3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

VOLBY: Kdo vlastně vyhrál?

Generál Pavel je politická osoba „no name“. A že jeho celková volební kampaň nikomu neumožnila zjistit, koho tato osoba ve skutečnosti reprezentuje, čí zájmy bude preferovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 6.2.2023 7:17

Což je určitě pravda, ale co se mě týká, (skoro) kdokoliv je lepší než někdo, jehož strategii je " všichni mi ublizuji" a taktikou nářek.

J. Hrdlička 6.2.2023 7:14

A kde se tak stalo za podmínek demokraticky zvolené vlády dle evropských standardů? Konkrétně třeba v Evropě?

J. Fráňa 6.2.2023 7:13

Jenom poslouchá Pekarovou, z toho snad vyroste.;-D

J. Hrdlička 6.2.2023 7:12

Vy jste zas nepochopil příspěvky. Vyčítat Pavlovi marketérství a považovat to za důvod jeho výhry, když jeho oponent z druhého kola jede na marketing už spoustu let, je mimóznost.

V. Mokrý 6.2.2023 7:10

R^R^

J. Hrdlička 6.2.2023 7:10

Jakým pochodem jste, prosím, odvodil, že žádného Babišova voliče neznám?

Babiš je člověk, který jede na profesionálním marketingu, jeho tým má přesně zjištěno, kdo by ho mohl volit. Takže kampaň je taková jako jsou jeho voliči a prosto se směji vašim vyprávěnkám o prý bedlivém přemýšlení vašich známých. :-)

A na to, aby se člověk mohl pousmát, nemuseli lidé okolo Pavla vlastně žádné úsilí vynakládat. Stačilo sledovat Babišovu kampaň a názory mnohých jeho voličů (zvýšil nám důchody, tak ho zvolíme).

F. De Winter 6.2.2023 7:08

Ve stejný den, kdy Toyota v Kolíně na neurčito zastavila výrobu automobilů kvůli nedostatku čipů z Číny, prohlásil zvolený Petr Pavel pro Financial Times, že se ČR nebude jako pštros schovávat před realitou a že může více ekonomicky získat od Taiwanu než od Číny. Přitom bilaterální obchod ČR s Čínou je dvacetkrát větší než s Taiwanem. Martin Hála ze Sinoposisu, jeden z nejhlasitějších českých kritiků pevninské Číny, Českému rozhlasu řekl, že čínskou průmyslovou produkci nelze ničím nahradit. Největší taiwanský investor v ČR Foxconn v roce 2020 uvedl, že většina jeho produktů vyžaduje stálé dodávky dílů ze smluvních závodů v Číně. Čína má samozřejmě sílu své dodávky omezit a ochromit tak český průmysl. Je to snad právě to, o co Pavel usiluje? Byl jeho výrok záměrnou sabotáží? Nebo je „pouze“ neinformovaný?

K. A. 6.2.2023 7:05

Ne, Američany soudím, podle toho, co dělají oni sami. Na mnoha místech světa svrhli vládu, která jim nebyla pohodlná. Omlouvám se, že moje poznámka byla určena pro lidi s všeobecným rozhledem.

I. Mentlík 6.2.2023 7:04

V diskuzi pod článkem zaznívá mnoho, řekl bych, stupidních názorů a srovnávání. Domnívám se, že z důvodu nepochopení smyslu článku páně Vlka. Srovnávání Pavla a Babiše v něm žádné nevidím. Pro jednodušší měl název článku snad znít "Kdo je Petr Pavel?". A ruku na srdce: drtivá většina lidí o něm ví jen to, že na obraze bude vypadat líp než jeho druhokolový soupeř, jak se údajně vyjádřila čísi 100letá babička.

P. Hák 6.2.2023 7:04

"se pak podařilo vytvořit z voličů ... lehce ovladatelný dav, který se na nic neptal, který předem věděl, kdo je jeho nepřítel, kterého je nutno zničit."

