26.11.2020 | Svátek má Artur

REPORTÁŽ: Křest knihy Vítr v piniích

16.9.2009 9:05

Vítr v piních křest 1TOPlistDostupné a podle mého ideální prostory pro křest knihy v Paláci knih NeoLuxor na Václavském náměstí jsem měl tu čest navštívit poprvé a byl jsem mile překvapen, jak je toto "knihkupectví" uživatelsky příjemné. Ve druhém poschodí, kde křest probíhal, již byla připravena řada sedaček, odpovědný pracovník vyplnil každé přání a zodpověděl každý dotaz, přičemž jsem si čekání (neboť jsem dorazil s předstihem) mohl ukrátit v kavárně přímo mezi knihami.

Netrvalo dlouho a dorazil nakladatel Michael Bronec se svým pověstným batohem plným knih, následován autorskou dvojicí, moderátorkou Ivanou Kuglerovou, hudebním doprovodem v podobě skupiny Two Voices, výtvarnicemi Janou Šouflovou a Jasmínou M. Kočí (první se podílela na knize obálkou a druhá vnitřními ilustracemi), mediální partneři (včetně mé maličkosti) a v neposlední řadě i hosté nejenom z řad návštěvníků NeoLuxoru.

Vítr v piních křest 2V této příjemné společnosti se brzy podařilo zapojit mikrofony a zvukové aparatury, aby křest mohl začít sotva čtvrt hodinky po avízované šestnácté hodině.

Ivanu Kuglerovou znám jako autorku Stezek krve, přednášející a návštěvnici conů. Jako moderátorku jsem zatím neměl tu čest ji poznat. Byl jsem mile překvapen, že se této úlohy zhostila na výbornou. Křest uvedly zpěvačky Jana Rychterová a Edita Adlerová, čímž jako pověstné sirény přilákaly několik návštěvníků, kteří o akci nejspíš neměli ani ponětí. Ivana Kuglerová pak postupně začala zpovídat Michaela Bronce, výtvarnice i samotné autory a hravě si poradila s jejich málomluvností mnohdy hraničící s naprostou mlčenlivostí. Křest svižně odsýpal prokládaný hudebními vystoupeními dua zpěvaček, aby vyvrcholil pozváním mediálních partnerů (včetně mé maličkosti za Sarden) ke slavnostnímu přípitku a popřání knize nejenom dobrý prodej, ale i spokojené čtenáře.

Vítr v piních křest 4Po tomto přátelském aktu se našlo dostatek času na dotazy návštěvníků. Vysílení přísedící i okolo stojící pak mohli využít stylového občerstvení v podobě sushi či chlebíčků. Z osobního hlediska jsem získal jakýsi bonus v podobě přátelských rozhovorů s kolegy z branže a samozřejmě i se všemi, kteří se na knize podíleli.

Vítr v piních křest 9Závěrem se nestydím konstatovat, že i malému nakladatelství, kterým Straky na vrbě jsou, se podařilo zorganizovat křest na profesionální úrovni a díky pozvaným hostům vytvořit pohodovou atmosféru. Křty knih se tak stávájí skvělou šancí, jak se seznámit s autory a nemuset přitom navštěvovat cony, přičemž se stále častěji spojují nejenom s autogramiádami, ale i s autorským čtením.

Část křestu můžete prožít zprostředkovaně skrze Pagiho galerii, ze které jsem čerpal fotografie k tomuto článku. Zájemci o hlubší zážitek se brzy dočkají záznamu Honzy Olšanského z QFanu, který kromě fotografování pořizoval zvukový záznam. V neposlední řadě se na stránkách Jakuba D. Kočího objeví videozáznam z celé akce. Pokud se chcete dozvědět něco o skupině Two Voices, můžete využít záznam České televize ze začátku tohoto roku.

Románu Větru v piniích ještě jednou přeji brzké vyprodání a všem tvůrčím osobnostem mnoho elánu do další tvorby. Rozhodování o koupi knihy Vám snad usnadní první (ale rozhodně ne poslední) recenze zde na Sardenu.