26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VOLBY: Proč 2,4 milionu Čechů Babiše volilo?

Mnozí z nás si po volbě P. Pavla prezidentem ČR oddychli. Agresivní kampaň plná obvinění z týmu Andreje Babiše, že penzionovaný generál na Pražském hradě zavede Česko do války a podobné podpásovky, se autorům vymstily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 30.1.2023 11:36

Ano, nepřátele jsme po zásluze vyhnali. :-P

P. Sura 30.1.2023 16:44

Langře, dovedu si představit, co Vy jste po zásluze vyhonil ....

V. Povolný 30.1.2023 11:55

Kdo seje vítr, sklízí bouři. Tím nechci obhajovat "divoké" odsuny a vraždy. Jen bych připomněl, jak by dnes vypadalo naše území, kdyby to hitlerovi vyšlo. A kde bychom byli, nebo spíš nebyli.

H. Rybnická 30.1.2023 12:47

Zajímavá myšlenka. Zvláště když se člověk podívá jak to území vypadá dnes.

V. Povolný 30.1.2023 14:50

To území je douhodobě zanedbávané, pečovat o něj neměli zájem komunisti ani vlády po roce 89. Věřím, že Němci by se o něj dokázali postarat lépe, ovšem předtím by nás nechali vyletět komínem krematoria.

L. Kuča 30.1.2023 16:21

Jo, to je fakt strašně podstatné :-/. To, že rakouský, německý, či nedejbože švýcarský venkov jsou proti tomu našemu nebe a dudy je sice pravda, ale pokud byste brala tu změnu i za tu cenu, že mnoho obyvatel by uteklo do zahraničí, část by byla zpopelněna v koncentráku, jiní by dožívali s cejchem občanů 2.-3. kategorie a navíc - kdyby to Hitlerovi tehdy vyšlo - by se tady všude mluvilo tím nepodařeným pajazykem a vládl tupý nacistický dril a nevkusný uhlazený neoklasicismus, tak to tedy máte skutečně zajímavě nastavené hodnoty.

A to, že se mnoho zbabělých českých krys, co vylezlo z děr teprve poté, co jiné státy vybojovaly válku, chovalo oportunisticky jako zlá, pomstychtivá a sadistická hovada s tím příliš nesouvisí, jakkoliv je to velmi zahanbující.

Zkuste raději trochu přibrzdit a lehce se zamyslet, než sem zase hodíte podobnou eticko-intelektuální perlu.

H. Rybnická 30.1.2023 16:33

Pokud jsem informována, emigrovalo v letech 1948 - 1968 200 - 300.000 československých občanů. Popraveno z politických důvodů cca. 280 osob. Zastřeleno na hranicích cca. 374 osob. Zemřelo ve vězeních a lágrech cca. 4 500 – 7 000 osob. Z politických důvodů odsouzeno v ČSR cca. 250 000 osob.

Bez komentáře.

L. Kuča 30.1.2023 16:51

To sice není dobrý výsledek, zvláště proto, že mezi emigrujícími byli statisticky nadprůměrně zastoupeni lidé, kteří něco opravdu uměli a obzvláště američtí lovci talentů měli sklizeň (ale uchytili se a prosperovali i lidé, kteří nikomu známí nebyli). Navíc to rokem 68 nekončilo. Objetí ruského medvěda, tehdy ještě ozubeného, bylo všechno možné, jenom ne výhra, ale - kdyby to Ádovi vážně vyšlo - bavili bychom se úplně o jiných číslech, zvláště u těch uvedených v bezživotí. Tohle je argumentace velmi blízká tomu "a vy zase bijete černochy".

H. Rybnická 30.1.2023 17:07

Pane Kuča já se snažím argumentovat doložitelnými fakty. Vy zase divokými spekulacemi.

