23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

SVĚT: Čekání na Godota

„V tom roce, kdy jsem se narodil, Albert Einstein vymyslel svou speciální teorii relativity. A to asi neměl dělat. Protože od té doby je všechno čím dál relativnější. Nejen co je krásný a co šeredný, co je pravda a co je lež, co je válka a co mír, co svoboda a co vězení, ale taky kdo je holka a kdo kluk? I když tato poslední nejistota stávala už před Einsteinem, tak mu nekřivděme.“ Tak v jednom rozhovoru komentoval svůj pohled na tehdejší svět Jiří Voskovec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 1.8.2022 7:35

Souhlasím

J. Pokoutný 1.8.2022 7:40

R^

V. Kučer 1.8.2022 7:59

Trump dal do pořádku americkou ekonomiku, pouze nepronášel moralistická kázání.

F. De Winter 1.8.2022 10:06

Souhlas!!R^R^R^

A. Renjascu 1.8.2022 7:29

Autor článku si počíná jako, když pejsek s kočičkou vařili dort a nakonec z toho vylezl takový gulášek, kde smotal vše dohromady. Zejména moc hezké je, jak "jednou" větou přešel druhou válku v zálivu, kterou vedly USA s pár spojenci bez mandátu OSN a jak dnes již víme i na základě vylhaných informací o ZHN (ono se jich později pár našlo, ale šlo o staré nefunkční vykopávky z dob iracko íránské války a zřejmě je Sadamovi tehdy dodaly USA). Tuto válku zrelativizuje větou, že Sadáma tehdy nikdo nelitoval a ani slovo o více než 460.000 obětech této nespravedlivé války USA proti Iráku, kde agresorem byly jednoznačně USA, ani slovo o lživé zámince k tomu napadení, ani slovo lítosti nad těmi statisíci zavražděnými, ani slovo o tom, že USA měly v Iráku více než 560.000 vojáků, kteří tuto zemi jednoduše napadly a okupovaly osm let. Prostě a jednoduše, když válčí západ, tak na to má právo a pokud se náhodou ukáže, že Západ lhal a vraždil, tak to přejdeme jednou větou, protože západ přeci nemůže mít špatně motivy a mrtví zabití západem se tak nějak nepočítají. A to ještě autor vynechal Afghánistán, Sýrii, Lybii , Srbsko...

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-colin-powell-umrti-ministr-zahranici-covid.A211018_140901_zahranicni_kha

https://www.idnes.cz/zpravy/archiv/powell-dukazy-proti-iraku-lhaly.A040517_130307_zpravy_irak_jan

https://www.idnes.cz/zpravy/archiv/powell-chemicke-zbrane-v-iraku-asi-nejsou.A040914_084118_zpravy_irak_lkr

https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/usa-pomahaly-saddamovi-s-nasazenim-chemickych-zbrani_280991.html

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/chemicke-zbrane-v-iraku-americti-vojaci-je-nasli-ale-museli-mlcet-245831

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/zprava-o-iraku-britanie-podcenila-nasledky-invaze-a-neoveril/r~2c923a32436311e682470025900fea04/

A. Renjascu 1.8.2022 7:35

Rusko je momentálně agresor, ale kde jste pane Ferenci byl, když byl jednoznačným agresorem západ? Nebo snad, když zabíjí druhé lidi a svévolně napadá suverénní státy západ, tak to se nepočítá? To jsou nějaké jiné oběti a životy těch zabitých západem mají nějakou jinou hodnotu? Jakou může mít váš článek hodnotu, pokud oběti jedněch relativizujete a oběti druhých zveličujete?

Celosvětová skupina 63 národních lékařských organizací IPPNW odhaduje, že jen za prvních deset let trvání války v Afghánistánu zahynulo 220 000 lidí. Podle Amnesty International se USA během vlády Baracka Obamy dopustily válečných zločinů a to obzvláště použitím takzvaných bezpilotních letounů, které z 90 % zabíjely civilisty. USA použily při náletech bílý fosfor, který způsobuje strašlivé popáleniny a je Ženevskou konvencí zakázaný.

Počet obětí v Iráku se nově udává minimálně 460 000 a z toho minimálně 70% zemřelo násilnou smrtí.

Islámské země udávají vyšší čísla, někdy i více než dvojnásobná, ale my máme o sobě samozřejmě lepší mínění.

https://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/25576-afghanistan-do-rukou-ciny-my-uz-si-nevime-rady-komentar-stepana-chaba.htm

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/valka-v-iraku-ma-ctyrikrat-vic-obeti-nez-se-uvadelo-spocitali-akademici-206528

V. Kučer 1.8.2022 8:15

Ztráty v Afghánistánu a Iráku jsou již dávno nahrazeny v důsledku populační exploze což o Ukrajině ani Rusku neplatí.

