Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POSTSCRIPTUM: K Astonově „bábě zvědavce"
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Strakoš 1.9.2021 5:58Dovoluji si podotknout "super" konstrukci vlády - EU nařídí, naší politici zaremcají a aplikují. Pokud by něco nařizovali naši politici, mohli bychom jim to připomínat před volbami. Ale EU a Bruspel je stejně daleko, jako kdysi Moskva - nařízení chodí k nám a nikoliv opačně - prostě nařízení shora. Je třeba vymýšlet, jak ten cirkus opustit. |
V. Mokrý 1.9.2021 6:45
|
J. Strakoš 1.9.2021 5:54V úvodu je trošku zavádějící informace o spotřebě elektroauta, mělo by tam být spíše 15 kWh Viz třeba https://www.alza.cz/auto/slovnik/spotreba-kw100-km-kwh Tohle bohužel kazí zbytek článku, protože je to v úvodu, snadno rozporovatelné a celý článek lze smést ze stolu. A přitom vliv tohoto údaje na celkový závěr příliš významný není. |
R. Langer 1.9.2021 7:23Tak si to celé podělte klidně dvěma (ano, je tam zcela lineární závislost), což stejně nebude pravda, protože zima a tak, a těch 15 kWh bude stejně nějaký stupidní letní průměr bez stání v kolonách a podobně, a pořád to zůstává stejně nebetyčná blbost, ze které rozhodně neplyne, že by se to kvůli tomu mělo zamést pod stůl. Jestli tedy umíte dělit dvěma, a chápete, co se v článku vlastně vůbec píše. |
J. Strakoš 1.9.2021 8:05Škoda, že automaticky předpokládáte, že jsem pro automobily. Zkuste si můj příspěvek přečíst znovu, pokud to umíte, sazmořejmě. |
R. Langer 1.9.2021 10:29No, za prvé, ten průměr je reálně spíš 20 KWh na 100 km, a za druhé, fakt nevím, proč by se to kvůli tomu mělo smetat ze stolu. Zase tak mimo ten výpočet totiž rozhodně není. Takže - co konkrétně je tam podle vás tak špatně? |
J. Strakoš 1.9.2021 18:21Pokud na začátku článku/argumentace dáte informaci, která je relativně snadno napadnutelná, zbytek článku pak nemá takovou argumentační sílu. Bohužel. A sám uvádím, že je to škoda, protože vliv spotřeby není tak velký. A mrzí mě to, protože jedině rozumnými neideologickými argumenty a články lze odporovat současné zelené ideologii. Nicméně článek, po druhém přečtení, je opravdu argumentačně špatný: Například předpoklad benzinek jako doposud s počtem rychlo stojanů a příkonem - to je silný předpoklad, mohou stačit pomalejší a rychlo jen někde a/nebo v omezeném počtu. Nebo vysoké napětí použité k manipulaci laiky - opět nemusí být, poslední metry mohou být s menším napětím a větším průřezem (a transformátorem). |
V. Klepetko 1.9.2021 8:02Pro SUV se uvádí potřebná kapacita baterie 25 kWh na 100km dojezdu: https://www.devinn.cz/baterie-elektromobilu/ Takže komfortní dojezd 700km by vyžadoval baterii 175 kWh. V letním období... Rekl bych, že autor je mnohem blíže k realitě než Vy, 15 kWh je pouze desetina skutečně potřebné kapacity. |
V. Klepetko 1.9.2021 8:14V přepočtu na 1000 km mi VYCHÁZÍ potřebná kapacita 250 KWH. V letním ondobi, bez klimatizace. Ale pro SUV... |
J. Pokoutný 1.9.2021 10:02A co se vrátit k elektrohadraplánu? Většina problémů vyřešena, teda pokud za jízdy baterie neupadne. |
R. Langer 1.9.2021 10:39... a v zimě si prostě vezmete kožich! |
J. Prikner 1.9.2021 5:05Kam kráčíš, eletromobilito? To je článek ČVUT strojní fakulty, který strohý mi výpočty s grafy dokládá škodlivost e-aut po stránce výrobní a technologické. Uvedený výpočet uvádí provozní problémy e-aut po této stráce. To bruselští byrokrati by se měli poučit o fyzikálních, konstrukčních a technologických a provozních problémech e-aut. Bohužel asi nemají potřebná vzdělání, vždyť piráti mají "humanistické" vzdělání a tam se moc o fyzice nedozvědí, ale jsou špičkový pro BLMG+. |
V. Mokrý 1.9.2021 6:46
|
