by se především měl postarat o řádnou rekonstrukci zmiňovaného křižování silnice a kolejí tak , aby byl vybaven alespoň chodníkem pro chodce zvlášť mimo pozemní komunikaci a byla tím zajištěna SKUTEČNÁ bezpečnost chodců.

Starosta raději investuje svěřené prostředky do stavby jakýchsi pomníků vlasovcům a placení šmírovacích kamer než do občanů. Čest práci! Jóžín z Bážín.

Š. Hašek 8.2.2020 9:42

Vás je tady evidentně škoda .....

Pane Hruško, doškolujete i železniční zaměstance?

Dále škoda slov, ale vězte, že i milion průvodčích nemá ponětí o tom, co se bude v dané dopravně dít. Co se bude dít, to ví výpravčí/dispečer. Možná ale Nora ví, že?

Choďte dál pod závorama, poučujte, mudrujte ...... statisticky se dotanete mezi těch 280 mrtvol ročně za hodně dlouho. Je to matematika. "Hlupáci", kteří znají červenou, mají jinou matematiku.

J. Hruška 8.2.2020 10:01

Jak nádherný je rozhled z výšin morální nadřazenosti!

Špatný je vždy někdo jiný. jen ne Vy, co se staráte o BEZPEČNOST.

Š. Hašek 8.2.2020 10:21

Musíte mít asi jen text typu slabikáře .....

Pouze jsem opakovaně naznačil, že pokud někdo za střízliva (sebevrazi jsou jiná kapitola) používá koleje dle "svého zvážení", riskuje. Volím decentní vyjádření.

Beru v potaz i Vaše "soudcovské" mínění, že zaměstnanec ČD, který jedná podle předpisů, nehází si sám občany před stroj ..... jest trapně NADŘAZEN a měl by se STYDĚT před SVÝMI OBĚŤMI.

Co dále jsem měl vykonat? Co mám psát? Jak mám psát? Má se strojvůdce kolkovaně omlouvat????

P. Grigar 8.2.2020 9:51

.. pane Hruško, píšete nesmysly, na drážní těleso je zakázáno vstupovat mimo prostory a vyznačené přechody, určené pro cestující veřejnost. Kdyby při obcházení závor mimo určený prostor došlo ke zranění některé osoby, například pádem, výpravčí by se nestačil divit. Stažené závory v tomto případě tvoří zábranu pro vozovku a také chodník pro chodce. Pokyn pro vstup na přejezd v době jeho uzavření může dát pouze pověřený pracovník provozovatel dráhy nebo udržující organizace( řádně označený!) a to přímo v jeho prostoru.

J. Hruška 8.2.2020 10:07

A jaké SMYSLY píšete Vy? V Řeporyjích žádný chodník není. Jistě jste si všiml ze záběrů šmírovacích kamer. Zdař Bůh.

P. Grigar 8.2.2020 10:12

..tož haviřu jeden slepy, podivaj sa na toto, po pravej straně teho přejezdu cosi uvidiš:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/video-reporyje-pavel-novotny-prejezd-deti-vlak_2002060959_ako

Zdař buh!

L. Harvánek 8.2.2020 11:12

Pan Hruška je zase chytrý jak radio a plete si pojem a průjem. Kdyby výpravčí měl v úmyslu na ony děti s vlakem počkat, tak to udělá způsobem, aby nemohlo dojít k jejich ohrožení. Přiznám se, že neznám podrobně poměry ve stanici Praha Řeporyje a tedy nevím, který vlak na děti čekal. A pokud to byl průvodčí či strojvedoucí, neměli oprávnění umožnit přechod přes uzavřený přejezd. Protože už tím, že byl přejezd uzavřen, byla postavena a zajištěna cesta pro odjíždějící vlak přes tento přejezd. Pokud byste měl nějaké pochybnosti o tom, zda mám nějaké povědomí o řízení vlakové dopravy, tak Vás ujistím, že mám: 35 let jsem pracoval ve funkcích výpravčí vlaků a přednosta stanice a mnohé nehodové události se smrtelným zraněním jsem také vyšetřoval.

Z. Lapil 8.2.2020 11:41

Zdvořilá otázka: jak má prostý chodec vědět, kdo je oprávněn mě pustit? Vidím uniformu, tak jdu.

Konkrétně v Řeporyjích: jednokolejka, výhybka do nádraží je před přejezdem, koleje na přejezdu jsou už dvě, ale ještě blízko u sebe. Osobní vlaky se v Řeporyjích standardně křižují, ale existuje i nákladní a příležitostná rychlíková (odklon Praha- Beroun) doprava; nejsem si jist, že ve stanici je použitelná třetí kolej. Trať je relativně nedávno rekonstruovaná neboli přejezd je asi automatický. Počítám, že výpravčí(?) ve stanici může otvírání/zavírání závor ovládat ručně.

Oč mi jde: podle mě není jisté, jestli vlaková cesta byla postavena už na odjezd nebo ještě na příjezd. A i kdyby byla postavena na odjezd, tak výpravčí či vlakvedoucí VĚDÍ, že ten vlak nerozjedou, dokud nebude na přejezdu (s perfektním výhledem) čisto. Nevím, co víc mohli železničáři pro bezpečnost udělat. Samozřejmě předpis je předpis a naprostá většina pvůsevů začíná nedodrženým předpisem, ale tady fakt nevidím nic, co by mohlo nevyjít. Kromě nějakého utrženého vagónu.

V. Zadák 8.2.2020 11:33

Ach jo.