J. Vintr 1.8.2022 8:55

Takže tam vlastně nešlo o zabíjení lidí, ale jen o zpomalení populační exploze. Jako když na zahradě plejete plevel....

V. Kučer 1.8.2022 13:42

To spolu nesouvisí. Evropa na tom byla podobně v 19. stol. Tenkrát se to řešilo emigrací do Ameriky a války byli docela běžné. A co když se to vrátí, co když i Evropané budou mít opět hodně dětí? Moji prarodiče jsou každý z pěti dětí, ještě můj otec měl tolik sourozenců že je ani všechny neznám a to bylo počátkem minulého století.

M. Grundmann 1.8.2022 14:37

Růst populace je jedním z hlavních důvodů válek. V Rusku i na |Ukrajině však počet obyvatel klesá, k válce by nemělo dojít. Dojít k válce v takové situaci může jen tehdy, pokud ji někdo z venku vyprovokuje.

P. Diviš 1.8.2022 8:20

"A to ještě autor vynechal Afghánistán, Sýrii, Lybii , Srbsko..."

Afhanistán - pachatelem a původcem Sovětský svaz.

Sýrie - domácí záležitost, Rusko podpořilo diktátora.

Lybie, - domácí záležitost, Itálie a Francie.

Srbsko - napadlo postupně Slovinsko, Chorvatsko, podporovalo vraždící Srby v BiH a Kosovu.

A. Renjascu 1.8.2022 8:26

V době Srbska ze strany USA a NATO už žádná válka čtyři roky neprobíhala a území Chorvatska, Srbska, Bosny a Hercegoviny i Slovinska byly již dávno etnicky "vyčištěné". V této době Srbsko pouze chránilo své obyvatele v jedné z částí své země zvané Kosovo před přistěhovalivšími nájezdníky z Albánie. Srbsko dokonce přijalo téměř veškeré ponižující podmínky ze strany USA (kdo dal USA vůbec právo klást nějaké podmínky jinému suverénnímu státu?) a přesto bylo barbarsky napadeno a dokonce okradeno o své území.

Válka se Slovinskem 1991, s Chorvatskem 1991-1995, s Bosnou 1992-1995, občanská válka v Kosovu 1997-1999, napadení ze strany NATO 1999, válka v Makedonii 2000-2001. A o čem to jako vypovídá? Že za podpory západních zemí probíhal rozpad Jugoslávie a že v době, kdy byl tento rozpad již čtyř roky završen bylo Srbsko napadeno ze strany NATO a bylo mu ukradeno mu kus území na základě zcela vylhaných argumentů o masakru v Račaku a kde ihned poté co toto území NATO ukradlo zde zřídily USA největší vojenskou základnu a podporovalo zločinecký režim kšeftující s drogami a lidskými orgány.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1436802-zivotopis-finske-patolozky-vrha-nove-svetlo-na-masakr-v-kosovskem-racaku

https://www.denik.cz/ze_sveta/finsko_kosovo20081024.html

https://www.citarny.cz/knihy-lide/svet-a-knihy/chovani-lidi/humanitarni-bombardovani-podle-vaclava-havla-a-podvod-jmenem-srebrenica

https://kostlanova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=326840&setver=touch

A. Renjascu 1.8.2022 8:29

Píšete opakovaně nesmysly o Afghánistánu. Sověti odešli z Afghánistánu v roce 1989 po desetiletém pobytu, kdy už tam nějakou dobu neválčili, protože jim došli prachy. Bojovali proti mudžahedínům, které vyzbrojovaly a cvičily USA. USA vpadly do Afghánistánu na základě záminky s AL Kajdou, kterou ovšem za pár měsíců v Afghánistánu zničily, ale přesto se tam zaparkovaly na dvacet let. Ve skutečnosti USA bojovaly právě a těmi mudžahedíny, které předtím cvičily a vyzbrojovaly. Válka SSSR proti Afghánistánu měla společného s válkou USA proti Afghánistánu právě jen ty mudžahedíny, které USA vyzbrojily a cvičily, jinak to byl zcela jiný konflikt.

P. Diviš 1.8.2022 8:42

Sovětský svaz napadl Afghanistán. Vše ostatní jsou následky.