J. Bruner 1.9.2021 2:17osobní auta v čr potřebují 2 GW, nákladní auta, stav.stroje, autobusy, vlaky, letadla, různé sekačky a další dom.strojky odhaduji na 6 GW (držím se při zemi). Tedy dodatečný zdroj 8 možná 10 GW. Celkem máme v čr k dispozici 21 GW instalovaného výkonu v elektrárnách, z toho 7 jádro a OZE. Přechod na bezuhlík v ČR znamená vybudovat 24 GW nových , ovšem bezuhlíkových elektráren. Má vůbec smysl o něčem takovém přemýšlet? A to nemluvím o topení plynem, což je dalších 10GW. |
K. Disman 1.9.2021 1:47Ja myslim, ze nejjednodušší bude nadělat ze silnic odbočky ke stozarum VN, co jsou po polích. Tam půjde to nabíjení raz dva. |
K. Chwistek 1.9.2021 2:57
|
V. Novák 1.9.2021 15:23V jednom díle Vražd v Midsomeru to bylo ukázáno přímo návodně. |
P. Labaj 1.9.2021 0:55Výpočty pěkné. Ale možná jim trochu chybí nadhled. Pokud už by skutečně někdo vyrobil baterku, která by uměla tak rychlé nabíjení a poskytovala tak výhodný poměr kapacity k ceně, tak by jistě nezůstalo jen u aut. V té chvíli by zřejmě jako houby po dešti začaly vyrůstat různé vyrovnávací stanice, které by dokázaly vyrovnávat i skokové změny zátěže. Stejně tak by pravděpodobně nějakým takovým systémem byly vybaveny i veřejné nabíjecí stanice, kde by takové baterky fungovaly jako buffer. Průběžně by se nabíjely konstantním nebo nasmlouvaným příkonem, a při tankování by pak byly schopny svůj obsah nasypat rychle do přistaveného e-auta. Nabíjení takové vyrovnávací baterky sice nebude zadarmo, ale ty ztráty by nemohly být moc vysoké. Pokud výrobce píše o možnosti nabít auto za 8 minut, tak ztráty musí být celkem nízké. Jinak by se to prostě v v rámci auta nedalo uchladit. Navíc by pak začaly dávat smysl i různé zelené způsoby výroby elektřiny (které teď často moc smysl nedávají). S takovou baterkou už by mělo smysl si na střechu dát nějaký ten solár, když bych byl schopný akumulovat celkem velké množství energie. |
O. Uživatel 1.9.2021 7:06Uživatel požádal o vymazání |
R. Langer 1.9.2021 7:29Jo, a kdyby byly v prdeli ryby, nemuseli by být rybníky. Kolik lidí má doma vlastní benzínovou pumpu? Na sídlišti? A kolik myslíte, že v jedné ulici těch aut přes noc nabijete, když ho bude mít KAŽDÝ? Taky vám ta trojčlenka moc nejde, co? |
O. Uživatel 1.9.2021 7:38Uživatel požádal o vymazání |
R. Langer 1.9.2021 7:53Jo? Každý druhý? A opravdu jste si to zjišťoval? Já mám totiž úplně jiné informace od těch, co si chtěli domovní přívod posílit. A kolikpak má asi trafostanice pro celou tu ulici, to jste si také zjišťoval? Co se asi stane, když večer v deset ty nabíječky v garáži všichni zapnou? A všichni potřebují nabít jenom nějakých ubohých 50 kWh? Fakt? Jako obvykle, fantazirujete pěkně, ale v praxi o tom víte velké kulové. |
O. Uživatel 1.9.2021 8:08Uživatel požádal o vymazání |
R. Langer 1.9.2021 9:27Hm, tak to asi znám na dědině asi úplně jiné RD, než ty u vás. A přesně tak, s debilem, co neumí ani trojčlenku je zbytečné se hádat, nebudu se tedy o to s vámi pokoušet. |
Z. Pospíšil 1.9.2021 8:23Dopadne to tak, jako když v roce 90 přijel český zájezd do řeckého hotelu. Po deseti minutách vyletí jištění v celém městečku. A to měli jen ponorné vařiče. |
R. Langer 1.9.2021 9:30Přesně! Tady ti pomatenci netuší o dimenzování naší rozvodné sítě ZHOLA NIC. Ale chytří jsou, jako kdyby sežrali Šalamounovo houno, "eksperti". |
V. Kolman 1.9.2021 9:37Pane Pospíšile, o vašem tvrzení "lze s úspěchem pochybovat" (eufemisticky napsáno). Ponorný vařič má příkon většinou 300W - což není tolik, aby to "vyhodilo jištění v celém hotelu". Něco jiného by byla varná konvice s příkonem kolem 2kW. |
R. Langer 1.9.2021 10:55A jaké máte informace o rozvodné elektrické síti v Řecku, pane Kolmane? Asi takové, jako o té naší, tedy ŽÁDNÉ, co? |
J. Pokoutný 1.9.2021 10:07No, alespoň víme, kde bydlíte. A teď si zkuste představit panelák s osmi vchody a osmi patry, plný rodin, z nichž každá má optimisticky jen jedno auto. A teď TENHLE výpočet, prosím. |
O. Uživatel 1.9.2021 10:36Uživatel požádal o vymazání |