L. Kuča 30.1.2023 19:19

Sorryjako, ale reagovat na historické 'kdyby' se to Hitlerovi povedlo, argumentací o stavu českého pohraničí, může být vyfutrováno doložitelnými fakty až po střechu, ale nic to nemění na tom , že mně to na sto honů páchne disrespektem ke svobodě (jakkoliv jsme si jí moc neužili) a lidskému životu. To jste vážně tak naivní, že si myslíte, že by nám dal Áda 'klid na práci' a nechal nás tu v klidu vegetovat? A i kdyby .... Život je víc než pokrm a tělo víc než oděv.

H. Rybnická 30.1.2023 21:05

Pane Kuča máte základní právo si myslet co je Vám vhod. Moje reakce byla na nesprávné tvrzení pana autora článku.

J. Krejčová 30.1.2023 11:56

Němců žijících v různých státech bylo vyhnáno celkem 12 miliónů. Nevím, které státy to byly a nevím jak v nich odsuny probíhaly. Ale vím, že Francouzi se s nimi nemazali vůbec. Tam si za války užili s Němci svoje.

Na druhou stranu, v takových situacích vyleze ven lůza. Tenkrát každý lempl byl rázem rudým komisařem a podle toho to vypadalo.

P. Diviš 30.1.2023 12:48

Tak to s vámi pro jednou souhlasím. Všechny revoluční změny jsou příležitostí pro lůzu.

H. Rybnická 30.1.2023 12:49

Divoké odsuny byly organizovány armádou. Velmi důležitou roli v divokém odsunu sehráli též generálové Ludvík Svoboda, Karel Klapálek a Bohumil Boček.

P. Čech 30.1.2023 12:07

"Nevinných civilistů"??? Je obecně známo, že ti "nevinní civilisté" podporovali Henleina a Hitlera, posílali své potomky do Hiterovy armády a jinak se podíleli na zvěrstvech německé armády a německého politického systému. ne všichni Němci byli nakonec ze Sudet odsunuti. jednoho z nich jsem dokonce osobně znal. Byl to občan ČSR německé národnosti a podle svého občanství se choval.

H. Rybnická 30.1.2023 12:52

Němečtí občané protektorátu obdrželi automaticky státní příslušnost Říše. Tudíž nikdo nikoho nikam "neposílal" muži v určitém věku byli zrekrutování do německé armády a tím do války. Nebo myslíte že bylo možné napsat dopis : Vážený pane Hitler, s Vaší politikou nesouhlasím a tudíž se k náboru nedostavím?"

V. Petr 30.1.2023 13:22

Lieber Führer mach uns frei von der Tschechoslowakei...

H. Rybnická 30.1.2023 14:35

A už jste se někdy zamyslel nebo dokonce nastudoval PROČ se menšinám v republice nedařilo dobře? PROč se cítili nevítanou občanskou společností? Ač zvelebovali pralesy pohraničí po staletí? Bezdůvodně se nic neprojevuje.

V. Petr 30.1.2023 15:26

V italském seriálu Chobotnice je jedním z hrdinů mladík, kterému ukradnou motocykl. Nešťastný kluk se obrátí na místního mafiánského bosse a ten zařídí, že je mu motorka vrácena. Jenže, po letech mu ten nafián nařídí aby pro něj někoho zabil. On to neudělá a mafán se ho pokusí zavraždit. Němci to udělali, nemohli už se ze služby Hitlerovi vyvléci.

H. Rybnická 30.1.2023 16:19

Upřímně řečeno nevím co tím míníte. TEdy přidám malý kousíček zprávy z poměrů první republiky: Na podzim roku 1924 konstatoval německý poslanec v rozpočtovém výboru pražského parlamentu Siegfried Taub, že bylo propuštěno i sedm tisíc německých železničářů, byť úspěšně složili jazykové zkoušky ze státního jazyka. Krátce poté se ministr Jiří Stříbrný chlubil, že zásluhou jeho strany bylo 40 tisíc německých poštovních úředníků a železničářů zbaveno míst a nahrazeno Čechy .