A. Renjascu 1.8.2022 8:55

Stejný nesmysl jako kdybyste napsal,e USA napadly Grenadu, Panamu, Nicaraguu, Somálsko, Lybii, Srbsko, Vietnam, Irák, Sýrii,...a vše ostatní jsou jen následky. Spojovat válku, kterou v Afghánistánu vedli Sověti proti mudžáhedínům vyzbrojováným z USA s válkou o dvanáct let později, kdy v tom Sověti vůbec nefigurovali chce opravdu pořádnou dávku fantazie. A samozřejmě šlo o bezprecedentní napadení suverénního států a obyčejné vyvraždění téměř půl milionu lidí tohoto státu ze strany USA.

J. Farda 1.8.2022 17:27

Afghanistan byl do doby napadení Sověty docela klidný stát i po převratu v královské rodině, a mudžáhídové neexistovali. Pak se tam rozjeli Sověty podporovaní komunisté, ale pořád to relativně byla vnitřní záležitost. Výsadek SPENAZu zavraždil toho nepohodlného komunistu, Sověti vojensky intervenovali a tím se rozjel Tálibán s hnutím mudžáhídů. Ty proti bolševikům podporovaly islámské státy, vznikla Al Kaidá, a Amíci se zbrojními dodávkami Stingrů, čímž si kompenzovali prohru s Vietkongem podporovaným Sověty a Čínou. V té době se to rozesrálo, a islámský svět se radikalizoval a exportoval do Západu extremistický teror, což trvá dodnes. Asi jste ještě neslyšel o efektu motýlího křídla, není-liž pravda?

A. Renjascu 1.8.2022 18:00

Mudžahedíny vyzbrojovaly USA. Al Kajda nevznikla v Afghánistánu. Vměšovat se do islámských zemí začal mnohem dříve západ a nebo jste snad nikdy neslyšel o koloniích. Západ taktéž podporoval dlouhodobě teroristické a nedemokratické režimy a to samozřejmě nejen islámské, rusové to dělali sice také, ale o těch na rozdíl od západu nikdo netvrdí, že jsou svatí. A motýlí křídla? Tak na to se dá svést úplně všechno a nakonec se dostanete až k Adamovi a Evě. Zajímavé při tom je, že mávání těmito křídly ze strany západu je relativizováno, zatímco mávání těmi samými křídly ze strany rusů je démonizováno. Celá akce kolem Ukrajiny je jen krásnou ukázkou dlouholetého dvojího metru a pokrytectví západu díky kterému západ ztratil svou morální autoritu, která ve skutečnosti byla jeho nejsilnější zbraní. I to je důvod, proč se čtyřmi pětiny světa odmítli připojit k západním sankcím a třeba taková Indie se vůči ním ostentativně vymezuje a nebere si ve svých verbálních prohlášení k západu a USA žádné servítky. Z celého příběhu o Rusko ukrajinských vztazích jsme si vytrhnuli jednu stránku a na té se snažíme vyrobit neexistující příběh.

M. Grundmann 1.8.2022 9:07

Válka v Afghánistánu byla od samotného počátku občanskou válkou mezi levicovými městy a pravicovým venkovem. Podobně jako v sousedním Íránu pravicový venkov odmítal západní emancipaci žen, kterou prosazovali levicoví intelektuálové z měst. Sovětský Svaz podporoval levicové intelektuály a USA konzervativní venkov. Po rozpadu Sovětského Svazu převzaly USA štafetu a začaly po invazi do Afghánistánu podporovat stejné skupiny obyvatel jako předtím USA. A tato politika skončila podobným fiaskem jako stejná politika Sovětského Svazu. Konzervativní venkov dosáhl svého a afghánské ženy místo minisukní a randění na Tinderu musí být zahaleny a poslouchat muže.

M. Grundmann 1.8.2022 14:30

Po rozpadu Sovětského Svazu převzaly USA štafetu a začaly po invazi do Afghánistánu podporovat stejné skupiny obyvatel jako předtím Sovětský Svaz.

A. Renjascu 1.8.2022 8:34

Vpád do Sýrie byl na základě falešného a dodnes nevyšetřeného údajného útoku chemickými zbraněmi. Obviněn byl Asad ačkoliv to v té době vůbec nedávalo smysl, protože byl na cestě k vítězství a ještě byl upozorňován na to, že případné použití by mělo fatální důsledky.