Ehm, a ono jde v české politice v posledních letech o něco jiného? Stále sílící proces probíhá za spolupráce mainstreamových médií a neformálních skupin či NGO a směřuje k úplnému převzetí moci a potlačení opozice, která je vnímána jako onen "nepřítel ke zničení", včetně voličů. Jediný rozdíl proti minulosti je v tom, že do roku 2021 se nedostavily úspěchy. Nyní jde o druhý úspěch v řadě (Senát nepočítám, ten voliče opozice k jejich vlastní škodě nezajímá).

Co se týká paní Čaputové, na Slovensku možná probíhá permanentní krize, ale nemyslím, že by cílem politického marketingu byla demokratická společnost se střídáním vlád. Marketéři za společenské dobro placeni nejsou, mají prosadit/prodat konkrétní věci. Pokud někdo ví, co bylo hlavním cílem prsazení paní Čaputové, může i posoudit, zda bylo cíle dosaženo. Já to nevím.

Jaká zásadní věc se od nástupu paní Čaputové na Slovensku odehrála nebo se připravuje?

Nevěřím, že by panu Šafrovi šlo o demokracii a dobro českého lidu, to by v jiných článcích psal jinak. Spíše si myslím, že hyperaktivita Petra Pavla může předčasně prozradit věci, které jsou v plánu a s kterými česká společnost většinově nesouhlasí.

K. A. 6.2.2023 7:01

Aha, takže názor na Babišovi voliče jste si udělal podle Babišovi kampaně a žádného osobně neznáte. Pak se nedivte, že si někdo dělá názor na Pavlovi voliče podle Pavlovi kampaně. Ale jo, vlastně máte pravdu: Pavlova kampaň byla sofistikovanější, manipulace rafinovanější a cílená na to, aby se ti zmanipulovaní pak mohli cítit jako lepší lidé, protože se nenechají zmanipulovat Babišem.

J. Hrdlička 6.2.2023 6:58

"podle sebe soudím tebe". Znáte tohle trefné pořekadlo?

J. Hrdlička 6.2.2023 6:56

dík za poukázání, ale schopnost chápat psaný text holt není dána všem, viz ten, kterému jste odpovídal:-).

K. A. 6.2.2023 6:56

Jo, ten jsem čet. Takové Šafrovské urážení člověka jen kvůli tomu, že má jiný názor. Hlavně to, že na Jiráka vytáhl, že byl pedagogem již za minulého režimu, když u generála Pavla mu nevadí, že byl rozvědčíkem a předsedou základní organizace.

J. Hrdlička 6.2.2023 6:55

Pohádky umíte vyprávět perfektně. Zvláště pak začátek druhého příspěvku je dojemný, zlepšil mi náladu, srandy není nikdy dost:-). babišova demagogická kampaň zaměřená na první signální (nezavleču česko do války, jem diplomat ne voják) jasně demonstrovala, jak valná část jeho voličů "myslí".

K. A. 6.2.2023 6:53

Nebojte, kdybychom si blbě zvolili vládu, tak nám Američani i Brusel internacionálně pomohou.

I. Mentlík 6.2.2023 6:53

Pan Hrdlička nenapsal "otevřeně", pan Hrdlička napsal "vcelku otevřeně". A to je sakra rozdíl!

K. A. 6.2.2023 6:52

Ještě se k tomu hrdě přiznává, že volí podle image. Jak málo stačí voličům z tábora pravdy a lásky ke štěstí :-)

P. Hák 6.2.2023 6:48

Pane Stirský, o to přece nejde, zda se někdo někomu líbí nebo ne. Podstatné je, zda platí to, co napsal, resp. co cituje - že v kampani novináři přistupovali ke kandidátům odlišně a že média neplnila roli, která jim v demokratické společnosti přísluší. Neptala se, resp. ptala se jen někoho, a přistoupila na marketingový obraz boje Dobra se Zlem, což by se kriticky myslícím lidem stávat nemělo.

Co si myslíte o tomhle?

Vím, že Vy osobně jste tento soubor za souboj Dobra se Zlem neprohlašoval, proto mne Vaše mínění zajímá.