K. A. 30.1.2023 17:47

Ono, když se cítíte civilizačně nadřazený, tak se Vám těžko žije ve státě, kde vládne podřadné etnikum. Vaše pocity vůbec nemusí souviset s tím, jak se k Vám někdo chová, ale co si o sobě myslíte. A to byl případ českých Němců.

Češi se k Němcům chovali líp než Němci k nim za Rakouska. To, co Češi snášeli vcelku trpělivě, byl pro Němce nesnesitelný útlak a tak si vybrali Hitlera, aby s Čechy zatočil. Špatná volba. Kdyby se Hitler zastavil na jazykové hranici, jak v roce 38 tvrdil, tak by naše pohraničí patřilo dnes Německu. Jenže Němcům to nestačilo, protože potřebovali nový Lebensraum vyčištěný od podřadné rasy.

H. Rybnická 30.1.2023 18:37

To je ale zase ideologické fantazírování.

A. Renjascu 30.1.2023 12:55

Souhlasím, dokonce patřili k největším podporovatelům Hitlera a navíc stále chtěli do říše, což jim bylo nakonec možnostmi i orgány ČR umožněno. Jinak ne každý byl odsunut, protože můj děda (a všichni příbuzní z jeho rodiny) byl sudetský Němec a můj otec poloviční sudeťák a odsunut nebyl nikdo z nich. Nejlepší přátelé otce i matky byli taktéž stoprocentní sudeťáci, kteří rovněž nebyli odsunuti. Jejich přátelství narušovalo pouze fotbalová utkání, kdy otec fandil reprezentaci ČSSR a jeho kamarád Německu. Sudetští Němci o své historii často rádi lžou, když vytahují a zveličují pouze své křivdy, ale zamlčují a zlehčují svou roli při zabrání sudet, okupaci a protektorát, fanatičkou podporu Hitlera, vyhánění Čechů z pohraničí, udávání a nakonec i svou spoluúčast na českých obětech.

H. Rybnická 30.1.2023 16:35

Zase takový ideologicky kovaný rádobyhistorik.

V. Kříž 30.1.2023 12:37

s odstupem pětasedmdesáti let se na to člověk, který ani tu dobu nezažil, dívá poněkud jinak, než ten, komu Němci před měsícem zabili dítě, že?

H. Rybnická 30.1.2023 12:53

Děti byly zabíjeny při divokých odsunech stejně. Existuje o tom řada dokumentací .

P. Diviš 30.1.2023 12:47

Nebylo to rozhodnutí, ale schválení. A nebylo to bez chyb, ale to po válce a při známé Benešově mstivosti zas až tak neudiví.

Odpovídat svinstvem na svinstvo, navíc systémem kolektivní viny se nemá.

Dnes už nemá cenu o tom meditovat.

H. Rybnická 30.1.2023 12:54

Máte pravdu, ovšem nemělo by se to dnes cudně skrývat pod krásnými formulacemi jako to dělá pan autor a řada jiných.

J. Krejčová 30.1.2023 15:39

Třeba já osobně na zvěrstva Němců zapomenout nemohu i když vím, že mezi nimi bylo spousta slušných lidí i v době hysterického zbožňování Hitlera.

Někteří moji příbuzní byli odvlečeni do Dachau, jiní pověšeni hlavou dolů a ukopáni k smrti před očima svých dětí, dalším byly zlámany ruce při výslechu na gestapu apod. A nebyli komunisty ani Židy.

Nejmenším zlem bylo kradení všeho, co babička s dědou vypěstovali a chovali. Němci měli spočítanou každou kachnu na dvoře a za krácení dodávek byl trest smrti.

H. Rybnická 30.1.2023 16:23

Paní Krejčová, obdobné hrůzy byly páchány a) na německých občanech kteří patřili k odpůrcům nacizmu b) hned po "osvobození" jaksi "obráceně" - a o těch krádežích ve velkém ani nemluvím.