V Řeporyjích jsou 3, slovy tři koleje. Přechod přes koleje je zakázán všude mimo přechody. V Řeporyjích výpravčí NENÍ! Provoz řídí dálkově dispečer v Rudné.

Š. Hašek 8.2.2020 12:00

Význam stažených závor nikterak nesouvisí s umístěním výpravčího, počtem kolejí, náladou učitelek, odhadem kaskadérů, s televizí, hlasováním ......

Pokud tam nebude moje vnučka, tak ať ty dámy klidně chodí po náraznících (na pokyn průvodčího) ..... a pak to mohou oslavovat v kavárně/márnici.

Ach jo.

Začnu jezdit na červenou, protože aktivní důchodce mi bude z protějšího chodníku mávat - že stejně nic nejede. Toho času, co ušetřím!!!

Š. Hašek 8.2.2020 9:22

Za činné služby jsem zažil "zajímavé věci":

1. Zubní protéza za závěsem brzdového tyčoví, mozek na obou podvozcích.

2. Z občana (důchodce evidentně) spěchajícího byla viditelná aktovka na nárazníku (jako nová!!!), hlava byla v křoví cca 194 m dál. Už bez rádiovky. Prostata nebyla hledána.

3. Ze dvou dívek, které šli na ranní osobák ještě po několika dnech byl na pluhu jen otisk (v prachu) takového toho uzlu na pásku zimního kabátu .... kam se hrabe Psycho!

4. Spěchající cyklista se přefikne tak, že vidíte obratel páteře u pánve, jako když cirkulárkou ..... vršek je na větvích 28 m dále. Kolo celé!!!

5. Když to dopadne dobře, tak jen utržený prst. Na stroji slyšíte jen něco jako brnknutí na strunu. Spěchala, za vlakem, závory dole ...... vlak ale přijel z druhého směru. Bába. Protokoly, policie, zpoždění, vylité kafe bržděním ...... ach jo. Zúčastnění pomáhající potom zvýšeně konzumují večer alkohol a v hospodě vyprávějí ...

6. ........ dále asi 48 dalších bodů. Nejsem pohřebák. Ale o železničním provozu sakra něco vím. Učil jsem se to více jak čtyřicet let.

Jen tak dál mudroslavové, kteří na mávání průvodčího podlézáte závory! Je Vás za rok cca 290. Určitě ty dozorkyně budou oslavovány. Na Lidovkách včera to k tomu směřovalo ...... "jak byly operativní". Já tam byl za ....... Tedy jen podle někoho.

Možná, že Šabatová těm dozorkyním dá doživotní rentu. A soudu půjdu já, že jsem uvedl neschválená fakta.

Velice zkráceno.

P. Grigar 8.2.2020 9:27

..viděl jsem i lokomotivu "ozdobenou" chlapem naraženým na háku.. hotový Jánošík.

Š. Hašek 8.2.2020 9:37

Jo ..... někdy je horší, když z občanky spěchající z Tesca vidíte ještě týden rosypaná jablka z tašky (Tesco) a její botky, vzorně srovnané vedle koleje ...... asi policejně srovnané.

Možná ale, že parlament schválí zákon, že za "jistých okolností" bude možno používat koleje/závory stažené jako "zkratku". Povolení bude vydávat někdo, kdo mává vodněkud.

Ten zákon bude na knížku. Polovina se bude věnovat trestům strojvůdců, kteří "operativně nezvládnou situaci" ...... situaci operativně nastolenou školenými vychovatelkami.

Š. Hašek 8.2.2020 10:22

-rozsypaná-

M. Šejna 8.2.2020 9:29

Vy byste mohl psát knihy. ;-D

Černý humor ovládáte dokonale. R^

Š. Hašek 8.2.2020 9:47

Děkuji.

Byla to pouze velice suchá fakta, pane Šejno. Tak suchá, protože protokol bývá "daleko mokřejší". Život naučí. V opačném případě hrozí Bohnice a psycholog.

Dnes, v modernodobě, mně už často zbývá jen černý humor. Možná i Vám.

P. Grigar 8.2.2020 9:54

..pane Šejno, některá ustanovení předpisů pro železniční provoz jsou reakcí na to, co pan Hašek popisuje. Říkáme jim "ustanovení psaná krví".

J. Hruška 8.2.2020 9:46

Pane Hašku, na každé pietě a v každém kostele vidím ukřižované tělo Ježíše Krista přibité na kříži (z železničních pražců). Zadal jste, ZA DOBU SVÉ SLUŽBY, alespoň jeden podnět na rekonstrukci železničních přejezdů? Asi.

Š. Hašek 8.2.2020 9:58

Nemám skoro sil reagovat na Vaši poznámku, pane Hruško. Zvláště, pokud se domníváte, že jsem celý život jen "sbíral smutně veselé historky". A teď je dávám k dobru.

Myslíte zadáváním podnětů nějakou sešlost na náměstí? Nebo hlášení po službě či referát na odborné sešlosti? Občas máknu, ale hlavou do zdi nebuším. A už vůbec ne za spěchající, opilé, lehkovážné ...... to se nedělá, pokud nejste blázen, který posléze skončí sám na práškách.

Měl jsem dávat podnět kvůli mrtvole, která měla v uchu zaražené sluchátko s Pink Floydama!!!???

Vrhněte se na to!!! Pane Hruško!!! Pište! Podněcujte! Založte školicí neziskovku.

Omlouvám se za zostřený tón, ale mě už některé "odborné dikuse" neba .....