Lýbie: Válku v Lýbii začali Francouzi, když poté co Kadáfí odmítnul nadále odebírat francouzské zbraně a ještě byl tak drzý, že chtěl zaplatit za odebranou ropu, tak francouzi náhle po třiceti letech zjistili, že je Kadáfí terorista. Po týdnu války jim došel dech a museli škemrat u Obamy o pomoc. Celá bezletová zóna pak byla o jednom velkém vraždění civilistů. Celá občanská válka tam byla zanesena zvenčí, protože Lybie s 90% gramotností , PHM za 2 Kč a štědrou podporou státu na bydlení a druhou nejvyšší úrovní v Africe neměla důvod k nespokojenostem jako jinde.

K. Křivan 1.8.2022 9:07

Kadáfí si smrt zasloužil, vzpomeňte na Lockerbie, a diskotéku v Berlině. Dva padné důvody k "nespokojenosti".

A. Renjascu 1.8.2022 17:50

Proto se celých třicet let toleroval a kaeftovalo se s ním a nakonec kvůli zabití jednoho člověka bylo potřeba zničit celou zemi a zabít tisíce nevinných lidí

D. Polanský 1.8.2022 7:11

Politici v celých dějinách mají problém s pravdou. Proč asi?

F. Chot 1.8.2022 5:03

Já vám nevím. Turci nejsou Arabové a Peršané, Íránci, už vůbec ne. A v tomto duchu text tak nějak pokračuje až do samého konce ...

F. De Winter 1.8.2022 10:14

;-DR^

F. Žůrek 1.8.2022 3:47

Pan Grundmann má pravdu a já na něj zde navážu:

F. Žůrek 1.8.2022 3:39

Děkuji autoru za tuto úvahy, které, podle mne, se ubírají správným směrem. Dnes se uplatňuje pressing! Nátlak na toho druhého! Je to cesta velice špatná a PROTIKŘESŤANSKÁ!!!

Začali jsme Rusko NENÁVIDĚT!!!

V. Putin se na...zlobil a řekl: TAK JIŽ DOST!!! A začala nešťasná válka...

Tuto válku vyprovokoval ZÁPAD.

Je v tom UKRAJINA, ZELENSKYJ.

Symbol "Z" je přece zřetelný!!!

Tady válčí ZÁPAD a VÝCHOD!!!

Je zde plno indikací a náhod.

Je to válka nečekaná a odstrašující.

Je to válka OBROVSKÉ nenávisti.

Je to válka ZÁŠKODNICKÁ, je fo válka ještě horší než PARTYZÁNSKÁ, je to válka velmi ŠKODOLIBÁ, snad až ZUŘIVÁ! NAZLOBENI JSME JIŽ VŠICHNI! CELÝ SVĚT JE NAZLOBEN! S jedinou výjimkou: Svatého otce a papeže Františka. Který se stále jen omlouvá... ANO. A za všechno může KŘESŤANSKÁ VÍRA...!!! Zdař Bůh! A přeji pěkný den!

P. Diviš 1.8.2022 8:22

"Začali jsme Rusko NENÁVIDĚT!!!" - vy a kdo ještě? A proč to děláte?

J. Vintr 1.8.2022 9:08

Přečtěte si diskuze pod jakýmkoliv článkem o Ukrajině třeba na Idnesu, na Novinkách nebo na Seznamu. Je tam tolik nenávisti proti Rusku a proti Rusům, že by z toho člověk zvracel. A tato nenávist je zcela záměrně vyvolávána a podporována. Rozumné příspěvky jsou mazány, zatímco nenávisti je tam ponechán zcela volný prostor.

M. Grundmann 1.8.2022 0:51

Po celou dobu studené války existovalo NATO, které mělo za cíl zajistit obranu západních zemí před útokem Sovětského Svazu. Po konci studené války vyvstala otázka, k čemu bude NATO, když hrozba ze strany Sovětského Svazu definitivně zmizela. Tehdy západní elity přišly s myšlenkou, že je třeba NATO transformovat a udělat z něj nástroj nátlaku na Rusko, jehož cílem je změna politického systému v Rusku. Součástí tohoto globálního plánu demokratizace Ruska bylo i rozšiřování NATO na východ.

Rusko 30 let proti tomuto plánu trvale protestuje a snaží se mu bránit všemi prostředky včetně intervencí do sousedních států, kam se NATO snaží rozšířit. Válka na Ukrajině je poslední epizodou této snahy Západu dosáhnout demokratizace Ruska všemi možnými prostředky. Nezápadní svět se snahou Západu měnit politické poměry a šířit dobro na celém světě nesouhlasí, a proto má Rusko ve většině světa tichou podporu, i když otevřeně podporovat Rusko se odváží jen málokdo kvůli strachu z USA.