8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

AKTIVISMUS: Netolerancí za toleranci

Aktivisté lobující za práva i „práva“ sexuálních menšin a prosazující co nejliberálnější přístup k potratům se často dovolávají tolerance od ostatních lidí. Sami jsou přitom často ukázkovým příkladem netolerance k názorům jiných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.5.2022 19:44

Souhlas.

J. Jurax 21.5.2022 19:43

Jistě.

Akorát svědomí máme každý odlišné.

Jak byste se na to díval být ženou znásilněnou někým nevhodným (třeba nějakým černým připrchlíkem) a následkem toho otěhotněvší? Také byste soudil, že každý život je hoden ochrany a přerušil třeba studium, abyste se mohl věnovat výchově takto vzniklého dítěte? Nebo daroval manželovi další dítě a svým dětem sourozence?

J. Jurax 21.5.2022 19:32

Ano.

Jen jsem zvědav, co byste činil, kdyby Vaše dcera, máte-li jakou, otěhotněla po nechráněném šoustání s někým naprosto nevhodným (sociálně, zdravotně, případně i rasově) nebo po znásilnění. Třeba i neplnoletá či pod zákon, studující, bez prostředků etc.

J. Jurax 21.5.2022 19:19

Otázka tedy je, zda život začíná již početím a zda je od té chvíle hoden ochrany, píšete.

Ano. Nechci zabřednout do nekonečné diskuze, odkdy je život životem etc. Prostě konstatuji, že zde se neshodneme.

Vy jste zjevně odpůrce potratů a příznivec nařízení jejich zákazu pro všechny.

Já jsem odpůrcem zákazu potratů zejména, ale nejen ideologicky, tedy i nábožensky motivovaného. Nicméně nehodlám v tomto punktu nikomu nic nařizovat.

Je to celkem prosté:

A) žena, která CHCE podstoupit interrupci, NESMÍ

B) žena, která NECHCE podstoupit interrupci, NEMUSÍ

Co je lepší, A nebo B?

J. Jurax 21.5.2022 18:58

Problém je, že ne vždy je shoda v tom, co je zlo, jenž jest netolerovat.

D. Uhlár 21.5.2022 18:56

Extrém je vždy špatný, jedno, z které strany a potrat je příliš vážná věc na nějaké bagatelizování a hrátky s právy

J. Jurax 21.5.2022 18:54

Velmi dobře napsáno.

V. Kučer 21.5.2022 18:27

Nenarozené dítě je nesmyslný pojem. Pokud se žena rozhodne přerušit těhotenství je to její věc a náboženským fanatikům do toho nic není.

V. Kučer 21.5.2022 18:21

Polský zákon vychází z extrémních názorů katolické církve. Původně bylo křesťanství vůči potratům docela tolerantní, vycházelo se z Aristotela že embryo se stává člověkem až nějakou dobu po početí.

V. Kučer 21.5.2022 17:44

Lépe když provede potrat lékař než bába andělíčkářka.

D. Laurencikova 21.5.2022 17:22

Velmi dobry clanek, pani autorko. Je to presne tak, jak pisete. Ti levicovi aktiviste, kteri pisi "tolerance" na kazdy plot, jiny nazor nez ten svuj zasadne netoleruji. Jakmile mate na neco jiny nazor, nez ten jjejich, "jediny spravny a pokrokovy", uz rvou po vasem vylouceni s diskurzu, ktere take hned nasleduje. Sahra Wagenknecht o tom dokonce napsala knihu s titulem "Die Selbstgerechten", kde pred timto neblahym trendem varuje. Sahra Wagenknecht je sice levicova politicka, ale jedna z tech mala chytrych a logicky myslicich. Sama to ve sve strane "Die Linke" nema lehke.

P. Han 21.5.2022 17:10

Pazourkem.

K. Křivan 21.5.2022 16:59

Naprostý souhlas !

Ano, ženy měly, (mají) heslo " moje břicho patří mně!" Z toho vyvozují právo, ze svého břicha vyhodit a tím zabít toho, kdo se v něm vyvíjí a žije.

Podle této logiky bych měl právo říct: "Mám činžák a mohu si s ním dělat co chci, bez ohledu na život téch co v něm bydlí. " Třeba pustit ve sklepě plyn a nechat tam svíčku.

K. Křivan 21.5.2022 16:46

Pane Brei,

o tom co považuji za vraždu rozhoduje moje svědomí a ne nějací zločinci v taláru, zvaní též juristi. Relativně nedávno i na českém území (Protektorát) platily zákony spáchané juristy, a později i komunistické zákony taky spáchané juristy, .... paragrafy, které dnes považujeme za zločin.

Já stavím lidské svědomí nad paragrafy.

K. Křivan 21.5.2022 16:20

Pane Brei, ad vina nemluvňat v Sodomě atd....