K. A. 6.2.2023 6:48

Vy jste nějak zaujatý. Marketing mají oba, ale na Pavlovi bylo vidět, že kromě marketingu nemá nic dalšího, dokonce ani politickou inteligenci. Zastával ty nejkonformější názory na věci, o nichž zjevně nikdy nepřemýšlel. Kompetence byla vidět jen v oblasti vojenství, tam byl Babiš mimo.

A nevím, kde berete názory na Babišovi voliče. Z médií? V mém okolí byl rozdíl ten, že Babišovi voliči a házeči prázdných obálek pečlivě zvažovali klady a zápory politicko-názorové orientace obou kandidátů. Pavlovi voliči tvrdili pouze to, že Pavel je reprezentativnější a nelže. Když jsem se jich zeptal, zda by mi řekli, v čem spatřují jeho programové klady, tak mě osočili, že nechápu význam prezidentské funkce. (Samozřejmě uznávám, že Babišův slovní projev je dost odpudivý. Ale není to jen o těch dvou. Byli tam lepší kandidáti než tito.)

Z. Lapil 6.2.2023 6:44

Když to máte těžký. Ano, volby byly soubojem dvou světů. Když se řeklo, že ty světy odděluje velikost bydliště a vysvědčení ze školy, bylo zle.

Nepotrebuju radu značkovače (neboli marketéra) na to, abych se vyhnul čemukoliv, co by snad mohlo potenciální voliče urazit.

M. Mařák 6.2.2023 6:43

Jeden komouš odejde, ten autorovi nikterak nevadil, druhý komouš přijde, ten mu vadí, třetí to projel, ten mu vadil méně, než ten vítězný. Asi také rozlišuje mezi tím správným komoušem a tím špatným komoušem, jak je to již nějakou dobu v módě.

Já jsem nevolil ani jednoho a ani druhého, protože komouše zásadně nevolím. Nicméně mým spoluobčanům to nevadí a tak mně nadělili dalšího komouše v řadě na Hrad. Co už s tím. Jako demokrat respektuji výsledky voleb. Tečka.

K. A. 6.2.2023 6:41

Ale pane autore, společensky nezodpovědný marketing se už trpět nebude. Marketéři, kteří by pracovali pro tábor lži, to pořádně schytají a už se s nima nikdo v branži bavit nebude :-)

No že i Šafr má kritickou poznámku ke generálovu týmu? To bych nečekal.

K. Zangl 6.2.2023 6:40

R^

V. Mokrý 6.2.2023 6:39

PŘEDEVŠÍM

prohráli ti, kteří vytváří nějaké hmatatelné výrobky, produkty - sedláky počínaje, dělníky u pásu konče. Je jich čím dál méně a z jejich daní, jsou placeni všichni ti ostatní !

Zajisté jsou potřebné mnohé profese, takto placené. Ale je mnoho těch, kteří by dříve dělali tu svoji dnešní práci jenom jak koníčka amatérsky a na plat by dosáhli až po nějakých úspěších v tom. O přebujelé státní správě, snad není nutné ani mluvit !

K. Zangl 6.2.2023 6:39

Otevřeně? Vy jste neviděl jeho rozhovor s Drtinovou? ;-D

J. Kulheim 6.2.2023 6:39

Pokud by udělali promenádu v plavkách, možná by dostal hlasů ještě víc. To by babička pookřála.

M. Kanda 6.2.2023 6:17

V životě to chodí tak, že každý chvilku tahá pilku. V posledních deseti letech jsem se musel smířit s tím, že prezidentem byl Zeman.

No a teď se zase pan Vlk bude muset smířit s prezidentem Pavlem. A evidentně mu to dá spoustu práce.

M. Valenta 6.2.2023 6:16

Snažíte se marně. Ty dva kolaboranty už snad nikdo netrumfne.

R. Langer 6.2.2023 6:12

Aha! Tak hlavně že se vám líbí, to jste mě ohledně příštích voleb uklidnil. Náckové nordického typu byli prý také fešáci. ;-D