Jako matfyzák bych řekl, že nejspíš žádnou. A že ta doba není moje doba a že bych v ní nechtěl žít, a že tehdejší Jehova je něco s čím si nevím rady a že jsem rád, že je to vše už pryč. Proto se vzpírám o něm diskutovat.

T. Diblík 21.5.2022 16:09

Ano, tak to bylo myšleno. Jen jsem upozornil na poselství významného učitele. Každý si je může přebrat sám. Jsem ten poslední, kdo by někoho do něčeho nutil.

J. Krásenský 21.5.2022 16:01

Vaše věta neodpovídá obsahu textu, který citujete.

K. Křivan 21.5.2022 15:58

S tou poslední větou nemohu souhlasit, Mozek se vyvíjí a roste i dlouhou dobu po narození.

K. Křivan 21.5.2022 15:53

Je mnoho dospělých lidí, jejichž mozek není schopen rozumného uvažování. Mnozí sedí i v parlamentu. Potratit ? Utratit ?

K. Křivan 21.5.2022 15:47

Pane Brei, to není názor, to jsou fakta. Pokud neznáte rozdíl mezi faktem a názorem, pak je každá diskuze nemožná.

Pokud milé ženy, chcete zabíjet své nenarozené děti, vaše věc. Dáváte tím ale právo vaším už narozeným dětem, aby vás, až jim budete na obtíž, nechali humánně potratit, utratit.

Kdo zabíjel, nesmí se divit, když je zabit.

K. Křivan 21.5.2022 15:34

Tolerance zla je zločin. Hrdelní zločin !

K. Křivan 21.5.2022 15:24

Jó ? A jak dělali výškrab v době kamenný ?

L. Kuča 21.5.2022 15:10

Neexistuje-li hříšná přirozenost, pak jistě dokážete vlastním rozhodnutím žít celý rok bez jakéhokoliv provinění. Pokud i provinění nazvete lidským výmyslem, pak už nic nemá cenu hodnotit, posuzovat a vlastně je všechno naprosto důsledně 100% jedno.

L. Selement 21.5.2022 14:56

R^ Každý se potřebuje v nějaké podskupině realizovat nebo tak podobně :))) Tak si třeba vybere ... to je nakonec jedno :-) ---

L. Selement 21.5.2022 14:52

Výborně paní Lhotská, ale je třeba se víc ozývat proti intoleranci až zběsilosti tzv. aktivistů. Víc takových příspěvků. R^ Děkuji, L.S.

H. Lukešová 21.5.2022 14:51

No proti Židům se praktikovala kolektivní vina po celé tisíciletí... Jako by celý národ do jednoho, do posledního dítěte, v každé generaci byl zodpovědný za smrt Ježíše a tudíž jejich vraždění během pogromů bylo vyjádření Boží libovůle.

J. Brei 21.5.2022 14:39

Já kolektivní vinu, paní Lukešová, odmítám. Je to jeden z mnoha důvodů, proč jsem přestal být křesťanem a posléze i věřícím.

J. Brei 21.5.2022 14:38

Ha-Nocrím je židovské pojmenování křesťanů. Ne, neřeším stále jen Tanach (Starý zákon). Jehóšua jako Žid prezentoval svůj pohled na Tanach. Vystupoval proti pokrytectví nikoli proti Tanachu. Sám potvrdil, že ho nepřišel zrušit (Evangelium Matouše 5:17-19). Kdyby tzv. Nový zákon chtěl vyjádřit úctu k života zákazem potratů, byl by to udělal. Potraty existují, co existuje lidstvo. Spor o ně je novodobý problém.

V. Církva 21.5.2022 14:24

No a článek je o nefér praktikách podporovatelů potratů. Podpásovkám kvůli kterým nelze lidi přesvědčit k schválení protipotratových zákonů.

Vy máte s Bohem a křesťanstvím problém proto logicky budete podporovat protibožské principy, teda i potrat.

V. Církva 21.5.2022 14:21

ha-Nocrím je křesťan nebo Žid? Protože vy stále řešíte Starý Zákon a hážete ho na křesťany. Píšete o nařízeních a co všechno je v Bibli.

Jenže právě proti zákoníkům Ježíš silně vystupoval.

Jinými slovy naprosto nesmyslně zaměňujete křesťany za Židy. Křesťané pak nedělají vše jen podle rozkazů z Bible. Pravda je že křesťanské autority posuzují jestli jsou věci víry dle Bible. Úctu k životu v Novém Zákoně jednoznačně najdete. I když o potratech v NZ myslím nic není, duch úcty k životu v křesťanském životě (protože tím není jen Bible) ale i Bibli je. Proto nemám problém s tím, že křesťanství proti potratům vystupovat má.